[AC B4] Długie jako dzienne
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
[AC B4] Długie jako dzienne
Szukałem (może słabo) ale nie znalazłem nigdzie takiej informacji.
Jest jakiś sposób aby z drogowych zrobić dzienne - coś na wzór jak 3er e46 ma. Czyli zmniejszona siła świecenia świateł drogowych.
Jeśli ktoś ma na to patent prosiłbym o wskazówki jak to zrobić. Dodam,że chodzi o zespolaki z soczewką.
Jest jakiś sposób aby z drogowych zrobić dzienne - coś na wzór jak 3er e46 ma. Czyli zmniejszona siła świecenia świateł drogowych.
Jeśli ktoś ma na to patent prosiłbym o wskazówki jak to zrobić. Dodam,że chodzi o zespolaki z soczewką.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
na te durne przepisy sam i o tym myslalem ostatnio, wkurza mnie te nonstop zalaczanie manetki, a wiercic w zderzaku lub kratkach niema mowybloku pisze:Miały by się włączać automatycznie z mniejszym natężeniem a po włączeniu pozycji gasnąć.
nie lubie takich wynalazkow, ale widze predzej zajade manetke i tyle bedzie z jazdy dziennej na swiatlach
myslalem cos o polaczeniu szeregowym ale trzeba by pomyslec wtedy o dalszej zmianie instalacji, zarowki by napewno swiecily o polowe mniej, albo zastosowac resystor drutowy, gdyz zwykly zjara sie po chwili, no i oczywiscie o diodach co by prad sie nierozlazil gdzie chce
bedziemy myslec
- Rafik30023
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
- Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
- Kontakt:
Są przecież specjalne moduły do tego, np taki:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamia ... 21584.html
sam się właśnie też nad takim zastanawiam, najwyżej na przegląd się odłączy :mrgreen:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-zamia ... 21584.html
sam się właśnie też nad takim zastanawiam, najwyżej na przegląd się odłączy :mrgreen:
moduły są i działają bezawaryjnie, ale żeby korzystać ze świateł dziennych czy to w długich czy gdzieś indziej musi być na danych kloszu z którego dzienne korzystają znaczek RL bodajże jak dobrze pamiętam, to jest homologacja do świateł dziennych tak jak literka E, rozkminiałem już to i jest to nielegal, owszem 100x lepsze to niż te pseudo dzienne ledy, ale czy nasi "wspaniali" policjanci zaakceptują to podczas kontroli, można lekko stracić dowód lub nie przejść przeglądu chociaż to akurat pikuś, bo można załączyć normalne mijania
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
napewno trzeba by pozakaldac swoje bezpieczniki, widzac uklad na foto ze jest miniaturowy, ciekawe jak jest rozwiazane chlodznie, i czy czasem to nie jest na triaku zrobione,a dalej czy w takim razie nie robi to zaklocen na radio czy tez radio cbbloku pisze:czy jej nie spali
tam pisze ze nienadaje sie do ksenonow, wiec podejrzewam obnizanie napiecia odbywa sie prawdopodobnie, przez triaka lub tyrystor, pewnie czestotliowscia podawane sa krotkie impulsy, a dalej zarowka mniejsze swiatlo daje, no ale chyba radio zakloci to, trzeba by sie dowiedziec od goscia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej moduł po module DRL za tą cenę niema co się spodziewać cudów. Na dobrze zrobiony trzeba wydać coś około 100-150zł. Taki jak na foto: http://www.a6klub.pl/images/instr.jpg ponoć jest porządny.
Ja mam automatyczny włącznik świateł mijania więc pająk mam odciążonego i nie muszę pamiętać o włączanie tych świateł. Mam też zrobione zabezpieczenie przed jednoczesnym świecenie świateł mijania i drogowych jeśli włączę je tradycyjnie.
Też myślałem nad zrobieniem czegoś aby nie wypalać odbłyśników.
Ja mam automatyczny włącznik świateł mijania więc pająk mam odciążonego i nie muszę pamiętać o włączanie tych świateł. Mam też zrobione zabezpieczenie przed jednoczesnym świecenie świateł mijania i drogowych jeśli włączę je tradycyjnie.
Też myślałem nad zrobieniem czegoś aby nie wypalać odbłyśników.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jezeli ten modul ma wewnatrz czesci opisane, takze zeby mozna bylo ewetualnie samemu to reanimowac to jeszcze ujdzie, gorzej jak otworzysz po gwarancji a tam jedna kosc czarna nie opisana i lipa, bo nawet nic ztym niezrobisz
osobiscie jestem za swiatlami na dlugich gdyz ten zarnik wlasciwie sie nie przepala bo sie go malo uzywa
wiadomo na mniejszym swieceniu, tylko jeszcze jedna sprawa jak bedzie z rozproszeniem swiatla, dlugie swiatla, daja we wsystkie strony, mam nadzieje ze to niedaje po oczach, dla tych z przeciwka
wiec sie troche tym zajalem i co znalem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2240701.html w tym temacie pisza ciekawe informacje, czy wolno tak czy nie wolno, ktos zauwaza czy czasem wtedy zarowka nie bedzie swiecic na zolto, ktos inny podaje nawet nr przekaznika od bmw - dosc drogi - ktory obnizy napiecie za nas, i nawet jest schemat
dla chcacych nic innego tylko działać
a i tu jeszcze ciekawe informacje o takowej funkcji w naszych audi http://<a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>/v8przekazn ... vt2251.htm
a tu nizej przekazniki od audi dla tresci tematu - obydwa rowniez drogie w serwise, w algro tansze
gadalem dzis z gosciem z serwisu i mowil ze takie cuda byly nawet w 80tach,
dla zainteresowanych, zaktualizowalem post wyzej
a oto nowe informacje co znalazlem
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
osobiscie jestem za swiatlami na dlugich gdyz ten zarnik wlasciwie sie nie przepala bo sie go malo uzywa
wiadomo na mniejszym swieceniu, tylko jeszcze jedna sprawa jak bedzie z rozproszeniem swiatla, dlugie swiatla, daja we wsystkie strony, mam nadzieje ze to niedaje po oczach, dla tych z przeciwka
wiec sie troche tym zajalem i co znalem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2240701.html w tym temacie pisza ciekawe informacje, czy wolno tak czy nie wolno, ktos zauwaza czy czasem wtedy zarowka nie bedzie swiecic na zolto, ktos inny podaje nawet nr przekaznika od bmw - dosc drogi - ktory obnizy napiecie za nas, i nawet jest schemat
dla chcacych nic innego tylko działać
a i tu jeszcze ciekawe informacje o takowej funkcji w naszych audi http://<a href="http://www.audi80.pl">Zakaz reklamowania. Punkt 24 regulaminu.</a>/v8przekazn ... vt2251.htm
a tu nizej przekazniki od audi dla tresci tematu - obydwa rowniez drogie w serwise, w algro tansze
gadalem dzis z gosciem z serwisu i mowil ze takie cuda byly nawet w 80tach,
dla zainteresowanych, zaktualizowalem post wyzej
a oto nowe informacje co znalazlem
http://www.audiworld.com/tech/elec123.shtml
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, 13:00 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 4 razy.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ostatnio sie zajalem praktyka w tym temacie, po pomiarach wiem ze np zarnik mijania potrzebuje 5A, dwa zarniki 10A, zarnik od dlugich gram wiecej juz tego niemierzylem, a szkoda, wiec zalozmy ze 1A wiecej na zarnik
czyli okolo 12A biora dlugie przy 100% swieceniu
wiec okolo 4A biora dla okolo 30%
i teraz najprostszym sposobem aby obnizyc prad jest opornik ze wzoru oma jego wartosc powinna byc 3Ω o mocy 48W, osobiscie podlaczalem u siebie testowo, i wszystko jest gorace, tzn rezystory
wiec ten sposob napewno odpada, innym sposobem obnizenia napiecia jest wstawienie jakiegolwiek urzadzenia w szereg co ma zapotrzebiowanie pradu w granicach 4A, te urzadzenie nie przepusci wiekszego pradu w tym obwodzie, ale to tez nie rozwiazanie bo cos tam w tle bedzie nam dzialac
najefektwniejszym obnizeniem pradu napiecia, sa uklady elektroniczne na triakach lub tyrystorach, zmieniaja prad staly na zmienny, a wtedy jest dogodna regulacja, obcinanie polowek itp.. tak to jest wtych orginalnych urzadzeniach i wtym z alegro, no ale nie podejda do ksenonow, i moga zaklocac radio lub cb
czyli okolo 12A biora dlugie przy 100% swieceniu
wiec okolo 4A biora dla okolo 30%
i teraz najprostszym sposobem aby obnizyc prad jest opornik ze wzoru oma jego wartosc powinna byc 3Ω o mocy 48W, osobiscie podlaczalem u siebie testowo, i wszystko jest gorace, tzn rezystory
wiec ten sposob napewno odpada, innym sposobem obnizenia napiecia jest wstawienie jakiegolwiek urzadzenia w szereg co ma zapotrzebiowanie pradu w granicach 4A, te urzadzenie nie przepusci wiekszego pradu w tym obwodzie, ale to tez nie rozwiazanie bo cos tam w tle bedzie nam dzialac
najefektwniejszym obnizeniem pradu napiecia, sa uklady elektroniczne na triakach lub tyrystorach, zmieniaja prad staly na zmienny, a wtedy jest dogodna regulacja, obcinanie polowek itp.. tak to jest wtych orginalnych urzadzeniach i wtym z alegro, no ale nie podejda do ksenonow, i moga zaklocac radio lub cb
Bloku nie cuduj tylko kup gotowy moduł i tyle za kikanascie, kilkadziesiat zloty, on nic nie spali bo podlaczasz mu osobne zasilanie a bierzesz tylko sygnal sterujacy z wlaczonych swiatel, kumpel ma tak zrobione w A4 B7, zamiast dlugich ma wlozone zarówki ledowe i podpiety pod to modul sterujacy od swiateł DRL zamiast zasilania po wlaczeniu dlugich, nic zlego sie nie dzieje.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Nie chodzi o kwestie kasy a obezpieczne podłączenie. Troszkę poszperałem po necie i te ofertyz aledrogo wcale nie są takei zaje...fajne. Pomimo, że biorą tylko sygnał potrafią uwalić diody w altku. Opisują to jako "cofnięcie prądu". Ile w tym prawdy nie wiem ale póki co się wstrzymuję z patentem i poczekam aż ktoś z naszych to przetestuje min 6 miesięcy :mrgreen:
kuumpel lata na tym od roku. Kupione od http://sklep.m-tech.pl/esklep/ na sklepie nie maja ale napewno mja w ofercie.