Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ] Wtryskiwacze 1-spręzynowe, a 2-spręzynowe,

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

[AAZ] Wtryskiwacze 1-spręzynowe, a 2-spręzynowe,

Post autor: Jarek3601 » 10 kwie 2013, 14:55

Witam serdecznie.

Drodzy forumowicze,
Moja audi jest z marca 1994 roku, 1.9 TD AAZ, może ktoś wie jak odróżnić wtryskiwacze jednosprężynowe od dwusprezynowych? czy da sie to stwierdzić organoleptycznie? :-)

Rano nie chce mi odpalać tak od strzała i niejednokrotnie słychać że wtryski stukają i czarna chmura za mną. Problem w tym że nie wiem jakie mam wtryski? Pan z jednego szanującego się zakładu powiedział że jeśli 2 spr to inna będzie końcówka wtrysku. Jednak wszędzie widzę tylko końcówki DNO SD 297.

Ciekaw jestem czy sama wymiana końcówki wtrysku zmieni ciśnienie otwarcia, skoro sprężynka i podkładki pozostają te same? Bo jeśli nie to szło by to zrobić w domu w garażu i zaoszczędzić na piwo <piwo>

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 10 kwie 2013, 15:25

Jarek3601 pisze:jak odróżnić wtryskiwacze jednosprężynowe od dwusprezynowych?
Dwusprężynowe są dłuższe.
Jarek3601 pisze:Rano nie chce mi odpalać tak od strzała
Sprawdź świece żarowe.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 10 kwie 2013, 15:46

Własnie świece mam dobre wykręcałem i sprawdzałem. Paliwo w przewodach jest, zawór zwrotny założony.

Znalazłem już pogląd na te wtryski. Mam teraz pytanie czy koncówki w obu wtryskach sa takie same czy nie? Bo w warszatcie powiedzieli mi że sa inne.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2013, 15:59 przez Jarek3601, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 10 kwie 2013, 15:55

Jarek3601, Napisz jakie masz oznaczenia na wtryskach.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 10 kwie 2013, 17:29

Już wiem, mam wtryski 2 sprężynowe. :-)

Może ktoś poradzi jaka firmę wybrać:
Wiem że Bosh- 55zł/szt. Wuzetem-50zł/szt
Mówili mi w sklepie hansa priesa to się tylko usmiechnałem:)

Znalazłem jeszcze takie:
http://moto.allegro.pl/koncowki-wtryski ... 61210.html

podobno czeskie i dają radę, poszukałem w internecie i trochę ludzi je chwali, może ktoś u Nas miał z nimi styczność. Nie ukrywam że szukam takiej równoważni pomiędzy cena i jakością.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 10 kwie 2013, 18:26

Jarek3601, Ubiegłeś mnie... zrobiłem fotkę w garażu ;-)
Numer dwu-sprężynowego to [028 130 201 B].
Odnośnie końcówek to SD 308... o ile dobrze pamiętam.
Regulacja takich wtrysków, to nie lada sztuka... parę groszy to kosztuje.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 10 kwie 2013, 18:58

Dzięki wielkie :-)

a może podpowiecie mi jakiej firmy brać końcówki żeby jeszcze ze 2-3 lata pojeździć?
Bo zainteresowałem się tym Motorpalem. Końcówki Bosha z wymianą krzyczą 400 zł i to dla mnie dosyć spory wydatek jak na studenta.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 10 kwie 2013, 19:19

Jarek3601, Regulacja dwu-sprężynowych jest kilka razy droższa jak jedno-sprężynowych.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 18 kwie 2013, 17:18

Koledzy. może mi ktoś powiedzieć czy przy wykręcaniu i wkręcaniu wtryskiwaczy stosuje się jakąś specjalną procedurę? silnik AAZ

Czy wystarczy tylko odkręcić przewody wtryskowe i długa nasadka 27 i heja...
Myślę że gwinty są zwyczajne prawe i nie będę niemile zaskoczony :-)
Wtryski podejrzewam że od nowości nie wyciągane.

teraz traktuje je octem żeby łatwiej się odkręcały.

Wiem że pod wtryski trzeba dać nowe podkładki, i dodam że nie mam klucza dynamometrycznego i będę działał na wyczucie :-) ewentualnie dokręcę gdy będzie jakaś nieszczelność.

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 kwie 2013, 20:05

Jarek3601 pisze:Koledzy. może mi ktoś powiedzieć czy przy wykręcaniu i wkręcaniu wtryskiwaczy stosuje się jakąś specjalną procedurę? silnik AAZ

Czy wystarczy tylko odkręcić przewody wtryskowe i długa nasadka 27 i heja...
Nie zawsze takie heja :-P .Jak nikt wtrysków nie odkręcał od nowości ,a zwykle tak jest ,to możesz się niemiło rozczarować przy próbie odkręcenia ...stalowe gwinty wtryskiwaczy zapiekają się w aluminiowej głowicy i może być nie ciekawie ...ja kiedyś w swoim AAZ cie odkręciłem bez większych problemów trzy ...czwarty się uparł i stał jak zaczarowany ,mimo użycia dużej siły ,nawet nie drgnął ... odpuściłem ,bo użycie większej siły ,mogło się zle skończyć dla głowicy 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga