Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4]Nieszczęsne przednie zawieszenie, stukanie.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 06 kwie 2013, 18:34

sandall pisze:a pytal ktos z Was moze ile wzial by serwis Audi za zrobienie zawieszenia? ;)
:shock: chyba bys musial ta 80tke w rozliczeniu zostawic ...

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 06 kwie 2013, 18:39

Może my szukamy nie tam gdzie trzeba, zawieszenie w B4 ma prostą konstrukcję, może coś w desce rozdzielczej się odkręciło, coś przy silniku dmuchawy, głośniku, nie wiem co tam jeszcze siedzi, może też coś luźnego być w drzwiach pasażera. Jak ostatnio jechałem z tyłu to musiałem się dobrze przysłuchać żeby usłyszeć to stukanie, ktoś ma jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 06 kwie 2013, 18:55

monkahead pisze:A co myslicie o tym patencie z tego filmu, dokladnie z 22:30sek:



Moze takie podkladki faktycznie pomoga?
Nie sądzę bo jeździłem nawet bez górnych talerzyków i potrafi pukać.

No ale z moich doświadczeń i patentu z poduszkami od polo.
Poduszki polo przy cięższych motorach wymiękają :-/
U mnie też padły szybciutko i musiałem dalej trenować i wytrenowałem na poduszkach GOLFa IV.
Autko idzie ze 20mm w górę :-x - wysokie poduszki
Jest cichutko przez 12 miesięcy i tez zaczynają pukać.
Czekam na cieplejsze dni i dalej będę kombinował :-P

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 07 kwie 2013, 00:05

cinekp82 pisze:Nie sądzę bo jeździłem nawet bez górnych talerzyków i potrafi pukać.
To jak sie te amortyzatory trzymaly nadwozia, jazda bez nich jest niemozliwa, przeciez McPherson nie ma wtedy punktu podparcia ani obrotu.

Awatar użytkownika
VinCe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe » 07 kwie 2013, 00:16

bez talerzyków nie bez poduszki. punkt podparcia jak i obrotu jest na poduszce a nie na górnym talerzyku, kolega pisał o talerzykach mocowanych pod maską od góry kolumny

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 07 kwie 2013, 00:18

A czy te talerzyki muszą przylegać do karoseri czy odstawać, ja po wymianie amortyzatorów na sportowe zauważyłem że odstają jakieś 1-1,5cm podłozyłem gumy żeby nie było wolnego miejsca, bo nie mogłem nić z tym zrobić.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 07 kwie 2013, 00:20

Zgadza sie, punktem obrotu jest lozysko poduszki ale jak bez talezyka masz zamocowany amortyzator do nadwozia? Nie masz, guma poduszki opiera sie od spodu o nadwozie, a wlasnie gorny talezyk + nakretka trzymaja calego McPhersona na miejscu, takze jazda bez talezykow to science-fiction.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 07 kwie 2013, 00:41

monkahead pisze:a wlasnie gorny talezyk + nakretka trzymaja calego McPhersona na miejscu, takze jazda bez talezykow to science-fiction.
Żadna fikcja... McPerson od góry trzyma poducha z łożyskiem. Ten talerzyk na samej górze ma jedynie za zadanie nie pozwolić wypaść kolumnie w dół przy ekstremalnych skokach samochodu.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 07 kwie 2013, 21:00

Jeden pisze o tależykach w których siedzi spręzyna a drugi o talezykach które uniemożliwiają poduszce (jak i całej kolumnie Mc per) wypadniecie z mocowania gdy koło całkowicie oderwie sie od ziemi. Czyli te pod maską. A wsumie są jeszcze podkładki które mocuje sie pod tależ spręzyny. Ja z jednej strony nie miałem, zamocowałem i nic sie nie zmieniło wiec z czy bez nic nie zmienia. A te podkładki pod talezyk przydaja sie tylko jak auto podnosisz.

Cinek podejżewałem amory ale Ty w RS'ie napewno nie masz jakiejś tandety wiec jeżeli nadal puka to pewnienie one. A trawers? Ja jutro sie biore za wymiane tulei (wsumie całego trawersu) i zobaczymy. Potem ida niebieskie poduchy od ury

[ Dodano: 2013-04-07, 21:13 ]
gibaj pisze:he he powodzenia w walce z pukaniem :mrgreen:
4 lata walczyłem i lipa :mrgreen:
stary nie wieże że to problem nie do ogarnięcia. Jest jeszcze szansa ze coś jest w podłużnicy, lub sama buda pracuje ale to raczej mało prawdopodobne bo wtedy bardziej skrzypi i trzeszczy.

A co do poduszek to tez troche podejżana jest prawa poducha pod silnikiem. Mi sie konczy skrzynia i czasem przy przepinaniu biegow jakby sie blokuje napęd co wytwarza napręzenie na silniku i wtedy mam podobny puk jak w jeździe po nierównościach

sandall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 03 lut 2012, 16:45
Lokalizacja: Małomice

Post autor: sandall » 08 kwie 2013, 19:22

m@x1313 pisze:Jak ostatnio jechałem z tyłu to musiałem się dobrze przysłuchać żeby usłyszeć to stukanie, ktoś ma jakieś inne pomysły?
Masz racje, ja wczoraj po raz 1 w zyciu jechalem swoja 80 z tylu i odczucia takie same... stukania praktycznie nie slychac.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 08 kwie 2013, 20:43

Kolejne wieści z placu boju, dziś wymieniłem ławkę wraz z nowymi tulejami
przód Lemforder
tył Moog
oraz nowy prawy sworzeń TRW
jakby mniej pukało jednakże nadal słychać
potem założyłem sprężyny od Compi do tego górne poduszki Orginał ASO tyle że od Sport Quattro, puka bardziej czyli jak przed zabiegiem. Widocznie sztywniejsze zawieszenie bardziej przenosi stukot. Kurcze zaczyna brakować pomysłów

Jest jeszcze kwestia że kiedyś ponad rok w swoim byłym golfie walczyłem z hałasem łożyska, ciągle było słychać pod nogami pasażera, no kto nie wsiadł słychac było z prawej, po wielkich bojach, łącznie z rozebraniem i złozeniem skrzyni wyszło że winne cały czas było lewe łozysko - kopara mi wtedy opadła.

Idąc tym tropem posprawdzałem dokręcenie łożysk czyli przegóbów z prawej strony OK bo niedawno wymieniałem zaś z lewej dokręciłem o ponad obrót, normalnie koło miało luz ale oczywiście po podniesieniu nie było tego czuć tylko jak napierając nogą na gore koła wprawiałem auto w bujanie.

Anyway i tak nie wierze żeby pomogło ale jak jutro przejade to napisze, wiec sprawdzijcie sobie w ten sposób dokręcenie łożysk

Ktoś kiedyś pisał o tulejkach w drążek kierowniczy, jest możliwość dać numery tych tulejek? Bo w orginale jak wiadomo nie występują

PS. na szczęście wszystko wymieniam ze względu na zużycie nie dlatego że szukam pukania to tak nie boli

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 kwie 2013, 22:12

Numery tulejek w drążki postaram się załatwić w weekend jak złapię znajomego w sklepie ;-)

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 08 kwie 2013, 22:41

kurcze ogarnołem temat na początku powstania i wycodzi że orginalne poduszki załatwiały sprawe, ja mam Orginalne tyle że z Sport Quattro i że twardziej może być to ok ale nie wierze aby w Sport Quattro mogło coś pukać.

Wszyscy wszystko zmieniają ale tak naprawde tulejki drązków często chodza od nowosci? czyż nie?

Sprawdze to

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 09 kwie 2013, 00:19

A może śruby są już powyrabiane i na nich elementy gumowo-metalowe mają luzy. Np. na sworzniach wahacza, tulejach wahacza....

dlubek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 11 mar 2013, 20:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dlubek » 09 kwie 2013, 01:08

witam ostatnio wym. laczniki stabilzatora i nadal cos puka , jutro jade na szarpaki na stacje diag. dam wam znac , o co kaman u mnie . pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl