[B3/1.9D] gaśnie po przejechaniu 4-5 km
[B3/1.9D] gaśnie po przejechaniu 4-5 km
Witam.
Problem jak w temacie, auto odpala normalnie, wszystko jest ok przez 4-5 km, potem silnik zaczyna "szarpać" , gaśnie i już nie zapali. Jak postoi 15-20min odpala normalnie i znowu przez 4-5 km jest ok.
Filtr paliwa wymieniony, pozostałe wyczyszczone, pompa podaje paliwo, zbiornik wyczyszczony, wymieniony elektrozawór i dalej bez zmian.
Co jeszcze sprawdzić ?
Problem jak w temacie, auto odpala normalnie, wszystko jest ok przez 4-5 km, potem silnik zaczyna "szarpać" , gaśnie i już nie zapali. Jak postoi 15-20min odpala normalnie i znowu przez 4-5 km jest ok.
Filtr paliwa wymieniony, pozostałe wyczyszczone, pompa podaje paliwo, zbiornik wyczyszczony, wymieniony elektrozawór i dalej bez zmian.
Co jeszcze sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2012, 20:56 przez pino, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja bym podłaczył paliwo bezpośrednio z kanistra ,omijając cały ori układ zasilania 8-)pino pisze: auto odpala normalnie, wszystko jest ok przez 4-5 km, potem silnik zaczyna "szarpać" , gaśnie i już nie zapali. Jak postoi 15-20min odpala normalnie i znowu przez 4-5 km jest ok.
Filtr paliwa wymieniony, pozostałe wyczyszczone, pompa podaje paliwo, zbiornik wyczyszczony, wymieniony elektrozawór i dalej bez zmian.
Co jeszcze sprawdzić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie zauważyłem żeby było cieżko kwestia kształtu kanistra i pomysłowości jak i gdzie go umocować ...5 minut robotypino pisze:Ciężko jechać z kanistrem
Na wolnych będzie chodził nawet na mocno zapakowanym filtrze paliwa ,zapotrzebowanie w paliwo nikłe ...za to w czasie jazdy już będą cuda ...masz tak ewidentne objawy że stawiam 99,9 % że układ zasilania nie wyrabia z paliwem ...czyli gdzieś coś blokuje ,ewentualnie się zapowietrza ...Podepnij na krótko jak radziłem ,bo inaczej do niczego nie dojdzieszpino pisze:a na wolnych obrotach (bez omijania "oryginalnego" układu zasilania) silnik pracował ponad godzinę, po czym po przejechaniu 5 km zaczął szarpać i zgasł.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Spróbuj tak zrobić jak piszeMUNIOR, bo pewnie wina leży po stronie dojścia paliwa do pompy. W Jettce też miałem że na wolnych obrotach chodziła dobrze, ale jak zaczęło się jechać to było czuć jakby pół mocy z silnika ubyło, a winny był filtr paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Co prawda silnik nie gasł.
Tak jak pisałem wcześniej, filtr paliwa wymieniony, zbiornik wyczyszczony. Nie podstawiałem kanistra, tylko założyłem bypass oryginalnych przewodów (wężykami), i dalej bez zmian. Gdy miałem założony bypass, wyczyściłem przewody paliwa, złożyłem wszystko z powrotem i dalej bez zmian. Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale czy nie powinien być w instalacji przekaźnik załączający pompę paliwa, a jeżeli tak to gdzie go szukać - nie mam dokumentacji do mojego modelu tylko do tdi i Pb.
Kolego w dieslu pompa wtryskowa sama wytwarza ciśnienie i zaciąga paliwo. W zbiorniku nie ma elektrycznej pompy paliwa więc i przekaźnika też brak. A skoro wszystko czyściłeś filtry wymieniłeś itd itp to mi nasuwa się tylko jedna rzecz. Czy założyłeś na odpowietrzniku dobrze zawór zwrotny? Bo jeżeli założyłeś go odwrotnie to podczas pracy silnika na wyższych obrotach w zbiorniku będzie robić się podciśnienie i pompa będzie mieć ciężko zaciągać paliwo. Poluzuj korek wlewu paliwa i przejedź się, jeżeli pomoże to źle założony zawór odpowietrznika.
Może głupio zapytam, ale w takim razie co to jest to: http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-p ... 00006.html ?
I gdzie szukać tego zaworu zwrotnego ?
I gdzie szukać tego zaworu zwrotnego ?
Ten zawór o którym pisałem wyżej jest z prawej strony zbiornika w rogu. A żeby sprawdzić czy to ten zawór jest źle podłączony to odkręć korek wlewu paliwa i przejedź się, ewentualnie jedź tak jak teraz masz a jak zgaśnie to wtedy odkręć korek i zobacz czy przy odkręcaniu zassie powietrza dużo.
[ Dodano: 2012-12-02, 21:03 ]
w tym poście masz zdjęcie zbiornika i z zaznaczonym zaworem
[ Dodano: 2012-12-02, 21:03 ]
Kod: Zaznacz cały
http://audi80.pl/80-18-b3-benzyna-problem-z-paliwem-vt34864.htm