[80/90 b3] podlaczenie el. szyb jak w fabryce
[80/90 b3] podlaczenie el. szyb jak w fabryce
Witam,
Zakupilem na alledrogo zestaw el szybek od b3/b3 ale jest troche przerobiony nie przeszkadza mi to wazne zeby bylo okablowanie, chcial bym to podlaczyc jak bylo w fabryce a nie jak polaczyl to poprzedni wlasciciel, czyli chce miec podswietlanie po stacyjce itd.
Wiec do dziela czy ktos ma schemat polaczenie przelacznikow od szyb do ich przekaznika ktory powinien byc pod pozycja #18 w skrzynce pod nogami kierowcy ?
I co to do diabla jest na schematach POWER WiNDOW i w ktorym miejscu sie to znajduje ??
ktoras z kostek kolo przekaznikow ?? :-|
Zakupilem na alledrogo zestaw el szybek od b3/b3 ale jest troche przerobiony nie przeszkadza mi to wazne zeby bylo okablowanie, chcial bym to podlaczyc jak bylo w fabryce a nie jak polaczyl to poprzedni wlasciciel, czyli chce miec podswietlanie po stacyjce itd.
Wiec do dziela czy ktos ma schemat polaczenie przelacznikow od szyb do ich przekaznika ktory powinien byc pod pozycja #18 w skrzynce pod nogami kierowcy ?
I co to do diabla jest na schematach POWER WiNDOW i w ktorym miejscu sie to znajduje ??
ktoras z kostek kolo przekaznikow ?? :-|
Ostatnio zmieniony 13 lis 2007, 13:23 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.
wiec potrzebuje byl bym bardzo wdzieczny jak bys mogl to wrzuc na andrzej85@o2.pl
a masz moze schemat co znajduje sie w tym sterowniku moze mozna by go wykonac samemu.
a masz moze schemat co znajduje sie w tym sterowniku moze mozna by go wykonac samemu.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
ten cały sterownik można spokojnie pominąć
on steruje tylko szybą kierowcy że jak raz naciśniesz na przycisk to szyba ci zjeżdża do samego dołu i chyba tak samo do góry...
miałem ten sam schemat el. szyb i na nim sie oparłem, miałem fragmenty instalacji (ucięte przy drzwiach), resztę dorezałem, leży to teraz w pokoju na podłodze czeka na montaż... doszedłem do tego że po podpięciu akumulatora pod dwa kabelki + czyli czerwono brązowy bodajże i - brązowy najgrubszy wszystko sie ładnie świeci i działa... do tego myślę że trzeba dać przekaźnik, który jak dostanie napięcie po przekręceniu kluczyka to się załączy i załączy mi tym sposobem zasilanie szybek... tak że do działającej poprawnie instalacji potrzebujesz przekaźnika i tyle moim zdaniem...
tego sterownika szukałem pisząc do ludzi mających coś z elektryki do audi na allegro niestety go nie znalazłem... więc generalnie olałem go sikiem prostym
tych sterowników były bodajże 2 rodzaje ja znalazłem w etce:
443 959 257 B
441 959 257 D
mam też taki silnik szybra.. i nikt mi nie umiał podpowiedzieć jak to połączyć...
sam wykombinowałem że 1 - to masa, 2 zasilanie... 3 niewykorzystane i 6 to też zasilanie, jak się to połączy w ten sposób że 1 to - a 2 i 6 to + to silnik szybra działa jak należy... ale co z pozostałymi 2 kabelkami? czyli 4 i 5? to nie wiem...
piszę o szybrze bo nie wiem czy w nim czasem nie ma tego śmiesznego sterownika... chociaż byłoby to moim zdaniem dziwne...
ma może ktoś jakiś pomysł BTW?
on steruje tylko szybą kierowcy że jak raz naciśniesz na przycisk to szyba ci zjeżdża do samego dołu i chyba tak samo do góry...
miałem ten sam schemat el. szyb i na nim sie oparłem, miałem fragmenty instalacji (ucięte przy drzwiach), resztę dorezałem, leży to teraz w pokoju na podłodze czeka na montaż... doszedłem do tego że po podpięciu akumulatora pod dwa kabelki + czyli czerwono brązowy bodajże i - brązowy najgrubszy wszystko sie ładnie świeci i działa... do tego myślę że trzeba dać przekaźnik, który jak dostanie napięcie po przekręceniu kluczyka to się załączy i załączy mi tym sposobem zasilanie szybek... tak że do działającej poprawnie instalacji potrzebujesz przekaźnika i tyle moim zdaniem...
tego sterownika szukałem pisząc do ludzi mających coś z elektryki do audi na allegro niestety go nie znalazłem... więc generalnie olałem go sikiem prostym
tych sterowników były bodajże 2 rodzaje ja znalazłem w etce:
443 959 257 B
441 959 257 D
mam też taki silnik szybra.. i nikt mi nie umiał podpowiedzieć jak to połączyć...
sam wykombinowałem że 1 - to masa, 2 zasilanie... 3 niewykorzystane i 6 to też zasilanie, jak się to połączy w ten sposób że 1 to - a 2 i 6 to + to silnik szybra działa jak należy... ale co z pozostałymi 2 kabelkami? czyli 4 i 5? to nie wiem...
piszę o szybrze bo nie wiem czy w nim czasem nie ma tego śmiesznego sterownika... chociaż byłoby to moim zdaniem dziwne...
ma może ktoś jakiś pomysł BTW?
Tak jest przekaźnik, połączenie szyberka jak masz nie poucinaną wiązkę to bułka z masłem, trzeba podpiąć tylko dwa przewody - masę i zasilanie po stacyjce.Andrew^ pisze:mam pytanie czy w tym silniku od szybra jest przekaznik ?? i czy jest juz przelacznik czy nie ?? bo 5-6 pina w schemacie odpowiada polaczenie szybra z przyciskiem
Wracając do sterownika to odpowiada on także za podtrzymanie sterowania szyb po wyłączeniu zapłonu do czasu otwarcia drzwi i steruję podświetleniem przycisków.
tak wlasnie myslalem ze driver odpowiada za ta funkcje ze przy otwartych drzwiach mozna podnoscic i opuszczac szyby jak w innych autach, co do wiazki to juz zdjelem z nich izolacje i wszytsko wiadomo mam ten przekaznik podepne pod l30 linie aku i M75s czyli 12v po stacyjce i dzialaju, zastanawiam sie jescze moze poszukam tego divera bo myslalem w przyszlosci o auto domykaniu szyb no ale sie jeszcze zobaczy
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
koledzy juz zaczolem watek pod viewtopic.php?t=9144&postdays=0&postorder=asc&start=0 i pozwole sobie dolaczyc do tematu otoz do czego sluza te koncowki w ori kablach do ele.szyb
nie moge zabardzo tego rozkminic -ciekaw jestem czy da rade zadzialac bez tych przekaznikow w pierwszej kostce od lewej i co daje ta 2od lewej
nie moge zabardzo tego rozkminic -ciekaw jestem czy da rade zadzialac bez tych przekaznikow w pierwszej kostce od lewej i co daje ta 2od lewej
rafalaudi1, Jestem praktycznie świeżo po instalacji elektrycznych szybek, nie miałem instalacji bo gość co sprzedawał to przez allegro trochę przygrał w kulki i wyrzeźbiłem wszystko sam z domykaniem szybek z pilota włącznie. Nie mam tego dużego przekaźnika (moduł komfortu) a i tak wszystko buja, a to drugie miałem juz dawno i do szybek tego nie podłączałem.
Patrz po kolorach kabli, napewno dojdziesz.
Musimy zrobić małego spota i wymienić doświadczenia <ok> <ok>
Patrz po kolorach kabli, napewno dojdziesz.
Musimy zrobić małego spota i wymienić doświadczenia <ok> <ok>
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
kubik, ten modul tez bede mial bo poprostu panu sprzedajacemu zapomnialo sie wspomniec ze jest potrzebny ale dogadalismy sie i za 40 zl bedzie bo chce zrobic tak jak orginal przewidywal.
a co do spotu to pewnie ze tak
pewne jest tez ze juz nie raz sie spotkalismy na drodze tylko nie wiem jaki masz kolor.
moze jezdzisz czerwona z owalnym :?: wydechem jak cos to pisz na pw :!:
a co do spotu to pewnie ze tak
pewne jest tez ze juz nie raz sie spotkalismy na drodze tylko nie wiem jaki masz kolor.
moze jezdzisz czerwona z owalnym :?: wydechem jak cos to pisz na pw :!:
od lewej: glowny przekaznik,
drugi od lewej: bezpiecznik,
trzecie zlacze: do podlaczenia el szybera,
czwarte zlacze do stalego +12v (pin na desce bezp. L30),
nastepne zlacze podwojne jedno to masa od otwierania drzwi drugi kabelek to +12v po odpaleniu auta (po nacisnieciu przycisku szyba opuszcza sie badz dosuwa do konca),
ostatne zlacze do zoltej podstawki przy przekaznikach dodatkowych (12v po przekreceniu stacyjki w pierwsza pozycje)
drugi od lewej: bezpiecznik,
trzecie zlacze: do podlaczenia el szybera,
czwarte zlacze do stalego +12v (pin na desce bezp. L30),
nastepne zlacze podwojne jedno to masa od otwierania drzwi drugi kabelek to +12v po odpaleniu auta (po nacisnieciu przycisku szyba opuszcza sie badz dosuwa do konca),
ostatne zlacze do zoltej podstawki przy przekaznikach dodatkowych (12v po przekreceniu stacyjki w pierwsza pozycje)
Wie ktoś po co w końcu te wolne piny ? Jestem na etapie rozgryzania tego szyberka pod kątem domykania z alarmu i po cichu liczę na to że te wolne piny są własnie od domykania tylko jeszcze nie wiem jak to ugryść.Skuciok pisze:ale co z pozostałymi 2 kabelkami? czyli 4 i 5? to nie wiem...
piszę o szybrze bo nie wiem czy w nim czasem nie ma tego śmiesznego sterownika... chociaż byłoby to moim zdaniem dziwne...
ma może ktoś jakiś pomysł BTW