Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 JN] uszczelniacze czy pierścienie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
komen007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2013, 00:20
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

[b3 1.8 JN] uszczelniacze czy pierścienie?

Post autor: komen007 » 12 maja 2013, 01:42

Nie dawno kupiłem 80 1.8 JN i od jakiegoś czasu zaczyna ona dymić z tłumika. Audi dymi dopiero po rozgrzaniu, zaraz przed włączeniem się wentylatora pojawia się trochę dymku i strasznie śmierdzi przepalonym olejem. Dymienie zdarza się w sumie sporadycznie, bardziej chodzi mi o ten smród, podczas cofania w kabinie strasznie śmierdzi. Jest jeszcze jedna kwestia odnośnie samego oleju. Silnik zalany 15W40, a podobno tego nie lubi. Zmienić z powrotem na 10W40? Samochód ma podobno koło 150tys i w sumie po miesiącu użytkowania go, coraz więcej na to wskazuje.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 12 maja 2013, 01:55

komen007 pisze:podczas cofania w kabinie strasznie śmierdzi
sprawdź szczelność wydechu na łączeniach i ewentualne przepalenia rur/tłumików
komen007 pisze: Zmienić z powrotem na 10W40?
Moim zdaniem półsyntetyk lepszy do silników z minionej opoki, zresztą chyba oryginalnie były zalane 10w40. Pełny syntetyk może być za rzadki w wyniku czego silnik będzie go przepalał, co do przebiegu, 150tys. to nie jest dużo, więc pierścienie powinny trzymać, natomiast uszczelniacze zaworów mogą być już twarde i na pewno nie zaszkodzi je wymienić - tylko dobrego fachowca trzeba znaleźć żeby je wymienił bez zdejmowania głowicy.
Dla przykładu mój silnik ma ponad 250tyś, nowe uszczelniacze olej 10w40 i nawet dymka nie puści

komen007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2013, 00:20
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: komen007 » 12 maja 2013, 02:10

kolego a czy posypane uszczelniacze nie powodowały by smrodu i dymu również na zimnym silniku? Mój dymi ale dopiero po rozgrzaniu i to też nie zawsze. Co do wymiany oleju, to właśnie mechanik mi radził wymianę na półsyntetyk z powodu "hydraulicznych popychaczy"?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2013, 07:30

komen007, a silnik szczelny bo może olej gdzieś Ci kapie na wydech i wtedy czuć smród oleju w kabinie. Sam tak miałem jak mi uszczelka pod głowicą poszła i olej leciał na wydech i jak tylko się auto zagrzało to dym z pod maski i śmierdziało jak cholera!

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Re: [b3 1.8 JN] uszczelniacze czy pierścienie?

Post autor: szaakaal » 12 maja 2013, 22:07

komen007 pisze:od jakiegoś czasu zaczyna ona dymić z tłumika.
kolego a jaki kolor dymu wydobywa sie z rury wydechowej? biały czy niebieski??

komen007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2013, 00:20
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: komen007 » 12 maja 2013, 23:54

Dymu jest bardzo mało i nie zawsze jest, wydaje mi się że jest niebieskawy. Dzisiaj zrobiłem z 30 km po mieście i nie puścił bąka ani razu. Uszczelka pod głowicą jest cała ;). Co do szczelności, to tylko uszczelka pod klawiaturą do wymiany bo delikatnie się poci. Smród czuć głównie przy cofaniu, albo jak zawiewa od tyłu. Ewidentnie z tłumika. Zapomniałem dodać że mam katy wywalone, a to też na pewno nie jest bez znaczenia na smród, jednak tu i tak nie czuć takich czystych spalin tylko właśnie z domieszką oleju, trochę jak z dwósówa.
Na marginesie - czy miał ktoś do czynienia z olejem valvoline max life 10w40?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 13 maja 2013, 09:44

Pisałem już chyba jak prymitywnie sprawdzić stan uszczelniaczy trzonków -po całonocnym postoju jeden odpala, drugi(czy stawiamy lustro jeżeli jesteśmy np. latarnikiem :-P ) obserwuje rurę wydechową. Jeżeli od razu puszcza dyma po rozruchu, a po chwili ustaje kopcenie to uszczelniacze puszczają. Przez noc olej spływa(oczywiście nie cały ;-) ) na denko tłoka po trzonkach i przy rozruchu go przepalamy.
Natomiast co do oleju po rozgrzaniu....może być nieklawo.
Raz zakładając, że kopci tylko z wydechu może to być wynikiem puszczania pierścionków nagrzanego oleju, a mineralny mocno nagrzany to za przeproszeniem szczyny, nie olej, bo taką one mają już naturę
Dwa, uszczelka jednak nie jest cała -cała to jest przy wkładaniu, a potem może się niecała zrobić, bo np. źle dociągnięta, czy ogólnie płaszczyzny bloku i czapki miały wady
Trzy -jak się silnik mocno wygrzeje to mu się nieco zmienia objętość(rozszerzanie), stop pracuje i jak mamy np. pęknięcie głowicy to może się ono "otwierać" dopiero przy solidnym nagrzaniu silnika i podlewać oliwę. To się niestety zdarza.

Pozostałe kwestie to raczej spływanie oleju z wycieków na wydech jak już pisano(im gorętszy tym łatwiej), pęknięcia odmy, wyjątkowo zły olej -łatwo porywany przez silnik(słabo znoszący temperatury) itp. itd.

Sprawdź czy przypadkiem olej nie wali benzyną, wówczas jest już wskazanie wyraźne, że pierścienie nadają się jedynie na bransoletki dla Masajek :-/

Co do samego oleju -porządny mineral jest niezły, półsyntetyk ma jednak więcej walorów. Jest zwyczajnie lepszy. Im wyżej obrotowy silnik, im wrażliwszy(bo są naprawdę czułe na olej jednostki) czy posiadający turbo, im mocniej obciążany i im dłużej go chcemy posiadać tym więcej dbałości powinniśmy do oleju przywiązywać.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 13 maja 2013, 11:15

komen007 Powinieneś sprawdzać poziom oleju w silniku... jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika, to w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych a jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra.

komen007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2013, 00:20
Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn

Post autor: komen007 » 21 maja 2013, 00:02

Dzięki za pomoc. Do wymiany najprawdopodobniej uszczelniacze. Jak wymienię dam znać co i jak ;).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl