Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 95r] Podgrzewanie płynu chlodniczego

ODPOWIEDZ
Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

[80 B4 1.9 TDI 95r] Podgrzewanie płynu chlodniczego

Post autor: Wojtano » 13 lis 2007, 21:32

Witam,chcialbym sie zapytac czy wogole isnieje cos takiego i jak to sprawdzic czy to dziala a mianowicie swiece zarowe podgrzewania plynu chlodniczego,nie wiem czy tak to mozna nazwac,ale jak zwal tak zwal.Bo mam problem w swoim audi,z temperatura silnika,zanim dojdzie wskazowka do 50 stopni to mozna osiwiec :-? ,juz jak sie ruszy i przekroczy ta piecdziesiatke to zaczyna wiac cieplejszym powietrzem i w miare czasu podnosi sie ten wskaznik wyzej.
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 10:24 przez Wojtano, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 13 lis 2007, 21:40

Termostat nie musi się otwierać bo u ciebie cały czas jest otwarty. Wymień go i powinno być dobrze

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 13 lis 2007, 21:44

Jaki najlepszy termostat polecacie Panowie??

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 lis 2007, 23:39

wahler tylko takie sprzedaje i nigdy z nimi nie było problemów

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Re: 1.9 TDI 95r.Podgrzewanie płynu chlodniczego

Post autor: TDI80 » 14 lis 2007, 09:45

Wojtano pisze:Witam,chcialbym sie zapytac czy wogole isnieje cos takiego i jak to sprawdzic czy to dziala a mianowicie swiece zarowe podgrzewania plynu chlodniczego,nie wiem czy tak to mozna nazwac,ale jak zwal tak zwal.Bo mam problem w swoim audi,z temperatura silnika,zanim dojdzie wskazowka do 50 stopni to mozna osiwiec :-? ,juz jak sie ruszy i przekroczy ta piecdziesiatke to zaczyna wiac cieplejszym powietrzem i w miare czasu podnosi sie ten wskaznik wyzej.
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs

Witam, tez polecam Wahlera i wymiane termostatu, a to nie tak, ze szansy nie ma na otwarcie termostat jak piszesz, tylko on wlasnie nie zamyka sie, zeby zagrzac mniejsza ilosc plynu tylko otwarty masz caly czas i musi nagrzewac calosc plynu ktory masz i przez to trudniej mu w krotkim czasie podniesc temperature, a jeszce jedno moge dodac, ze mozesz nawet kawalkiem kartonu zakryc przod chlodnicy, zeby nie chlodzila sie za bardzo, tylko temperatura wolniej spadala, szczegolnie w zime to polecil bym.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Re: 1.9 TDI 95r.Podgrzewanie płynu chlodniczego

Post autor: chips » 14 lis 2007, 09:49

TDI80 pisze:
Wojtano pisze:Witam,chcialbym sie zapytac czy wogole isnieje cos takiego i jak to sprawdzic czy to dziala a mianowicie swiece zarowe podgrzewania plynu chlodniczego,nie wiem czy tak to mozna nazwac,ale jak zwal tak zwal.Bo mam problem w swoim audi,z temperatura silnika,zanim dojdzie wskazowka do 50 stopni to mozna osiwiec :-? ,juz jak sie ruszy i przekroczy ta piecdziesiatke to zaczyna wiac cieplejszym powietrzem i w miare czasu podnosi sie ten wskaznik wyzej.
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs

Witam, tez polecam Wahlera i wymiane termostatu, a to nie tak, ze szansy nie ma na otwarcie termostat jak piszesz, tylko on wlasnie nie zamyka sie, zeby zagrzac mniejsza ilosc plynu tylko otwarty masz caly czas i musi nagrzewac calosc plynu ktory masz i przez to trudniej mu w krotkim czasie podniesc temperature, a jeszce jedno moge dodac, ze mozesz nawet kawalkiem kartonu zakryc przod chlodnicy, zeby nie chlodzila sie za bardzo, tylko temperatura wolniej spadala, szczegolnie w zime to polecil bym.

Pozdrawiam


Kolego chłodnicę to możesz zatykać w żuku albo dużym fiacie. Przy sprawnym termostacie nie ma takiej potrzeby

Awatar użytkownika
marcinz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 05 wrz 2007, 17:53
Lokalizacja: gostyn wlkp

Post autor: marcinz » 14 lis 2007, 10:11

zgadzam sie z chipsem.pozatym tdi ma oryginalnie zakryta chlodnice i dlatego grill nie ma dziur

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 14 lis 2007, 10:31

marcinz pisze:zgadzam sie z chipsem.pozatym tdi ma oryginalnie zakryta chlodnice i dlatego grill nie ma dziur
Kolego nie kazda wersja miala orginalnie zakryty gril ! Fabrycznie bylo to montowane dla aut jezdzacych w ciezkich warunkach na polnocy.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 14 lis 2007, 20:38

a jak chcesz to mozesz kupic orginalny termostat firmy BTT w ASO
koszt około 90zł jak tak zrobiłem i nie mam problemów trzyma prawie 90 st

wahlera ja osobiscie nie polecam( moze trafiłem na jakis kiepski uszkodzony bo wymieniałem puł roku temu własnie na wahlera i ostatnio znowu kłopoty z dogrzaniem silnika wiec sie skusiłem i kupiłem orginał szczegół ze 2 razy doższy ale mam nadzieje ze nie bedzie wiecej tych problemów)

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 14 lis 2007, 22:48

Panowie moze sie nie zrozumielismy do konca, albo ja zle wytlumaczylem.Chodzi mi o to ze czas nagrzania do odpowiedniej temperatury trwa dlugo,przy spokojnej jezdzie bedzie te 70 stopni trzymalo,jak dam w pedal to i u mnie bedzie przy 90.
Co mozna zrobic z tym aby te 90 osiagal przy spokojnej jezdzie i w szybszym czasie?

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 14 lis 2007, 23:08

Zatkaj całą chłodnicę nic się nie przejmuj,powinno być lepiej,napewno zimą mu nie zaszkodzi,jeśli latem miałeś podobny objaw to termostat do wymiany.Z zatkaną chłodnicą będzie szybciej łapał temperaturę co dobrze wpłynie na krótkie dystanse po mieście.

ps.przecież w Zuku i w Fiacie układ chłodzenia wygląda w ten sam sposób,dziwne porównanie.Jeśli wszystko jest sprawne to zawsze temp.będzie osiągnięta nawet w zimie,wydłuży się czas tylko,więc dla tego się ją zatyka :mrgreen:

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 16 lis 2007, 10:11

Wróce do tego o co pyta autor tego tematu zaraz na początku, czyli o podgrzewacz płynu chłodniczego.
Otóż u mnie jest cos takiego na jednym z przewodów do nagrzewnicy, obok serwa patrząc od strony silnika. Jest to niewielkich rozmiarów i do tego wkręcone są trzy świece żarowe z podłączonymi przewodami, oraz podpięty czujnik.
Przez środek przepływa oczywiście płyn.
Czy to funcjonuje jak powinno to najpierw musze spawdzić świeczki czy grzeją, bo szczerze mówiąc dopiero się teraz tym zainteresowałem.
Jak go kupiłem to już to miał, ale u znajonego Audi 92r. 1Z np. tego nie było. :-(

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 16 lis 2007, 16:25

Temperatura rozgrzanego silnika to 88 st, a osiaga on ja po przejechaniu ok 15 km przy temp powietzra ok 0 st. Jak juz osiagnie 88, to tak powinien trzymac (wyjatkiem jest jazda >140km/h, troszke ponad 90).
Proponuje najpierw sprawdzic czujniki temperatury (2) oraz wskaznik, poniewaz temperatura moze wynosic 88, a na zegarach masz 70. Jak nie pomoze, to nalezy sprawdzic termostat, poniewaz moze za wczesnie otwierac duzy obieg i masz 70, a nie 88

zbyszkoju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:19
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: zbyszkoju » 17 lis 2007, 19:26

Dokładnie tak zacznij od termostatu. U mnie było podobnie temp 70 po dłuższej jeździe czasem 90. Wymieniłem termostat jednak był padnięty i teraz trzyma około 90. Termostat Wahler dałem 30 zł

Wojtano
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Wojtano » 18 lis 2007, 18:04

Wielkie dzieki za rady:D najpierw spruboje z tym termostatem,pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl