[B3 1.8S] brak nawiewu
[B3 1.8S] brak nawiewu
Witam, mam problem z moją B3, mianowicie pewnego dnia przestał mi działać nawiew, kiedyś normalnie 1, 2, 3, 4 działało, a teraz lekko tylko wieje(jak się jedzie, to mniej niż na 1 stopniu), kiedyś przy 3 stopniu to wyraźnie było słychać że wszystko działa, a wiało jak nic, a teraz prawie nie wieje, przydatny był dla mnie ten nawiew gdyż od kiedy mam tą audi, to nie działa mi wiatrak chłodnicy i wtedy włączam nawiew i auto mi się nie gotowało(stałe 90 pokazywało), z pewnością coś padło(1987 rocznik, więc latka ma) tylko co?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
pierwsza sprawa, czy czasem niemasz zapchanego, filtra przeciw pylokowego, ten kabinowy na podszybiueXe pisze:a teraz lekko tylko wieje
a masz drozna chlodnice? tzn na calosci jest rowno ciepla, prawdopodobnie moze byc zapchana i wymaga plukania, zdemontuj i przeplucz, nie rob tego w obiegu, bo caly szlam znow wejdzie w chlodniceeXe pisze:nie działa mi wiatrak chłodnicy
wlacznik termicznybart0390 pisze:czujnik temperatury
co do bezpieczników to są dobre, nie wiem czemu, ale regularnie co miesiąc sprawdzam wszystkie
chłodnica ma taką samą temperaturę wszędzie, więc raczej nie jest zasyfiona
co do filtra pyłkowego to było dobrze, potem wyłączyłem i już nie włączyło się, więc wątpię żeby się właśnie w tym momencie zapchał
muszę jeszcze zobaczyć włącznik termiczny i opornicę, ale tym się może jutro zajmę
a mogło się zdarzyć tak że ten silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
chłodnica ma taką samą temperaturę wszędzie, więc raczej nie jest zasyfiona
co do filtra pyłkowego to było dobrze, potem wyłączyłem i już nie włączyło się, więc wątpię żeby się właśnie w tym momencie zapchał
muszę jeszcze zobaczyć włącznik termiczny i opornicę, ale tym się może jutro zajmę
a mogło się zdarzyć tak że ten silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
on praktycznie jest niezniszczalny, jedyne co mu sie zuzywa to szczotki, gdzies na forum jest rezanko o tych szczotkacheXe pisze:a mogło się zdarzyć tak że ten silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
jak go bedziesz rozbieral to warto mu tulejki przesmarowac, te na osce, smarem co by nie piszczal jak sie kreci
a na foto nizej masz szczotki od sprintera, podobno sa idelne wymiary trzeba je troche skrocic i bedzie git
sam silnik jest dosc drogi
Ostatnio zmieniony 13 maja 2013, 23:00 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
wymontuj cały silniczek dmuchawy lub chociaż zrób sobie dojście bezpośrednio do styków silnika i podepnij bezpośrednio z aku 12V... jeśli nie ruszy to spalony jest silnik, natomiast jeśli zacznie dmuchać - to do wymiany będzie rezystor dmuchawyeXe pisze: silniczek nawiewu poprostu siadł ze starości i czy można by go w domu zreperować czy raczej trzeba wymienić?
Re: [B3 1.8S] brak nawiewu
Jeśli chodzi o nawiew, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić bezpieczniki, zrobiłeś to i są dobre. Następnym krokiem jest wymontowanie silnika dmuchawy i sprawdzenie, czy nie jest uszkodzony. Dopiero później zająłbym się mechanizmem sterującym i rezystorem.eXe pisze:Witam, mam problem z moją B3, mianowicie pewnego dnia przestał mi działać nawiew, kiedyś normalnie 1, 2, 3, 4 działało, a teraz lekko tylko wieje(jak się jedzie, to mniej niż na 1 stopniu), kiedyś przy 3 stopniu to wyraźnie było słychać że wszystko działa, a wiało jak nic, a teraz prawie nie wieje, przydatny był dla mnie ten nawiew gdyż od kiedy mam tą audi, to nie działa mi wiatrak chłodnicy i wtedy włączam nawiew i auto mi się nie gotowało(stałe 90 pokazywało), z pewnością coś padło(1987 rocznik, więc latka ma) tylko co?
To, że włączysz nawiew nie jest żadnym wyjściem w regulowaniu prawidłowej temperatury silnika. Trzeba sprawdzić, dlaczego wentylator chłodnicy się nie włącza. Odepnij kostkę od czujnika w chłodnicy i zewrzyj ze sobą styki. Jeśli wentylator będzie pracował, to czujnik do wymiany. W przeciwnym wypadku, do sprawdzenie przekaźnik oraz silnik wentylatora chłodnicy, oraz oczywiście instalację.
wentylator chłodnicy działa, czyli czujnik do wymiany
co do regulowania temperatury silnika, to tu się zdziwisz(zresztą sam nie wierzyłem), ponieważ u mnie tylko to było jedynym wyjściem do regulowania temperatury silnika, ponieważ jak temperatura silnika dochodziła do 100 stopni i przy ustawieniu nawiewu na ciepło na 4 stopień dmuchawy, to temperatura w ciągu 2-5min(zależnie od temperatury otoczenia) spadała do stałych 90 stopni i utrzymywała się na takim poziomie, więc w moim przypadku jakieś znaczenie miało
co do regulowania temperatury silnika, to tu się zdziwisz(zresztą sam nie wierzyłem), ponieważ u mnie tylko to było jedynym wyjściem do regulowania temperatury silnika, ponieważ jak temperatura silnika dochodziła do 100 stopni i przy ustawieniu nawiewu na ciepło na 4 stopień dmuchawy, to temperatura w ciągu 2-5min(zależnie od temperatury otoczenia) spadała do stałych 90 stopni i utrzymywała się na takim poziomie, więc w moim przypadku jakieś znaczenie miało