[80 B3 3A] Chodzi na 3 cylindry!
[80 B3 3A] Chodzi na 3 cylindry!
Jaka może być przyczyna? Silnik zaczął brać olej,nie chodzi na wszystkie cylindry,nie chce odpalać. niemożna wyregulować wtrysku. co sie bardziej opłaca?wymiana silnika na inny, czy remont tego.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2007, 15:41 przez Rafał 20, łącznie zmieniany 2 razy.
Może podaj trochę szczegółów. Wydawał z siebie jakieś dziwne odgłosy? Pukanie, stukanie, szeleszczenie? Jeśli założymy, że pękł pierścień, to marnie to wygląda, bo oznacza to szlif. Można się zastanowić nad innym silnikiem. Jeśli spaliłeś uszczelkę podgłowicową i np. zasmarkało świecę (czytaj brak iskry), to można robić ten silnik. A jeżeli przeskoczył pasek rozrządu, tłok sieknął w zawór, to trzeba najpierw rozebrać głowicę, sprawdzić, czy na tłoku są ślady, jeśli nie, to wymienić uszkodzone elementy takie jak szklanka, prowadnica i zawór i hulać dalej.
chodzi na 3 cylindry
Jak silnik jest zimny to załapuje czasami na wszystkie cylindry,i słychać jakiś klekot momętami w głowicy. dzisiaj podjade na pomiar ciśnienia, po zdjęciu przewodu odmy na ciepłym silniku wydostaje się z niej dym.Świece na dwuch cylindrach są tak jakby okopcone,a na drugich czyste. jest możliwa opcja żeby założyć silnik z jednopunktowym wtryskiem,co musiał bym pozmieniać.
Rafał 20, ten klekot to normalne przez kilka sekund po uruchomieniu silnika, to moment w ktorym popychacze hydrauliczne napelniaja sie olejem. efekt ten wystepuje szczegolnie jesli jezdzisz na oleju mineralnym.
Co do samego silnika, po pierwsze podlacz sie zarowka i sprawdz kody blyskowe.
Druga sprawa zrob pomiar cisnienia (minimalnie w tym silniku 7,5atm) i probe olejowa.
Sadza na swiecach, jesli jest tlusta, mowi o zbyt duzym spalaniu oleju. jesli swiece sa mocno zakopcone utrudnia to przeskok iskry i powoduje wlasnie nie dzialanie wszystkich cylindrów.
Generalnie stawiam na uszczelniacze, bo dol silnika (gladzie cylindrów i pierscienie) trudno w audi zajechac, no chyba ze po odpaleniu na zimnym silniku byl gaz w podloge....
Masz gaz?
Generalnie mam ten sam silnik, kupilem auto ktore rowniez mialo problemy z silnikiem - natury elektrycznej, jednak po usunieciu usterek jezdze i jezdze i nic zlego sie nie dzieje
Co do samego silnika, po pierwsze podlacz sie zarowka i sprawdz kody blyskowe.
Druga sprawa zrob pomiar cisnienia (minimalnie w tym silniku 7,5atm) i probe olejowa.
Sadza na swiecach, jesli jest tlusta, mowi o zbyt duzym spalaniu oleju. jesli swiece sa mocno zakopcone utrudnia to przeskok iskry i powoduje wlasnie nie dzialanie wszystkich cylindrów.
Generalnie stawiam na uszczelniacze, bo dol silnika (gladzie cylindrów i pierscienie) trudno w audi zajechac, no chyba ze po odpaleniu na zimnym silniku byl gaz w podloge....
Masz gaz?
Generalnie mam ten sam silnik, kupilem auto ktore rowniez mialo problemy z silnikiem - natury elektrycznej, jednak po usunieciu usterek jezdze i jezdze i nic zlego sie nie dzieje
Jest instalacja gazowa. przewody zmieniłem na Beru ok. 170 zł zapłaciłem,świece sa NGK, kopułke i paluch też zmieniałe. Byłem na pomiaże ciśnienia i wynik jest taki na poszczegulnych cylindrach 1 - 11, 2 - 8, 3 - 12, 4 - 12. Mechanik powiedział że te mechaniczne wielopunkty często sie psują i mało kto chce naprawiać takiego typu usterki z którymi ja mam do czynienia. Faky nikt z mechaników w mojej okolicy niechce uzdrowić mojej audi, zawsze tlumaczą sie tym że maja dużo innej pracy,i nawet jeśli by się podjeli tego to nie gwarantują rewelaci na dłuższą metę.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Rafał 20, Zapłon spawdzony? Możliwe ze któraś swieca umarła, polecam sprawdzić, niby błachostka ale czasem tak sie dzieje, Jesli natomiast jest iskra na każdym cylindrze to odpowiedź jest prosta brak paliwa, ale jeśli jest to na lpg to raczej nie możliwością jest brak paliwa, które i tak idzie razem z powietrzem... chyba ze objawy dzieja sie na benzynie, to do sprawdzenia, wtryskiwacz - być moze sie zacioł, zapiekł (na lpg wtryski nie mają chłodzenia-gdyz chłodzone są paliwem a podczas jazdy na lpg poprostu paliwo przez niego nie przpeływa) a moze cos go przyblokowało (jakiś paproch).
Po długich męczarniach wydaje mi się że wtryski ciekną, bo kupiłem drugi przepływomierz z rozdzielaczem od znajomego i niechciała się dalej ustatkować, wtryski śą czyste ale może pozory mylą,filtr paliwa terz był całkiem niedawno zmieniany. Zapłon był ustawiany na diodzie, silnik zaczą pracować na wszystkie cylindry jak zmieniłem kable zapłonowe na stare NGK i świece wsadziłem od znajomego z oznaczeniem audi. Od tej pory moja opinnia o nowych częściach uległa zmianie, bo to paranoija żeby nawet roku nie przejeżdzić na kablach i świecach. Z tym ciśnieniem to chyba pierścienie na wykończeniu bo po zdjęciu odmy od bloku silnika wydostaje się dym.