Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK LPG] Problem z kontrolkami.

ODPOWIEDZ
Grześ77

[B4 ABK LPG] Problem z kontrolkami.

Post autor: Grześ77 » 22 kwie 2013, 17:58

Witam.
Na wstępie dodam, że "przeleciałem" po podobnych wątkach i przy ich pomocy chciałem rozwiązać problem ale nie udało się.

Po włączeniu zapłonu nie świecą się żadne kontrolki. Auto uruchamia się normalnie tylko obrotomierz nie działa. Czasami pomagało uderzenie w kokpit z góry i kontrolki działały wraz z obrotomierzem.
Wymontowałem zegary, poprawiłem luty, przeczyściłem "kontaktem do styków", wymieniłem spalone żarówki. Dodatkowo dziś zakupiłem kostkę stacyjki.
Kostka wymieniona, zegary zamontowane i próba. Nic. Tak jak wcześniej, kontrolki nie działają. Nawet nie pomaga uderzenie w kokpit. Auto uruchamia się, obrotomierz nie działa. Co działa to podświetlenie zegarów, przyciemnianie, zegarek, kontrolki od kierunków i drogowych świateł, prędkościomierz i wskaźniki paliwa i temperatury.
Czy mogę na wyjętych zegarach w pozycji zapłon pomierzyć napięcie w kostkach?
Czy mogę do zegarów podpiąć zasilacz i posprawdzać niektóre kontrolki?

Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 kwie 2013, 18:57

Grześ77 pisze:przeczyściłem "kontaktem do styków",
wiecej szkody to robi niz pozytku

do zrobienia masz:
-wazne abys mial zaroweczke od alternatora jako 2W,
-nastepna sprawa, obrotomierz ma swoja plytke elektroniczna w srodku, rowniez do przelutowania
-jest tez punkt masowy pod kierownica, jak zdejmiesz polke, to po lewej stronie jest nakretka na sciance, na blasze, i pod ta nakretka sa oczka z kablami
-sprawdzic ladowanie, moze byc na zaciskach akumulatora powinno byc w granicach 13,8 - 14,4
-sprawdzic polaczenie kabelka z alternatora do licznika, co podaje sygnal obrotow, zielono-niebieski
Grześ77 pisze:Czy mogę na wyjętych zegarach w pozycji zapłon pomierzyć napięcie w kostkach?
jak najbradziej
Grześ77 pisze:Czy mogę do zegarów podpiąć zasilacz i posprawdzać niektóre kontrolki?
tak, ale duzo kablekow bys musial podlaczac, szkoda roboty

schematy masz w temacie "schematy elektryczne" w jednym z mych postow, masz schemat licznika, z poprawionymi bledami, ktore to sa ogolno dostepne w innych schematach

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 22 kwie 2013, 19:28

Wyjaśnij o co chodzi z tą żarówką 2W od alternatora ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 kwie 2013, 22:42

piszesz ze
Grześ77 pisze:wymieniłem spalone żarówki
wiec czy tą zarowke od kontroli ladowania tez ruszales? jesli tak, to ona ma miec 2W,

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 23 kwie 2013, 15:05

Witam.
Zgadza się, ma moc 2W. Sprawdziłem cały licznik po raz kolejny i według mnie jest ok. Wstawiłem zegary do auta, włączam zapłon i kontrolki świecą. Czyli wszystko ok. Montuję półkę, włączam ponownie zapłon i już kontrolki nie świecą. Szlag mnie trafia. Dziś postaram się pociągnąć dodatkowe przewody zasilające do licznika, może któryś w tej wiązce jest przerwany.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 kwie 2013, 15:11

Grześ77 pisze:może któryś w tej wiązce jest przerwany.
na to wyglada, lub masz gdzies cos luznego w kablach, zerknij pod ta polke w kable, zapodaj zaplon, ruszaj kablami od licznika i obserwuj co sie dzieje z lampkami

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 24 kwie 2013, 17:09

Witam.
Jestem po pomiarach napięć w kostkach. W żółtej kostce pin 25 kabelek brązowo-biały odpowiada za kontrolkę hamulca ręcznego. Czy tam powinno być napięcie przy włączonym zapłonie i zaciągniętym ręcznym? Jeśli tak to u mnie go nie ma. Gdzie dalej szukać. Proszę o wskazówki.

[ Dodano: 2013-04-24, 20:18 ]
Już wyczaiłem, pin 25 od ręcznego daje masę. Wymieniłem również stabilizator (L7810). Stary oryginalny okazał się sprawny. Kontrolki po zapłonie wciąż nie działają. Brak słów.

[ Dodano: 2013-05-01, 10:23 ]
Witam.
Problem kontrolek rozwiązany. Pęknięta ścieżka ( nie widoczna gołym okiem ). Z niebieskiej kostki (pin 16) daje +12 V po stacyjce na stabilizator a dalej na żarówki. Nie było przejścia na tym odcinku.
Tutaj należy się podziękowanie Przemkowi który doprowadził mnie do tej pękniętej ścieżki, mi pozostało tylko przylutować przewód. Najważniejsze, że działa. Jeszcze raz dzięki .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl