Witam.
Od pewnego czasu mecze sie bo przy ruszaniu delikatnie mi szarpie samochodem.
Teraz kwestia co moze byc uszkodzone...
Tylko ze sprzegło kompletne mam nowe....
Wysprzeglik tez nowy ale sie rozleciał bo zaczał przeciekac i zmieniłem na stary bo był szczelny, ale przy nowym wysprzegliku tez delikatnie szarpie...
Teraz kwestia pompy czy mozliwe jest to zeby co tam sie stało ze mi to szarpie....
Czy pompa sprzegła pasuje od innych wersji silnikowym audi 80 b4 ??????
[B4 AAZ] sprzegło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
[B4 AAZ] sprzegło
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2013, 06:50 przez Tomcionerwus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
BorysTDI pisze:Czy nowy zestaw sprzęgła został dokładnie wyczyszczony z fabrycznej konserwacji? Jeśli nie, a zestaw poszedł z półki tych porządniejszych to wytargaj za ucho mechanika
ja sam wymieniałem sprzegło. tak oczywiscie cały docisk został wyczysczony ze smaru.... wysprzeglik tez wymieniłem na nowy ale sie po czasie rozczelnił... to zamontowałem stary bo na nowym było tak samo szarpało delikatnie... teraz sie zastanawiam nad wymiana pompy... ale jeszcze pomysle nad tym....
A przy wsadzaniu sprzęgła miałeś przyrząd do ustawienia go idealnie centrycznie? To cholernie ważne.
Podobnie istotne jest wyrównanie przylgni na zamachu, bo jak są tam "wilki" to będzie kicać i już.
Kolejna sprawa -czy coś robiłeś z uszczelniaczem wału?
Dalej -płyn pewnie ściekł, czy był zanieczyszczony? Jeżeli były w nim ślady korozji, czy jakichkolwiek drobin to pomogło to zapewne wysprzęglikowi paść.
Oczywiste pytanie się też nasuwa -jakich firm części użyłeś? Teraz są takie czasy, że od g...a do porządnej czasem niewielki odstęp cenowy nas dzieli.
Inna sprawa to jakość okładzin nowych sprzęgieł. Przepisy eko i human wymusiły odebranie z ich produkcji azbestu, a z nie tylko moich doświadczeń wychodzi, że takie klasyczne sprzęgła były i trwalsze i łagodniejsze w pracy, zdecydowanie nie było aż takiego odsetku dziwnych zachowań sprzęgieł w zasadzie nowych.
Czasem się udaje zdiagnozować utratę ciśnienia w układzie sterowania sprzęgłem w dość prosty sposób: zapinasz jedynkę, puszczasz sprzęgło i jak zaczyna autko ruszać(powoli to rób) znowu lekko wciskasz, tyle tylko żeby przestało ruszać, nie mocniej.
Dajesz obroty na np.2500 i czekasz, jeżeli po chwili autko zacznie pełznąć choć nie ruszyłeś nogą na sprzęgle to coś nie trzyma, a jak nie ma full ciśnienia mogą być szarpnięcia.
Nie zawsze poczujesz to na pedale sprzęgła podczas jazdy.
Podobnie istotne jest wyrównanie przylgni na zamachu, bo jak są tam "wilki" to będzie kicać i już.
Kolejna sprawa -czy coś robiłeś z uszczelniaczem wału?
Dalej -płyn pewnie ściekł, czy był zanieczyszczony? Jeżeli były w nim ślady korozji, czy jakichkolwiek drobin to pomogło to zapewne wysprzęglikowi paść.
Oczywiste pytanie się też nasuwa -jakich firm części użyłeś? Teraz są takie czasy, że od g...a do porządnej czasem niewielki odstęp cenowy nas dzieli.
Inna sprawa to jakość okładzin nowych sprzęgieł. Przepisy eko i human wymusiły odebranie z ich produkcji azbestu, a z nie tylko moich doświadczeń wychodzi, że takie klasyczne sprzęgła były i trwalsze i łagodniejsze w pracy, zdecydowanie nie było aż takiego odsetku dziwnych zachowań sprzęgieł w zasadzie nowych.
Czasem się udaje zdiagnozować utratę ciśnienia w układzie sterowania sprzęgłem w dość prosty sposób: zapinasz jedynkę, puszczasz sprzęgło i jak zaczyna autko ruszać(powoli to rób) znowu lekko wciskasz, tyle tylko żeby przestało ruszać, nie mocniej.
Dajesz obroty na np.2500 i czekasz, jeżeli po chwili autko zacznie pełznąć choć nie ruszyłeś nogą na sprzęgle to coś nie trzyma, a jak nie ma full ciśnienia mogą być szarpnięcia.
Nie zawsze poczujesz to na pedale sprzęgła podczas jazdy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Lichy pisze:Jak szarpie?? Może silnik podnosi bo poduchy do wymiany
No niestety teoria zła bo poduchy sa nowe wszystkie....
Ale mam pytanie bo pedał sprzegła powinien byc rowno z pedałem hamulca bo w ksiazce cos pisze ze 10mm wyzej jak pedał hamulca i niewiem o co chodzi moze wy mi to wytłumaczycie...