[80 B4 1.9 TDI 95r] Podgrzewanie płynu chlodniczego
[80 B4 1.9 TDI 95r] Podgrzewanie płynu chlodniczego
Witam,chcialbym sie zapytac czy wogole isnieje cos takiego i jak to sprawdzic czy to dziala a mianowicie swiece zarowe podgrzewania plynu chlodniczego,nie wiem czy tak to mozna nazwac,ale jak zwal tak zwal.Bo mam problem w swoim audi,z temperatura silnika,zanim dojdzie wskazowka do 50 stopni to mozna osiwiec ,juz jak sie ruszy i przekroczy ta piecdziesiatke to zaczyna wiac cieplejszym powietrzem i w miare czasu podnosi sie ten wskaznik wyzej.
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 10:24 przez Wojtano, łącznie zmieniany 1 raz.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Re: 1.9 TDI 95r.Podgrzewanie płynu chlodniczego
Wojtano pisze:Witam,chcialbym sie zapytac czy wogole isnieje cos takiego i jak to sprawdzic czy to dziala a mianowicie swiece zarowe podgrzewania plynu chlodniczego,nie wiem czy tak to mozna nazwac,ale jak zwal tak zwal.Bo mam problem w swoim audi,z temperatura silnika,zanim dojdzie wskazowka do 50 stopni to mozna osiwiec ,juz jak sie ruszy i przekroczy ta piecdziesiatke to zaczyna wiac cieplejszym powietrzem i w miare czasu podnosi sie ten wskaznik wyzej.
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs
Witam, tez polecam Wahlera i wymiane termostatu, a to nie tak, ze szansy nie ma na otwarcie termostat jak piszesz, tylko on wlasnie nie zamyka sie, zeby zagrzac mniejsza ilosc plynu tylko otwarty masz caly czas i musi nagrzewac calosc plynu ktory masz i przez to trudniej mu w krotkim czasie podniesc temperature, a jeszce jedno moge dodac, ze mozesz nawet kawalkiem kartonu zakryc przod chlodnicy, zeby nie chlodzila sie za bardzo, tylko temperatura wolniej spadala, szczegolnie w zime to polecil bym.
Pozdrawiam
Re: 1.9 TDI 95r.Podgrzewanie płynu chlodniczego
TDI80 pisze:Wojtano pisze:Witam,chcialbym sie zapytac czy wogole isnieje cos takiego i jak to sprawdzic czy to dziala a mianowicie swiece zarowe podgrzewania plynu chlodniczego,nie wiem czy tak to mozna nazwac,ale jak zwal tak zwal.Bo mam problem w swoim audi,z temperatura silnika,zanim dojdzie wskazowka do 50 stopni to mozna osiwiec ,juz jak sie ruszy i przekroczy ta piecdziesiatke to zaczyna wiac cieplejszym powietrzem i w miare czasu podnosi sie ten wskaznik wyzej.
Jesli jest jakis 1 stopien na minusie to dochodzi do 70 stopni i stoi przy spokojnej jezdzie.Czyli termostat nawet nie ma szans na otwarcie.Czy powinno tak to byc,czy nie da sie z tym nic zrobic, bo moim zdaniem chyba nic dobrego dla silnika jesli jest niedogrzany.A zima sie zbliza nieublaganie i mrozy beda wieksze i problem moze sie robic tez coraz wiekszy z niedogrzanym silnikiem.Poradzcie cUs
Witam, tez polecam Wahlera i wymiane termostatu, a to nie tak, ze szansy nie ma na otwarcie termostat jak piszesz, tylko on wlasnie nie zamyka sie, zeby zagrzac mniejsza ilosc plynu tylko otwarty masz caly czas i musi nagrzewac calosc plynu ktory masz i przez to trudniej mu w krotkim czasie podniesc temperature, a jeszce jedno moge dodac, ze mozesz nawet kawalkiem kartonu zakryc przod chlodnicy, zeby nie chlodzila sie za bardzo, tylko temperatura wolniej spadala, szczegolnie w zime to polecil bym.
Pozdrawiam
Kolego chłodnicę to możesz zatykać w żuku albo dużym fiacie. Przy sprawnym termostacie nie ma takiej potrzeby
a jak chcesz to mozesz kupic orginalny termostat firmy BTT w ASO
koszt około 90zł jak tak zrobiłem i nie mam problemów trzyma prawie 90 st
wahlera ja osobiscie nie polecam( moze trafiłem na jakis kiepski uszkodzony bo wymieniałem puł roku temu własnie na wahlera i ostatnio znowu kłopoty z dogrzaniem silnika wiec sie skusiłem i kupiłem orginał szczegół ze 2 razy doższy ale mam nadzieje ze nie bedzie wiecej tych problemów)
koszt około 90zł jak tak zrobiłem i nie mam problemów trzyma prawie 90 st
wahlera ja osobiscie nie polecam( moze trafiłem na jakis kiepski uszkodzony bo wymieniałem puł roku temu własnie na wahlera i ostatnio znowu kłopoty z dogrzaniem silnika wiec sie skusiłem i kupiłem orginał szczegół ze 2 razy doższy ale mam nadzieje ze nie bedzie wiecej tych problemów)
Panowie moze sie nie zrozumielismy do konca, albo ja zle wytlumaczylem.Chodzi mi o to ze czas nagrzania do odpowiedniej temperatury trwa dlugo,przy spokojnej jezdzie bedzie te 70 stopni trzymalo,jak dam w pedal to i u mnie bedzie przy 90.
Co mozna zrobic z tym aby te 90 osiagal przy spokojnej jezdzie i w szybszym czasie?
Co mozna zrobic z tym aby te 90 osiagal przy spokojnej jezdzie i w szybszym czasie?
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Zatkaj całą chłodnicę nic się nie przejmuj,powinno być lepiej,napewno zimą mu nie zaszkodzi,jeśli latem miałeś podobny objaw to termostat do wymiany.Z zatkaną chłodnicą będzie szybciej łapał temperaturę co dobrze wpłynie na krótkie dystanse po mieście.
ps.przecież w Zuku i w Fiacie układ chłodzenia wygląda w ten sam sposób,dziwne porównanie.Jeśli wszystko jest sprawne to zawsze temp.będzie osiągnięta nawet w zimie,wydłuży się czas tylko,więc dla tego się ją zatyka :mrgreen:
ps.przecież w Zuku i w Fiacie układ chłodzenia wygląda w ten sam sposób,dziwne porównanie.Jeśli wszystko jest sprawne to zawsze temp.będzie osiągnięta nawet w zimie,wydłuży się czas tylko,więc dla tego się ją zatyka :mrgreen:
Wróce do tego o co pyta autor tego tematu zaraz na początku, czyli o podgrzewacz płynu chłodniczego.
Otóż u mnie jest cos takiego na jednym z przewodów do nagrzewnicy, obok serwa patrząc od strony silnika. Jest to niewielkich rozmiarów i do tego wkręcone są trzy świece żarowe z podłączonymi przewodami, oraz podpięty czujnik.
Przez środek przepływa oczywiście płyn.
Czy to funcjonuje jak powinno to najpierw musze spawdzić świeczki czy grzeją, bo szczerze mówiąc dopiero się teraz tym zainteresowałem.
Jak go kupiłem to już to miał, ale u znajonego Audi 92r. 1Z np. tego nie było.
Otóż u mnie jest cos takiego na jednym z przewodów do nagrzewnicy, obok serwa patrząc od strony silnika. Jest to niewielkich rozmiarów i do tego wkręcone są trzy świece żarowe z podłączonymi przewodami, oraz podpięty czujnik.
Przez środek przepływa oczywiście płyn.
Czy to funcjonuje jak powinno to najpierw musze spawdzić świeczki czy grzeją, bo szczerze mówiąc dopiero się teraz tym zainteresowałem.
Jak go kupiłem to już to miał, ale u znajonego Audi 92r. 1Z np. tego nie było.
Temperatura rozgrzanego silnika to 88 st, a osiaga on ja po przejechaniu ok 15 km przy temp powietzra ok 0 st. Jak juz osiagnie 88, to tak powinien trzymac (wyjatkiem jest jazda >140km/h, troszke ponad 90).
Proponuje najpierw sprawdzic czujniki temperatury (2) oraz wskaznik, poniewaz temperatura moze wynosic 88, a na zegarach masz 70. Jak nie pomoze, to nalezy sprawdzic termostat, poniewaz moze za wczesnie otwierac duzy obieg i masz 70, a nie 88
Proponuje najpierw sprawdzic czujniki temperatury (2) oraz wskaznik, poniewaz temperatura moze wynosic 88, a na zegarach masz 70. Jak nie pomoze, to nalezy sprawdzic termostat, poniewaz moze za wczesnie otwierac duzy obieg i masz 70, a nie 88