A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA
A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA
Witajcie!!!
Postanowiłem opisać tutaj mój drugi życiowy (heh) projekt, bo wsumie Berte posiadam 4 lata cały czas coś przy niej dłubie ale nie było kiedy tego zebrać do kupy
Od początku:
Zaczeło się od sprzedaży golfiny
golf miał sporo niedociągnięć, ale dawał straszną radość z jazdy, przez niego zakochałęm sie w 16V.
Następny samochód miał być równie szybki a jeszcze fajniej jakby był w quattro. Celowałem w S6 C4 ale zanim bym kupił musiałem czymś jeździć.
Musiałem znaleźć dupowoza. Padł traf na A80 w Avancie z 2.0 mono pod maską i z gazem
Oto ona:
Najbardziej urzekło mnie to spojżenie ;D
Troche danych:
-Audi 80 Avant 2.0 90KM ozn. silnika ABT skrzynia CGT (króciutka)
-Rok produkcji 1994
Wyposażenie:
-ABS
-Poduszka powietrzna kierowcy
-Orginalny centralny zamek pneumatyczny spięty z orginalnym autoalarmem
-wspomaganie
-halogeny
-skórzana tapicerka
-szyberdach otwierany i uchylany
-szyby przód w prądzie (dołożone orginalne)
-lusterka w prądzie i podgrzewane (dołożone orginalne)
-skórzana tapicerka
-klimatyzacja manualna (dołożona orginalna)
Ale jak to w życiu bywa plany na S6 z 2.2 pod maską troche się przeciągneły, bo trzeba było doprowadzić dailaka do stanu używalności i bezpieczeństwa.
Po podliczeniu kosztów szkoda było się z Avantem rozstawać wiec podła decyzja na zrobienie fajnego autka. I o tym bedzie w tym temacie
BODY:
-pomalowana cała w serwisie VW LY9B
-od malowania nie widziałą myjni - Hand Wash Only By Myself
-blenda tył Audi 90
-lampy przód zespolone z wersji S2
-później opcjonalnie własnoręcznie wykonane bi-xenony na orginalnych soczewkach,przetwornicach i żarnikach z superba II PreFL
-klamki, listwy drzwi, lusterka malowane w kolor
-zderzak przód audi coupe
-później S2
-tył narazie odmalowana cała w kolor seria
-docelowo zderzak audi S2 sedan/avant
ZAWIESZENIE:
-obniżające -60 sprężyny vogtland progresywne
-nowe amory gazowe SachsAdvantage
-wymienione wszystkie tuleje/łączniki
-w wahaczach Meyle HD
-wplanach ława wzmocniona z V6 na sztywnych tulejach stalowych
-amortyzator wibracji ukłądu kierowniczego audi V6/S2
HAMULCE:
-przód tarcza 314mm z A6 C6
-zacisk Audi C5 2.5 TDI 180KM 57mm
-wywalony korektor siły hamowania na tył
-zaciski tył zregenerowana seria
-trcze tył seria C4 245mm
-dźwigienki od recznego passat B5
-pompa 26.9mm oraz serwo podwójne z Audi A4 B7
WYDECH:
-seria ACE 2.0 16V
-kat przerobiony na tłumik przelotowy
-końcowy opcjonalnie przelotowy Hartmann
-nowasonda bosch
SSĄCY:
-pucha powietrza przerobiona audi 1.6 ADA
-wyjscie 3">>>silikon tej samej średnicy
-przepustnica bez przewężeń Golf II GTI 16V PL
-zimny fabryczny nadmuch z rozwierconym wejsciem
SILNIK:
-blok 1.9TDI 1Z rozwiercony pod 82.5mm tłoki, osiowany, sprawdzony, splanowany, umyty, pomalowany, powymieniane panewki oraz natryski na denko tłoka oraz wszystkie nowe śruby ASO
-głowica - pełen remont, sprawdzona, umyta,zawory zrobione na 3 kąty, nowe szklanki INA
-tłoki seria ACE
-korby 2.0 8V 2E/ABK wyważone, wymienione główki na 20mm sworzeń, now śróby
-podstawa filtra oleju z Audi 80 1.9 TD z termostatem i wyjsciem na zewnętrzną chłodnice oleju 19 rzędową
-przewody zapłonowe nowe firmy PowerTec, nowe świece, aparat, palec BERU
-nowa metalowa uszczelka głowicy z ABF
-nowe śruby głowicy z 1.9 TDI PD
-pochłaniacz fali olejowej z TD
-home made catch tank
-nowe pierscienie/panewki/uszczelki/uszczelniacze/simeringi
-nowe wszystkie czujniki
UKŁAD CHŁODZENIA:
-nowa pompa wody z żeliwnym wirnikiem
-nowa Orginalna AKG chłodnica wody najwieksza w A80 z 1.9TD
-płyn chłodniczy orginał G13
-wywalony wymiennik ciepła przy filtrze oleju
-część nowych przewodów wodnych reszta silikon
-nowy termostat ASO
Na pierwszy strzał poszło zawieszenie,zostało wymienione właściwue w całości, nowe tuleje, łączniki, strzelające przeguby. Zmieniłem hamulce na wentylowane. W golfie Mk2 ta średnica dawała naprawde skuteczny hamulec - tutaj wogóle szału nie robi ale przynajmniej jest lepiej i na nowo zregenerowanych zaciskach. Dokupiłem drugą łąwę silnika z miejscem na drugą poduszkę, łąwka w piach, potem ocynk a na końcu malowanie proszkowe. Trafiła się łądna kierownica Audi sport wiec na pokład. Zajołem się też zwiekszeniem mocy monowtrysku wiec przepustnica do rozwiertu a dolot przerobiłem tak aby można było zastosować blosa
W międzyczasie gdzieś tam nowy rozrząd, nowy olej, tłumik i wogóle rzeczy które się w aucie normalnie zużywają. Kolega sprzedawał falgi wiec okazyjnie nabyłem drogą kupna felgi 16 calowe z Competitionjednakże poszły one całe w nowy lakier, na dach założyłem relingi gdyż troche mi ich brakowało, na przód poszły listwy zderzaka z kierunkowskazami z V6
Jak sie bawić to się bawić - mimo że B4 słynie z solidnej blachy to niestety stan blacharki zostawiał wiele do życzenia. Postanowiłem pomalować całe auto. Ale żeby nie stało zbyt długo na lakierni postanowiłem podokupować nowe elementy - w lepszym stanie, pomalować i dopiero poskładać. Drzwi zakupiłem od wersji 92 bez dolnych listew aby w przyszłości mnie nie wkur... . Jak już maska, błotniki i drzwi były pomalowane postawiłem samochód na malowanie reszty ale i tak stałamiesiąć jak to u lakiernika. Na końcu znalazłem tylną klapęw idealnym stanie i na zakończenie wraz z nową wiązką znalazła się na aucie. Aby jakoś zabezpieczyć ten gów...ny miękki lakier postanowiłem położyć ceramikę na całe auto
Następnie przyszedł czas na przednie amory, kupiłem nowe kolumny Mcpersona i to samo co z ławą - piach/ocynk/proszek bedą zabezpieczone na długo. Do tego obniżone -20mm sprężyny z competition oraz gazowe sachsy.
Od tego samego kumpla co felgi zakupiłem uwielbiany przez posiadaczy A80 silnik 2.0 16V ACE z competition gdyż był w bardzo dobrym stanie i padła decyzja o zwykłym swapie dla podniesienia mocy. Silnik był w dobrym stanie, można było tak zostawić ale pomyślałem sobie że zmiana pierscieni i panewek oraz obróbka głowicy nie zaszkodzi. Silnik nabyłem wraz z Digifantem 1 i odrazu miał jeździć na elektronicznym wtrysku.
Kolejne upgrejdy: Boczki drzwi dostały nowe obicie w eko skórze, na przód wpadła elektryka szyb i lusterek. N froncie zagosciły lampy zespolone z V6 a na tyle blenda z A90
Blok został wyszkiełkowany i pomalowany na nowo, a do auta wpadła fabryczna manualna klima aby dało się wyjechac na urlop bez parowania się w czarnym aucie. Czarny lakier + czarna skóra robią w słoneczny dzień z wnętrza piekarnik. Pod maską wpadłą kolejna warjacja dolotu tym razem wykonana z kwasa.
Powoli zaczołem składać silnik aby go w końcu przełożyć. Wpadła podstawa filtra oleju z Audi 80 TD wraz z termostatem, miska z Audi GTE wraz z pochłaniaczem fali olejowej z Audi TD. Na koniec zegary monitujące ciśnienie i temp oleju oraz napięcie
Kolejnym epokowym etapem było przejscie na rozstaw 5x112 przyszłościowo dla ładniejszych felg i mocniejszych hebli. Heble na przód to 314x25mm zacisk na jażmach 451 z S3 ale na tłoczku 57mm. A co do felg to wpadły wymarzone Avus I 8x18" et48 z oponami 225/40 R18. Felgi oczywiście pełna renowacja, zmiana półosi etc.
Kolejne prace:
Przyszłościowo i dla bezpieczeństwa założyłem podwójne serwo wraz z mocniejszą pompą hamulcową 26.9mm z A4 B7, maglownica została zregenerowana oraz dołożyłem nowy amortyzator drgań układu kier. Tylne zaciski doczekały się pełnej regeneracji wraz z malowaniem. Na koniec zdjęcie z poprzednim setupem zimowym na starym rozstawie - pancerne felgi ronal
Kolejnie: wpadł na przód zderzak od Coupe i zaczeło się na dobre składanie silnika w nowej konwencji czyli rozwiercony blok od TDI, wiadomo - cały pomalowany, wymyty, wszystko nowe łącznie z natryskami na denko. Łapy zostały wymalowane na srebrno. Na końcu tylny zderzak poszedł cały w kolor
No i znowu lecimy gdy tylko czas na to pozwolił:
Poskładany dół, matalowa uszczelka głowicy z ABF, customowe śruby głowicy z audi 1.9TDI PD, głowica po pełnej regeneracji, sprawdzeniu oraz zrobieniu gniazd zaworowych na 3 kąty, komplet nowych szklanek INA (pakowanych przez ruvile) wałki rozrządu z ABF. Na koniec przymiarka kolektora ssącego pod turbo przerobionego z 2.2T
Przez zime zrezałem lampy przednie na bi-xenonie na podzespołach fabrycznych z superba II (zadne HID, soczewka, przetwornica żarnik orginał) może nie wygląda jakoś mistrzowsko ale za to mistrzowsko świeci. Zimowy setup na 16" AVUS I z audi S6C4. Dekiel zaworów proszkowo pomalowany na czarno no i kolejne składanie. Przymiarka kolektora ACE i wykonanie customowej listwy wtryskowej pod elektronike do ACE, nowe przewody zapłonowe PowerTec, zregenerowany aparat zapłonowy, wszystkie czujniki silnika nowe BOSCH, mocowanie przewodó zapłonowych dopasowane z audi 2.3
W marcu udało mi się zakupić kolejnego dupowoza żeby można było bez stresu grzebać przy Bercie przy swapie oraz aby zbytnio nie jeździć zimą. Kolejna A80 też w Avancie tym razem z 2.8 V6 pod maską. No to dopiero jest "daily car" nie jeden mocniejszy przy niej wymięka ale żeby nie było - czarna w założeniach bedzie jeszcze szybsza!
Niedługo po tym założyłem zderzak od S2 który przeleżał pomalowany zime w garażu ale nie zakładałem go bo bałem się o zimowe przygody
W takim setupie zewnętrznym udało mi się zdobyć 2 miejsce w konkursie na najładniejsze auto zlotu w Białej Podlaskiej
Co by tu dalej.... aha no tak równolegle z doprowadzaniem 2.8 do użytku przygotowywałem czarną do swapa, czyli np musiałem się pozbyć orginalnej podstawy akumulatora umiejscowionej na grodzi i przenieść aku za przednią lampę - tak jak to jest w v6 czy 16V, inaczej nie zmieściłby się silnik. Orginalne zgrzewy zostały rozwiercone a później wszystko zabezpieczone mastyką. Oczywiście zmieniłem też orginalne wiązki idące do akumulatora.
Nabyłem osłone kolektora wydechowego z ABF'a gdyz ta z ACE wygląda poprostu słabo. Poźniej została wyszkiełkowana
Niestety nie mogłem zastosować orginalnej chłodnicy oleju z Audi 1.9 TD gdyżbyła w słąbym stanie a dostać nowągraniczy z cudem - postanowiłem zatem zastosować 19 rzędowy uniwersalny zamiennik. Trzeba było tylko dorobić mocowanie. Priorytet - ma być w tym samym miejscu co ori
Gdy już silnik był cały gotowy postawiłem auto na swapa. Wisienką na torcie było pomalowanie kolektora ssącego w kolor byłego golfa. Pierwszego dnia po paru godzinkach silnik był już wyjęty, ale nie chciałem wsadzać ładnego nowo poskładanego silnika do starej komory. Miejsce po akumulatorze zamalowałem a resztę chciałęm odświerzyć, na nic to się jednak zdało gdyż farba była już mocno wyblakła. Postanowiłem na szybkiego odmalować komore bez rozbierania całęj. I tak 90%udałomi się prysnąć. Jak już to zrobiłem potrzebowałem zrobić nowe przewody paliwowe. Czekałem z tym do swapa bo przewody były pordzewiałe już jak kupiłem ale przy swapie trzeba było je którędy indziej puscić. Wybór padł na miedź fi 8mm w osłonie PCV-pojeżdzą wiecej niż stalowa seria. Oczywiście na końcach profesjonalne zakucie pod srubunki
Później wiadomo silniczek namiejsce,musiałęmgo troche opuścić aby zrobuć bezpieczny marcgines bezpieczeństwa na kontakt z maską w razie wychyłu silnika. Nigdy bowiem nie było 16V fabrycznie na wysokim bloku w audi B4. Kolejną rzeczą było dorobienie nowego ogranicznika wychyłu z przodu samochodu. Musiał powstaćcały nowy ponieważ do benzynowych R4 nie stosowano tak dużych chłodnic wody a co za tym idzie belki pod chłodnice. Potem trzeba było dorobić nowy dolot na bazie silikonu i gotowe
Jak już autko samodzielnie smigało pojawił się problemz wychlapywaniem oleju przez odme, musiałem wymysleć jakieś rozwiązanie wiec: do miski tym (tym razem metalowej) dołożyłem pochłaniacz fali olejowej oraz dospawałęm spływ z catch tanka którego własnoręcznie wykonałem. Działa on na zasadzie oddzielacza cyklonowego i sprawdza się znakomicie. Przy dołożeniu catch tanka musiałem jednak przebudować linie olejowe ale była to też dobra okazja aby przewody dorobić teflonowe w stalowym oplocie
I tak wygląda BERTA pod maską na dzień dzisiejszy. Bardzo bym chciał dołożyć turbo tak jak planowałem ale wrazie co narazie bede sobie jeździł na zloty i weekendy na wolnossąco. Przez zime zacznę coś kombinować z dokończeniem kolektora ssącego oraz dopasowaniem turbiny do silnika
Postanowiłem opisać tutaj mój drugi życiowy (heh) projekt, bo wsumie Berte posiadam 4 lata cały czas coś przy niej dłubie ale nie było kiedy tego zebrać do kupy
Od początku:
Zaczeło się od sprzedaży golfiny
golf miał sporo niedociągnięć, ale dawał straszną radość z jazdy, przez niego zakochałęm sie w 16V.
Następny samochód miał być równie szybki a jeszcze fajniej jakby był w quattro. Celowałem w S6 C4 ale zanim bym kupił musiałem czymś jeździć.
Musiałem znaleźć dupowoza. Padł traf na A80 w Avancie z 2.0 mono pod maską i z gazem
Oto ona:
Najbardziej urzekło mnie to spojżenie ;D
Troche danych:
-Audi 80 Avant 2.0 90KM ozn. silnika ABT skrzynia CGT (króciutka)
-Rok produkcji 1994
Wyposażenie:
-ABS
-Poduszka powietrzna kierowcy
-Orginalny centralny zamek pneumatyczny spięty z orginalnym autoalarmem
-wspomaganie
-halogeny
-skórzana tapicerka
-szyberdach otwierany i uchylany
-szyby przód w prądzie (dołożone orginalne)
-lusterka w prądzie i podgrzewane (dołożone orginalne)
-skórzana tapicerka
-klimatyzacja manualna (dołożona orginalna)
Ale jak to w życiu bywa plany na S6 z 2.2 pod maską troche się przeciągneły, bo trzeba było doprowadzić dailaka do stanu używalności i bezpieczeństwa.
Po podliczeniu kosztów szkoda było się z Avantem rozstawać wiec podła decyzja na zrobienie fajnego autka. I o tym bedzie w tym temacie
BODY:
-pomalowana cała w serwisie VW LY9B
-od malowania nie widziałą myjni - Hand Wash Only By Myself
-blenda tył Audi 90
-lampy przód zespolone z wersji S2
-później opcjonalnie własnoręcznie wykonane bi-xenony na orginalnych soczewkach,przetwornicach i żarnikach z superba II PreFL
-klamki, listwy drzwi, lusterka malowane w kolor
-zderzak przód audi coupe
-później S2
-tył narazie odmalowana cała w kolor seria
-docelowo zderzak audi S2 sedan/avant
ZAWIESZENIE:
-obniżające -60 sprężyny vogtland progresywne
-nowe amory gazowe SachsAdvantage
-wymienione wszystkie tuleje/łączniki
-w wahaczach Meyle HD
-wplanach ława wzmocniona z V6 na sztywnych tulejach stalowych
-amortyzator wibracji ukłądu kierowniczego audi V6/S2
HAMULCE:
-przód tarcza 314mm z A6 C6
-zacisk Audi C5 2.5 TDI 180KM 57mm
-wywalony korektor siły hamowania na tył
-zaciski tył zregenerowana seria
-trcze tył seria C4 245mm
-dźwigienki od recznego passat B5
-pompa 26.9mm oraz serwo podwójne z Audi A4 B7
WYDECH:
-seria ACE 2.0 16V
-kat przerobiony na tłumik przelotowy
-końcowy opcjonalnie przelotowy Hartmann
-nowasonda bosch
SSĄCY:
-pucha powietrza przerobiona audi 1.6 ADA
-wyjscie 3">>>silikon tej samej średnicy
-przepustnica bez przewężeń Golf II GTI 16V PL
-zimny fabryczny nadmuch z rozwierconym wejsciem
SILNIK:
-blok 1.9TDI 1Z rozwiercony pod 82.5mm tłoki, osiowany, sprawdzony, splanowany, umyty, pomalowany, powymieniane panewki oraz natryski na denko tłoka oraz wszystkie nowe śruby ASO
-głowica - pełen remont, sprawdzona, umyta,zawory zrobione na 3 kąty, nowe szklanki INA
-tłoki seria ACE
-korby 2.0 8V 2E/ABK wyważone, wymienione główki na 20mm sworzeń, now śróby
-podstawa filtra oleju z Audi 80 1.9 TD z termostatem i wyjsciem na zewnętrzną chłodnice oleju 19 rzędową
-przewody zapłonowe nowe firmy PowerTec, nowe świece, aparat, palec BERU
-nowa metalowa uszczelka głowicy z ABF
-nowe śruby głowicy z 1.9 TDI PD
-pochłaniacz fali olejowej z TD
-home made catch tank
-nowe pierscienie/panewki/uszczelki/uszczelniacze/simeringi
-nowe wszystkie czujniki
UKŁAD CHŁODZENIA:
-nowa pompa wody z żeliwnym wirnikiem
-nowa Orginalna AKG chłodnica wody najwieksza w A80 z 1.9TD
-płyn chłodniczy orginał G13
-wywalony wymiennik ciepła przy filtrze oleju
-część nowych przewodów wodnych reszta silikon
-nowy termostat ASO
Na pierwszy strzał poszło zawieszenie,zostało wymienione właściwue w całości, nowe tuleje, łączniki, strzelające przeguby. Zmieniłem hamulce na wentylowane. W golfie Mk2 ta średnica dawała naprawde skuteczny hamulec - tutaj wogóle szału nie robi ale przynajmniej jest lepiej i na nowo zregenerowanych zaciskach. Dokupiłem drugą łąwę silnika z miejscem na drugą poduszkę, łąwka w piach, potem ocynk a na końcu malowanie proszkowe. Trafiła się łądna kierownica Audi sport wiec na pokład. Zajołem się też zwiekszeniem mocy monowtrysku wiec przepustnica do rozwiertu a dolot przerobiłem tak aby można było zastosować blosa
W międzyczasie gdzieś tam nowy rozrząd, nowy olej, tłumik i wogóle rzeczy które się w aucie normalnie zużywają. Kolega sprzedawał falgi wiec okazyjnie nabyłem drogą kupna felgi 16 calowe z Competitionjednakże poszły one całe w nowy lakier, na dach założyłem relingi gdyż troche mi ich brakowało, na przód poszły listwy zderzaka z kierunkowskazami z V6
Jak sie bawić to się bawić - mimo że B4 słynie z solidnej blachy to niestety stan blacharki zostawiał wiele do życzenia. Postanowiłem pomalować całe auto. Ale żeby nie stało zbyt długo na lakierni postanowiłem podokupować nowe elementy - w lepszym stanie, pomalować i dopiero poskładać. Drzwi zakupiłem od wersji 92 bez dolnych listew aby w przyszłości mnie nie wkur... . Jak już maska, błotniki i drzwi były pomalowane postawiłem samochód na malowanie reszty ale i tak stałamiesiąć jak to u lakiernika. Na końcu znalazłem tylną klapęw idealnym stanie i na zakończenie wraz z nową wiązką znalazła się na aucie. Aby jakoś zabezpieczyć ten gów...ny miękki lakier postanowiłem położyć ceramikę na całe auto
Następnie przyszedł czas na przednie amory, kupiłem nowe kolumny Mcpersona i to samo co z ławą - piach/ocynk/proszek bedą zabezpieczone na długo. Do tego obniżone -20mm sprężyny z competition oraz gazowe sachsy.
Od tego samego kumpla co felgi zakupiłem uwielbiany przez posiadaczy A80 silnik 2.0 16V ACE z competition gdyż był w bardzo dobrym stanie i padła decyzja o zwykłym swapie dla podniesienia mocy. Silnik był w dobrym stanie, można było tak zostawić ale pomyślałem sobie że zmiana pierscieni i panewek oraz obróbka głowicy nie zaszkodzi. Silnik nabyłem wraz z Digifantem 1 i odrazu miał jeździć na elektronicznym wtrysku.
Kolejne upgrejdy: Boczki drzwi dostały nowe obicie w eko skórze, na przód wpadła elektryka szyb i lusterek. N froncie zagosciły lampy zespolone z V6 a na tyle blenda z A90
Blok został wyszkiełkowany i pomalowany na nowo, a do auta wpadła fabryczna manualna klima aby dało się wyjechac na urlop bez parowania się w czarnym aucie. Czarny lakier + czarna skóra robią w słoneczny dzień z wnętrza piekarnik. Pod maską wpadłą kolejna warjacja dolotu tym razem wykonana z kwasa.
Powoli zaczołem składać silnik aby go w końcu przełożyć. Wpadła podstawa filtra oleju z Audi 80 TD wraz z termostatem, miska z Audi GTE wraz z pochłaniaczem fali olejowej z Audi TD. Na koniec zegary monitujące ciśnienie i temp oleju oraz napięcie
Kolejnym epokowym etapem było przejscie na rozstaw 5x112 przyszłościowo dla ładniejszych felg i mocniejszych hebli. Heble na przód to 314x25mm zacisk na jażmach 451 z S3 ale na tłoczku 57mm. A co do felg to wpadły wymarzone Avus I 8x18" et48 z oponami 225/40 R18. Felgi oczywiście pełna renowacja, zmiana półosi etc.
Kolejne prace:
Przyszłościowo i dla bezpieczeństwa założyłem podwójne serwo wraz z mocniejszą pompą hamulcową 26.9mm z A4 B7, maglownica została zregenerowana oraz dołożyłem nowy amortyzator drgań układu kier. Tylne zaciski doczekały się pełnej regeneracji wraz z malowaniem. Na koniec zdjęcie z poprzednim setupem zimowym na starym rozstawie - pancerne felgi ronal
Kolejnie: wpadł na przód zderzak od Coupe i zaczeło się na dobre składanie silnika w nowej konwencji czyli rozwiercony blok od TDI, wiadomo - cały pomalowany, wymyty, wszystko nowe łącznie z natryskami na denko. Łapy zostały wymalowane na srebrno. Na końcu tylny zderzak poszedł cały w kolor
No i znowu lecimy gdy tylko czas na to pozwolił:
Poskładany dół, matalowa uszczelka głowicy z ABF, customowe śruby głowicy z audi 1.9TDI PD, głowica po pełnej regeneracji, sprawdzeniu oraz zrobieniu gniazd zaworowych na 3 kąty, komplet nowych szklanek INA (pakowanych przez ruvile) wałki rozrządu z ABF. Na koniec przymiarka kolektora ssącego pod turbo przerobionego z 2.2T
Przez zime zrezałem lampy przednie na bi-xenonie na podzespołach fabrycznych z superba II (zadne HID, soczewka, przetwornica żarnik orginał) może nie wygląda jakoś mistrzowsko ale za to mistrzowsko świeci. Zimowy setup na 16" AVUS I z audi S6C4. Dekiel zaworów proszkowo pomalowany na czarno no i kolejne składanie. Przymiarka kolektora ACE i wykonanie customowej listwy wtryskowej pod elektronike do ACE, nowe przewody zapłonowe PowerTec, zregenerowany aparat zapłonowy, wszystkie czujniki silnika nowe BOSCH, mocowanie przewodó zapłonowych dopasowane z audi 2.3
W marcu udało mi się zakupić kolejnego dupowoza żeby można było bez stresu grzebać przy Bercie przy swapie oraz aby zbytnio nie jeździć zimą. Kolejna A80 też w Avancie tym razem z 2.8 V6 pod maską. No to dopiero jest "daily car" nie jeden mocniejszy przy niej wymięka ale żeby nie było - czarna w założeniach bedzie jeszcze szybsza!
Niedługo po tym założyłem zderzak od S2 który przeleżał pomalowany zime w garażu ale nie zakładałem go bo bałem się o zimowe przygody
W takim setupie zewnętrznym udało mi się zdobyć 2 miejsce w konkursie na najładniejsze auto zlotu w Białej Podlaskiej
Co by tu dalej.... aha no tak równolegle z doprowadzaniem 2.8 do użytku przygotowywałem czarną do swapa, czyli np musiałem się pozbyć orginalnej podstawy akumulatora umiejscowionej na grodzi i przenieść aku za przednią lampę - tak jak to jest w v6 czy 16V, inaczej nie zmieściłby się silnik. Orginalne zgrzewy zostały rozwiercone a później wszystko zabezpieczone mastyką. Oczywiście zmieniłem też orginalne wiązki idące do akumulatora.
Nabyłem osłone kolektora wydechowego z ABF'a gdyz ta z ACE wygląda poprostu słabo. Poźniej została wyszkiełkowana
Niestety nie mogłem zastosować orginalnej chłodnicy oleju z Audi 1.9 TD gdyżbyła w słąbym stanie a dostać nowągraniczy z cudem - postanowiłem zatem zastosować 19 rzędowy uniwersalny zamiennik. Trzeba było tylko dorobić mocowanie. Priorytet - ma być w tym samym miejscu co ori
Gdy już silnik był cały gotowy postawiłem auto na swapa. Wisienką na torcie było pomalowanie kolektora ssącego w kolor byłego golfa. Pierwszego dnia po paru godzinkach silnik był już wyjęty, ale nie chciałem wsadzać ładnego nowo poskładanego silnika do starej komory. Miejsce po akumulatorze zamalowałem a resztę chciałęm odświerzyć, na nic to się jednak zdało gdyż farba była już mocno wyblakła. Postanowiłem na szybkiego odmalować komore bez rozbierania całęj. I tak 90%udałomi się prysnąć. Jak już to zrobiłem potrzebowałem zrobić nowe przewody paliwowe. Czekałem z tym do swapa bo przewody były pordzewiałe już jak kupiłem ale przy swapie trzeba było je którędy indziej puscić. Wybór padł na miedź fi 8mm w osłonie PCV-pojeżdzą wiecej niż stalowa seria. Oczywiście na końcach profesjonalne zakucie pod srubunki
Później wiadomo silniczek namiejsce,musiałęmgo troche opuścić aby zrobuć bezpieczny marcgines bezpieczeństwa na kontakt z maską w razie wychyłu silnika. Nigdy bowiem nie było 16V fabrycznie na wysokim bloku w audi B4. Kolejną rzeczą było dorobienie nowego ogranicznika wychyłu z przodu samochodu. Musiał powstaćcały nowy ponieważ do benzynowych R4 nie stosowano tak dużych chłodnic wody a co za tym idzie belki pod chłodnice. Potem trzeba było dorobić nowy dolot na bazie silikonu i gotowe
Jak już autko samodzielnie smigało pojawił się problemz wychlapywaniem oleju przez odme, musiałem wymysleć jakieś rozwiązanie wiec: do miski tym (tym razem metalowej) dołożyłem pochłaniacz fali olejowej oraz dospawałęm spływ z catch tanka którego własnoręcznie wykonałem. Działa on na zasadzie oddzielacza cyklonowego i sprawdza się znakomicie. Przy dołożeniu catch tanka musiałem jednak przebudować linie olejowe ale była to też dobra okazja aby przewody dorobić teflonowe w stalowym oplocie
I tak wygląda BERTA pod maską na dzień dzisiejszy. Bardzo bym chciał dołożyć turbo tak jak planowałem ale wrazie co narazie bede sobie jeździł na zloty i weekendy na wolnossąco. Przez zime zacznę coś kombinować z dokończeniem kolektora ssącego oraz dopasowaniem turbiny do silnika
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 19:04 przez marszall, łącznie zmieniany 24 razy.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Koledzy mam pewną rozkminę, otóż chciałbym dac gril w czarno tylko nie wiem czy samą obwódkę czy i znaczek, czy robić to w mat czy w połysk?
Dróga sprawa to wnętrza halogenów, sa brzydko oblezione to tez nie wiem czy dawać jakiś chrom folie, srebny lakier czy może mat? Zakładam że w przyszłości zagoszczą kierunki od V6 ale nie chce lamp czyt kierunków robić dymionych wiec moze chrom?
Dróga sprawa to wnętrza halogenów, sa brzydko oblezione to tez nie wiem czy dawać jakiś chrom folie, srebny lakier czy może mat? Zakładam że w przyszłości zagoszczą kierunki od V6 ale nie chce lamp czyt kierunków robić dymionych wiec moze chrom?
no tak ale mam rozkmine bo auto całe czarne w połysku wiec nie wiem czy w połysk czy w mat?
[ Dodano: 2013-04-24, 08:02 ]
To jak dawać grill w czarny połysk czy mat?
[ Dodano: 2013-04-27, 15:43 ]
Relingi założone
[ Dodano: 2013-05-28, 19:57 ]
dzoszły kierunki i blendy od V6, znaczek w czernym macie z racji tego że łuszczył sie na nim chrom, chciałem to zrob9ć dobrze wiec obdrapałem cały chrom ze znaczka - NIGDY WIECEJ! W fabryce taką grubą warstwe tego chromu dali że męczyłem sie ponad 2 godziny
Rozebrałem tez halogeny i pomalowałem wnętrza na srebrno
Jednakże zastanawiam sie jeszcze nad wersją BLACK czyli obwódka grila w czarny mat i być może wnętrza halogenów
Co sądzicie?
[ Dodano: 2013-04-24, 08:02 ]
To jak dawać grill w czarny połysk czy mat?
[ Dodano: 2013-04-27, 15:43 ]
Relingi założone
[ Dodano: 2013-05-28, 19:57 ]
dzoszły kierunki i blendy od V6, znaczek w czernym macie z racji tego że łuszczył sie na nim chrom, chciałem to zrob9ć dobrze wiec obdrapałem cały chrom ze znaczka - NIGDY WIECEJ! W fabryce taką grubą warstwe tego chromu dali że męczyłem sie ponad 2 godziny
Rozebrałem tez halogeny i pomalowałem wnętrza na srebrno
Jednakże zastanawiam sie jeszcze nad wersją BLACK czyli obwódka grila w czarny mat i być może wnętrza halogenów
Co sądzicie?