[90 B3 2.0 PS] Gaśnie na wolnych obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 cze 2011, 23:06
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
[90 B3 2.0 PS] Gaśnie na wolnych obrotach
Witam.
Zakupiłam ostatnio Audi 90 2.0 PS z rocznika 1988. Posiada on dwuletnią instalację LPG.
Problem jest taki, że po pierwsze falują wolne obroty ( to dzieje się na lpg i na benzynie, chociaż na benzynie delikatniej). Drugi problem jest taki, że jak silnik się rozgrzeje auto gaśnie. Dzieje się tak tylko na lpg. Wymieniłam kable wysokiego napięcia oraz świece zapłonowe.
Co może być problemem ?
Zakupiłam ostatnio Audi 90 2.0 PS z rocznika 1988. Posiada on dwuletnią instalację LPG.
Problem jest taki, że po pierwsze falują wolne obroty ( to dzieje się na lpg i na benzynie, chociaż na benzynie delikatniej). Drugi problem jest taki, że jak silnik się rozgrzeje auto gaśnie. Dzieje się tak tylko na lpg. Wymieniłam kable wysokiego napięcia oraz świece zapłonowe.
Co może być problemem ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli takie problemy były już przy zakupie trzeba było zrezygnować z zakupu bo naprawy mechanicznego wtrysku występującego przy tym silniku są uciążliwe i często efekt napraw jest krótkotrwały. Ale jak już stało się to trzeba próbować coś z tym zrobić.
W PS jest wyłącznik na przepustnicy, który daje sygnał kiedy pedał gazu jest puszczony i kontrolę nad obrotami powinien przejąć zawór stabilizacji biegu jałowego. Najeżałoby go sprawdzić czy działa. Druga sprawa to szczelność wszystkich węzy, która przy mechanicznym wtrysku też jest bardzo ważna. Mógł też się zasyfić zawór stabilizacji biegu jałowego. I na koniec regulacja układu wtryskowego i układu zasilania LPG.
W PS jest wyłącznik na przepustnicy, który daje sygnał kiedy pedał gazu jest puszczony i kontrolę nad obrotami powinien przejąć zawór stabilizacji biegu jałowego. Najeżałoby go sprawdzić czy działa. Druga sprawa to szczelność wszystkich węzy, która przy mechanicznym wtrysku też jest bardzo ważna. Mógł też się zasyfić zawór stabilizacji biegu jałowego. I na koniec regulacja układu wtryskowego i układu zasilania LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 cze 2011, 23:06
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ten człowiek się zna: https://audi80.pl/k44761,u,2107.htm choć trochę daleko patrząc na mapę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 cze 2011, 23:06
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 cze 2011, 23:06
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 19 cze 2011, 23:06
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A co może być przy mechanicznym wtrysku, zawsze jest I albo II generacja. A niema co pytać o szczegóły bo koleżanka raczej nie zajmie się własnoręcznie regulacją. Jedynie można by zapytać ile jest najechane kilometrów na tym parowniku ale jak to świeżo zakupiony samochód to raczej nie do określenia.piotrek 250279 pisze:Śmieszy mnie tylko to że ani kolerzanka nie napisała co to jest za instalacja.
- piotrek 250279
- Forum Audi 80
- Posty: 358
- Rejestracja: 19 lut 2010, 18:00
- Lokalizacja: brzesko
Jak to jest mechaniczny wtrysk(czyli K-jetronic) to nie ma krokowca, bo PS z K nie ma katalizatora, nie ma ogólnie pojętego układu jego ochrony/ustalania mieszanki w sposób elektroniczny czyli nie ma tu sondy lambda. Ne ma więc na czym oprzeć....blebleble
Zasadniczo podejrzewałbym silnie I generację z mikserem i mniej silnie z wywalonym zaworem powietrza dodatkowego, lub z uchyloną mechanicznie(śrubą) przepustnicą co oczywiście oddala kwestię wyłącznika krańcowego, bo uchylona przepustnica go nie załącza.
Jeżeli zaś to PS z elektromechanicznym wtryskiem(KE-jetronic) to może mieć I generację jak K-jetronic(w tym na BLOSie, tudzież wersji a'la USA na Impco), II generację(więc z "krokowcem", lub np. BLOSem o elektronicznie regulowanym położeniu slitu, również II generację z imitacją działającego krokowca).
Pomijam zdarzające się jednak w takich autach III generacje, czy nawet IV. Również nie da się do końca wykluczyć, że autko ma Digiego od T4, czy jakiś wynalazek kolegi Kefira itp. itd.
Dodajmy możliwe kastracje np. układu stabilizacji wolnych obrotów(wywalony zawór obejścia na rzecz registru), czy inne...
Zasadniczo przy aucie w takim wieku nie da się nic wykluczyć łącznie z "dziwny ten PS, ma 4 cylindry" i niestety bez znajomości podmaszcza możemy gdybać do bólu.
Nie trzeba się znać -wystarczy aparat w telefonie, kilka chwil i choćby fotosik.pl
Oczywiście statystycznie przeważa I gen w PS-ach, potem idzie IIga.
Ale statystycznie to ja i mój pies mamy po trzy nogi :lol:
Zasadniczo podejrzewałbym silnie I generację z mikserem i mniej silnie z wywalonym zaworem powietrza dodatkowego, lub z uchyloną mechanicznie(śrubą) przepustnicą co oczywiście oddala kwestię wyłącznika krańcowego, bo uchylona przepustnica go nie załącza.
Jeżeli zaś to PS z elektromechanicznym wtryskiem(KE-jetronic) to może mieć I generację jak K-jetronic(w tym na BLOSie, tudzież wersji a'la USA na Impco), II generację(więc z "krokowcem", lub np. BLOSem o elektronicznie regulowanym położeniu slitu, również II generację z imitacją działającego krokowca).
Pomijam zdarzające się jednak w takich autach III generacje, czy nawet IV. Również nie da się do końca wykluczyć, że autko ma Digiego od T4, czy jakiś wynalazek kolegi Kefira itp. itd.
Dodajmy możliwe kastracje np. układu stabilizacji wolnych obrotów(wywalony zawór obejścia na rzecz registru), czy inne...
Zasadniczo przy aucie w takim wieku nie da się nic wykluczyć łącznie z "dziwny ten PS, ma 4 cylindry" i niestety bez znajomości podmaszcza możemy gdybać do bólu.
Nie trzeba się znać -wystarczy aparat w telefonie, kilka chwil i choćby fotosik.pl
Oczywiście statystycznie przeważa I gen w PS-ach, potem idzie IIga.
Ale statystycznie to ja i mój pies mamy po trzy nogi :lol:
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 21:33 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.