[B4 ABT + LPG] Bingo M nie chce chodzić na zimnym silniku
[B4 ABT + LPG] Bingo M nie chce chodzić na zimnym silniku
Witam pojawił sie problem rano na zimnym silniku nie chce chodzić silnik tylko rozgrzać do 90 C Po tym już problemu już nie ma. Podlączyłem do kompa na zimnym silniku i lambda ustawia sie na 0.43v gdzieś w połowie po czym gdy silnik sie rozgrzewa rośnie aż do 0.9 v. Gdy po z gasnięciu chce zaplić drugi raz to musze dłużej kręcić tak jakby był zalany silnik. Sonda na wolnych nie oscyluje na lpg i pb na 3000 oscyluje normalnie. Silnik audi 2.0 abt na jednopunkcie reduktor tomasseto at 07 silnik krokowy sterowany elektronicznie. Wrzuce potem screeny. W zimie nie było żadnych problemów łdanie przerzucał a teraz jest ciepło i jest problem filterek gazu wymieniony. Co tu może być grane. Silnik gdy przerzuci wszystko ładnie chodzi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A zmienia się wskazanie sondy gdy dasz na max bogato aż zacznie zdychać a później ubogo że też zacznie zdychać jeśli stoi w miejscu to winna będzie sonda albo jej podłączanie.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2013, 23:42 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Myślę że do ustawianie gazu podłączył się pod sterownik gazu.
Ustawić krokowca tak aby oscylował chociaż na jednych obrotach powinno dać się ustawić samym kablem. Śrubką na parowniku ustawia się czułość (liniowość podawania gazu) tak aby pod dodaniu gazu dawka nie odlatywała gdzieś daleko do PWA. Oraz druga śrubka od bypasu głównie potrzebna aby ustawić wolne obroty.
Weź ustaw ilość kroków na +0 i -0 a później zmieniaj PWA aby krokowiec w neutralnej pozycji był na granicy zmiany mieszanki bogata-uboga później ustaw ilość kroków na +15 i -15 i powinno oscylować przynajmniej na tych obrotach na których to ustawiłeś.
Ustawić krokowca tak aby oscylował chociaż na jednych obrotach powinno dać się ustawić samym kablem. Śrubką na parowniku ustawia się czułość (liniowość podawania gazu) tak aby pod dodaniu gazu dawka nie odlatywała gdzieś daleko do PWA. Oraz druga śrubka od bypasu głównie potrzebna aby ustawić wolne obroty.
Weź ustaw ilość kroków na +0 i -0 a później zmieniaj PWA aby krokowiec w neutralnej pozycji był na granicy zmiany mieszanki bogata-uboga później ustaw ilość kroków na +15 i -15 i powinno oscylować przynajmniej na tych obrotach na których to ustawiłeś.
Posiad kabel i program do gazu. Sonda na benzynie cały czas pokazuje bogatą mieszanke, nie oscyluje.Próbowałem ustawić z tego żródła ale nie wychodzi mi, podłącze jeszcze pod vag zobacze jakie błedy pokazuje
1. Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizując parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz.
2. Wymuszasz programem wartość attuatora na 110 kroków i regulujesz reduktor na WOLNYCH OBROTACH
a) zakręcasz dawkę podstawową na reduktorze (pokrętło duże, wolnych obrotów)
b) regulujesz próg membrany (w zależności od reduktora albo imbus albo śruba) tak, by na wolnych obr. silnik miał jak największe obroty i pracował jak najpłynniej
c) lekko przykręcasz próg membrany aby obroty ZACZYNAŁY spadać
d) ustawiasz pokrętło dawki podstawowej do uzyskania perfekt obrotów biegu jałowego.
3. Jeszcze raz dajesz w tryb nauki i jeśli wartość na wolnych obrotach osiągnęła ok 100 - 120 kroków zostawiasz regulację reduktora, jeśli nie to trzeba zrobić poprawki pokrętłem progu membrany
1. Najpierw dajesz Bingo w tryb nauki i uczy się analizując parametry pracy na benzynie jak będzie pracował na gazie. Głównie chodzi o to aby Bingo przeszło na gaz.
2. Wymuszasz programem wartość attuatora na 110 kroków i regulujesz reduktor na WOLNYCH OBROTACH
a) zakręcasz dawkę podstawową na reduktorze (pokrętło duże, wolnych obrotów)
b) regulujesz próg membrany (w zależności od reduktora albo imbus albo śruba) tak, by na wolnych obr. silnik miał jak największe obroty i pracował jak najpłynniej
c) lekko przykręcasz próg membrany aby obroty ZACZYNAŁY spadać
d) ustawiasz pokrętło dawki podstawowej do uzyskania perfekt obrotów biegu jałowego.
3. Jeszcze raz dajesz w tryb nauki i jeśli wartość na wolnych obrotach osiągnęła ok 100 - 120 kroków zostawiasz regulację reduktora, jeśli nie to trzeba zrobić poprawki pokrętłem progu membrany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
http://oldwww.kme.eu/pdf/InstrukcjaBNGM-pl-1-4__1.pdf jeszcze tutaj na 8 stronie masz opis producenta.
Z tym 110 krokami z twojej instrukcji nie zawsze może wyjść bo może nie udać się doprowadzić aby zmiana napięcia następowała w okolica 110kroków.
Z tym 110 krokami z twojej instrukcji nie zawsze może wyjść bo może nie udać się doprowadzić aby zmiana napięcia następowała w okolica 110kroków.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1049
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
powiem tak ja w swoim ADA mam II generacje i jak kupiłem ją potrafił się zmulić, zadławić i strzelić. Wywaliłem przepustnice wstawiając zwykłą śrubę do tego wyregulowałem parownik i chodzi jak złoto, a na chwilę obecną nie posiada nawet sondy bo uszkodzili ją głąby na warsztacie jak żonie nie chciał chodzić a wybrała się do teściów ( to był jedyny raz gdy adi była w innych rękach niż moje ) Co do parownika to na małej śrubce jest oring taki tyci, który z wiekiem kruszy się stąd możliwy po zgaszeniu problem z ponownym odpaleniem tak jakby był zalany.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1049
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie chodzi tu o regulacje a o szybkość działania, przy śrubie ustawiasz czułość membrany i dajesz strzał na pedał i zaciąga gaz a nie czeka na sygnał z sondy i obrotów i wtedy dawkuje, przy przepustnicy auto jest zmulone ( nie można ustawić podania gazu z wyprzedzeniem ) na śrubie jest lepiej i tyle takie jest moje zdanie auto jest żywsze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz mylne informacje o działaniu instalacji z "silniczkiem krokowym". Podczas jazdy tłoczek pozostaje niemal w tej samej pozycji, wykonuje jedynie drobne ruchy aby skład mieszanki oscylował w granicach mieszanki uboga bogata. Można co prawda ustawić sobie deko większe otwarcie po przekroczeniu wybranego progu TPS. Nawet prostsze sterowniki II generacji ustawia się z wyłączonym "krokowcem" tak jak zwykłą śrubę, a gdy skończy się ręczną regulacje przełącza się przełącznik aby załączył się "silniczek" i mógł w niewielkim stopniu wpływać na skład mieszanki.dzikx pisze:a o szybkość działania, przy śrubie ustawiasz czułość membrany i dajesz strzał na pedał i zaciąga gaz a nie czeka na sygnał z sondy i obrotów i wtedy dawkuje,
Tak więc (sprawny) silniczek krokowy instalacji gazowej nie zmienia jej działania w porównaniu ze śrubą, nie reaguje na nagłe zmiany obciążenia silnika i obroty. Tak jak przy śrubie podstawą jest dobre wyregulowanie czułości i bypassa na parowniku. Jeśli ktoś zastąpi dobrą regulacje "mechaniczną" zbyt dużym zakresem pracy silniczka to może to spowodować problemy.