[80 B3 2.0 E] Nie odpala w wilgotne dni
[80 B3 2.0 E] Nie odpala w wilgotne dni
Witam. Mam problem gdy się zrobi mokro na dworze auto nie chce się uruchomić nawet gdy jest ciepłe. Nie ma problemu gdy odpalam pierwszy raz np. z rana do pracy ale gdy zgaszę silnik nawet po kilkunastu km nie chce zapalić :-x dopiero po ok 15-20 min jak gdyby nic się nie działo pali normalnie .Wymienione były : kable WN, świece, kopułka + palec .Gdzie jeszcze szukać? Nie ma reguły benzyna czy gaz. Jakieś sugestie?
To typowy objaw uszkodzenia generatora halla (gorący silnik nie zapala, skacząca wskazówka obrotomierza) odpal rozgrzej silnik, zgaś, świeca we fajke i prosto kablem WN do cewki i wtedy sprawdź czy jest iskra, jeżli nie ma to kontrolka do masy i dotykasz środkowego pina we wtyczne do halla. jeśli jest iskra to hall do wymiany na 100%.
Istnieje jeszcze możlwość wadliwej cewki zapłonowej. (jeśli będzie wilgotno, lub wpakujesz się w kałuże może łapać przebicie, także przy zmianach temp. w komorze silnika - zimna działa - ciepła nie)
najlepiej byłoby podłożyć sprawną na próbe gdy problem się powtórzy
Istnieje jeszcze możlwość wadliwej cewki zapłonowej. (jeśli będzie wilgotno, lub wpakujesz się w kałuże może łapać przebicie, także przy zmianach temp. w komorze silnika - zimna działa - ciepła nie)
najlepiej byłoby podłożyć sprawną na próbe gdy problem się powtórzy
Zgadza się, może być cewka i jedyne sensowne sprawdzenie to podmiana na pewną. Pomiary cewki dają tylko część informacji, kompletnie niewystarczającą do jej zweryfikowania. Szybciej się ją wymienia niż Halla*, więc może jak jest pewna pod ręką od tego zacząć?
*w "Sam naprawiam..." jest też opis sprawdzenia Halla, może akurat coś powie, lecz nie ma jak podmiana na sprawdzony z innego auta, czy nowy.
*w "Sam naprawiam..." jest też opis sprawdzenia Halla, może akurat coś powie, lecz nie ma jak podmiana na sprawdzony z innego auta, czy nowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Cewkę bym wykluczył bo iskra jest czy to zimno czy ciepło silnik również.Jeśli jest suche powietrze (mroźne dni i latem)problemu nie ma tylko gdy jest wilgoć.( zalanie cewki też raczej nie możliwe -mam podłogę pod siknikiem)A co do halla ,23 lata i 214 tys przebiegu (raczej prawdziwy)mogło zrobić swoje.Przyjrzę się hallowi
Cewkę też bym wykluczył...przez podmianę Zimno, czy ciepło -ok. Ale jak wilgoć nie ma. Niby wskazanie nie jest na nią ale jak sprawdzać to po całości. Wilgoć wejdzie na dach, do kabiny, wejdzie do dolotu i skrzyni korbowej, odmy. Może więc i zrosić cewkę.
Zacznij od halla jak wolisz, może faktycznie on. Ale pamiętaj, ze cewka raczej młodsza od niego nie jest
Zacznij od halla jak wolisz, może faktycznie on. Ale pamiętaj, ze cewka raczej młodsza od niego nie jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Zacznę od halla a tylko dlatego że kuzyn uśpił silnik od polo z identycznym aparatem zapłonowym ( zgadaliśmy się po czasie}. Do tego kupił jeszcze nowy.Jak nie będzie zmian to go mu oddam i rozejrzę się za cewką.Dam znać jak wymienię .Poczekam parę dni jak się cieplej zrobi bo mam dosyć grzebania w ten ziąb.Jakoś wytrzymam