Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota

ODPOWIEDZ
Yankees
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2007, 10:11
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: Yankees » 11 lis 2007, 21:15

Ok, czyli moge uzyc tego pierwszego schematu zamka sterowanego -. A jesli w razie gdybym te kable bialy i bialo-czarny, ktore trzeba podlaczyc do instalacji centralnego zamka, podlaczyl odwrotnie to mogloby sie stac cos nieporzadanego?

[ Dodano: 2007-11-12, 11:46 ]
Zabralem sie dzisiaj do roboty i wszystko doszloby do skutku gdyby nie pewien maly szczegol.
Kable sterowania tj. bialy i bialo-czarny mialem podlaczyc do kabli instalacji centralnego zamka o kolorach brazowo-szary i brazowo-zielony.
Tylko w tym problem ze kabli o takich kolorach nie ma. Pod tylna kanapa jak sylwiasty pisales sa owszem kable i to chyba te od CZ, bo sa tam dwie wiazki i jedna taka rurka zielona ktora wchodzi do kazdych drzwi, tylko ze w tych wiazkach nie ma kabli o podanych kolorach.
Sprawdzalem tez jakie kable wchodza do przednich drzwi od strony kierowcy, odchylilem ta gume pomiedzy drzwiami a karoseria i ujzalem tylko 3 kable: brazowy, czerwono-czarny i taki cienszy niebiesko-zielony, i jeszcze ta zielona rurka. Najprawdopodobniej mam sie podlaczyc to ktoregos z tych kabli ale nie mam pewnosci czy napewno i dlatego prosze o jakies rady...

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 12 lis 2007, 12:52

Nic się nie stanie tylko zamiast zamykać będzie Ci otwierać a zamiast otwierania będziesz miał zamykanie. Kolory które Ci podałem były z A6/C4 - być może w B4 zastosowali inne, już nie pamiętam jakie są u mnie bo dawno podłączałem.
Słuchaj - zrób sobie kontrolkę z żaróweczki od podświetlenia licznika, przylutuj do niej przewody tak po 30-40 cm. Następnie jeden przewód podepnij do masy - drugi zaopatrzony w igłę lub szpilkę wbijaj po kolei w przewody w tylnej wiązce pod kanapą. Jeśli trafisz na odpowiedni przewód to pompka powinna zadziałać. Żaróweczka jest po to, byś nie zrobił zwarcia jak trafisz na +12V. Im mniejsza żarówka tym lepiej - popłynie mniejszy prąd.

Yankees
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2007, 10:11
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: Yankees » 12 lis 2007, 14:24

Juz na forum gdzies wyczytalem ze ten zielono-niebieski jest od centralnego zamka. sylwiasty moge tak zrobic, ale gdy go znajde to co to da, bede znal tylko jeden kabel a drugi?

[ Dodano: 2007-11-12, 14:35 ]
wszystko juz znam, brakuje mi jeszcze tylko tych dwoch kabli od CZ :-/

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 12 lis 2007, 14:46

Jeśli chcesz się wpinać w ten przewód zielono/niebieski to musisz wykonać podłączenie wg instrukcji podanej przez kolegę "labiel". Wtedy też musisz zastosować inny wariant w sterowniku i inaczej go konfigurować - wtedy musisz połączyć przewody wg diagramu 3 tj. dla zamka pneumatycznego co też jest bardzo proste. Rozcinasz ten przewód zielono/niebieski, do końców rozciętego przewodu podłączasz przewody od sterownika tj. biały oraz pomarańczowo/czarny. Pozostałe podłączasz wg opisu i powinno śmigać. Osobiście wolę rozwiązanie, które Ci wcześniej opisałem.

Yankees
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2007, 10:11
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: Yankees » 12 lis 2007, 15:23

No ja tez bym wolal ten sposob opisany przez Ciebie bo z tego co wyczytalem to w tym podanym przez labiel'a trzeba by bylo stosowac jeszcze jakies przekazniki aby nie stracic sposobu otwierania kluczykiem. sylwiasty cos wspominales ze w swojej audi tez podlaczales taki wynalazek, nie moglbys zerknac ktore to przewody?

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 12 lis 2007, 15:30

Ja u siebie montowałem alarm, w którym było sterowanie centralnym zamkiem za pomocą (-) na otwarcie i zamknięcie. Swoją drogą to uważam, że montaż samego sterownika c.z. na pilota mija się z celem. Za niewiele większe pieniądze można zainstalować sobie kompletny alarm.
Co do sprawdzenia przewodów - nie za bardzo mi się chce odkręcać kanapę ze względu na konieczność demontażu fotelika dla dziecka, ale jak mus to mus. Po pracy zajrzę pod kanapę i sprawdzę, wieczorem (pewnie dopiero po 22:00) podam Tobie te kolory. Przy podłączeniu wg mojego opisu nadal masz możliwość sterowania zamkiem z kluczyka z drzwi oraz klapy bagażnika.

Yankees
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2007, 10:11
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: Yankees » 12 lis 2007, 15:40

Wiesz, nawet myslalem nad alarmem z tym ze gdybym mial go zakladac to juz pojechalbym z tym do warsztatu, znajomy zakladal alarm do A4 to duzo nie zaplacil, cos okolo 200zl. Ale jednak ja zostalem przy samym CZ.
No to jesli bedziesz mial czas to zobacz, w sumie kanapa trzyma sie tylko na 2 srubach ale skoro mowisz ze masz jeszcze fotelik zamontowany :-/.
Z gory wielkie dzieki :mrgreen:

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 12 lis 2007, 19:44

Nie wiem kolego jak Ty szukałeś tych przewodów ale są tam jak byk! Znajdują się w wiązce tych cienkich przewodów (cała masa niebieskich z różnymi kolorowymi paskami). Przewody maja po 2 szersze paski brązowe i po 2 paski cieniutkie szare, zielone. Sprawdzałem przy latarce więc kolor wydawał się bardziej seledynowy niż zielony, a szary bardziej biały ale to chyba jedyne brązowe przewody w wiązce.

Yankees
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 10 lis 2007, 10:11
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: Yankees » 13 lis 2007, 21:59

No i sterownik zamontowany :mrgreen: Nie bylo latwo bo meczylem sie chyba ze 3 godziny ale wkoncu sie udalo :-D sylwiasty miales racje, te przewody jednak tam byly, tylko widocznie tak ich szukalem, ale to pewnie przez to ze do latarki jakies inne kolory mi sie wydawaly. Teraz z cala pewnoscia musze stwierdzic ze warto bylo sie meczyc;-)
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc i sorki za klopot :mrgreen: <piwo>

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 13 lis 2007, 22:08

Żaden kłopot! :mrgreen:

borys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:39

Post autor: borys » 11 gru 2007, 20:06

podlaczylem sterownik tak jak jest powyzej w poscie napisane, tylko ze podlaczylem bezposrednio pod pompke centralnego zamka i wszystko dziala jak jest otwarta klapa bagaznika lecz gdy ja zamke to mrygaja tylko kierunkowskazy i nic sie nie dzieje ani nic sie nie zamyka ani nie otwiera. + i mase wzialem z kabla czerwonego i czarnego z kostki ktora jest przy pompcee. Licze na wasza pomoc i propozycje z gory dziekuje. Caly czas jest mowa o AUDI 80 B4 1.9TDI '93r.

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 11 gru 2007, 20:16

Sprawdź wiązkę elektryczną w tylnej klapie. Jeśli podłączyłeś wszystko zgodnie z opisem to nie ma bata - musi działać. Nie ma znaczenia gdzie podłączyłeś (przy pompce czy pod kanapą) bo to są te same przewody.

borys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 09 gru 2007, 10:39

Post autor: borys » 11 gru 2007, 21:06

a co dokladnie trzeba sprawdzic w tej wiazce.w sterowniku zmostkowalem 2 zolte kable i polaczylem z masa a biale na sterwanie. i gdy otwoze klape to dziala a jak zamkne to to tylka mrygaja kierunki jak zamykam lub otwieram niekiedy slychac tylka pomke jak zalaczy i nic wiecej

[ Dodano: 2007-12-11, 21:10 ]
a dokladnie to co trzeba sprawdzic w tej wiazce

sajmon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 28 gru 2007, 20:45
Lokalizacja: LKR

Post autor: sajmon » 01 lut 2008, 20:12

podepnę się pod temat z pytaniem: do czego najlepiej (najłatwiej) podpiąć się z + do przekaźnika sterującego kierunkowskazami po sygnale z centralki? Myślałem o przewodzie czerwono-czarnym, który wychodzi z drzwi do słupka, ale wydaje mi się że ma za mały przekrój, bo przy zamykaniu/otwieraniu na raz pracuje pompka + 4 żarówki po 20wat. Dlatego chciałbym podpiąć się do większego przekroju przewodu, najlepiej do zasilania kierunkowskazów gdzie cały czas jest napięcie, no i żeby przy tym nie trzeba było wydzierać pół instalacji.

Awatar użytkownika
krystek56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 17 gru 2007, 18:12
Lokalizacja: Krakow

[B4 all] Prośba, montaż sterownika centralnego zamka

Post autor: krystek56 » 16 lut 2008, 13:06

Wiele użytkowników myślało nad zainstalowaniem zamka sterowanego przez pilot. Niestety niektórych nie stać na to aby ktoś montował im taki "luksus". U znajomego mechanika kosztuje to coś ponad 2 stówy (oczywiście wraz z samym patentem ;-) )! Chore! A za niecałe 63,00zł (patrz tutaj-->http://allegro.pl/item313161830_sterowa ... zoryk.html)
jesteś wstanie zasponsorować sobie taką "wygódkę" :-)
Szukałem na całym forum i nie znalazłem tematu który od początku do końca tłumaczył skomplikowaną (jak dla mnie i innych laików) procedurę montażu sterownika. Dlatego proszę doświadczonych forumowiczów o przekazanie cennej instrukcji od A-Z(najlepiej z fotostory :lol: ).

Ps. jeżeli moderatorom nie spodoba się pomysł, proszę o usunięcie go.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2008, 21:37 przez krystek56, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl