Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8S 89/8] Problem z akumulatorem lub alternatorem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

[1.8S 89/8] Problem z akumulatorem lub alternatorem

Post autor: kulio100 » 10 kwie 2013, 14:58

Witam wszystkich!!
Mam do was pytanie odnośnie mojego problemu,otóż zastanawiam się w czym tkwi przyczyna czy w aku czy w regulatorze...Przedstawię po krótce historię problemu
Otóż mam swoją audi od sierpnia ub.roku i mam w niej akumulator bardziej pasujący do diesla... 72Ah,gdyż nie miałem $ żeby wymienić go i teraz zaczęły mi się "chyba z nim"problemy,miesiąc temu kręciłem się po swojej miejscowości z wł.radiem wiadomo światłami jakies 30min gdy wracałem pod dom zauważyłem dziwną rzecz,a mianowicie to że z połowy baku spadła mi wskazówka na zero... obrotomierz zaczął sobie skakać(oczywiście nie wpływając na pracę silnika)po czym padł na 0 jakby auto nie chodziło....a gdy wył.światła chodził normalnie po ich włączeniu zaś to samo typowy objaw padniętej baterii...także to wiem 2dni temu wracałem z miasta i zaś stało się to samo...dziwi mnie to dlatego że naładowany aku powinien trzymać dłużej niż miesiąc a tu lipa,byłem u znajomego mechanika i sprawdzał mi aparaturą ładowanie w alternatorze i w aku pokazuje cały czas 13 więc to chyba dobrze... i nie wiem czy mam się szykować na zakup typowego do tego silnika aku czyli gdzieś 55Ah by starczyło czy to może być dioda w alternatorze lub regulator co Wy o tym sądzicie proszę o szybką pomoc i odpowiedź.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 15:50 przez kulio100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 kwie 2013, 15:39

kulio100, na początek _uwaga


ps poza tym stosuj znaki interpunkcyjne bo ciężko się to czyta a nikt Ci nie pomoże skoro nie rozumie co napisałeś.
kulio100 pisze: w aku pokazuje cały czas 13 więc to chyba dobrze...
nie wiem czy dobrze rozumiem, takie ładowanie było :?: jeśli tak to stanowczo za mało!

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 kwie 2013, 15:50

Jeżeli masz pokrycie w prądzie, to znaczy pobór nie przekracza dostarczonego prądu przez alternator to w zasadzie nie ma większego problemu, oprócz tego, że w warunkach lokalnych będziesz miał zapewne wiecznie niedoładowany na 100% akumulator co jednak za zdrowe nie jest dla niego, choć i tak lepsze niż np. walenie 18 voltowym prądem z powodu awarii regulatora napięcia.

Ładowanie jaki zmierzył Ci mechanik nie jest wystarczające. Zasadniczo powinieneś je podać łącznie z informacją jakie jest napięcie deklarowane na regulatorze, oraz jakie firmy masz regulator(bo niekiedy deklaracje plus nazwa firmy = baje dla dzieci).

Dla siebie zakładam, ze ładowanie bez włączonych świateł ma być minimum 14v, chyba, że regulator zakłada niższe, np. 13.8

Musisz sprawdzić oprócz poziomu elektrolitu(możesz też jego sprawność jak masz czym, lub u kogo), stanu połączeń prądowych również stan szczotek na regulatorze, okazyjnie zajrzyj i zerknij na pierścienie ślizgowe, czy nie porżnięte. Również warto zluzować pasek alternatora, zdjąć i zerknąć na ewentualne luzy łożysk.
Kolejna sprawa to jednak sprawdzenie poziomu ładowania z wyłączonymi odbiornikami i włączonymi np. światłami, dmuchawą. Nie powinno zbytnio spadać, przypuśćmy, ze 0.1 -0.3V można mu darować jak z włączonymi odbiornikami nie zleci poniżej 13.7V

Jeżeli masz 13V cały czas ładowanie to przy włączeniu szyby podgrzewanej, iluś tam rozruchach w krótkim czasie, przy światłach, dmuchawie....nie ma dobrego ładowania i tyle.

Jeszcze ciekawe czy nic prądu nie kradnie na postoju. Jeżeli umiesz wpiąć się amperomierzem....? Można to sprawdzić i nawet przy ewentualnym poborze poprzez ocenę tegoż odgadnąć co może brać prąd podczas postojów -czy żarówka w bagażniku(bo krańcówka padła), czy alarm, czy.....coś tam
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 16:03 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.

kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Post autor: kulio100 » 10 kwie 2013, 15:51

Ok rozumie to cóż mam teraz zrobić?? skoro twierdzisz że to za mało te 13
Ps.tak chodzi tu o ładowanie i nie wiem co poczynić dalej czy to wina akumulatora czy alternatora czy może jego któraś część.

[ Dodano: 2013-04-10, 16:01 ]
Jeśli chodzi o ładowanie to miałem 13 bez włączonych świateł i bez podgrzewania szyby lub innych pierdół,zawsze jak jeżdżę to wiadome mam włączone światła i dmuchawę(podgrzewanie przedniej szyby,czasem tylnej) na postoju nic nie kradnie mi prądu...chyba...piszę chyba bo mam radio w którym się świeci przycisk tzn ON/OFF niezależnie czy auto jest na zapłonie czy nie po prostu tak już jest w tym radiu,co do tych rzeczy to nie mam jak ich sam sprawdzić gdyż nie mam przyrządów,jedynie co mój mechanik(mieszkam na osiedlu)także tak to wygląda a na alternatorze mam jak dobrze pamiętam 90A z resztą sprawdzę i w razie błędu napiszę poprawkę.Auto nigdy nie sprawiało mi problemu mróz czy nie mróź bez kręcenia odpalała za dotknięciem.Ale też nawiasem chciałem napisać to że przykładowo jak mam włączone światła,podgrzewanie przedniej szyby i tylnej+włączone radio auto mi nie faluje na obrotach ani nic się nie dzieje.A jeśli mógłbyś obstawić to czego może być to wina??nie tego akumulatora który mam za duży jak na benzynę??

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 kwie 2013, 16:15

Ładowanie zdecydowanie do pupy masz. Regulator napięcia pewnie do wymiany i to czym prędzej zweryfikuj, bo akumulator męczysz. Zobacz co jest na regulatorze napisane w sensie napięć i firmy. Moc alternatora 90A jest naprawdę pokaźna i sprawny powinien dać radę.
Można podjechać do sklepu moto, czy warsztatu -mają osprzęt do sprawdzania akumulatorów. To chyba najprościej....
Ewentualnie naładowanie porządnym prostownikiem(z autoregulacją natężenia) i rozładowanie akku stałym, znanym prądem(no. 1A) -w ten sposób poznasz rzeczywistą jego pojemność w warunkach domowych.
Dioda w radyjku wiele nie pociągnie, podobnie jak pamięć radia, lecz to i alarm plus niskie temperatury i miesiąc czasu, oraz wiek akumulatora i niedoładowanie...nie liczyłbym na gładki rozruch po takim czasie, raczej na konieczność odpalenia |z kabli", czy ładowania akku.
Jakbym miał postawić to bym regulator napięcia obstawiał.
Mechanik uznał 13V bez obciążenia za wystarczające ładowanie? No to gratulacje ode mnie dla chłopa, fajnie być takim optymistą ;-)
Swoją drogą -masz podgrzewaną przednią szybę w B3(chciałbym), czy to inne auto, lub miałeś na myśli skierowanie nadmuchu?

EDIT -akumulator nie jest za duży jak na benzynę, są silniki benzynowe z większymi. Dobiera się je do potrzeb auta, konkretnie pojemności, instalacji i ogólnego wypasu, podobnie jak się dobiera wówczas alternatory, bo większe...mogą więcej.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 10 kwie 2013, 16:23

13 volt to za mało. W moim aucie ładowanie wynosi 14,2 V.

kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Post autor: kulio100 » 10 kwie 2013, 16:29

Teraz sprawdzałem oznaczenie na alternatorze i pisze takie coś
N1->14V 34/90A
Regulatora nie wyciągałem jeszcze podjadę do mechanika jutro i powiem mu żeby go wyjął i zobaczymy co i jak będzie.
Mechanik nie powiedział że mam dobre tylko mówił że jest "w miare ok ale powinno być większe" czyli jak mówisz 14V także postaram się wymienić teraz na dniach ten regulator i zobaczymy co z tego wyjdzie.A jeśli regulator będzie wymieniony i dalej będą takie ekscesy to co dalej poczyniać?
Tak masz rację chodziło mi o skierowanie dmuchawy na przednią szybę,tylną mam podgrzewaną :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 kwie 2013, 16:37

W zasadzie co i w miarę jak sprawdzić pisałem wyżej w postach. Jak napisał Kolega wyżej, co ja również twierdzę, ładowania nie ma wystarczającego. Nie jest ono "w miarę ok". NIe ma czegoś takiego jak "w miarę ok". Jest ono nie w pełni w porządku, czyli...nie w porządku ;-)
Mając wiedzę o słabym ładowaniu masz już wskazanie na winnego, za wysokość bowiem napięcia ładowania odpowiada mr. regulator napięcia(zwany niekiedy regionalnie reglerem).
No to raczej pozostaje zakup nowego, oraz wymiana. Celowałbym w taki z oznaczeniem 14.2 do 14.4V. Oczywiście nie zawsze jest to produkt właściwej jakości o czym pisałem uprzednio.
Nie nastawiaj się z góry na dalszy ciąg problemów, bo się tylko wrzodów nabawisz na żołądku i weekendy nie będą już tak cieszyć jak dawniej :-P
Jeżeli da się sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze, bo jego niedobór to szybka droga to zelżenia portfela o dwie trzy i więcej stówki.

kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Post autor: kulio100 » 10 kwie 2013, 16:38

http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 27889.html

To jest link do regulatora który znalazłem i zakupie jak najszybciej dziś już nie ale w tym tyg podjadę do sklepu bo mam też na miejscu i bynajmniej nie będę płacił za przesyłkę.

[ Dodano: 2013-04-10, 16:41 ]
Miron72 ja mam już w nawyku sprawdzanie poziomu elektrolitu w akumulatorze nim podłącze do ładowania,masz racje lepiej się nie nastawiać na problemy na zaś,więc wymienię go i dam znać co i jak bo zapewne jeśli go wymienię ładowanie powinno być 14V i wtedy przykładowo jak spadnie przy poborze energii tzn(wł.światła,dmuchawa i radio) będzie na 13,5 lub 13 to będzie ok czy coś będzie do poprawki nadal?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 10 kwie 2013, 16:47

Firma dla mnie z gatunku "zdechły Azor", oczywiście może się zdarzyć, że będzie działał poczciwie. Sam po upadku w trasie regulatora nabyłem jakiś za podobną kwotę i.....kilka miesięcy działa wyśmienicie, choć wożę zapasowy. Mam zegar od ładowania więc jest wgląd na bieżąco co się dzieje.
No i wiadomo, czasem jak z kasą słabiej to się trzeba zdecydować na coś słabszego i zagryźć zęby.
Niemniej wiesz co mówią? Chcesz kupić tanio i dobrze kupisz dwa razy -raz tanio, raz dobrze. No i że jak się nie ma za dużo kasy to człowieka nie stać na jej wyrzucanie na byle szajs ;-)
Sumując, od regulatora bym zaczął. To dość typowe objawy. Delikatnie oczyść mu masę -ta płytka metalowa na nim o coś się opiera po włożeniu, ma to być czyste. Ja zobaczysz w ręce regulator to się kapniesz o co chodzi

[ Dodano: 2013-04-10, 16:48 ]
Na sprawnym regulatorze nie ma prawa spadać przy zwyczajnym obciążeniu światłami i dmuchawą aż o 0.5V. Wymień, pojeździj i zobaczymy.

kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Post autor: kulio100 » 10 kwie 2013, 16:50

Ok dzięki wielkie!!dam znać jak wszystko sprawdzę.Pozdro!!

[ Dodano: 2013-04-15, 19:06 ]
Cóż lipa... jednym słowem,zakupiłem dziś regulator założyłem i dalej to samo a nawet ciut gorzej między 12/13V skacze...zaś pomału pada mi akumulator a mechanik jak mi wymieniał to powiedział że stojan mam jeb***niety i musze lecieć na szlif ,choć w tych pieniądzach kupie spokojnie używany alternator bo od 50-80zł można już dostać i mam tu takich ludzi co rozbierają audi i założę go i jeśli bd ładowanie wtedy zapłace-bo póki co nie śpieszy mi się z kupnem akumulatora jak to na 95% jest alternator....

[ Dodano: 2013-04-16, 14:14 ]
Panowie,zastanawia mnie również jedno skoro bym miał stojan lub alternator do wymiany powinna mi się świecić kontrolka od ładowania-a nic takiego nie miało i nie ma miejsca...co dalej robić??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 kwie 2013, 18:50

kulio100 pisze:Panowie,zastanawia mnie również jedno skoro bym miał stojan lub alternator do wymiany powinna mi się świecić kontrolka od ładowania-a nic takiego nie miało i nie ma miejsca...co dalej robić??
nie do końca jeżeli napięcie podawane przez altka będzie choćby równe lub wyższe od napięciu aku to lampka ładowania nie będzie Ci się świecić.
kulio100 pisze:nawet ciut gorzej między 12/13V skacze...zaś pomału pada mi akumulator
sokoro faluje to bym obstawiał że to któraś dioda padła ale żeby mieć pewność trzeba by je sprawdzać.

kulio100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 14 lut 2013, 20:12

Post autor: kulio100 » 16 kwie 2013, 19:06

No i jutro właśnie lece do osób które w tym siedzą od wielu lat dam do sprawdzenia i będę wiedział co i jak,i od ręki zrobie żeby mieć spokój,gdyż teraz w takim "niepewniaku" jeździć na zakupy lub gdzieś bo jak mi w ten czas padnie to co.... zrobie takie gały o_O i nic albo kable albo zapasowy aku w bagażniku -_-

[ Dodano: 2013-04-19, 16:13 ]
No to powiem tak jak wygląda to obecnie:byłem na sprawdzeniu alternatora i mam ładowanie 14V-znaczy wykaz był na kompie później koleś coś mi tam zalutował przy tym gdzie idzie ten mały kabelek nie od plusa tylko jak on powiedział"kontrolka"zalutował włożyłem do auta i 14V jest jak w morde strzelił...choć w PN mam jechać do niego autem na kontrole i spr.akumulatora od razu i zobaczymy jak to będzie może była/jest akumulatora choć teraz się okaże jak ładuje na 14V to może będzie doładowany i nie padnie po miesiącu.Ale dam znać w PN co się okaże na koniec na razie śmiga jak laleczka :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl