[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
[b4 ABT] Rozrząd ustwienie wałka pośredniego na kropkę?
Powie mi ktoś jak ustawić wałek pośredni ? czy to ma w ogóle jakieś znaczenie czy znaki na pośrednim są tylko po to aby na dole wał ustawić dobrze?
Znalazłem w necie tak:
A u siebie ustawiłem na wałku pośrednim na znak OT a nie na kropkę. Co teraz?? :shock:
Znalazłem w necie tak:
A u siebie ustawiłem na wałku pośrednim na znak OT a nie na kropkę. Co teraz?? :shock:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Heh, widzę moja fotka stała się nieco popularna :mrgreen:
Owe znaki służą do ustawienia silnika jak trzeba. To wał korbowy jest odnośnikiem wszystkiego w silniku. NA kole zamachowym (okienko w obudowie skrzyni biegów) znak ma się pokrywać z płaskim nadlewem, następnie trzeba zgrać prowizorycznie (przykręcamy palcami koło pasowe, ponieważ jest tylko jedna konfiguracja aby wszystkie 4 śruby koła pasowego weszły, nie są one w kwadracie lecz jest tylko jedno ustawienie koła pasowego, są one minimalnie mimośrodowo) koło pasowe. Do tego znak na kole wałka rozrządu.
W ABT masz ten komfort, że później możesz ustawiać zapłon "w locie" przy uruchomionym silniku bez potrzeby blokowania sterownika.
Jak masz znak na kole zamachowym na równi z nadlewem to tłok pierwszego cylindra jest w GMP (na samej górze) i to jest miejsce skąd silnik ma początek swojej pracy.
Zresztą polecam uważną lekturę podręczników dostępnych w Audi Centrum. Trzeba się tylko zarejestrować i pobrać.
Owe znaki służą do ustawienia silnika jak trzeba. To wał korbowy jest odnośnikiem wszystkiego w silniku. NA kole zamachowym (okienko w obudowie skrzyni biegów) znak ma się pokrywać z płaskim nadlewem, następnie trzeba zgrać prowizorycznie (przykręcamy palcami koło pasowe, ponieważ jest tylko jedna konfiguracja aby wszystkie 4 śruby koła pasowego weszły, nie są one w kwadracie lecz jest tylko jedno ustawienie koła pasowego, są one minimalnie mimośrodowo) koło pasowe. Do tego znak na kole wałka rozrządu.
W ABT masz ten komfort, że później możesz ustawiać zapłon "w locie" przy uruchomionym silniku bez potrzeby blokowania sterownika.
Jak masz znak na kole zamachowym na równi z nadlewem to tłok pierwszego cylindra jest w GMP (na samej górze) i to jest miejsce skąd silnik ma początek swojej pracy.
Zresztą polecam uważną lekturę podręczników dostępnych w Audi Centrum. Trzeba się tylko zarejestrować i pobrać.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
nie łatwiej i pewniej zdjąć kopułke i ustawić elektrode palca na punkt/kreske nabitą na kołnierzu aparatu? (pierwszy cylinder) Wtedy zobacz jak masz ustawione koło pasowe względem innych. Może być tak że punkty na kołach nie bedą zgrywać jeżeli ktoś wyciągnął cały aparat z bloku i włożył go jakbądź - w takim przypadku mogą być kable WN obrócone o 90, 180 lub 270 st. oraz nie będzie się zgadzac nabita kreska i elektroda palca.
Poprawcie jeśli coś pomieszałem
Poprawcie jeśli coś pomieszałem
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
1. Znaki ma zdjęciach mają się pokrywać.
2. Na zdjęciu aparatu widać gdzie wówczas ma znajdować się palec rozdzielacza. I znad końcówki tuż nad palcem kabel ma iść do I cylindra. Następnie III, IV i II. 1342. Palec kręci się w prawo.
Żadne inne kombinacje nie wchodzą w grę. Trochę więcej roboty i pewność, że silnik jest dobrze ustawiony. Inaczej nie ma sensu kombinować
czy te znaki muszą się pokryć żeby kąt wyprzedzenia zapłonu był 6 stopni ? Czy bez lampy da się ustawić zapłon ? na vag na jałowym biegu pokazywał mi właśnie 6 stopni, jak dodałem gazu wzrosło nawet do 10 st., a jak zdjąłem nogę z gazu to silnikiem zaczęło telepać i zgasł.Francis1982 pisze:Żółte moje kreski to wstępne ustawienie zapłonu
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Tak siedziałem i myślałem i chyba zepsułem to zdjęcie. Żółty znaczek na palcu powinien być na lewo w stosunku do tego na obwodzie aparatu. Skoro palec kręci się w prawo a zapłon musi być wyprzedzony to palec wcześniej musi na swoim miejscu. Przez pomyłkę zaznaczyłem opóźnienie a nie wyprzedzenie.
Zdjęcie jest tylko poglądowe i pomaga w odpaleniu silnika po rozbiórce. Nie jest to fachowe ustawienie. To, że ja tak jeździłem i byłem zadowolony to robiłem na swoją odpowiedzialność.
Jak ktoś choć choć trochę zna ABK może tak śmiało jeździć.
Tylko wszystkie znaki muszą być tak ustawione. Koło pośrednie z kołem pasowym oraz rozrząd. Inaczej mija się to z celem.
[ Dodano: 2013-04-14, 11:31 ]
Obwód aparatu wynosi 21 cm a 6 stopni to 3,5 mm. Jednak zachęcam do ustawiania lampą zgodnie z:
https://audi80.pl/abk-b-4-ustawienie ... vt7816.htm
Zdjęcie jest tylko poglądowe i pomaga w odpaleniu silnika po rozbiórce. Nie jest to fachowe ustawienie. To, że ja tak jeździłem i byłem zadowolony to robiłem na swoją odpowiedzialność.
Jak ktoś choć choć trochę zna ABK może tak śmiało jeździć.
Tylko wszystkie znaki muszą być tak ustawione. Koło pośrednie z kołem pasowym oraz rozrząd. Inaczej mija się to z celem.
[ Dodano: 2013-04-14, 11:31 ]
Obwód aparatu wynosi 21 cm a 6 stopni to 3,5 mm. Jednak zachęcam do ustawiania lampą zgodnie z:
https://audi80.pl/abk-b-4-ustawienie ... vt7816.htm
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Z miłą chęcią bym to zrobił ale moje ABK zmieniło właściciela. Powyższe "archiwalne" zdjęcie podmieniłem. Teraz jest ok.
A jak ktoś wyjmował aparat to włożył wieloklin z aparatu w inne miejsce i aby ustawić wszystko jak Pan Bóg przykazuje trzeba zdjąć dolną osłonę paska rozrządu, być może i pasek, nacięcie na kole pasowym ma zgrać się z kropką na kole wałka pośredniego do aparatu. Wówczas znak na kole rozrządu od strony głowicy ma zgrać się jej krawędzią.
A nacięcie na obwodzie aparatu po prostu pokazuje gdzie wówczas znajduje się kabel z I cylindra. Ot i cała filozofia. Bo kopułka pasuje tylko w jedno miejsce i nie da się jej źle założyć (no chyba jak się ma zbyt dużo siły).
A jak ktoś wyjmował aparat to włożył wieloklin z aparatu w inne miejsce i aby ustawić wszystko jak Pan Bóg przykazuje trzeba zdjąć dolną osłonę paska rozrządu, być może i pasek, nacięcie na kole pasowym ma zgrać się z kropką na kole wałka pośredniego do aparatu. Wówczas znak na kole rozrządu od strony głowicy ma zgrać się jej krawędzią.
A nacięcie na obwodzie aparatu po prostu pokazuje gdzie wówczas znajduje się kabel z I cylindra. Ot i cała filozofia. Bo kopułka pasuje tylko w jedno miejsce i nie da się jej źle założyć (no chyba jak się ma zbyt dużo siły).
Witam. Mam pytanie odnośnie rozrządu w audi 80 b4 ABT otóż mechanik kazał mi kupic pasek, małą rolkę, amortyzator drgan i dolne koło pasowe i mam problem bo nie moge nigdzie kupic dolnego koła pasowego i amortyzatora drgań. Byłem w 4 sklepach i mówią ze tych częsci się nie wymienia a dolne koło pasowe to z serwisu audi ale takiego to nawet w pl jeszcze nie ma i trzeba sprowadzić z zagranicy i koszt to jakie 450zł. Mam pytanie czy jak wymienie samą rolke i pasek to wystarczy? Czy musze wymienic ten amortyzator drgan i dolne koło? Pozdrawiam.
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
Cześć.
Dobrze ci w sklepach powiedzieli, że się nie wymienia amortyzatora i koła pasowego. Kupujesz tylko pasek i rolkę. Koło pasowe musiałoby być krzywe lub w jakiś inny sposób uszkodzone, żeby nadawało się do wymiany. W amortyzatorze też nie ma się co psuć. Gdyby to były części wymienne przy zmianie rozrządu, to byłyby w każdym sklepie.
Dobrze ci w sklepach powiedzieli, że się nie wymienia amortyzatora i koła pasowego. Kupujesz tylko pasek i rolkę. Koło pasowe musiałoby być krzywe lub w jakiś inny sposób uszkodzone, żeby nadawało się do wymiany. W amortyzatorze też nie ma się co psuć. Gdyby to były części wymienne przy zmianie rozrządu, to byłyby w każdym sklepie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów