[B4 1.9 TD AAZ] Doprowadzanie do ideału, etap kolejny.
[B4 1.9 TD AAZ] Doprowadzanie do ideału, etap kolejny.
[center]Witam forumowiczów![/center]
[center]Długi czas minął od momentu kiedy pierwszy raz zobaczyłem B4 na własne oczy i zapragnąłem być w posiadaniu tego modelu. Od wczoraj zostałem szczęśliwym posiadaczem! Auto od 2003 roku jeździ po polskich drogach a poprzedni właściciel jeźdzł nim przez 7 lat. Teraz przyszła pora na mnie.[/center]
Małe info(bo nie jest zbyt tego dużo ):
Rok produkcji: 1993
Kolor: Ciemna Zieleń ( :?: )
Rodzaj nadwozia: Sedan
Silnik: Turbodoładowany Diesel 1.9 75 KM
Skrzynia: Manual
Wspomaganie kierownicy,podłokietnik z tyłu, centralny zamek, hak(którego los nie jest pewny ponieważ nie podchodzi mi) i na tym zakończymy kwestię wyposażenia
Zdążyłem zrobić tylko jedno zdjęcie ponieważ prosto od poprzedniego właściciela pognałem na warsztat wprowadzać pierwsze poprawki.
[center][/center]
Na bieżąco do naprawy/wymiany/usunięcia lecą:
Prawa poduszka pod silnikiem <ok>
Uszczelka pod głowicą <ok>
Tarcze z klockami <ok>
Rozrząd <ok>
Łączniki stabilizatora <ok>
Wyregulowanie przednich drzwi <ok>
Szpecąca "gwiazda szeryfa" :!: <ok>
Tylne "chlapaki"
Zebra z siedzeń :!: <ok>
Filtry oraz płyny <ok>
Linka od hamulca ręcznego <ok>
Dodatkowo, co wyszło w trakcie pierwszych napraw:
Tuleje wahacza <ok>
Przegub zewnętrzny <ok>
Filtr kabinowy <ok>
Wężyki hamulcowe przód i tył <ok>
Plany na najbliższe X miesiące:
Sprawdzenie całej instalacji elektrycznej
Wymiana tapicerki na drzwiach
Odświeżenie i wypranie wnętrza
Nowy mieszek na drążek skrzyni biegów <ok>
Obrotomierz ew. w razie problemów naprawa "Big Bena" <ok>
Obszycie kierownicy ew. kupno po mniej wytartej
Podpięcie CB pod akumulator
Kołpaki(gdyż po prawej stronie jeden jest od opla ) <ok>
Jakaś polerka czy co
Plany na najbliższe XXX miesięcy ogarnięte "po krótkim kontakcie z samochodem":
Osłona silnika oraz generalne wyciszenie
Zagłówki z tyłu
Ori alufelgi
Grill od Audi 90
Ringi na zegary
Podłokietnik z przodu
Zagłówki tył
Kluczyk scyzoryk
Drobne poprawki lakiernicze bo przecież diabeł tkwi w szczegółach :evil:
Radio + głośniki 2x przód i 2x tył <ok>
Polerka karoserii
:?: :?: :?: :?: :?:
Powoli do celu, sam jestem ciekaw jak będzie mi to szło :roll:
Pozdrawiam :!:
17.05.2013
Chwila wolnego czasu i poszukiwane zapinki do pasów się znalazły. W bonusie jeszcze pas środkowy i klucz ampulowy pasujący nie wiem do czego :->
Dalej się kłania dokładne odświeżenie wnętrza tylko dlaczego doba ma 24 godziny
[center]Długi czas minął od momentu kiedy pierwszy raz zobaczyłem B4 na własne oczy i zapragnąłem być w posiadaniu tego modelu. Od wczoraj zostałem szczęśliwym posiadaczem! Auto od 2003 roku jeździ po polskich drogach a poprzedni właściciel jeźdzł nim przez 7 lat. Teraz przyszła pora na mnie.[/center]
Małe info(bo nie jest zbyt tego dużo ):
Rok produkcji: 1993
Kolor: Ciemna Zieleń ( :?: )
Rodzaj nadwozia: Sedan
Silnik: Turbodoładowany Diesel 1.9 75 KM
Skrzynia: Manual
Wspomaganie kierownicy,podłokietnik z tyłu, centralny zamek, hak(którego los nie jest pewny ponieważ nie podchodzi mi) i na tym zakończymy kwestię wyposażenia
Zdążyłem zrobić tylko jedno zdjęcie ponieważ prosto od poprzedniego właściciela pognałem na warsztat wprowadzać pierwsze poprawki.
[center][/center]
Na bieżąco do naprawy/wymiany/usunięcia lecą:
Prawa poduszka pod silnikiem <ok>
Uszczelka pod głowicą <ok>
Tarcze z klockami <ok>
Rozrząd <ok>
Łączniki stabilizatora <ok>
Wyregulowanie przednich drzwi <ok>
Szpecąca "gwiazda szeryfa" :!: <ok>
Tylne "chlapaki"
Zebra z siedzeń :!: <ok>
Filtry oraz płyny <ok>
Linka od hamulca ręcznego <ok>
Dodatkowo, co wyszło w trakcie pierwszych napraw:
Tuleje wahacza <ok>
Przegub zewnętrzny <ok>
Filtr kabinowy <ok>
Wężyki hamulcowe przód i tył <ok>
Plany na najbliższe X miesiące:
Sprawdzenie całej instalacji elektrycznej
Wymiana tapicerki na drzwiach
Odświeżenie i wypranie wnętrza
Nowy mieszek na drążek skrzyni biegów <ok>
Obrotomierz ew. w razie problemów naprawa "Big Bena" <ok>
Obszycie kierownicy ew. kupno po mniej wytartej
Podpięcie CB pod akumulator
Kołpaki(gdyż po prawej stronie jeden jest od opla ) <ok>
Jakaś polerka czy co
Plany na najbliższe XXX miesięcy ogarnięte "po krótkim kontakcie z samochodem":
Osłona silnika oraz generalne wyciszenie
Zagłówki z tyłu
Ori alufelgi
Grill od Audi 90
Ringi na zegary
Podłokietnik z przodu
Zagłówki tył
Kluczyk scyzoryk
Drobne poprawki lakiernicze bo przecież diabeł tkwi w szczegółach :evil:
Radio + głośniki 2x przód i 2x tył <ok>
Polerka karoserii
:?: :?: :?: :?: :?:
Powoli do celu, sam jestem ciekaw jak będzie mi to szło :roll:
Pozdrawiam :!:
17.05.2013
Chwila wolnego czasu i poszukiwane zapinki do pasów się znalazły. W bonusie jeszcze pas środkowy i klucz ampulowy pasujący nie wiem do czego :->
Dalej się kłania dokładne odświeżenie wnętrza tylko dlaczego doba ma 24 godziny
Ostatnio zmieniony 15 lip 2013, 22:18 przez Wojtaz, łącznie zmieniany 8 razy.
Da się wymontować zegar, ale trzeba dolutować kilka pinów chyba przy zakładaniu obrotomierza. Tutaj masz fotostory http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,49/szaakaal pisze:da sie wymontować sam zegar.Wojtaz pisze: Jak to jest z wymiana/zamiana Bena na obrotek? Cały licznik trzeba wymieniać czy tylko da się wymontować sam zegar?
A ja skorzystam z okazji i dopytam się o jedną rzecz, której instrukcja nie wyjaśnia.
Jakie piny należy kupić? Bo jak zacząłem tłumaczyć facetowi w sklepie elektroniczny, że chce piny/gniazda do wlutowania w płytę, to stwierdził, że nie ma czegoś takiego. Podobno miałem pecha trafić na jakieś praktykanta
Czy to są jakieś specjalne gniazda do umieszczania w płytce ?
Czy to może zwykłe gniazda zaciskowe na kable, do wtyczek które trzeba przyciąć przed włożeniem do płyty?
Trafiłem w jednej instrukcji na określenie 'Piny ISO'.
Czy to będzie coś takiego ?
http://multisort.pl/product/Pin-do-obud ... ,8765.html
http://multisort.pl/product/Pin-z-przew ... ,9022.html
Czy trzeba to jakoś przyciąć przed włożeniem w płytę licznika?
Czy ktoś mógłby mnie oświecić w tej kwestii, bo nie udało mi się znaleźć konkretnego opisu jakie piny/gniazda kupić.
Jakie piny należy kupić? Bo jak zacząłem tłumaczyć facetowi w sklepie elektroniczny, że chce piny/gniazda do wlutowania w płytę, to stwierdził, że nie ma czegoś takiego. Podobno miałem pecha trafić na jakieś praktykanta
Czy to są jakieś specjalne gniazda do umieszczania w płytce ?
Czy to może zwykłe gniazda zaciskowe na kable, do wtyczek które trzeba przyciąć przed włożeniem do płyty?
Trafiłem w jednej instrukcji na określenie 'Piny ISO'.
Czy to będzie coś takiego ?
http://multisort.pl/product/Pin-do-obud ... ,8765.html
http://multisort.pl/product/Pin-z-przew ... ,9022.html
Czy trzeba to jakoś przyciąć przed włożeniem w płytę licznika?
Czy ktoś mógłby mnie oświecić w tej kwestii, bo nie udało mi się znaleźć konkretnego opisu jakie piny/gniazda kupić.
Dobra, mechanik zaliczony. Czas przyszedł na elektryka i będę się martwić o obrotek.jooreck pisze:Da się wymontować zegar, ale trzeba dolutować kilka pinów chyba przy zakładaniu obrotomierza. Tutaj masz fotostory http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,49/szaakaal pisze:da sie wymontować sam zegar.Wojtaz pisze: Jak to jest z wymiana/zamiana Bena na obrotek? Cały licznik trzeba wymieniać czy tylko da się wymontować sam zegar?
Długa droga do ideału, a cierpliwości brak