Witam.
Na wstępie dodam, że "przeleciałem" po podobnych wątkach i przy ich pomocy chciałem rozwiązać problem ale nie udało się.
Po włączeniu zapłonu nie świecą się żadne kontrolki. Auto uruchamia się normalnie tylko obrotomierz nie działa. Czasami pomagało uderzenie w kokpit z góry i kontrolki działały wraz z obrotomierzem.
Wymontowałem zegary, poprawiłem luty, przeczyściłem "kontaktem do styków", wymieniłem spalone żarówki. Dodatkowo dziś zakupiłem kostkę stacyjki.
Kostka wymieniona, zegary zamontowane i próba. Nic. Tak jak wcześniej, kontrolki nie działają. Nawet nie pomaga uderzenie w kokpit. Auto uruchamia się, obrotomierz nie działa. Co działa to podświetlenie zegarów, przyciemnianie, zegarek, kontrolki od kierunków i drogowych świateł, prędkościomierz i wskaźniki paliwa i temperatury.
Czy mogę na wyjętych zegarach w pozycji zapłon pomierzyć napięcie w kostkach?
Czy mogę do zegarów podpiąć zasilacz i posprawdzać niektóre kontrolki?
Proszę o pomoc.
[B4 ABK LPG] Problem z kontrolkami.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wiecej szkody to robi niz pozytkuGrześ77 pisze:przeczyściłem "kontaktem do styków",
do zrobienia masz:
-wazne abys mial zaroweczke od alternatora jako 2W,
-nastepna sprawa, obrotomierz ma swoja plytke elektroniczna w srodku, rowniez do przelutowania
-jest tez punkt masowy pod kierownica, jak zdejmiesz polke, to po lewej stronie jest nakretka na sciance, na blasze, i pod ta nakretka sa oczka z kablami
-sprawdzic ladowanie, moze byc na zaciskach akumulatora powinno byc w granicach 13,8 - 14,4
-sprawdzic polaczenie kabelka z alternatora do licznika, co podaje sygnal obrotow, zielono-niebieski
jak najbradziejGrześ77 pisze:Czy mogę na wyjętych zegarach w pozycji zapłon pomierzyć napięcie w kostkach?
tak, ale duzo kablekow bys musial podlaczac, szkoda robotyGrześ77 pisze:Czy mogę do zegarów podpiąć zasilacz i posprawdzać niektóre kontrolki?
schematy masz w temacie "schematy elektryczne" w jednym z mych postow, masz schemat licznika, z poprawionymi bledami, ktore to sa ogolno dostepne w innych schematach
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam.
Zgadza się, ma moc 2W. Sprawdziłem cały licznik po raz kolejny i według mnie jest ok. Wstawiłem zegary do auta, włączam zapłon i kontrolki świecą. Czyli wszystko ok. Montuję półkę, włączam ponownie zapłon i już kontrolki nie świecą. Szlag mnie trafia. Dziś postaram się pociągnąć dodatkowe przewody zasilające do licznika, może któryś w tej wiązce jest przerwany.
Zgadza się, ma moc 2W. Sprawdziłem cały licznik po raz kolejny i według mnie jest ok. Wstawiłem zegary do auta, włączam zapłon i kontrolki świecą. Czyli wszystko ok. Montuję półkę, włączam ponownie zapłon i już kontrolki nie świecą. Szlag mnie trafia. Dziś postaram się pociągnąć dodatkowe przewody zasilające do licznika, może któryś w tej wiązce jest przerwany.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam.
Jestem po pomiarach napięć w kostkach. W żółtej kostce pin 25 kabelek brązowo-biały odpowiada za kontrolkę hamulca ręcznego. Czy tam powinno być napięcie przy włączonym zapłonie i zaciągniętym ręcznym? Jeśli tak to u mnie go nie ma. Gdzie dalej szukać. Proszę o wskazówki.
[ Dodano: 2013-04-24, 20:18 ]
Już wyczaiłem, pin 25 od ręcznego daje masę. Wymieniłem również stabilizator (L7810). Stary oryginalny okazał się sprawny. Kontrolki po zapłonie wciąż nie działają. Brak słów.
[ Dodano: 2013-05-01, 10:23 ]
Witam.
Problem kontrolek rozwiązany. Pęknięta ścieżka ( nie widoczna gołym okiem ). Z niebieskiej kostki (pin 16) daje +12 V po stacyjce na stabilizator a dalej na żarówki. Nie było przejścia na tym odcinku.
Tutaj należy się podziękowanie Przemkowi który doprowadził mnie do tej pękniętej ścieżki, mi pozostało tylko przylutować przewód. Najważniejsze, że działa. Jeszcze raz dzięki .
Jestem po pomiarach napięć w kostkach. W żółtej kostce pin 25 kabelek brązowo-biały odpowiada za kontrolkę hamulca ręcznego. Czy tam powinno być napięcie przy włączonym zapłonie i zaciągniętym ręcznym? Jeśli tak to u mnie go nie ma. Gdzie dalej szukać. Proszę o wskazówki.
[ Dodano: 2013-04-24, 20:18 ]
Już wyczaiłem, pin 25 od ręcznego daje masę. Wymieniłem również stabilizator (L7810). Stary oryginalny okazał się sprawny. Kontrolki po zapłonie wciąż nie działają. Brak słów.
[ Dodano: 2013-05-01, 10:23 ]
Witam.
Problem kontrolek rozwiązany. Pęknięta ścieżka ( nie widoczna gołym okiem ). Z niebieskiej kostki (pin 16) daje +12 V po stacyjce na stabilizator a dalej na żarówki. Nie było przejścia na tym odcinku.
Tutaj należy się podziękowanie Przemkowi który doprowadził mnie do tej pękniętej ścieżki, mi pozostało tylko przylutować przewód. Najważniejsze, że działa. Jeszcze raz dzięki .