Witam, mój znajomy ma dość przykry przypadek ze swoją a4 b5 1.8
Auto sprowadził sobie z niemiec, śmigał po Polsce przez około 10tys bez LPG. Kontrolując olej, nie zauważał znaczących ubytków oleju (Mobil 10w40) Przy obciążeniu kieszeni małym smokiem, założył sekwencję do autka (model podam jeżeli będzie potrzebne) I zaczęły się kłopoty z aukiem, najpierw przed regulacją gazu, auto szarpało powyżej 4000RPM, a teraz olej, mienowicie. Audiczka ma apetyt na olej, na 5tys km, wypije od maximum do minimum na miarce. Z wydechu nie dymi na niebiesko, nie śmierdzi przepalanym olejem, jak i audica nie zaznacza swojego terytorium, robiąc ślady na miejscu parkingowym.
Jakieś pomysły, co i dlaczego tak się dzieje ?
[a4 b5 ADR] Znikający Olej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
na rzadszy olej i problem znikł?
słucham?
nie ma to jak fora.
tak jak kolega Aldi wyżej napisał. benzyna wcześniej mogła rozcieńczać olej. warto było sprawdzić kompresję przed założeniem gazu. ale jako, że już po fakcie sprawdźcie teraz. przy okazji napisz jaka instalacja i skąd jesteś to podeślę Ci namiar na gazownika w okolicy specjalizującego się w tej instalacji, aby sprawdzić te szarpania i poprawność zamontowania.
pobór oleju świadczy głównie o nieszczelnościach. więc jeśli wleje się rzadszy, jeszcze łatwiej będzie przedostawał się poprzez nieszczelności i jeszcze więcej będzie go ubywać. w większości przypadków.
jeśli silnik otrzymał gaz i wzrosło zużycie oleju może to wykazywać zużycie silnika na elementach ciernych co znowu prowadzi do sprawdzenia kompresji jako pierwsza diagnostyka najmniej kosztowna.
słucham?
nie ma to jak fora.
tak jak kolega Aldi wyżej napisał. benzyna wcześniej mogła rozcieńczać olej. warto było sprawdzić kompresję przed założeniem gazu. ale jako, że już po fakcie sprawdźcie teraz. przy okazji napisz jaka instalacja i skąd jesteś to podeślę Ci namiar na gazownika w okolicy specjalizującego się w tej instalacji, aby sprawdzić te szarpania i poprawność zamontowania.
pobór oleju świadczy głównie o nieszczelnościach. więc jeśli wleje się rzadszy, jeszcze łatwiej będzie przedostawał się poprzez nieszczelności i jeszcze więcej będzie go ubywać. w większości przypadków.
jeśli silnik otrzymał gaz i wzrosło zużycie oleju może to wykazywać zużycie silnika na elementach ciernych co znowu prowadzi do sprawdzenia kompresji jako pierwsza diagnostyka najmniej kosztowna.