[2.0 ABK] Proszę o kilka podpowiedzi
[2.0 ABK] Proszę o kilka podpowiedzi
Witam jestem nowy i mam kilka pytań w sprawie 80 b4 kombi 2.0 115km
1. z czego jest zbiornik paliwa bo jest dziurawy i nie wiem czy łatać czy nowy?
2.czy da się i jak ustawić zawory w moim silniczku?
3.i na co zwrócic uwagę w tym modelu
1. z czego jest zbiornik paliwa bo jest dziurawy i nie wiem czy łatać czy nowy?
2.czy da się i jak ustawić zawory w moim silniczku?
3.i na co zwrócic uwagę w tym modelu
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 23:20 przez tuberko, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
1. zbiornik najepiej wymienić i nie bawić się w łatanie - najbezpieczniejsza opcja.
2. w ABK są hydropopychacze czyli regulacja następuje hydraulicznie - jeśli stukają to czeka Cię wymiana - 8 szt x ok. 20 PLN/szt
3. stan silnika - stabilne wolne obroty, dynamika powinna być odczuwalna choć nie spodziewaj się urwania d...y, zawieszeniowo jeśli podczas przeglądu nic nie wyszło to powineneś jeszcze polatać. Blacharsko jeśli jest rdza to oznaka jakiejś przygody lub spapranej ingerencji lakiernika. Zwróć uwagę na podłogę pasażera czy nie jest mokro (uszkodzonona nagrzewnica przysprawi trochę problemów - do jej wymiany trzeba zwalić deskę).
W bagażniku masz wlepkę z kodami wyposażenia - zweryfikuj czy to nie jest jakiś ulep. To,że będzie więcej niż na wlepce to nie jest źle...może ktoś doposażał sobie jak wielu z nas tutaj.
2. w ABK są hydropopychacze czyli regulacja następuje hydraulicznie - jeśli stukają to czeka Cię wymiana - 8 szt x ok. 20 PLN/szt
3. stan silnika - stabilne wolne obroty, dynamika powinna być odczuwalna choć nie spodziewaj się urwania d...y, zawieszeniowo jeśli podczas przeglądu nic nie wyszło to powineneś jeszcze polatać. Blacharsko jeśli jest rdza to oznaka jakiejś przygody lub spapranej ingerencji lakiernika. Zwróć uwagę na podłogę pasażera czy nie jest mokro (uszkodzonona nagrzewnica przysprawi trochę problemów - do jej wymiany trzeba zwalić deskę).
W bagażniku masz wlepkę z kodami wyposażenia - zweryfikuj czy to nie jest jakiś ulep. To,że będzie więcej niż na wlepce to nie jest źle...może ktoś doposażał sobie jak wielu z nas tutaj.
tak tylko jaki tam jest zbiornik bo mogę kupić jakąś używkę ale są i plastiki i metalowe
Właśnie coś stuka jak ruszam takie klekotanie słuchać
obroty cały czas 900 na benzynie także git
do wymiany mam na 100 wahacz bo jak ruszam to strzela
a mokro mam ale cale lewa strona i kierowca i pasażer ale czego nie wiem??
a gdzie jest ten kod gdzie go szukać??
Właśnie coś stuka jak ruszam takie klekotanie słuchać
obroty cały czas 900 na benzynie także git
do wymiany mam na 100 wahacz bo jak ruszam to strzela
a mokro mam ale cale lewa strona i kierowca i pasażer ale czego nie wiem??
a gdzie jest ten kod gdzie go szukać??
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
1. Zbiornik paliwa jest z tego co wiem metalowy. Lepiej nie łataj tego, tylko wymień na nieuszkodzony. Miejsce spawania będzie dużo bardziej wrażliwe na korozję, więc kiedyś możesz mieć powtórkę problemu.
2. Zaworów się nie reguluje. Ewentualne luzy eliminują popychacze, które wypełniają się olejem. Jeśli klepią, to albo do wymiany, tak jak kolega wyżej napisał, albo może być zbyt niskie ciśnienie oleju.
3. ABK jest bardzo wrażliwy na lewe powietrze, więc trzeba uważąć na uszkodzenia wężyków oraz wszelkich rurek powiązanych z dolotem powietrza. Poczytaj też o słynnym przekaźniku nr 30, gdybyś kiedyś miał różne dziwne problemy. Gdy będziesz chciał ustawiać zapłon, to w tym silniku jest inna procedura, którą znajdziesz na forum. Nie każdy mechanik ją zna. Ogólnie silniczek nie jest zły i jeśli się o niego dba, to będzie długo służył.
Przy skrzywionym wahaczu chyba nic nie strzela. Strzelanie przy ruszaniu może być od przegubu. Jeśli chrupie coś przy jechaniu prosto, to może być przegub wewnętrzny, a jeśłi przy skręcaniu, to zewnętrzny.
Jeśli masz mokrą podłogę, to musisz to sprawdzić zdejmując wykładzinę. Jeśli wyczujesz płyn chłodniczy, to będzie pęknięta nagrzewnica, a wtedy trochę roboty cię czeka przy jej wymianie.
2. Zaworów się nie reguluje. Ewentualne luzy eliminują popychacze, które wypełniają się olejem. Jeśli klepią, to albo do wymiany, tak jak kolega wyżej napisał, albo może być zbyt niskie ciśnienie oleju.
3. ABK jest bardzo wrażliwy na lewe powietrze, więc trzeba uważąć na uszkodzenia wężyków oraz wszelkich rurek powiązanych z dolotem powietrza. Poczytaj też o słynnym przekaźniku nr 30, gdybyś kiedyś miał różne dziwne problemy. Gdy będziesz chciał ustawiać zapłon, to w tym silniku jest inna procedura, którą znajdziesz na forum. Nie każdy mechanik ją zna. Ogólnie silniczek nie jest zły i jeśli się o niego dba, to będzie długo służył.
Przy skrzywionym wahaczu chyba nic nie strzela. Strzelanie przy ruszaniu może być od przegubu. Jeśli chrupie coś przy jechaniu prosto, to może być przegub wewnętrzny, a jeśłi przy skręcaniu, to zewnętrzny.
Jeśli masz mokrą podłogę, to musisz to sprawdzić zdejmując wykładzinę. Jeśli wyczujesz płyn chłodniczy, to będzie pęknięta nagrzewnica, a wtedy trochę roboty cię czeka przy jej wymianie.
- BlackAngel
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
- Imię: Krzysztof
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Panewki rzadko kiedy słychać podczas ruszania. No i skąd ten dźwięk dochodzi.
Panewki słychać na nieobciążonym (równa prosta V bieg 2000-2200 rpm) i starannym delikatnym operowaniu gazem staraj się je wywołać (próba utrzymania stałej prędkości).
Tymczasem jak masz pod górkę wrzuć III bieg i przy 1600 rpm daj pełny but. Jak usłyszysz klepnie zaworów to odpuść i wiesz, że zapłon zdecydowanie za wczesny lub czujnik spalania stukowego do wymiany.
Jeżeli silnik ma nieco nerwowe wolne obroty (jakby lekko trzęsie) to najprawdopodobniej zbyt wczesny zapłon.
Panewki słychać na nieobciążonym (równa prosta V bieg 2000-2200 rpm) i starannym delikatnym operowaniu gazem staraj się je wywołać (próba utrzymania stałej prędkości).
Tymczasem jak masz pod górkę wrzuć III bieg i przy 1600 rpm daj pełny but. Jak usłyszysz klepnie zaworów to odpuść i wiesz, że zapłon zdecydowanie za wczesny lub czujnik spalania stukowego do wymiany.
Jeżeli silnik ma nieco nerwowe wolne obroty (jakby lekko trzęsie) to najprawdopodobniej zbyt wczesny zapłon.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
W Lubelskim powinieneś bez problemu znaleźć drugi silnik. Mi też kiedyś na wiosnę się obróciła. Nie ma sensu pakować się w remonty.
No chyba, że będziesz miał fundusze to jak silnik na wierzchu zrobić pierścienie, sprawdzić pompę oleju, wymienić panewki (wszystko nominał), uszczelki i simeringi i nawet możesz działać na 0W40. Jeżeli buda tego warta to śmiało licz kolejne 300 000 km lub nawet więcej przy odpowiednim szanowaniu. Wyjdzie niecałe 2000 przy własnej robocie (za wyjątkiem głowicy).
No chyba, że będziesz miał fundusze to jak silnik na wierzchu zrobić pierścienie, sprawdzić pompę oleju, wymienić panewki (wszystko nominał), uszczelki i simeringi i nawet możesz działać na 0W40. Jeżeli buda tego warta to śmiało licz kolejne 300 000 km lub nawet więcej przy odpowiednim szanowaniu. Wyjdzie niecałe 2000 przy własnej robocie (za wyjątkiem głowicy).
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: