Audi 80 LS 1.8 (DS 90KM) 1979 by Bloku
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Audi 80 LS 1.8 (DS 90KM) 1979 by Bloku
Oto kilka słów na temat mojej Niuni:
Autko opuściło fabryke w listopadzie 1979 roku. Do Polski trafiło w 1991 przywieziony w całości...Jego nowi właściciele przejechali nim w Polsce ok. 100.000km przez okres 15 lat i głównie po mazurskich drogach. Odkupiłem od nich 9starsze małżeństwo) w lipcu tego roku. Było to tak iz po wystawieniu na allegro....3 godziny później byłem juz u nich na wiosce pod Mrągowem - szukałem posesji ponad pół godziny, taka dziupla. Jak tylko wjechaliśmy na podwórko było wiadome że bez niej nie wyjade.
Serce tego autka to wolnossący 1,8 na gaźniku 2B2, jednak musiał chyba ulec uszkodzeniu gdyż ktoś zmienił go na 2E5. teraz chwilowo jest założony 1B.
Wersja LS w budzie 2 drzwiowej...kolor czerwony...
Na początku jak zakupiłem dokonałem pewnych zmian...mechanicznych głównie:
wymiana płynów
prawe przednie łożysko
układ hamulcowy przedni komplet
zawieszenie tylne (amorek + sprężyna)
filtry powietrza i paliwa
uszczelniacze zaworów
uszczelka pod głowicą (asekuracyjnie)
cały układ zapłonowy (kondensator, palec rozdizelacza, rozdzielacz zapłonu, przerywacz, kopułka, swiece, kable WN, cewka (asekuracyjnie)
kompletny układ wydechowy BOSAL (od kolektora do końcowego) - DUŻO mnie to kosztowało
we wnętrzu zmieniona deska wskaźników (obecnie z obrotomierzem od 4cyl.)
tapicerka odświeżona, zachowana w bardzo dobrym stanie
tylna półka odświeżona, wraz z nagłośnieniem
zakup orginalnych felg od 80 Quattro - 13``
Na dzień dzisiejszy pozostało wymienić przednie zawieszenie oraz poprawić stan blacharki i lakieru (zaznaczam iż lakier w 90% orginał) - wszystkie naprawy w Polsce udokumentowane
Plan na przyszłośc ( w realizacji) to SWAP na 2,1 T od C2 200 oraz połozenie do gleby ok. -20 lub -25. Wizualnie bez zmian... WILK w owczej skórze
Poniżej zdjęcia:
Autko opuściło fabryke w listopadzie 1979 roku. Do Polski trafiło w 1991 przywieziony w całości...Jego nowi właściciele przejechali nim w Polsce ok. 100.000km przez okres 15 lat i głównie po mazurskich drogach. Odkupiłem od nich 9starsze małżeństwo) w lipcu tego roku. Było to tak iz po wystawieniu na allegro....3 godziny później byłem juz u nich na wiosce pod Mrągowem - szukałem posesji ponad pół godziny, taka dziupla. Jak tylko wjechaliśmy na podwórko było wiadome że bez niej nie wyjade.
Serce tego autka to wolnossący 1,8 na gaźniku 2B2, jednak musiał chyba ulec uszkodzeniu gdyż ktoś zmienił go na 2E5. teraz chwilowo jest założony 1B.
Wersja LS w budzie 2 drzwiowej...kolor czerwony...
Na początku jak zakupiłem dokonałem pewnych zmian...mechanicznych głównie:
wymiana płynów
prawe przednie łożysko
układ hamulcowy przedni komplet
zawieszenie tylne (amorek + sprężyna)
filtry powietrza i paliwa
uszczelniacze zaworów
uszczelka pod głowicą (asekuracyjnie)
cały układ zapłonowy (kondensator, palec rozdizelacza, rozdzielacz zapłonu, przerywacz, kopułka, swiece, kable WN, cewka (asekuracyjnie)
kompletny układ wydechowy BOSAL (od kolektora do końcowego) - DUŻO mnie to kosztowało
we wnętrzu zmieniona deska wskaźników (obecnie z obrotomierzem od 4cyl.)
tapicerka odświeżona, zachowana w bardzo dobrym stanie
tylna półka odświeżona, wraz z nagłośnieniem
zakup orginalnych felg od 80 Quattro - 13``
Na dzień dzisiejszy pozostało wymienić przednie zawieszenie oraz poprawić stan blacharki i lakieru (zaznaczam iż lakier w 90% orginał) - wszystkie naprawy w Polsce udokumentowane
Plan na przyszłośc ( w realizacji) to SWAP na 2,1 T od C2 200 oraz połozenie do gleby ok. -20 lub -25. Wizualnie bez zmian... WILK w owczej skórze
Poniżej zdjęcia:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Ja bym to zostawił w oryginale a nie kombinował z silnikami. Poza tym popsułes trochę oryginalność autka tymi chromowanymi dodatkami.
Co było z silnikiem mieszane? Przecież tam powinien siedzieć 1.6
Felgi nie są z żadnego 80 quattro, tylko są to normalne 13tki jakie były dostępne za dopłatą w tym modelu
Na Twoim miejscu zająłbym się lakierem i nic w autku nie kombinował. Tylko utrzymuj go w idealnej kondycji technicznej i blisko oryginałowi, wtedy będzie miło popatrzeć
Co było z silnikiem mieszane? Przecież tam powinien siedzieć 1.6
Felgi nie są z żadnego 80 quattro, tylko są to normalne 13tki jakie były dostępne za dopłatą w tym modelu
Na Twoim miejscu zająłbym się lakierem i nic w autku nie kombinował. Tylko utrzymuj go w idealnej kondycji technicznej i blisko oryginałowi, wtedy będzie miło popatrzeć
hehe wiedziałem że JMM sie doczepi do tych felg.... ale faktycznie są od zwykłej 80tki - aczkolwiek są to całkiem ładne felgi (sam takie mam i to nawet 10 szt. :mrgreen: )
Autko w całkiem ładnym stanie Chromowane listewki fajnie wyglądają na zderzakach, na reszcie nadwozia juz nie bardzo (na bokach lepiej by sie prezentowały oryginalne listwy) Wymiany wymaga również obramowanie tylnej szyby (jakby co to mam takie z nierdzewki na zbyciu w super stanie ) No i przydałoby sie lakier odświerzyć.
Z modyfikacji to założyłbym listwe z nierdzewki miedzy pas przedni a zderzak, jaka byłą montowana w 'lepszejszych' wersjach. załozyłem taką u siebie i wg mnie fajnie wygląda, no i może spoilerek pod zderzak od 80GTE
Autko w całkiem ładnym stanie Chromowane listewki fajnie wyglądają na zderzakach, na reszcie nadwozia juz nie bardzo (na bokach lepiej by sie prezentowały oryginalne listwy) Wymiany wymaga również obramowanie tylnej szyby (jakby co to mam takie z nierdzewki na zbyciu w super stanie ) No i przydałoby sie lakier odświerzyć.
Z modyfikacji to założyłbym listwe z nierdzewki miedzy pas przedni a zderzak, jaka byłą montowana w 'lepszejszych' wersjach. załozyłem taką u siebie i wg mnie fajnie wygląda, no i może spoilerek pod zderzak od 80GTE
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
No więc chłopaki tak... Listwy zostały założone aby zobaczyc jak to wygląda. Z racji tego iz szukam listew orginalnych na bok...musialem cos tam przykleić. Przód własnego pomysłu...jednak w końcowej fazie bedzie chrom...listwy pójda pod prysznic.
Z silnikiem nic nie było mieszane. To jest pierwszy z modeli 1,8. Też tak uważałem, szukałem po katalopgach, po serwisach i wkońcu w jednym z niemieckich forum odnalazłem iż jest to wersja Szwedzka/Szwajcarska (posiada między innymi zawór oóźniający przy zapłonie) - wypuszczono ok. 200 sztuk próbnych - i to by się zgadzało gdyż auto w papierach nie ma strikte niemieckiego. Jak mi się uda to wrzucę skan...może ktoś zna niemczyzne
Wracając do modyfikacji, zderzaki i przedni uśmiech w drodze... Na początrku miał byc przywrócony do orginału jednak zmieniłem zdanie. Najprawdopodobniej od jedengo z naszych klubowiczów (Mikigd) odkupie B2a...i wtedy do orginału gdyz tam jest automat...też 1,8 ale już nei na gaźniku...
Dużo przede mną ale nei od razu. Lakierka i owszem będzie...przygotowujemy sie do wypadu do Kronach na czerwiec...będzie gotowy do drogi.
Dzięki za miłe słowa
Z silnikiem nic nie było mieszane. To jest pierwszy z modeli 1,8. Też tak uważałem, szukałem po katalopgach, po serwisach i wkońcu w jednym z niemieckich forum odnalazłem iż jest to wersja Szwedzka/Szwajcarska (posiada między innymi zawór oóźniający przy zapłonie) - wypuszczono ok. 200 sztuk próbnych - i to by się zgadzało gdyż auto w papierach nie ma strikte niemieckiego. Jak mi się uda to wrzucę skan...może ktoś zna niemczyzne
Wracając do modyfikacji, zderzaki i przedni uśmiech w drodze... Na początrku miał byc przywrócony do orginału jednak zmieniłem zdanie. Najprawdopodobniej od jedengo z naszych klubowiczów (Mikigd) odkupie B2a...i wtedy do orginału gdyz tam jest automat...też 1,8 ale już nei na gaźniku...
Dużo przede mną ale nei od razu. Lakierka i owszem będzie...przygotowujemy sie do wypadu do Kronach na czerwiec...będzie gotowy do drogi.
Dzięki za miłe słowa
Ciekawa historia, wrzuć tego skana albo wyslij mi na maila to się przetłumaczybloku pisze:Z silnikiem nic nie było mieszane. To jest pierwszy z modeli 1,8. Też tak uważałem, szukałem po katalopgach, po serwisach i wkońcu w jednym z niemieckich forum odnalazłem iż jest to wersja Szwedzka/Szwajcarska (posiada między innymi zawór oóźniający przy zapłonie) - wypuszczono ok. 200 sztuk próbnych - i to by się zgadzało gdyż auto w papierach nie ma strikte niemieckiego. Jak mi się uda to wrzucę skan...może ktoś zna niemczyzne