[B4 1Z] Rezanie Dodatkowych Zegarów w Miejsce popielniczki:D
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
witam
czy robił ktoś takie podłączenie zegarów w audiczce z silnikiem aah? mam zegary z b3 i chciałbym je zamontować, mam pytanie dotyczące wiązki, podłączenie do czujnika oleju mam jeden wolny kabelek, czujnik na dwa kabelki mam wiec bez problemu podłączenie, jak to wygląda sprawa deski rozdzielczej, czy jest tam kostka pod która te zegary można podpiąć czy trzeba ciągnąc każde kable z osobna?
czy robił ktoś takie podłączenie zegarów w audiczce z silnikiem aah? mam zegary z b3 i chciałbym je zamontować, mam pytanie dotyczące wiązki, podłączenie do czujnika oleju mam jeden wolny kabelek, czujnik na dwa kabelki mam wiec bez problemu podłączenie, jak to wygląda sprawa deski rozdzielczej, czy jest tam kostka pod która te zegary można podpiąć czy trzeba ciągnąc każde kable z osobna?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Powinieneś mieć kostkę koło biegów (szukaj pod wykładziną).
W kosteczce są 2 kabelki. Jeden leci do czujnika temperatury oleju który powinieneś mieć już zamontowany a drugi leci w okolice filtra oleju i tam najprawdopodobniej kończy się luźną wsuwką.
Wykręcasz czujnik 1 pinowy który jest w pobliżu luźnej wsuwki i wkręcasz bańkę (2 pinowy).
Do pinu WK podpinasz to co było wpięte w czujnik 1 pinowy a w pin G winasz wsuwkę która była luźna.
Reszta to już robota w obrębie deski (podłączenie + po zapłonie, oświetlenie itp).
W kosteczce są 2 kabelki. Jeden leci do czujnika temperatury oleju który powinieneś mieć już zamontowany a drugi leci w okolice filtra oleju i tam najprawdopodobniej kończy się luźną wsuwką.
Wykręcasz czujnik 1 pinowy który jest w pobliżu luźnej wsuwki i wkręcasz bańkę (2 pinowy).
Do pinu WK podpinasz to co było wpięte w czujnik 1 pinowy a w pin G winasz wsuwkę która była luźna.
Reszta to już robota w obrębie deski (podłączenie + po zapłonie, oświetlenie itp).
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
szuszek83, od witania się jest inny dział
Generalnie, to reguły nie ma, ale czasem zdarzają się wersję aut które maja juz podciągnięte wiązki pod dany element mimo, że fabrycznie go nie było. Jednak ja stawiam, ze u Ciebie nie ma nic. W związku z czym potrzebujesz : czujnik ciśnienia oleju ( bańkę ), jeden pin z niego podłączasz według rozpiski na pierwszej stronie pod pin w kostce zegarów, drugi kabel to cisnienie oleju w zegarach.
To samo robisz z czujnikiem temperatury oleju, od niego kabel bezpośrednio pod pin w zegarach według rozpiski.
( dodam tylko, że do 2.8 wymagana jest podstawka pod czujnik ( bańkę ) w która od razu wkręcamy z boku czujnik temperatury ).
Reszta pinów w zegarach również z pierwszej strony ( nr. pinów masz na kostce, małym drukiem, trzeba się przyjrzeć)
Plus po zapłonie sobie poszukaj, plus po włączeniu świateł ( np. z podświetlania schowka ), masa która gdzieś tam powinna już być ( popielniczka,zapalniczka ) oraz ściemnianie z licznika.
Generalnie, to reguły nie ma, ale czasem zdarzają się wersję aut które maja juz podciągnięte wiązki pod dany element mimo, że fabrycznie go nie było. Jednak ja stawiam, ze u Ciebie nie ma nic. W związku z czym potrzebujesz : czujnik ciśnienia oleju ( bańkę ), jeden pin z niego podłączasz według rozpiski na pierwszej stronie pod pin w kostce zegarów, drugi kabel to cisnienie oleju w zegarach.
To samo robisz z czujnikiem temperatury oleju, od niego kabel bezpośrednio pod pin w zegarach według rozpiski.
( dodam tylko, że do 2.8 wymagana jest podstawka pod czujnik ( bańkę ) w która od razu wkręcamy z boku czujnik temperatury ).
Reszta pinów w zegarach również z pierwszej strony ( nr. pinów masz na kostce, małym drukiem, trzeba się przyjrzeć)
Plus po zapłonie sobie poszukaj, plus po włączeniu świateł ( np. z podświetlania schowka ), masa która gdzieś tam powinna już być ( popielniczka,zapalniczka ) oraz ściemnianie z licznika.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Chyba wszystkie V6 a szczególnie AAH miały te wiązki już podciągnięte do czujników.sagem pisze:Generalnie, to reguły nie ma, ale czasem zdarzają się wersję aut które maja juz podciągnięte wiązki pod dany element mimo, że fabrycznie go nie było.
Podstawka też powinna być już bo w nią powinien być wkręcony czujnik 1 pinowy.sagem pisze:( dodam tylko, że do 2.8 wymagana jest podstawka pod czujnik ( bańkę ) w która od razu wkręcamy z boku czujnik temperatury ).
Ja u siebie pomimo że nie miałem dod zegarów fabrycznie miałem i wiązkę i podstawkę i podociągane kable.
Zegary z B4 wyglądają tak:sagem pisze:Reszta pinów w zegarach również z pierwszej strony ( nr. pinów masz na kostce, małym drukiem, trzeba się przyjrzeć)
Choć podobno ww rozpiska jest coś nie teges i tak jest poprawnie3 - Do Masy
6 - Podlaczasz Do + Przez Stacyjke (czyli tzw. zaplon) - Moze To Byc Bezpiecznik 12
2 - Do Czujnika Cisnienia Oleju
5 - Do Czujnika Temperatury Oleju
4 - Pod Bezpiecznik 14, Napiecie Pojawi Sie Kiedy Włączysz Światla
1 - Podlaczasz Do Podswietlania Zapalniczki (jezeli jest z regulacja) lub Podswietlania Nagrzewnicy - Czegos Co Jest z Regulacja Podswietlania."
szuszek83, me zegary z B3 a tam nie ma jednej kostki na płycie zegarów (jak na ww fotkach) tylko luzem kostki na kablach.
Musiałby ze schematów dla tych zegarów namierzyć odpowiednie sygnały.
niebiesko-biały - czujnik ciśnienia oleju dla dodatkowych zegarów
zielono-czarny - czujnik temperatury oleju
brązowy - masa
czarno-niebieski - plus po zapłonie można wziąć z przełączników nad radiem (chyba z kabla takiego samego koloru) lub kostki stcyjki
pin 2 szaro-niebieski - do czegoś z regulowanym oświetlaniem liczników (lampka w zapalniczce albo pokrętłąch nawiewu)
pin 3 szaro-brązowy - do czegoś gdzie pojawia się plus po włączeniu świateł np. do lampki w schowku (do tego obwodu było nawet podłączone fabrycznie)
Kostki - ta kanciasta to zasilanie i podświetlania a okrągła czujniki.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Jakieś dziwne te kolory masz.
Tu masz schemat do swoich zegarów (typu B3) jak coś:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig08.pdf
Dodatkowe zegary znajdują się w miejscu AB28.
Do zegarów B4kowych schemat jest taki:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig35.pdf
Jest nieco łatwiejszy ale Tobie niezbyt pomoże.
Tu masz schemat do swoich zegarów (typu B3) jak coś:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig08.pdf
Dodatkowe zegary znajdują się w miejscu AB28.
Do zegarów B4kowych schemat jest taki:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig35.pdf
Jest nieco łatwiejszy ale Tobie niezbyt pomoże.
zegary były wypięte z B3 sa takie same wtyczki jak na zdjęciach wyżej, tylko właśnie nie widać tam czerwonego kabla w białej kostce, czyli nie wiadomo co to?
oczywiście oprócz niek jest czarna wtyczka z przewodami od temp i ciśnienia oleju
[ Dodano: 2013-05-20, 10:00 ]
ten czerwony to będzie prawdopodobnie plus od zapalniczki
[ Dodano: 2013-05-20, 17:31 ]
ok, podłaczylem dziś zegary, tylko mam pytanie jeszcze co do voltomierza, pokazuje caly czas info, czy wylaczony czy właczony zapłon, na wylaczonym ponad 12v a na wlaczonym ponad 14, pewnie zle podpiąłem + pod stacyjke, wie ktoś może pod jaki konkretnie najlepiej przewod w stacyjce się podpiąć? podpięte mam aktualnie pod czerwony kabelek
[ Dodano: 2013-05-21, 14:06 ]
chyba mam czujnik źle wkręcony, prawdopodobnie mam czujnik 0,5 /1,8 bar wkręcony zamiast 0,25 bar, czyli musze wykręcić drugi czujnik, bo objaw jest taki, ze jak zawsze zostawiłem na zapłonie to po chwili migała kontrolka oleju i brzęczyk, teraz właśnie nie miga nic na zapłonie, może to ktoś potwierdzić?
oczywiście oprócz niek jest czarna wtyczka z przewodami od temp i ciśnienia oleju
[ Dodano: 2013-05-20, 10:00 ]
ten czerwony to będzie prawdopodobnie plus od zapalniczki
[ Dodano: 2013-05-20, 17:31 ]
ok, podłaczylem dziś zegary, tylko mam pytanie jeszcze co do voltomierza, pokazuje caly czas info, czy wylaczony czy właczony zapłon, na wylaczonym ponad 12v a na wlaczonym ponad 14, pewnie zle podpiąłem + pod stacyjke, wie ktoś może pod jaki konkretnie najlepiej przewod w stacyjce się podpiąć? podpięte mam aktualnie pod czerwony kabelek
[ Dodano: 2013-05-21, 14:06 ]
chyba mam czujnik źle wkręcony, prawdopodobnie mam czujnik 0,5 /1,8 bar wkręcony zamiast 0,25 bar, czyli musze wykręcić drugi czujnik, bo objaw jest taki, ze jak zawsze zostawiłem na zapłonie to po chwili migała kontrolka oleju i brzęczyk, teraz właśnie nie miga nic na zapłonie, może to ktoś potwierdzić?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Tak ma być.szuszek83 pisze:na wylaczonym ponad 12v a na wlaczonym ponad 14
Bez odpalnonego silnika i tym samym przy niedziałającym alternatorze pokazuje ci napięcie akumulatora 12V.
Po odpaleniu pokazuje ładowanie altka.
Gdyby po odpaleniu nie pokazywał ~14V tylko stał by nadal na 12V to oznaczało by że alternator nie ładuje.
Podpiąłeś stały plus tam gdzie powinien być plus po zapłonie.szuszek83 pisze:pokazuje caly czas info, czy wylaczony czy właczony zapłon
Podepnij tam gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu zapłonu. Znajdź + w tym odbiorniku gdzie pojawia się po zapłonie prąd i tam wepnij.szuszek83 pisze:wie ktoś może pod jaki konkretnie najlepiej przewod w stacyjce się podpiąć? podpięte mam aktualnie pod czerwony kabelek
Nie musisz wpinać się aż w stacyjce. Po odpaleniu zapłonu pojawia się np podświetlenie klimatronika (o ile go masz).
Nad filtrem oleju powinieneś mieć podstawkę (taki podłużny miedziany czy tam mosiężny element podłużny prostokątny) do którego wkręcone są dwa czujniki. Jeden skierowany jest pinem w stronę przodu auta (pod skosem w stronę silnika i zderzaka) a drugi w stronę przedniego koła od strony kierowcy. Wykręcasz ten który jest skierowany w stronę koła kierowcy i wkręcasz bańkę. Kabelek który był wpięty w czujnik wpinasz we wtyk WK na bańce a kabelek od dodatkowych zegarów wpinasz we wtyk G w bańce.chyba mam czujnik źle wkręcony, prawdopodobnie mam czujnik 0,5 /1,8 bar wkręcony zamiast 0,25 bar, czyli musze wykręcić drugi czujnik, bo objaw jest taki, ze jak zawsze zostawiłem na zapłonie to po chwili migała kontrolka oleju i brzęczyk, teraz właśnie nie miga nic na zapłonie, może to ktoś potwierdzić?
Jak pisałem wcześniej powinieneś mieć wiązkę pociągniętą czyli ten kabelek od dod zegarów powinien luźny sobie tam dyndać (u mnie tak było).
Ostatnio zmieniony 21 maja 2013, 14:45 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko ja tą bańkę mam z b3 i wlasnie wyczytałem ze ona może byc 0,5 /1,8 bar, a nie 0,5/0,3 bara, wiec bym musial ja wkrecic za ten czujnik skierowany do chłodnicy
na dodatek banka jest tak zabrudzona ze nie mogę sie z niej nic doczytać, nie widze zadnych oznaczen
a u Ciebie jak wlaczysz na zapłon to po chwili miga kontrolka oleju, czy nic sie nie dzieje?
na dodatek banka jest tak zabrudzona ze nie mogę sie z niej nic doczytać, nie widze zadnych oznaczen
a u Ciebie jak wlaczysz na zapłon to po chwili miga kontrolka oleju, czy nic sie nie dzieje?