[ B4 1.9 TDI 1Z]Wymiana pompy wtryskowej 1Z pierburg.
[ B4 1.9 TDI 1Z]Wymiana pompy wtryskowej 1Z pierburg.
Witam ! Mam mały problem z Audiczką. A mianowicie na zimnym silniku jest wszystko OK pali od dotyku obroty równe. Jednak po rozgrzaniu do temp. 70 stopni zaczyna regularnie żucać sinikiem. prawdopodobnie nastawnik do czyszczenia. Mam pompe na zamiankę z A6 jednak różni się wtyczką nie jest okrągła jak w mojej tylko bardziej prostokątna. I mam pytanie czy można jakoś przerobić wtyczkę czy trzeba przekładać cały nastawnik aby pasowała?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie są objawy brudnego nastawnika ,tylko zbyt dużej dawki paliwa 8-) a wtyczkę można przeszczepić okrągłą z twojego nastwnika ,tylko piny są trochę inaczej ale najlepiej wywalić ori okrągłe gniazdo i przeszczepić sobie gniazdo wtykowe na takie żeby pasowała wtyka z A6 ,o takie <ok> http://allegro.pl/webasto-eberspacher-w ... 32871.htmlKorab pisze:Mam mały problem z Audiczką. A mianowicie na zimnym silniku jest wszystko OK pali od dotyku obroty równe. Jednak po rozgrzaniu do temp. 70 stopni zaczyna regularnie żucać sinikiem. prawdopodobnie nastawnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Takie duże skoki dawki ,nie są normalne i przy tym muszą skakać obroty.Żadna regulacja dawki nic tu nie pomoże ...Objaw mocno brudnego nastawnika także wyczyść i po problemie ,albo przełóż nastawnik z pompy od A6Korab pisze:Co do dawki paliwa to mirzyłem Vag-iem i wacha się od 4.2 do 6.8 na wolnych przez 20 s.
Dziekować za radę Tak też zrobię spróbuje przełozyć nastawnik z zapasowej pompy od A6. Czeka mnie przełożenie wtyczki. Jednak znalazłem w poprzednich tematach wskazówki od Muniora co do przekładania przewodów okr1 prost1 .okr2 prost3.okr3 prost2.okr4 prost6.okr5 prost4.okr6 prost7.okr7 5prost
myśle że pomimo innego oznaczenia na pompy powinna działać.
[ Dodano: 2013-05-03, 08:16 ]
A czy pompa która ma inna numeracje niż oryginalna w moim aucie, bedzie dzialać ? Bo z zewnątrz oprócz wtyczki niczym się nie różni.
myśle że pomimo innego oznaczenia na pompy powinna działać.
[ Dodano: 2013-05-03, 08:16 ]
A czy pompa która ma inna numeracje niż oryginalna w moim aucie, bedzie dzialać ? Bo z zewnątrz oprócz wtyczki niczym się nie różni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Bedzie pasować ,korpus pompy ma się fizycznie zgadzać, numery to mało istotny szczegół ...i zamiast przeszczepiać wtyczkę ,najlepiej jest pozbyć się okrągłęj ,bo z racji rzadkiego jej występowania w niektórych modelach audi , nie mozna sobie bez rzeżby z wtyczką ,przełozyć nastawnika z innego modelu .Najlepiej zrobić jak pisałem ,czyli załozyć żeńską wtykę prostokątną i przełozyć nastawnik z ori wtyką z A6 i mamy elegancko <ok> A w twoim przypadku ,przerzuciłbym całą pompę ,o ile pewna i nie lezała sucha miesiącami 8-)Korab pisze:A czy pompa która ma inna numeracje niż oryginalna w moim aucie, bedzie dzialać ? Bo z zewnątrz oprócz wtyczki niczym się nie różni.
Niestety wymiana pompy nic nie pomogła. Chociaz zaraz po wymianie było ok. Teraz po kilku dniach znowu po rozgrzaniu silnika chodzi jakby nie miał paliwa( Zuca silnikiem aż buda się trzesie). Jednak zapala bardzo dobrze no i na zimnym silniku jest wszystko dobrze. Czy mogą być wtryski ewentualnie uszczelka pod glowica? Miał ktoś taki problem?
[ Dodano: 2013-05-27, 19:09 ]
Chciałbym jeszce dodać , że nie buja obrotami i pracuje w miare rowno lecz calym silnikiem żuca jakby nie palił na 1 gar. I to tylko po rozgrzaniu do około 70stopni i powyzej.
[ Dodano: 2013-05-27, 19:09 ]
Chciałbym jeszce dodać , że nie buja obrotami i pracuje w miare rowno lecz calym silnikiem żuca jakby nie palił na 1 gar. I to tylko po rozgrzaniu do około 70stopni i powyzej.