[2.2T 10v MC1] zmiana wtrysku mechanicznego na elektroniczny
[2.2T 10v MC1] zmiana wtrysku mechanicznego na elektroniczny
Witam. Posiadam Cabrio po swapie z silnikiem 2.2T 10V oznaczenie MC1. Szukałem konkretnych informacji ale znalazłem jedynie poszlaki. Interesuje mnie wymiana wtrysku mechanicznego na elektroniczny. Proszę o jekieś konkrety. Słyszałem że można coś takiego zrobić a mówiły to osoby z tego forum. Co muszę kupić ( nazwy, terminy, linki), z czym będą największe problemy, na co zwrócić uwagę. Ktoś tu na forum napisał że gdyby to było takie proste to wszyscy by już to mieli. W czym wiec jest tak wielki problem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W temacie który podał miron72, jest wycena użytkownika Kefirsky:
https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... htm#728592
Strojenie to coś około bez hamowni coś poniżej 1000zł z hamownią drożej (ale nie jestem pewien co do tych cen bo dawno było jak się tym interesowałem).
https://audi80.pl/ace-zmiana-na-digi ... htm#728592
Strojenie to coś około bez hamowni coś poniżej 1000zł z hamownią drożej (ale nie jestem pewien co do tych cen bo dawno było jak się tym interesowałem).
Lista zakupów do silnika R5 10V N/A i turbo:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 5szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 2.2 20V turbo najłatwiej zamontować listwę z silnika AAN - ma wbodowany regulator
ciśnienia paliwa i jest wykonana ze stali nierdzewnej (3B ma stalową i regulator ciśnienia zewnętrzny) co
ułatwia spawanie; listwa najlepiej z wtryskami - ceny od 150 do 400PLN. Listwę trzeba skrócić o kilka
centymetrów - podam dokładnie o ile, w NG/NF jest kłopot z giazdami wtrysków - rozpracowuję temat. W KG/MC w
głowicę wkręcamy w.w. gniazda wtrysków, w przypadku KG listwa ma więcej miejsca, bo KG ma okrągłą przepustnicę
i nie ma kanału powietrznego do zaworu biegu jałowego, ale i tak listwę trzeba zwęzić i przenieść gwint
przewodu zasilającego paliwem - fotki niebawem. W MC podcięcie listwy nie wystaczy. Trzea przerobić
przepustnicę na okrągłą, lub zastąpić ją inną...lub odsunąć kolektor ssący od głowicy - opracowuję temat na
CNC.
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek; W turbo jest
seryjnie czujnik temperatury powietrza,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.