[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
Ok, czyli moge uzyc tego pierwszego schematu zamka sterowanego -. A jesli w razie gdybym te kable bialy i bialo-czarny, ktore trzeba podlaczyc do instalacji centralnego zamka, podlaczyl odwrotnie to mogloby sie stac cos nieporzadanego?
[ Dodano: 2007-11-12, 11:46 ]
Zabralem sie dzisiaj do roboty i wszystko doszloby do skutku gdyby nie pewien maly szczegol.
Kable sterowania tj. bialy i bialo-czarny mialem podlaczyc do kabli instalacji centralnego zamka o kolorach brazowo-szary i brazowo-zielony.
Tylko w tym problem ze kabli o takich kolorach nie ma. Pod tylna kanapa jak sylwiasty pisales sa owszem kable i to chyba te od CZ, bo sa tam dwie wiazki i jedna taka rurka zielona ktora wchodzi do kazdych drzwi, tylko ze w tych wiazkach nie ma kabli o podanych kolorach.
Sprawdzalem tez jakie kable wchodza do przednich drzwi od strony kierowcy, odchylilem ta gume pomiedzy drzwiami a karoseria i ujzalem tylko 3 kable: brazowy, czerwono-czarny i taki cienszy niebiesko-zielony, i jeszcze ta zielona rurka. Najprawdopodobniej mam sie podlaczyc to ktoregos z tych kabli ale nie mam pewnosci czy napewno i dlatego prosze o jakies rady...
[ Dodano: 2007-11-12, 11:46 ]
Zabralem sie dzisiaj do roboty i wszystko doszloby do skutku gdyby nie pewien maly szczegol.
Kable sterowania tj. bialy i bialo-czarny mialem podlaczyc do kabli instalacji centralnego zamka o kolorach brazowo-szary i brazowo-zielony.
Tylko w tym problem ze kabli o takich kolorach nie ma. Pod tylna kanapa jak sylwiasty pisales sa owszem kable i to chyba te od CZ, bo sa tam dwie wiazki i jedna taka rurka zielona ktora wchodzi do kazdych drzwi, tylko ze w tych wiazkach nie ma kabli o podanych kolorach.
Sprawdzalem tez jakie kable wchodza do przednich drzwi od strony kierowcy, odchylilem ta gume pomiedzy drzwiami a karoseria i ujzalem tylko 3 kable: brazowy, czerwono-czarny i taki cienszy niebiesko-zielony, i jeszcze ta zielona rurka. Najprawdopodobniej mam sie podlaczyc to ktoregos z tych kabli ale nie mam pewnosci czy napewno i dlatego prosze o jakies rady...
Nic się nie stanie tylko zamiast zamykać będzie Ci otwierać a zamiast otwierania będziesz miał zamykanie. Kolory które Ci podałem były z A6/C4 - być może w B4 zastosowali inne, już nie pamiętam jakie są u mnie bo dawno podłączałem.
Słuchaj - zrób sobie kontrolkę z żaróweczki od podświetlenia licznika, przylutuj do niej przewody tak po 30-40 cm. Następnie jeden przewód podepnij do masy - drugi zaopatrzony w igłę lub szpilkę wbijaj po kolei w przewody w tylnej wiązce pod kanapą. Jeśli trafisz na odpowiedni przewód to pompka powinna zadziałać. Żaróweczka jest po to, byś nie zrobił zwarcia jak trafisz na +12V. Im mniejsza żarówka tym lepiej - popłynie mniejszy prąd.
Słuchaj - zrób sobie kontrolkę z żaróweczki od podświetlenia licznika, przylutuj do niej przewody tak po 30-40 cm. Następnie jeden przewód podepnij do masy - drugi zaopatrzony w igłę lub szpilkę wbijaj po kolei w przewody w tylnej wiązce pod kanapą. Jeśli trafisz na odpowiedni przewód to pompka powinna zadziałać. Żaróweczka jest po to, byś nie zrobił zwarcia jak trafisz na +12V. Im mniejsza żarówka tym lepiej - popłynie mniejszy prąd.
Jeśli chcesz się wpinać w ten przewód zielono/niebieski to musisz wykonać podłączenie wg instrukcji podanej przez kolegę "labiel". Wtedy też musisz zastosować inny wariant w sterowniku i inaczej go konfigurować - wtedy musisz połączyć przewody wg diagramu 3 tj. dla zamka pneumatycznego co też jest bardzo proste. Rozcinasz ten przewód zielono/niebieski, do końców rozciętego przewodu podłączasz przewody od sterownika tj. biały oraz pomarańczowo/czarny. Pozostałe podłączasz wg opisu i powinno śmigać. Osobiście wolę rozwiązanie, które Ci wcześniej opisałem.
No ja tez bym wolal ten sposob opisany przez Ciebie bo z tego co wyczytalem to w tym podanym przez labiel'a trzeba by bylo stosowac jeszcze jakies przekazniki aby nie stracic sposobu otwierania kluczykiem. sylwiasty cos wspominales ze w swojej audi tez podlaczales taki wynalazek, nie moglbys zerknac ktore to przewody?
Ja u siebie montowałem alarm, w którym było sterowanie centralnym zamkiem za pomocą (-) na otwarcie i zamknięcie. Swoją drogą to uważam, że montaż samego sterownika c.z. na pilota mija się z celem. Za niewiele większe pieniądze można zainstalować sobie kompletny alarm.
Co do sprawdzenia przewodów - nie za bardzo mi się chce odkręcać kanapę ze względu na konieczność demontażu fotelika dla dziecka, ale jak mus to mus. Po pracy zajrzę pod kanapę i sprawdzę, wieczorem (pewnie dopiero po 22:00) podam Tobie te kolory. Przy podłączeniu wg mojego opisu nadal masz możliwość sterowania zamkiem z kluczyka z drzwi oraz klapy bagażnika.
Co do sprawdzenia przewodów - nie za bardzo mi się chce odkręcać kanapę ze względu na konieczność demontażu fotelika dla dziecka, ale jak mus to mus. Po pracy zajrzę pod kanapę i sprawdzę, wieczorem (pewnie dopiero po 22:00) podam Tobie te kolory. Przy podłączeniu wg mojego opisu nadal masz możliwość sterowania zamkiem z kluczyka z drzwi oraz klapy bagażnika.
Wiesz, nawet myslalem nad alarmem z tym ze gdybym mial go zakladac to juz pojechalbym z tym do warsztatu, znajomy zakladal alarm do A4 to duzo nie zaplacil, cos okolo 200zl. Ale jednak ja zostalem przy samym CZ.
No to jesli bedziesz mial czas to zobacz, w sumie kanapa trzyma sie tylko na 2 srubach ale skoro mowisz ze masz jeszcze fotelik zamontowany .
Z gory wielkie dzieki :mrgreen:
No to jesli bedziesz mial czas to zobacz, w sumie kanapa trzyma sie tylko na 2 srubach ale skoro mowisz ze masz jeszcze fotelik zamontowany .
Z gory wielkie dzieki :mrgreen:
Nie wiem kolego jak Ty szukałeś tych przewodów ale są tam jak byk! Znajdują się w wiązce tych cienkich przewodów (cała masa niebieskich z różnymi kolorowymi paskami). Przewody maja po 2 szersze paski brązowe i po 2 paski cieniutkie szare, zielone. Sprawdzałem przy latarce więc kolor wydawał się bardziej seledynowy niż zielony, a szary bardziej biały ale to chyba jedyne brązowe przewody w wiązce.
No i sterownik zamontowany :mrgreen: Nie bylo latwo bo meczylem sie chyba ze 3 godziny ale wkoncu sie udalo sylwiasty miales racje, te przewody jednak tam byly, tylko widocznie tak ich szukalem, ale to pewnie przez to ze do latarki jakies inne kolory mi sie wydawaly. Teraz z cala pewnoscia musze stwierdzic ze warto bylo sie meczyc;-)
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc i sorki za klopot :mrgreen:
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc i sorki za klopot :mrgreen:
podlaczylem sterownik tak jak jest powyzej w poscie napisane, tylko ze podlaczylem bezposrednio pod pompke centralnego zamka i wszystko dziala jak jest otwarta klapa bagaznika lecz gdy ja zamke to mrygaja tylko kierunkowskazy i nic sie nie dzieje ani nic sie nie zamyka ani nie otwiera. + i mase wzialem z kabla czerwonego i czarnego z kostki ktora jest przy pompcee. Licze na wasza pomoc i propozycje z gory dziekuje. Caly czas jest mowa o AUDI 80 B4 1.9TDI '93r.
a co dokladnie trzeba sprawdzic w tej wiazce.w sterowniku zmostkowalem 2 zolte kable i polaczylem z masa a biale na sterwanie. i gdy otwoze klape to dziala a jak zamkne to to tylka mrygaja kierunki jak zamykam lub otwieram niekiedy slychac tylka pomke jak zalaczy i nic wiecej
[ Dodano: 2007-12-11, 21:10 ]
a dokladnie to co trzeba sprawdzic w tej wiazce
[ Dodano: 2007-12-11, 21:10 ]
a dokladnie to co trzeba sprawdzic w tej wiazce
podepnę się pod temat z pytaniem: do czego najlepiej (najłatwiej) podpiąć się z + do przekaźnika sterującego kierunkowskazami po sygnale z centralki? Myślałem o przewodzie czerwono-czarnym, który wychodzi z drzwi do słupka, ale wydaje mi się że ma za mały przekrój, bo przy zamykaniu/otwieraniu na raz pracuje pompka + 4 żarówki po 20wat. Dlatego chciałbym podpiąć się do większego przekroju przewodu, najlepiej do zasilania kierunkowskazów gdzie cały czas jest napięcie, no i żeby przy tym nie trzeba było wydzierać pół instalacji.
[B4 all] Prośba, montaż sterownika centralnego zamka
Wiele użytkowników myślało nad zainstalowaniem zamka sterowanego przez pilot. Niestety niektórych nie stać na to aby ktoś montował im taki "luksus". U znajomego mechanika kosztuje to coś ponad 2 stówy (oczywiście wraz z samym patentem )! Chore! A za niecałe 63,00zł (patrz tutaj-->http://allegro.pl/item313161830_sterowa ... zoryk.html)
jesteś wstanie zasponsorować sobie taką "wygódkę"
Szukałem na całym forum i nie znalazłem tematu który od początku do końca tłumaczył skomplikowaną (jak dla mnie i innych laików) procedurę montażu sterownika. Dlatego proszę doświadczonych forumowiczów o przekazanie cennej instrukcji od A-Z(najlepiej z fotostory :lol: ).
Ps. jeżeli moderatorom nie spodoba się pomysł, proszę o usunięcie go.
jesteś wstanie zasponsorować sobie taką "wygódkę"
Szukałem na całym forum i nie znalazłem tematu który od początku do końca tłumaczył skomplikowaną (jak dla mnie i innych laików) procedurę montażu sterownika. Dlatego proszę doświadczonych forumowiczów o przekazanie cennej instrukcji od A-Z(najlepiej z fotostory :lol: ).
Ps. jeżeli moderatorom nie spodoba się pomysł, proszę o usunięcie go.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2008, 21:37 przez krystek56, łącznie zmieniany 1 raz.