[A4 1.9 TDI AFN] notlauf
[A4 1.9 TDI AFN] notlauf
witam pomimo moich uwag i sugestii brat uparł się i kupił afn'a teraz ma tego skutki :mrgreen:
problem to notoryczne przeładowanie turbiny co wiąże się z wpadaniem auta w tryb awaryjny
i wywalanie błędu
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
który pojawia się po przepałowaniu auta
jak w 99,9% przypadków winne tego są zapieczone kierownice ale ta menda to ta 0,01% przypadek w którym kierownice mimo tego ze były lekko zapieczone nie powodowały tego przeładowania bo po wyczyszczeniu (teraz to i komar anemik by ruszył bez problemu chodzi płynnie i się nie przycina) błąd nadal wyskakuje i turbo przeładowuje
n75 był podmieniany z innym i z n18 ciężko aby z trzech wszystkie były niesprawne więc to raczej można wykluczyć
macie jakieś pomysły i sugestie co to może być poza wspomnianymi i sprawdzonymi przyczynami
w logach zauważyłem ze ma strasznie przestawiony kąt wtrysku
ale to raczej bardzo naciągana teoria ze to jest tego przyczyną
bs gr 000 http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124200.html
bs i dynamiczne 11 http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124201.html
dynamiczne 11 po regulacji długości sztangi ale nic to nie dało ustawiona dalej w pozycji wyjściowej http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124281.html
dodatkowo jeszcze gr 03 i 08 http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124102.html
http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_120184.html
jeśli jeszcze jakichś brakuje to piszcie które grupy
problem to notoryczne przeładowanie turbiny co wiąże się z wpadaniem auta w tryb awaryjny
i wywalanie błędu
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
który pojawia się po przepałowaniu auta
jak w 99,9% przypadków winne tego są zapieczone kierownice ale ta menda to ta 0,01% przypadek w którym kierownice mimo tego ze były lekko zapieczone nie powodowały tego przeładowania bo po wyczyszczeniu (teraz to i komar anemik by ruszył bez problemu chodzi płynnie i się nie przycina) błąd nadal wyskakuje i turbo przeładowuje
n75 był podmieniany z innym i z n18 ciężko aby z trzech wszystkie były niesprawne więc to raczej można wykluczyć
macie jakieś pomysły i sugestie co to może być poza wspomnianymi i sprawdzonymi przyczynami
w logach zauważyłem ze ma strasznie przestawiony kąt wtrysku
ale to raczej bardzo naciągana teoria ze to jest tego przyczyną
bs gr 000 http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124200.html
bs i dynamiczne 11 http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124201.html
dynamiczne 11 po regulacji długości sztangi ale nic to nie dało ustawiona dalej w pozycji wyjściowej http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124281.html
dodatkowo jeszcze gr 03 i 08 http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_124102.html
http://vaglog.rtnet.pl/vitja07_120184.html
jeśli jeszcze jakichś brakuje to piszcie które grupy
Ostatnio zmieniony 03 maja 2013, 09:44 przez vitja07, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Hehe ,i bardzo dobrze ,ma za swoje uparciuchvitja07 pisze: pomimo moich uwag i sugestii brat uparł się i kupił afn'a teraz ma tego skutki
Co mu z tych niby 110 koni ,jak objedzie go nawet ori 90 tka ,bo zrobiona objeżdza bez problemu nawet w 100% sprawnego :mrgreen: A co do problemu ,to cudów nie ma .Sprawdzałeś czy w teście BS 011 widać płynny ruch sztangi ,w zakresie ok.1,5 cm :?: bo geometria może sobie chodzić elegancko ,ale grucha często ulega korozji od środka i się przycina ...szczególnie w autach gdzie jest silnik umieszczony poprzecznie ...Przyczyną może też być zbyt słabe podciśnienie,wszytko mozna zmierzyć i sprawdzić ...logi na nie wiele się tu zdadząvitja07 pisze:problem to notoryczne przeładowanie turbiny co wiąże się z wpadaniem auta w tryb awaryjny
test bs gr 11 już robiłem i widać jak sztanga porusza się w całym swoim zakresie, zresztą gruszka też była dokładnie sprawdzona bez problemu działała podpięta do dużej strzykawki
co do źródła podcinania pompy vacum działa sprawnie bo nie zauważyłem spadku sprawności hamulców
nieszczelność w układzie podciśnienia też można wykluczyć bo wszystkie wężyki zostały powymieniane na nowe
i już brakło mi pomysłów co może być tego przyczyną ????
a tak pyzatym to jest A4
co do źródła podcinania pompy vacum działa sprawnie bo nie zauważyłem spadku sprawności hamulców
nieszczelność w układzie podciśnienia też można wykluczyć bo wszystkie wężyki zostały powymieniane na nowe
i już brakło mi pomysłów co może być tego przyczyną ????
a tak pyzatym to jest A4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I to jest właśnie przyczyna ,dla której od jakiegoś czasu nie czepiam się "niejadących " AFN -ów ...tylko czas zmarnowany ,plaga i kropka :roll: Aż żal, nie świdomych ich "zalet "nabywców ,którzy to jarają się tymi 110 konikami ,których to zazwyczaj nie idzie wygonić ze stajni ,bo zacinające się kierownice skutecznie to uniemożliwiająvitja07 pisze:i już brakło mi pomysłów co może być tego przyczyną ????
Witam.
Kolego z tego co pamiętam to w afn pierścień ustalający w turbinie jest niesymetryczny i obrócenie go jakby powiedzmy do góry nogami skutkuje ciągłym przeładowaniem turbo.
Częsty błąd poprawiałem parę takich turbin z obróconym pierścieniem.
Turbo do wyjęcia i do sprawdzenia.
I nie czepiajcie się afn najlepszy silnik na świecie zwykła 90 nigdy nie dorówna 110. A dobrze zrobiona turbina działać powinna parę lat .
Pozdrawiam
Kolego z tego co pamiętam to w afn pierścień ustalający w turbinie jest niesymetryczny i obrócenie go jakby powiedzmy do góry nogami skutkuje ciągłym przeładowaniem turbo.
Częsty błąd poprawiałem parę takich turbin z obróconym pierścieniem.
Turbo do wyjęcia i do sprawdzenia.
I nie czepiajcie się afn najlepszy silnik na świecie zwykła 90 nigdy nie dorówna 110. A dobrze zrobiona turbina działać powinna parę lat .
Pozdrawiam
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie da rady obrócić pierścień, gdyby mu się jednak jakim cudem udało to kierownice będą zablokowane a to chyba sprawdzał jak składał do kupy.peyo32 pisze:Kolego z tego co pamiętam to w afn pierścień ustalający w turbinie jest niesymetryczny i obrócenie go jakby powiedzmy do góry nogami skutkuje ciągłym przeładowaniem turbo.
Sprawdź czujnik G31 bo coś ciut mało jak na statycznym 958mbar
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Silnik super i owszem ,ja wszystkie stare tdi na vp 37 ,gdyby nie szczegół w postaci upierdliwej konstrukcji turbiny ze zmienną geometrią ,w którą to wyposażono 110 tkę Ale koniec off top ,bo nie o zaletach i wadach AFN -ów jest temat 8-)peyo32 pisze: nie czepiajcie się afn najlepszy silnik na świecie
Sam wyczysciłem kilka turbin poniewaz kierownice stały. Jednak nie ma to jak warsztat który wypiaskuje ustawi sztange i skontroluje działanie turbiny. Stawiam na turbo..... 99 przypadków to ona powoduje notlaufa. Jesli turbo dobre N75 tez to musi jechac..... Wyciagaj turbo i do warsztatu ja oddaj... wyjecie turbiny to 30 minut.
Nie da rady obrócić pierścień, gdyby mu się jednak jakim cudem udało to kierownice będą zablokowane a to chyba sprawdzał jak składał do kupy.Jarewa pisze:Geometrii się nie piaskuje. Nie wolno naruszać powierzchni bo jeszcze gorzej będzie osadzać się. a jeszcze drugie nie tylko turbo powoduje ten błąd jest jeszcze wiele innych czynników.
Kolego Jarewa nie da rady to, nie można tego wiele innych czynników tylko nie wiadomo jakich oświeć nas swoją tajemniczą wiedzą.
A pierścień można obrócić jakbyś zrobił parędziesiąt turbin to byś wiedział że są turbiny z kołkiem ustalającym i bez kołka gdzie jest to ważne bo są pierścienie symetryczne lub asymetryczne
Ale zawsze znajdzie się teoretyk który wie lepiej.
Nie wolno ruszać powierzchni a czemuż to nie wolno, a jak ma dziury i wżery to co turbo do wyrzucenia?
Ja osobiście w każdej turbinie zabielam gładź albo na magnesówce albo na tokarce i turbinki hulają jak należy i to tyle w temacie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ponieważ piaskowanie narusza powierzchnię metalu robi się porowata a chyba nie muszę tłumaczyć że taka powierzchnia lepiej przyjmuje nagar. Powierzchnia łopatek jak i pierścienia muszą być gładziutkie jak pu... niemowlęcia to wyznacza późniejsze osadzenie nagaru.
Może nie czysciłem z 50 turbina ale ponad 20 AFN AVF i wiele innych nawet już tych nowszych z 2004r.
A z tym obróceniem to już pisałem , wystarczy sprawdzić (jak foto wyżej) łopatki widać gdy ktoś go obrócił łopatki nie będą sie zgrywać a nawet i kolidować ze sobą.
Może nie czysciłem z 50 turbina ale ponad 20 AFN AVF i wiele innych nawet już tych nowszych z 2004r.
A z tym obróceniem to już pisałem , wystarczy sprawdzić (jak foto wyżej) łopatki widać gdy ktoś go obrócił łopatki nie będą sie zgrywać a nawet i kolidować ze sobą.
co do klinowania to łopatki się nie klinowały a pierścień założyłem tak jak był a co do piaskowania to jedynie używałem papieru 2000 na mokro do zabielenia kierownic, pierścienia i dystansów
jak znajde chwile czasu to spróbuje jeszcze gr 011 zlogować dynamicznie z odpiętym wężykiem od gruchy jak na minimalnym doładowaniu bd przeładowywać to turbo jeszcze raz bd sprawdzał
jak znajde chwile czasu to spróbuje jeszcze gr 011 zlogować dynamicznie z odpiętym wężykiem od gruchy jak na minimalnym doładowaniu bd przeładowywać to turbo jeszcze raz bd sprawdzał