AUdi 80 B4 2.0 16v ABF
- kowal20104
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 maja 2012, 23:08
- Lokalizacja: bytów
AUdi 80 B4 2.0 16v ABF
- Moja niunia to auto z 1991 roku
- model oczywiście B4
- nadwozie w wersji Sedan
- pojemność silnika to 2.0 16v ABF z gofra 3 Gti :mrgreen: 150 ogierów :mrgreen:
- wyposażenie to totalna bieda :-| szyby na korbe, brak ABS i jakichkolwiek udogodnień
- przeprowadzone modyfikacje to przede wszystkim wizualna kwestia tzn. koła + bra na maskę + przyciemnianie szyb i lamp ale jest też i niższe zawieszenie które było już przy kupnie auta.
Oto kilka zdjęć mojej niuni
tak auto wyglądało
a później zaczęło się trochę zmieniać
na początku tamtego sezonu doszła BRA oraz lampy RS2 niestety ktoś w nich brzydko grzebał :-x
oraz doszło koło 18" Bk Racing 215/35/r18
z racji tego iż jestem młodym człowiekiem i raczej same koło mi nie wystarczy do pełnej satysfakcji to dałem je do pomalowania i polerowania rantów :mrgreen:
dzięki czemu na VW Manie XIV auto wyglądało tak...
ale wiadomo jak człowiek jest młody to na takim czymś nie poprzestanie więc bawiłem się dalej :oops: przyszło nowe koło z malowaniem + trochę grzebania przy lampach i poprawienie kondycji blacharki na dzień dzisiejsze sprawa wygląda tak ...
No i tak jak przypuszczałem biedne ABT zmarło a wraz z nim wszystkie kucyki i powrót ze zlotu w Nowym Stawie zakończyłem tak ...
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :mrgreen: Wiec przyszedł czas na SWAP
No i jak każdy widzi z filtrem jest smutna historia gdyż przez niego nie zamyka się maska i zaczęły się problemy i droga pod górkę
szukając rozwiązania wraz moim mechanikiem zastanawialiśmy się jak to jest rozwiązane w audi z silnikiem 7a lub ACE (ten sam blok silnika) i wyszło na to iż potrzebuję kolektory od silnika ACE które zakupiłem od kolegi z forum ale jak wiadomo jedno ciągnie za sobą drugie i po założeniu koleklora ACE był problem z listwą wtryskową (w ABF idzie pod kolektorem i jest plastikowa) więc o wykorzystaniu tej listwy nie było mowy i rozwiązaniem okazała się listwa z Audi 1.8t + wtryski z opla omegi 2.5 v6 i specjalnie toczone na zamówienie przedłużki.
no i chyba przeszczep się udał 210 na 4tym biegu :mrgreen:
Po ostatnich rozmowach z kolegą okazało się iż jego szwagier posiada śliczne kubełki w dobrym stanie i jeszcze lepszej cenie więc się nie zastanawiałem i po kilku dniach i kilku dobrych spawach i cięciach fotele były już w niuni.
- model oczywiście B4
- nadwozie w wersji Sedan
- pojemność silnika to 2.0 16v ABF z gofra 3 Gti :mrgreen: 150 ogierów :mrgreen:
- wyposażenie to totalna bieda :-| szyby na korbe, brak ABS i jakichkolwiek udogodnień
- przeprowadzone modyfikacje to przede wszystkim wizualna kwestia tzn. koła + bra na maskę + przyciemnianie szyb i lamp ale jest też i niższe zawieszenie które było już przy kupnie auta.
Oto kilka zdjęć mojej niuni
tak auto wyglądało
a później zaczęło się trochę zmieniać
na początku tamtego sezonu doszła BRA oraz lampy RS2 niestety ktoś w nich brzydko grzebał :-x
oraz doszło koło 18" Bk Racing 215/35/r18
z racji tego iż jestem młodym człowiekiem i raczej same koło mi nie wystarczy do pełnej satysfakcji to dałem je do pomalowania i polerowania rantów :mrgreen:
dzięki czemu na VW Manie XIV auto wyglądało tak...
ale wiadomo jak człowiek jest młody to na takim czymś nie poprzestanie więc bawiłem się dalej :oops: przyszło nowe koło z malowaniem + trochę grzebania przy lampach i poprawienie kondycji blacharki na dzień dzisiejsze sprawa wygląda tak ...
No i tak jak przypuszczałem biedne ABT zmarło a wraz z nim wszystkie kucyki i powrót ze zlotu w Nowym Stawie zakończyłem tak ...
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :mrgreen: Wiec przyszedł czas na SWAP
No i jak każdy widzi z filtrem jest smutna historia gdyż przez niego nie zamyka się maska i zaczęły się problemy i droga pod górkę
szukając rozwiązania wraz moim mechanikiem zastanawialiśmy się jak to jest rozwiązane w audi z silnikiem 7a lub ACE (ten sam blok silnika) i wyszło na to iż potrzebuję kolektory od silnika ACE które zakupiłem od kolegi z forum ale jak wiadomo jedno ciągnie za sobą drugie i po założeniu koleklora ACE był problem z listwą wtryskową (w ABF idzie pod kolektorem i jest plastikowa) więc o wykorzystaniu tej listwy nie było mowy i rozwiązaniem okazała się listwa z Audi 1.8t + wtryski z opla omegi 2.5 v6 i specjalnie toczone na zamówienie przedłużki.
no i chyba przeszczep się udał 210 na 4tym biegu :mrgreen:
Po ostatnich rozmowach z kolegą okazało się iż jego szwagier posiada śliczne kubełki w dobrym stanie i jeszcze lepszej cenie więc się nie zastanawiałem i po kilku dniach i kilku dobrych spawach i cięciach fotele były już w niuni.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2013, 00:49 przez kowal20104, łącznie zmieniany 4 razy.
- kowal20104
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 maja 2012, 23:08
- Lokalizacja: bytów
no kierunków niestety na chwilę obecną brakuje ale będę nad tym myślał a jak narazie poprostu staram się jeździć jak najmniejpawełek pisze:No, no, no Ale do tych soczewek brakuje mi kierunków w zderzaku... <ok>
Jaką masz zawieche z tyłu??
a co do zawieszenia to jak narazie seria + sprężyny czerwone ale mam już kupione gwint KW na tył więc jeśli uda się uratować silnik to pierwsza wypłata pójdzie na regeneracje i wstawienie zawieszenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2842
- Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Radom
na pewno auto przykuwa oczy na ulicy
pozdro.
bez kierunków z przodu jeździsz? dość ryzykownie :lol:kowal20104 pisze:no kierunków niestety na chwilę obecną brakuje ale będę nad tym myślał a jak narazie poprostu staram się jeździć jak najmniej
16 razy bym się zastanowił nad sensem tej przekładki, a już na pewno wybrał inny silnik :mrgreen:kowal20104 pisze:niestety coś brzydkiego zaczęło się dziać z silnikiem i na 99% czeka mnie przekładanie silnika na 2.0 16v
pozdro.
- kowal20104
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 03 maja 2012, 23:08
- Lokalizacja: bytów
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- SebastianCOOO
- Forum Audi 80
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 lis 2011, 12:57
- Lokalizacja: Kowale
Autko ciekawe miałem okzaję oblukać w Nowym Stawie i włąśnie zastanawiałym mnie gdzie masz kierunki.
Co do swapa to pomyśl nad Adr 1.8 20v 125km całkiem fajny motorek. Albo jak chciałbyś więcej kunia i większą podatność na zwiększanie mocy to AEB 1.8 20v Turbo. <ok> Na naszym forum już kilka osób wkładało AEB do b4, więc popytaj jakie wrażenia po swapie. :mrgreen:
Co do swapa to pomyśl nad Adr 1.8 20v 125km całkiem fajny motorek. Albo jak chciałbyś więcej kunia i większą podatność na zwiększanie mocy to AEB 1.8 20v Turbo. <ok> Na naszym forum już kilka osób wkładało AEB do b4, więc popytaj jakie wrażenia po swapie. :mrgreen:
- DonQuattro
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 04 maja 2013, 11:53