Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 pp + lpg] Ustawienie zaplonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

[1.6 pp + lpg] Ustawienie zaplonu

Post autor: damianek1234561 » 06 maja 2013, 09:11

Witam kolegów, czy ktoś wie jak ustawić zapłon w moim silniku od podstaw bez lampy?
Pytam gdyż nikt w okolicy nie posiada lampy a zmieniając rozrząd doszedłem do tego że ktoś kiedyś wyciągał aparat i tu leży cały problem że znak na wale pośrednim ni huhu nie chce się zgadzać a kręcąc aparatem ciężko mi to wychodzi. Przyśpieszając spalanko lpg wyszło 14l. a opuzniajac wyszedl taki mul ze nie da sie jechac. Ma ktoś taką wiedzę i podzieli się nią ze mną?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 maja 2013, 10:13

Ustaw na słuch tak aby silnik pracował na najwyższych obrotach.
Można też podłączyć miernik pod halla, włączyć bieg, popychać samochód i ustawić tak aby napięcie znikło gdy pojawi się znak. Chyba tylko wtedy trzeba by ustawić na 0 bo bez podciśnienia w kolektorze zapłon będzie cofnięty względem tego jaki kąt by był gdyby silnik pracował.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 06 maja 2013, 13:42

Na słuch klasyczna metoda to jeden trzyma na gazie auto z 2000rpm i blokuje nogę, nie reagując na zmiany obrotów. Druga osoba przyspiesza zapłon do momentu, gdy od tegoż przyśpieszania przestaną przyrastać obroty(bez wciskania gazu powtarzam!) ponad rzeczone 2000rpm. Optymalne ustawienie przy tej metodzie to wyczucie punktu w którym obroty przestają narastać.
Oczywiście silnik rozgrzany i włączony na paliwie jakiego używamy zasadniczo.
LPG jak wiadomo woli nieco szybszy zapłon, spala się nieco inaczej niż Pb, wolniej no i teoretycznie ma większą odporność na spalanie stukowe. No ale musi mieć do tego oktany jako gaz-paliwo, a ten sprzedawany u nas w stacjach ma spełniać normę techniczną i nic więcej :lol:
W gruncie rzeczy da się porządnie zapłon na słuch ustawić, niemniej pewna praktyka jest tu wymagana, a staranność to już nawet nie wspomnę.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 06 maja 2013, 19:15

spróbuje z tym trzymaniem obrotów mam nadzieje ze pomoże bo gdy ustawialem na największe wolne obroty to tak jak pisałem spalanie jest ogromne. Musze jednak wytrzymac do piatku bo wtedy wolne od pracy:) napewno napisze co z tego wyszlo

[ Dodano: 2013-05-12, 07:33 ]
witam po przerwie otoz mam dobre wiesci aby wszystko bylo pewne to ustawilem rozrzad idealnie na znaki i po ustawieniu patrze na palec a tu ni jak sie zgadza (patrzy na 3-cia swiece) wiec caly aparat myk do gory pare prob i nerwow i palec ustawione na pierwsza swiece. Wiec czas na probe odpalenia autko zagadalo ale chodzi paskudnie. Tu dziekuje tobie kolego miron72 posluzylem sie twoja metoda i autko dostalo kopa a spalanie pb wyszlo 7 litrow na 100 w jezdzie mieszanej a lpg 10l. Dlaczego az 10? no coz chce sie ladnie zbierac trza dac wiecej gazu:( Mimo tego wielkie dzieki za pomoc i sorki za brak polskich znakow ale taki telefon:) Temat mozna zamknac. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl