Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/1.9D] gaśnie po przejechaniu 4-5 km

ODPOWIEDZ
pino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2011, 09:37

[B3/1.9D] gaśnie po przejechaniu 4-5 km

Post autor: pino » 30 lis 2012, 16:37

Witam.
Problem jak w temacie, auto odpala normalnie, wszystko jest ok przez 4-5 km, potem silnik zaczyna "szarpać" , gaśnie i już nie zapali. Jak postoi 15-20min odpala normalnie i znowu przez 4-5 km jest ok.
Filtr paliwa wymieniony, pozostałe wyczyszczone, pompa podaje paliwo, zbiornik wyczyszczony, wymieniony elektrozawór i dalej bez zmian.
Co jeszcze sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2012, 20:56 przez pino, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2012, 20:05

pino pisze: auto odpala normalnie, wszystko jest ok przez 4-5 km, potem silnik zaczyna "szarpać" , gaśnie i już nie zapali. Jak postoi 15-20min odpala normalnie i znowu przez 4-5 km jest ok.
Filtr paliwa wymieniony, pozostałe wyczyszczone, pompa podaje paliwo, zbiornik wyczyszczony, wymieniony elektrozawór i dalej bez zmian.
Co jeszcze sprawdzić ?
Ja bym podłaczył paliwo bezpośrednio z kanistra ,omijając cały ori układ zasilania 8-)

pino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2011, 09:37

Post autor: pino » 01 gru 2012, 22:07

[/quote]Ja bym podłaczył paliwo bezpośrednio z kanistra ,omijając cały ori układ zasilania 8-)[/quote]

Ciężko jechać z kanistrem :) , a na wolnych obrotach (bez omijania "oryginalnego" układu zasilania) silnik pracował ponad godzinę, po czym po przejechaniu 5 km zaczął szarpać i zgasł.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 gru 2012, 22:17

pino pisze:Ciężko jechać z kanistrem :)
Nie zauważyłem żeby było cieżko ;-) kwestia kształtu kanistra i pomysłowości jak i gdzie go umocować ...5 minut roboty
pino pisze:a na wolnych obrotach (bez omijania "oryginalnego" układu zasilania) silnik pracował ponad godzinę, po czym po przejechaniu 5 km zaczął szarpać i zgasł.
Na wolnych będzie chodził nawet na mocno zapakowanym filtrze paliwa ,zapotrzebowanie w paliwo nikłe ...za to w czasie jazdy już będą cuda ...masz tak ewidentne objawy że stawiam 99,9 % że układ zasilania nie wyrabia z paliwem ...czyli gdzieś coś blokuje ,ewentualnie się zapowietrza ...Podepnij na krótko jak radziłem ,bo inaczej do niczego nie dojdziesz

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2012, 22:40

Spróbuj tak zrobić jak piszeMUNIOR, bo pewnie wina leży po stronie dojścia paliwa do pompy. W Jettce też miałem że na wolnych obrotach chodziła dobrze, ale jak zaczęło się jechać to było czuć jakby pół mocy z silnika ubyło, a winny był filtr paliwa. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Co prawda silnik nie gasł.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 gru 2012, 01:33

A masz powietrze w przewodach?

pino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2011, 09:37

Post autor: pino » 02 gru 2012, 11:56

Tak jak pisałem wcześniej, filtr paliwa wymieniony, zbiornik wyczyszczony. Nie podstawiałem kanistra, tylko założyłem bypass oryginalnych przewodów (wężykami), i dalej bez zmian. Gdy miałem założony bypass, wyczyściłem przewody paliwa, złożyłem wszystko z powrotem i dalej bez zmian. Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale czy nie powinien być w instalacji przekaźnik załączający pompę paliwa, a jeżeli tak to gdzie go szukać - nie mam dokumentacji do mojego modelu tylko do tdi i Pb.

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 02 gru 2012, 12:09

Kolego w dieslu pompa wtryskowa sama wytwarza ciśnienie i zaciąga paliwo. W zbiorniku nie ma elektrycznej pompy paliwa więc i przekaźnika też brak. A skoro wszystko czyściłeś filtry wymieniłeś itd itp to mi nasuwa się tylko jedna rzecz. Czy założyłeś na odpowietrzniku dobrze zawór zwrotny? Bo jeżeli założyłeś go odwrotnie to podczas pracy silnika na wyższych obrotach w zbiorniku będzie robić się podciśnienie i pompa będzie mieć ciężko zaciągać paliwo. Poluzuj korek wlewu paliwa i przejedź się, jeżeli pomoże to źle założony zawór odpowietrznika.

pino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2011, 09:37

Post autor: pino » 02 gru 2012, 19:36

Może głupio zapytam, ale w takim razie co to jest to: http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-p ... 00006.html ?
I gdzie szukać tego zaworu zwrotnego ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 gru 2012, 20:08

To jest przekaźnik. Służy do odcinania dopływu prądu do elektrozaworka w pompie wtryskowej. Jak gasisz samochód to przekaźnik się wyłącza i zamyka się elektrozawór, który blokuje, w pompie, podawanie paliwa na wtryski. Inaczej diesla nie zgasisz ;-)

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 02 gru 2012, 20:59

Ten zawór o którym pisałem wyżej jest z prawej strony zbiornika w rogu. A żeby sprawdzić czy to ten zawór jest źle podłączony to odkręć korek wlewu paliwa i przejedź się, ewentualnie jedź tak jak teraz masz a jak zgaśnie to wtedy odkręć korek i zobacz czy przy odkręcaniu zassie powietrza dużo.

[ Dodano: 2012-12-02, 21:03 ]

Kod: Zaznacz cały

http://audi80.pl/80-18-b3-benzyna-problem-z-paliwem-vt34864.htm
w tym poście masz zdjęcie zbiornika i z zaznaczonym zaworem

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 01 sty 2013, 17:50

Pada pompa wstepna z pompie glownej i to wszystko.

pino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2011, 09:37

Post autor: pino » 20 mar 2013, 15:47

Pompa po regeneracji i dalej to samo

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 21 mar 2013, 13:56

Może to i głupie co poradzę, ale nie przytarłeś solidnie o coś podwoziem? Może splaszczył się właśnie przewód paliwowy i ogranicza przepływ paliwa? :-)

pino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 lut 2011, 09:37

Post autor: pino » 17 kwie 2013, 15:27

Witam
Problem rozwiązany.
Po ponownym wyczyszczeniu całego układu zasilania, zbiornika, wymianie filtra i co chyba najważniejsze zatankowaniu na orlenie auto chodzi tak jak trzeba.
Tak jak pisaliście - 99.9% wina układu paliwowego i ON.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga