Witam,
jakiś czas temu zauważyłem spory wyciek oleju silnikowego. Okazuje się, że olej wycieka z łączenia między kolankiem a kolektorem ssącym (1). Proszę o podanie nr seryjnego tej uszczelki a także uszczelek zaznaczonych numerami 2 i 3.
Olej wycieka spod śrób mocującyh pokrywę zaworów. Spod uszczelki pokrywy zaworów nie. Myślę, że należy sprawdzić drożność odmy. Proszę mi napisać jak wyczyścić tę "puszkę" (4). Czy ją się rozbiera? Czy tylko płucze w benzynie? Czy może należy ją wymienić?
Czytałem, że gdzieś znajduje się tzw. "wygaszacz płomieni" gdzie on powinien być?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ea ... dea8f.html
Na kolejnym zdjęciu zaznaczyłem część/rurę która nie wiem jakie spełnia zadanie. Czy mogliby mi koledzy napisać coż to takiego? Zdjęcie zrobione jest od spodu auta. Nawiasem mówiąc, widać na nim zlaną olejem łapę silnika (na górze zdjęcia), tę rurę zlaną olejem od połowy długości, kawałek alternatora i chyba rozrusznika. Dodam, że zlaną olejem mam rurę gumową idącą od turbiny do intercoolera. Być może, że uszczelka kolektora ssącego jest do wymiany.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b06 ... f888d.html
Pozdrawiam.
[B4 1.9TDI 1Z] Wycieki oleju, czyszczenie odmy, co to jest?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Witaj,
1 - 028129754A nazywa się to uszczelka pod kolektor ssący prawdopodobnie nie występuje jako zamiennik wymieniałem w tamtym roku tak twierdzili oryginał coś między 20-30PLN
2,3 - http://pokazywarka.pl/rmay4i/ prawdopodobnie to te oznaczone numerami 2 i 4
Ogólnie rzecz biorąc to zaślep sobie to wstawiając tam blaszki - nie baw się z uszczelkami.
Co do śrub to one tak mają ;p próbuj coś zdziałać silikonem temperaturowym + podkładki z gumy - póki co u mnie takim sposobem zostało to rozwiązane i nie cieknie.
Co do "puszki" - czyli separatora odmy jest tam chyba jakieś siteczko i uszczelka gumowa ma to za zadanie powrót oparów olejowych pod pokrywę zaworów, a dokładniej mówiąc odpowietrzanie skrzyni korbowej silnika, stosowane ze względu na ciśnienie jakie wytwarza się w skrzyni korbowej czyli pod tłokami, gdyby nie było odmy w dolnej części silnika wytwarzało by się takie ciśnienie że olej wyciskało by każdymi nieszczelnościami( mam gdzieś rozwaloną jeśli chcesz mogę pyknąć fotę jak to wygląda od środka). Nie słyszałem, żeby płukanie coś dawało - zdejmij sobie wąż, który wychodzi z odmy i idzie do dolotu jeśli będzie olej, a stawiam że tak zrób sobie coś takiego jak "wolna odma" lub catch tank oil. Bo robi to tylko syf w dolocie przez co z czasem może stawać się bardziej ospałe. Jej numer to 028129101D
"Wygaszacz płomieni" czy inaczej "łapacz płomieni" z tego co wyczytałem to siateczka w odmie. Nie mam pojęcia, co do ostatniej kwestii ale podstawą będzie wymienić uszczelkę pod kolektorem wymyć wszystko w miarę możliwości i obserwować.
1 - 028129754A nazywa się to uszczelka pod kolektor ssący prawdopodobnie nie występuje jako zamiennik wymieniałem w tamtym roku tak twierdzili oryginał coś między 20-30PLN
2,3 - http://pokazywarka.pl/rmay4i/ prawdopodobnie to te oznaczone numerami 2 i 4
Ogólnie rzecz biorąc to zaślep sobie to wstawiając tam blaszki - nie baw się z uszczelkami.
Co do śrub to one tak mają ;p próbuj coś zdziałać silikonem temperaturowym + podkładki z gumy - póki co u mnie takim sposobem zostało to rozwiązane i nie cieknie.
Co do "puszki" - czyli separatora odmy jest tam chyba jakieś siteczko i uszczelka gumowa ma to za zadanie powrót oparów olejowych pod pokrywę zaworów, a dokładniej mówiąc odpowietrzanie skrzyni korbowej silnika, stosowane ze względu na ciśnienie jakie wytwarza się w skrzyni korbowej czyli pod tłokami, gdyby nie było odmy w dolnej części silnika wytwarzało by się takie ciśnienie że olej wyciskało by każdymi nieszczelnościami( mam gdzieś rozwaloną jeśli chcesz mogę pyknąć fotę jak to wygląda od środka). Nie słyszałem, żeby płukanie coś dawało - zdejmij sobie wąż, który wychodzi z odmy i idzie do dolotu jeśli będzie olej, a stawiam że tak zrób sobie coś takiego jak "wolna odma" lub catch tank oil. Bo robi to tylko syf w dolocie przez co z czasem może stawać się bardziej ospałe. Jej numer to 028129101D
"Wygaszacz płomieni" czy inaczej "łapacz płomieni" z tego co wyczytałem to siateczka w odmie. Nie mam pojęcia, co do ostatniej kwestii ale podstawą będzie wymienić uszczelkę pod kolektorem wymyć wszystko w miarę możliwości i obserwować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 31 mar 2011, 20:05
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
No dobra przepłuczesz i za jakiś czas znowu Ci się syf zrobi stąd robi się tzw. wolną odmę ;] wtedy olej w separatorze Cię nie interesuje albo spłynie do komory silnika albo przez węża pod auto czy do buteleczki ;p
Spoko brat mi pomógł ją rozdłubać z racji mojej niesprawnej ręki potem zrobię fotki i wrzucę tutaj. Jest sprężynka i guma i wsio pewnie działa to pod jakimś tam ciśnieniem i sobie leci tu bądź tu :]
Spoko brat mi pomógł ją rozdłubać z racji mojej niesprawnej ręki potem zrobię fotki i wrzucę tutaj. Jest sprężynka i guma i wsio pewnie działa to pod jakimś tam ciśnieniem i sobie leci tu bądź tu :]