[B4 Avant 1.9 TDI] Brak ogrzewania w samochodzie
[B4 Avant 1.9 TDI] Brak ogrzewania w samochodzie
Cześć, samochód B4 Avant 1.9 TDI z klima, mam następujący problem - po włączeniu ogrzewania ciepłe powietrze dostaje się do kabiny przez jakieś 5 sekund i później leci coraz chłodniejsze aż po około 10-15 sekundach leci całkiem zimne powietrze.
Dokładniej:
-na zimnym silniku w obecnych temperaturach to wiadomo że ogrzewanie słabe ale jak już silnik ma w okolicach 80 stopni to po włączeniu ogrzewania (nawet na max) powietrze ciepłe leci z kratek tylko jakieś 5 sekund i później już coraz zimniejsze a po 10-15 sekundach już całkiem zimne.
-siła nadmuchu działa poprawnie - czuć różnicę pomiędzy siłą dmuchania w zależności od wybranego stopnia ogrzewania na pokrętle
-przełączanie gdzie ma dmuchać (szyby/nogi/kabina) działa poprawnie
-regulacja ciepłe/zimne też działa poprawnie
-wymieniony został filtr kabinowy
-węże pod maską które prowadzą do środka auta (w centralnej części za silnikiem w stronę środka auta) są bardzo ciepłe więc coś prawdopodobnie blokuje powietrze dalej.
Co jest nie tak? Dodam że auto z klimą. Czytałem tematy związane z nagrzewnica ale nikt nie podaje tam takich objaw jak u mnie.
Dokładniej:
-na zimnym silniku w obecnych temperaturach to wiadomo że ogrzewanie słabe ale jak już silnik ma w okolicach 80 stopni to po włączeniu ogrzewania (nawet na max) powietrze ciepłe leci z kratek tylko jakieś 5 sekund i później już coraz zimniejsze a po 10-15 sekundach już całkiem zimne.
-siła nadmuchu działa poprawnie - czuć różnicę pomiędzy siłą dmuchania w zależności od wybranego stopnia ogrzewania na pokrętle
-przełączanie gdzie ma dmuchać (szyby/nogi/kabina) działa poprawnie
-regulacja ciepłe/zimne też działa poprawnie
-wymieniony został filtr kabinowy
-węże pod maską które prowadzą do środka auta (w centralnej części za silnikiem w stronę środka auta) są bardzo ciepłe więc coś prawdopodobnie blokuje powietrze dalej.
Co jest nie tak? Dodam że auto z klimą. Czytałem tematy związane z nagrzewnica ale nikt nie podaje tam takich objaw jak u mnie.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Cześć Tak wymiana nagrzewnicy.Ja pomogłem sobie żeby skrócić czas naprawy fotostory Wojtka.Dodatkowo doszła regeneracja gąbek klap kierunkowych i pompy sprzęgła która przepuszczała.
https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
https://audi80.pl/all-b3-b4-wymiana- ... t31216.htm
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Masz 2 wyjścia:tomek8899 pisze:odświeżę tylko dodając informację że pomogła wymiana nagrzewnicy. Wykonał mechanik biorąc za to 2 stówy (plus nagrzewnica) jedyny minus po wymianie to niechętnie działający klakson - nie działa w pozycji kierownicy na wprost, przy skręcaniu działa - co jest trochę dziwne
-odkręcić kierownicę i wyczyścić pierścień na obudowie pająka
-wziąć imbus, poluźnić opaskę obudowy pająka i całą obudowę dosunąć do kierownicy i mocno skręcić opaskę.
sry ze odświeżam ale nie chce zakładac nowego tematu a mam spory problem
silnik normalnie łapie 90 stopni, ogrzewanie działa bardzo dobrze ze auto moze słuzyc za saune co znaczy ze nagrzewnica działa ale problem w tym ze mam mokre dywaniki z przodu u pasażera i kierowcy tylko u pasażera o wiele bardziej. wiem ze to płyn chłodniczy bo szyba paruje i jest tłusta i podłoga przy wycieraniu sie pieni.
poradzicie zapewne wymiane nagrzewnicy ale moze obejdzie sie bez tego? myslicie ze jest gdzies jakis dziurawy przewód? cokolwiek? nie wiem jak to wygląda pod dechą wiec nie wiem czy sa przewody czy nie a nigdzie wytlumaczenia nie znalazlem. Licze na porady. Pozdrawiam
silnik normalnie łapie 90 stopni, ogrzewanie działa bardzo dobrze ze auto moze słuzyc za saune co znaczy ze nagrzewnica działa ale problem w tym ze mam mokre dywaniki z przodu u pasażera i kierowcy tylko u pasażera o wiele bardziej. wiem ze to płyn chłodniczy bo szyba paruje i jest tłusta i podłoga przy wycieraniu sie pieni.
poradzicie zapewne wymiane nagrzewnicy ale moze obejdzie sie bez tego? myslicie ze jest gdzies jakis dziurawy przewód? cokolwiek? nie wiem jak to wygląda pod dechą wiec nie wiem czy sa przewody czy nie a nigdzie wytlumaczenia nie znalazlem. Licze na porady. Pozdrawiam
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Masz dwie opcje ( jak dla mnie to jedną ).Jasik pisze:poradzicie zapewne wymiane nagrzewnicy ale moze obejdzie sie bez tego? myslicie ze jest gdzies jakis dziurawy przewód? cokolwiek? nie wiem jak to wygląda pod dechą wiec nie wiem czy sa przewody czy nie a nigdzie wytlumaczenia nie znalazlem. Licze na porady. Pozdrawiam
Zanim całkowicie rozleci Ci się nagrzewnica ( a to na pewno się stanie ) i będzie postój w trasie, proponuje wywalić dechę i zmienić nagrzewnicę na nową, to grosze kosztuje, a problemu zaoszczędzi wiele.
Jeśli nie umiesz lub nie chce Ci się zwalać deski, możesz sobie ominąć nagrzewnicę pod maska ( łącząc powrót z zasileniem omijając nagrzewnicę ) i jeździć bez ogrzewania aż do zimy, kiedy to i tak w końcu zrobi Ci się zimno i będziesz musiał zmienić nagrzewnicę.
Jeśli cieknie, to prawie pewnie na 100% że w niedługim czasie puści całkiem.