[80 B3 1.6 LPG] nie działa nadmuch
[80 B4]Pokretło nawiewów
Witam! Koledzy mam problem, bo nie działa mi pokrętło od nawiewów, porostu nie ma żadnej różnicy czy przekręcę sobie na nogi czy na szybę, wszędzie dmucha jednakowo. Mam zamiar to rozebrać, ale nie wiem jak, zdejmując to pokrętło widzę śrubki, ale nie wiem czy cos da mi ich odkręcenie, a przy okazji chciałbym sobie tam wymienić żarówki w tym miejscu, bo bardzo słabo mi to podświetla, ale nie wiem gdzie one tam są. Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam!
Pamiętaj proszę o poprawnym nazywaniu tematów. Dziękuję Danek
Pozdrawiam!
Pamiętaj proszę o poprawnym nazywaniu tematów. Dziękuję Danek
Ostatnio zmieniony 12 paź 2007, 14:49 przez Pytol, łącznie zmieniany 1 raz.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 paź 2007, 21:39
- Lokalizacja: piła
[B3/B4/8B] nadmuch na przednią szybę nie działa
kupiłem audi już rok temu i jeżdżę bez nadmuchu na przednią szybę;przy pokrętle regulacyjnym brakowało linki,a teraz ją już mam ,ale nie wiem gdzie ją zaczepić;czy można to wykonać przez otwór z pokrętłami,może ktoś mi powie chociaż czy z lewej czy z prawej strony szukać zaczepu linki?
Ostatnio zmieniony 22 paź 2007, 23:15 przez iwonkaitomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Odkopuje temat
Miałem podobny problem w mojej Audi miałem nawiew na nogi i "na wprost".Gdy chciałem ustawić nawiew na przednią szybę pokrętło stawiało opor jakby linka była zakrótka. Kiedy wymontowałem radio i tym samym miałem dojście do linki do pokrętła chciałem sprawdzić "na czuja" co może być przyczyną... Efekt? Pokrętło chodzi normalnie we wszystkich trzech pozycjach ale nawiew działa tylko na nogi i przednią szybę :shock: Co może być przyczyną i jak mogę usunąc tę usterkę? Skoro mogę ustawić regulację we wszystkich pozycjach więc to chyba nie linka... Dodam że jesli chodzi o siłę nawiewu, temperaturę wszystko działa OK.
Miałem podobny problem w mojej Audi miałem nawiew na nogi i "na wprost".Gdy chciałem ustawić nawiew na przednią szybę pokrętło stawiało opor jakby linka była zakrótka. Kiedy wymontowałem radio i tym samym miałem dojście do linki do pokrętła chciałem sprawdzić "na czuja" co może być przyczyną... Efekt? Pokrętło chodzi normalnie we wszystkich trzech pozycjach ale nawiew działa tylko na nogi i przednią szybę :shock: Co może być przyczyną i jak mogę usunąc tę usterkę? Skoro mogę ustawić regulację we wszystkich pozycjach więc to chyba nie linka... Dodam że jesli chodzi o siłę nawiewu, temperaturę wszystko działa OK.
problemik z nawiewem
witam
u mnie wystapila podobna niedogodnosc tzn. dzialal nawiew na szybe i na nogi ale niestety na wprost stawial opor. po zdjeciu calej dolnej oslony z mieszkiem lewarka skrzyni (nie wiem jak sie to nazywa) mialem dostep do calej regulacji nawiewem i jak recznie pociagnalem linke (za przegob przeslony) to nawiew na wprost dzialal !!.
skonczylo sie to tym ze zdojem linke z koncowej dzwigienki i mam regulacje tylko szyba/nogi a jak chce na wprost to otwieram kratke
troche sztubackie ale jakos na chwile obecna dziala.
tak sobie mysle ze peweni dostaly sie jakies liscie i smieci do przeslon i poblokowaly sie.
pzdr all
Marcin - "wil_czek"
u mnie wystapila podobna niedogodnosc tzn. dzialal nawiew na szybe i na nogi ale niestety na wprost stawial opor. po zdjeciu calej dolnej oslony z mieszkiem lewarka skrzyni (nie wiem jak sie to nazywa) mialem dostep do calej regulacji nawiewem i jak recznie pociagnalem linke (za przegob przeslony) to nawiew na wprost dzialal !!.
skonczylo sie to tym ze zdojem linke z koncowej dzwigienki i mam regulacje tylko szyba/nogi a jak chce na wprost to otwieram kratke
troche sztubackie ale jakos na chwile obecna dziala.
tak sobie mysle ze peweni dostaly sie jakies liscie i smieci do przeslon i poblokowaly sie.
pzdr all
Marcin - "wil_czek"
[80 B4 '92 Sedan ABT] problem z nawiewem
Witam !
mam nastepujacy kłopot.
w srodkowej konsoli tam gdzie są kratki od nawiewu "wieje" mi dziwne powietrze.
tzn gdy ustawię temperature na max to z nawiewów bocznych (i lewa i prawa strona ) leci cieple powietrze. natomiast ze srodkowego nawiewu z kratki od strony kierowcy leci cieple powietrze a ze srodkowej i od strony pasażera leci zimne !!!
proszę nie mylić z kratkami bocznymy, caly czas chodzi o kratki w konsoli srodkowej.
czyli jeszcze raz napisze zeby nie było niedomówien.
lewa kratka w konsoli srodkowej dmucha cieplym powietrzem
środkowa i prawa kratka konsoli środkowej dmucha zimnym powietrzem.
jakieś rozwiązanie tego problemu ??
do tego zapytam się jeszcze co jest przyczyną ze trochę słabo grzeje ? Nagrzewnica ? węże ? czy trudno wymienić nagrzewnicę ? nie chodzi o koszty tylko i trudność ewentualnie czy ktoś to juz robił.
mam tez kolejne pytanie odnosnie nawiewu.
gdy zamknę nawiew w konsoli środkowej to coś tam śwista ...gdy otworzę jest wszystko ok
jakieś sugestie ?
(nie mam świstaka w przewodach wentylacyjnych )
mam nastepujacy kłopot.
w srodkowej konsoli tam gdzie są kratki od nawiewu "wieje" mi dziwne powietrze.
tzn gdy ustawię temperature na max to z nawiewów bocznych (i lewa i prawa strona ) leci cieple powietrze. natomiast ze srodkowego nawiewu z kratki od strony kierowcy leci cieple powietrze a ze srodkowej i od strony pasażera leci zimne !!!
proszę nie mylić z kratkami bocznymy, caly czas chodzi o kratki w konsoli srodkowej.
czyli jeszcze raz napisze zeby nie było niedomówien.
lewa kratka w konsoli srodkowej dmucha cieplym powietrzem
środkowa i prawa kratka konsoli środkowej dmucha zimnym powietrzem.
jakieś rozwiązanie tego problemu ??
do tego zapytam się jeszcze co jest przyczyną ze trochę słabo grzeje ? Nagrzewnica ? węże ? czy trudno wymienić nagrzewnicę ? nie chodzi o koszty tylko i trudność ewentualnie czy ktoś to juz robił.
mam tez kolejne pytanie odnosnie nawiewu.
gdy zamknę nawiew w konsoli środkowej to coś tam śwista ...gdy otworzę jest wszystko ok
jakieś sugestie ?
(nie mam świstaka w przewodach wentylacyjnych )
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jak słabo grzeje to dwie możliwości walnięty termostat bądź coś z klapami w nagrzewnicy nie tak. Klapy się nie otwierają i winą może być któraś z linek sterowania. Może też być przyczyna struchlałej gąbki którą są pokryte klapki w których są otwory jak ta gąbka się rozleciała to też może słabo lecieć ciepłe gdyż nawet prawidłowo przysłaniająca klapa będzie dziurawa i będzie puszczać żimne powietrze i to też może tłumaczyć dziwne zachowanie się środkowego nawiewu. Aha może być jeszcze zabita bądź zapowietrzona nagrzewnica. Wymiana nagrzewnicy troche mozolna robota ale nie nie wykonalna w dziale download masz fotostory jak to zrobić mnie to to zajęło niecałe cztery godziny. A świstaka też mam i winą są właśnie te gąbki przyklejone do klap. Poprostu nie domyka się do końca klapa. No chyba że ci piszczy silnik ale wtedy nie miało by wpływu zamykanie środkowego nawiewu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lis 2007, 09:03
Witam, a umnie to wogule cieple powietrze nie wueje tylko zimnewszedzie, wszystkie rulki doprowadzaja wode do nagrzewnicy sa gorace , a nie wieje ciepłym , linki od przełaczania ciepłego na zimne powietrze sa dobre bo sprawdzałem,
prosił bym o jakas konkretna odpowiedzi , bo musze z dzieckiem jezdzic , a jak widac zima za oknem,
Dzienki, i pozdrawiam
prosił bym o jakas konkretna odpowiedzi , bo musze z dzieckiem jezdzic , a jak widac zima za oknem,
Dzienki, i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 lis 2007, 09:03
-termostat jest ok mam pełny obieg płynu, wentylator załącza sie normalnie tj okolo 94oCkokolino1 pisze:Jak słabo grzeje to dwie możliwości walnięty termostat bądź coś z klapami w nagrzewnicy nie tak. Klapy się nie otwierają i winą może być któraś z linek sterowania. Może też być przyczyna struchlałej gąbki którą są pokryte klapki w których są otwory jak ta gąbka się rozleciała to też może słabo lecieć ciepłe gdyż nawet prawidłowo przysłaniająca klapa będzie dziurawa i będzie puszczać żimne powietrze i to też może tłumaczyć dziwne zachowanie się środkowego nawiewu. Aha może być jeszcze zabita bądź zapowietrzona nagrzewnica. Wymiana nagrzewnicy troche mozolna robota ale nie nie wykonalna w dziale download masz fotostory jak to zrobić mnie to to zajęło niecałe cztery godziny. A świstaka też mam i winą są właśnie te gąbki przyklejone do klap. Poprostu nie domyka się do końca klapa. No chyba że ci piszczy silnik ale wtedy nie miało by wpływu zamykanie środkowego nawiewu.
-układ nie jest zapowietrzony, odpowietrzałem odpowietrznikiem i leciał czysty płyn
-kratki przy szybach dmuchają dobrze dam cieple leci cieple dam zimne to zimne
chociarz mogły by dmuchać trochę cieplejszym powietrzem
jedynie tylko te kratki z konsoli srodkowej mi swirują.
linki są raczej ok bo skoro pozostałe kratki działają. i gdy dam nawiew na nogi lub na szybe to jest ok
wydaje mi się ze kokolino1 ma rację ! tzn napewno ma rację
skoro słabo dmucha ciepłym to chyba wina zakamienionej nagrzewnicy. moja Nunia jest z Włoch a gdy ją kupiłem to nie było termostatu bo włosi nie używają termostatów zeby miec zawsze pełny obieg chłodzenia silnika z wiadomych przyczyn -> pogoda wiec pewnie nagrzewnica jest zakamieniona. zreszta nie wiadomo czy wczesniej zalana było wodą czy płynem ...
a odnosnie tego nawiewu w konsoli srodkowej to bedzie wina tych klapek. pewnie któraś sie zawiesiła lub cos w tym stylu i miesza zimne i ciepłe powietrze które leci tylko na srodkową konsolę.
odnośnie świszczenia gdy zamknę nawiew w konsoli srodkowej to kokolino1 znowu miał rację. po wyciągnieciu 3 szt kratek okazalo sie ze gąbka która "uszczelnia" klapki do zamkniecia nawiewu jest wyjątkowo "struchlała" czyt. zniszczona, wyszczerbiona i ona a raczej jej brak powoduje to świszczenie
obejrzałem to fotostory i na początku się troche tego przeraziłem, ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku ze musze to zrobić w najbliższym wolnym czasie.
u brata w jego 80 B3 bedziemy robic to samo ...
THX kokolino1 za pomoc
ta rurka z odpowietrznikiem (śrubka na kolanku) jest zasilająca nagrzewnicęzniszczenie pisze:sprawdzałem tylko te 2 rurki co wchodza do srodka auta, i one sa gorace, a czy jakis jes powród czy nie to nie wiem, nie znam sie na tym
ta druga to powrót wodu do obiegu silnika
moze spróbuj na rozgrzanym silniku (najlepiej gdy załączy się wentylator) przy zakręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego włączyć ogrzewanie na max temperaturę i odkręcić ten odpowietrznik na kolanku (tym zasilającym)
jak polecą bombelki lub para to poczekaj aż bedzie leciał sam płyn wtedy bedzie odpowietrzony
uppppppps teraz zobaczyłem ze zniszczenie ma 80 b3 a tam nie było węża z odpowietrznikiem (przynajmniej w autku brata na tym węzu nie ma odpowietrznika)
[80 B3 1.6 LPG] nie działa nadmuch
Siemano koledzy
Co może byc przyczyną, że nie działa nadmuch, ani na pierwszej predkości ani na drugiej i na trzeciej też nie.. Cały czas dmuchał i nagle przestał..
Nie wiem czy to coś pomoże, ale kiedy nadmuch był jeszcze sprawny to najpierw dmuchał cieplym powietrzem a po czasie zaczynal dmuchac zimnym powietrzem, a wskazówka cały czas byla ustawiona na ciepłym..
Pozdrawiam..
Co może byc przyczyną, że nie działa nadmuch, ani na pierwszej predkości ani na drugiej i na trzeciej też nie.. Cały czas dmuchał i nagle przestał..
Nie wiem czy to coś pomoże, ale kiedy nadmuch był jeszcze sprawny to najpierw dmuchał cieplym powietrzem a po czasie zaczynal dmuchac zimnym powietrzem, a wskazówka cały czas byla ustawiona na ciepłym..
Pozdrawiam..
Ja miałem to samo tylko, że u mnie nie działał II i III bieg, ale zrobiłem to samo co kolega albert13 i zaczęło działać. Niestety po kilku dniach coś się popsuło i teraz nie mogę wyłączyć nawiewu, tzn. nie mogę przekręcić pokrętła na 0 i dalej w lewo. Przy próbie przekręcenia na 0 jest znaczny opór. Wyciągałem radio i zauważyłem, że gdy pokrętło jest na I biegu to ta blaszka z góry (po lewej stronie jak się patrzy, ta co włącza chyba III bieg) minimalnie siada i jak próbuję wyłączyć nawiew to stawia opór a gdy mocniej przekręcam to sie nagina. Co się tam mogło popsuć? Czy jest jakaś szansa żeby to naprawić czy trzeba szukać nowego włącznika? Czy ktoś z Was się spotkał z takim problemem?