[80 B3 1.6TD] Regulacja pompy wtryskowej
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Prościej i taniej będzie póki co zainwestować w nowy ori czujnik :mrgreen:
Co do spływu, to myślę nad jakąś przejściówką z T2 na T3 :roll:
Aktualnie na T2 i 1,2bar jest grubo, myślę że przy T3 i 1,2 bar będzie optymalnie, bo przy 1,2 bar nie będzie dławienia wydechu i nie rozerwie mi głowicy
Dobrze, że mnie ostrzegłeś o rozrywaniu głowic przez ciśnienie powyżej 1,5 bara, bo znając mój apetyt na moc postanowiłbym spróbować i skończyłoby się to źle <zly>
Z tym silnikiem planuje oprócz T3 także pusty wydech i jakiś FMIC, ale FMIC to byćmoże i dopiero na sam koniec zostawiam <ok>
Co do spływu, to myślę nad jakąś przejściówką z T2 na T3 :roll:
Aktualnie na T2 i 1,2bar jest grubo, myślę że przy T3 i 1,2 bar będzie optymalnie, bo przy 1,2 bar nie będzie dławienia wydechu i nie rozerwie mi głowicy
Dobrze, że mnie ostrzegłeś o rozrywaniu głowic przez ciśnienie powyżej 1,5 bara, bo znając mój apetyt na moc postanowiłbym spróbować i skończyłoby się to źle <zly>
Z tym silnikiem planuje oprócz T3 także pusty wydech i jakiś FMIC, ale FMIC to byćmoże i dopiero na sam koniec zostawiam <ok>
a czerwona i zielona od czego :?:trepek pisze:Obrazek
niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem, wykrecajac zmniejsza sie obroty
zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem
Panowie nie zakładam nowego piszę tutaj mam taki problem na zimnym silniku po odpaleniu trzyma bardzo niskie obroty aż telepie silnikiem po wyciągnięciu ssania pomaga trochę a jak trochę pochodzi obroty sie normują (tak powinno być ?) co mnie jeszcze dziwi śruba od ogranicznika wolnych obrotów jest całkowicie wykręcona że aż ta dźwignia od gazu nie ma sie o co opierać, ale jak tylko ją wykręciłem to obroty na ciepłym się zwiększają ale nie likwidują problemu niskich obrotów na zimnych
Dodam że nawet po przejechaniu się np 2 km zgaszeniu i po chwili znowu się zapali to też trzyma niskie obroty potem trzeba dodać gazu i puścić i już są normalne
Jest gdzieś dokładny opis jak ustawić tą pompę :?: bo cofnąłem się w rozwoju o co najmniej 10lat i niby pompy proste a dla mnie magia jak narazie :lol:
A może to kąt wtrysku :?:
a zapomniałem dodać silnik o oznaczeniu sb
Z góry dzieki
czerwona jest od dawki paliwa narazie nie ruszaj ale ta zielona cię powinna interesować jak zagrzejesz silnik to nią ustawiasz wolne obroty i powinno być dobrze następnie jak już to ustawisz to potem możesz ustawić sobie wyższe obroty na tak zwanym ssaniu ,,,wyciągasz hebel i regulujesz żółtą śrubką aż do pożądanych obrotków
troszkę inaczej bo na zdjęciu może to inaczej wyglądać ale ta zielona powinna tyczyć się tej śrubki na tym drucie ze sprężyną od tzw ssania to nią powinno się kręcić regulować wolne obroty na rozgrzanym silniku ,
jak się myle to koledzy poprawią ale ja tak robiłem totalnie rozlegulowaną pompę i chodzi jak ta lala
troszkę inaczej bo na zdjęciu może to inaczej wyglądać ale ta zielona powinna tyczyć się tej śrubki na tym drucie ze sprężyną od tzw ssania to nią powinno się kręcić regulować wolne obroty na rozgrzanym silniku ,
jak się myle to koledzy poprawią ale ja tak robiłem totalnie rozlegulowaną pompę i chodzi jak ta lala
ktoś chyba za dużo <wodka> i teraz się mu co nieco poprzestawiało, samo ciśnienie doładowania nic Ci nie zrobi.pawelrybak15 pisze:Aktualnie na T2 i 1,2bar jest grubo, myślę że przy T3 i 1,2 bar będzie optymalnie, bo przy 1,2 bar nie będzie dławienia wydechu i nie rozerwie mi głowicy
Dobrze, że mnie ostrzegłeś o rozrywaniu głowic przez ciśnienie powyżej 1,5 bara, bo znając mój apetyt na moc postanowiłbym spróbować i skończyłoby się to źle
najwyżej jeśli mzasz szmacianą uszczelkę pod głowicą to Ci ją wydmucha, jesli byś lał z dużej pompy i z większzego turbo dmychał ponad dwa bary to wtedy można sie o głowicę bać. u mnie dmuchnęło uszczelkę metalową i nie dano ją zmieniałem, i oprócz tego że była ostro przegrzana, na bloku pojawiły się tęczowe naloty, uszczelka sie odcisneła w głowicy to jakoś samej głowicy absolutnie nic sie nie stało. nawet na tłokach po za delikatnym zmatowieniem polerowanej wcześniej powierchni nic sie nie stało. także dmuchaj nawet do 2.0 bara jesli masz odpowiednie turbo i nie masz się o bać jeśli nie miałeś X-razy planowanej głowicy.
w 1.6 masz mniejsze cylindry a więc pole powierchni cylinrów jest mniejsze a więc i siła wytwarzana przez ciśnienie w cylindrach jest znacznie mniejsza, czyli głowica jest z mniejszą siłą podnoszona niż ma to miejce w 1.9TD
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Witam
Pozwolę sobie trochę odświeżyć temat, ponieważ mam kilka pytań odnośnie regulowania pompy w silniku 1.6TD oznaczenie SB.
[center]
[/center]
Mam pompę tego typu, od kupna auta miałem wrażenie że nie rozwija pełnej mocy, było mułowate i dziwne dla mnie było to że nie puszczało nawet najmniejszego dymu. Na śrubie dawki paliwa znalazłem, wyglądającą na fabryczną, kreskę z żółtej farby, z której wynikałoby, że dawka została zmniejszona. Przywróciłem dawkę, jak mi się wydawało fabryczną. Auto ożyło, naprawdę czułem teraz że bardzo przyjemnie się tym jeździ, no i oczywiście wzrosły obroty na biegu jałowym. Teoretycznie obroty zmniejsza się wykręcając śrubę zaznaczoną na fotografii zieloną strzałką, okej, z tym że u mnie nie ma jakiejkolwiek reakcji na kręcenie tą śrubą, w końcu przestałem ją wykręcać, bo bałem się że całkowicie ją odkręcę. Dalej próbowałem regulować obroty wykręcając śrubę zaznaczoną tutaj na niebiesko, ale również brak jest reakcji, śruba do niczego nie dotyka, to "półkole" przykręcone pod nią które, wydaje mi się, śruba powinna regulować jest dużo niżej, i opiera się z drugiej strony od dołu na śrubie zaznaczonej na zdjęciu kolorem żółtym, i dopiero wkręcanie śruby zaznaczonej na żółto powoduje zmniejszenie obrotów.
Problem polega na tym, że moim zdaniem obroty po uruchomieniu silnika po nocy są dużo wyższe od prawidłowych, natomiast po porządnym rozgrzaniu silnika są zbyt niskie i mam problemy z delikatnym ruszaniem bez gazu.
Co jest nie tak? Co powinienem zrobić? Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam
Pozwolę sobie trochę odświeżyć temat, ponieważ mam kilka pytań odnośnie regulowania pompy w silniku 1.6TD oznaczenie SB.
[center]
[/center]
Mam pompę tego typu, od kupna auta miałem wrażenie że nie rozwija pełnej mocy, było mułowate i dziwne dla mnie było to że nie puszczało nawet najmniejszego dymu. Na śrubie dawki paliwa znalazłem, wyglądającą na fabryczną, kreskę z żółtej farby, z której wynikałoby, że dawka została zmniejszona. Przywróciłem dawkę, jak mi się wydawało fabryczną. Auto ożyło, naprawdę czułem teraz że bardzo przyjemnie się tym jeździ, no i oczywiście wzrosły obroty na biegu jałowym. Teoretycznie obroty zmniejsza się wykręcając śrubę zaznaczoną na fotografii zieloną strzałką, okej, z tym że u mnie nie ma jakiejkolwiek reakcji na kręcenie tą śrubą, w końcu przestałem ją wykręcać, bo bałem się że całkowicie ją odkręcę. Dalej próbowałem regulować obroty wykręcając śrubę zaznaczoną tutaj na niebiesko, ale również brak jest reakcji, śruba do niczego nie dotyka, to "półkole" przykręcone pod nią które, wydaje mi się, śruba powinna regulować jest dużo niżej, i opiera się z drugiej strony od dołu na śrubie zaznaczonej na zdjęciu kolorem żółtym, i dopiero wkręcanie śruby zaznaczonej na żółto powoduje zmniejszenie obrotów.
Problem polega na tym, że moim zdaniem obroty po uruchomieniu silnika po nocy są dużo wyższe od prawidłowych, natomiast po porządnym rozgrzaniu silnika są zbyt niskie i mam problemy z delikatnym ruszaniem bez gazu.
Co jest nie tak? Co powinienem zrobić? Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Pompa powoli zdycha. Zimny silnik to zimna pompa nie nagrzewająca przepływającego przez nią paliwa przez co obroty są wyższe i auto lepiej się zbiera. Po wygrzaniu się silnika pompa też jest ciepła wręcz gorąca przez co przepływające przez nią paliwo również jest mocno rozgrzane a przez to robi się rzadsze co powoduje spadek ciśnienia wewnętrznego, jak również spadek wydajności pompy, co pociąga za sobą m.in zmniejszenie obrotów biegu jałowego jak i również spadek mocy.