[80 b4 2.3 NG] spalanie LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie w rodzinie jest 2,3 które na gazie przejeździło bezproblemowo 120 000 km. Ale przy ostatniej profilaktycznej anty-strzałowej wymianie parownika gazownik coś źle ustawił, kilka strzałów i problemy z obrotami i zapalaniem na benzynie gotowe. Przepływówka ładnie poprostowana niegdzie nie ociera. Dawka paliwa dobrze ustawiona na analizatorze, ale problemy z zapalaniem pozostały, zapala na benzynie tylko z pedałem wciśniętym w podłogę i to też z trudem. Wcześniej palił od strzała bez jakiegokolwiek dodawania gazu.
Po wystrzałach mogą pojawić się problemy z wolnymi obrotami: falowanie, obroty zbyt wysokie, gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła.
Dodatkowo mało jaki mechanik chce się podejmować naprawy mechanicznego wtrysku, szczególnie z gazem.
Jeśli już chcesz kupić NG to najlepiej bez LPG, będzie lepiej gdy sam je założysz i będziesz dbał.
Nawet niektórzy instalatorzy LPG nie chcą montować gazu bo nie widzi im się aby co chwila przyjeżdżał do nich klient z reklamacjami albo oczerniał zakład że źle gaz załorzył.
Po wystrzałach mogą pojawić się problemy z wolnymi obrotami: falowanie, obroty zbyt wysokie, gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła.
Dodatkowo mało jaki mechanik chce się podejmować naprawy mechanicznego wtrysku, szczególnie z gazem.
Jeśli już chcesz kupić NG to najlepiej bez LPG, będzie lepiej gdy sam je założysz i będziesz dbał.
Nawet niektórzy instalatorzy LPG nie chcą montować gazu bo nie widzi im się aby co chwila przyjeżdżał do nich klient z reklamacjami albo oczerniał zakład że źle gaz załorzył.
Moim zdaniem 2.3NG bardzo dobrze sprawuje się na gazie,ale wszystko musi być dobrze wyregulowane.
Gdy sam zakupiłem takąB4 miałem same problemy,ale z pomocą klubowiczów wszystko dało się naprawić . Przede wszystkim musi działać też na benzynie,układ WN w bdb dobrym stanie.
U mnie spalanie 12-13.5l/100km przy dość ostrej jeżdzie tj. tak do150km/h-cykl mieszany,bo takie robię trasy. Założona jest zwykła instalacja nie wiem jakiego typu (reduktor landi) Nigdy! Nie Było Żadnych strzałów,ani żadnego falowania. Jedynym problemem było gaśnięcie przy hamowaniu biegiem-(winowajcą był reduktor a dokładnie jego membrana)
Śmigam już tą niniom prawie rok i nie mam żadnych problemów.
mam wrażenie,że na gazie chodzi lepiej niż na benzynie,ale pewnie dlatego,że mikser przysłania dolot powietrza (pisał już ktoś o tym)
Wszystkie problemy trzeba rozwiązywać samemu,bo żaden gaziarz nie podejmie się wyregulowania tego typu silnika-wiem bo byłem chyba u 10-ciu
Podsumowując-to super silnik o dobrym przyspieszeniu
Z 2.0 nie będziesz tak mocno wciskany w fotel :lol:
Gdy sam zakupiłem takąB4 miałem same problemy,ale z pomocą klubowiczów wszystko dało się naprawić . Przede wszystkim musi działać też na benzynie,układ WN w bdb dobrym stanie.
U mnie spalanie 12-13.5l/100km przy dość ostrej jeżdzie tj. tak do150km/h-cykl mieszany,bo takie robię trasy. Założona jest zwykła instalacja nie wiem jakiego typu (reduktor landi) Nigdy! Nie Było Żadnych strzałów,ani żadnego falowania. Jedynym problemem było gaśnięcie przy hamowaniu biegiem-(winowajcą był reduktor a dokładnie jego membrana)
Śmigam już tą niniom prawie rok i nie mam żadnych problemów.
mam wrażenie,że na gazie chodzi lepiej niż na benzynie,ale pewnie dlatego,że mikser przysłania dolot powietrza (pisał już ktoś o tym)
Wszystkie problemy trzeba rozwiązywać samemu,bo żaden gaziarz nie podejmie się wyregulowania tego typu silnika-wiem bo byłem chyba u 10-ciu
Podsumowując-to super silnik o dobrym przyspieszeniu
Z 2.0 nie będziesz tak mocno wciskany w fotel :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Mam NG na lpg I gen reduktor lovato mikser szczelinowy spala 16litrow to strasznie duzo ale lata jak oszalala bez problemu na lpg poleci ponad 200.Ale to spalanie mnie przeraza kalkuluje sie prawie z jazda na pb.Czy przyczyna moze byc walniety reduktor a moze to przez mikser skoro wszystkim pali od 11do 14 to dlaczego moja pali tak duzo?Ktos zna odpowiedz?
Reduktor mam wlasnie ten do 120 ps i jak jest mniej niz 1/4 zbiornika to go strasznie muli.Gazownik powiedzial ze to jest wina reduktora.Ajak mam ustawic optymalna dawke skoro tak wlasnie pali po ustawieniu na analizatorze.Srednio odwiedzam gazownika co 3 miesiace i zawsze cos tam kreci .Sam juz nie wiem czy to zly analizator czy faktycznie za maly reduktor.Mam zalozony mikser szczelinowy zostal rozfrezowany a w grzybku jest wywiercony otwor wiertlem 6mm.Przed tym zabiegiem wogole nie mozna bylo go ustawic ciagle bylo za bogato.I gazownik mowi ze ten silnik jest ciezko ustawic i ze woli zrobic piec silnikow na zwyklym elektronicznym wtrysku niz jeden na mechanicznym.Mowilem mu tez czy nie zalozylby full grupy tutaj powiedzil ze jest mozliwosc ale on od ustrojstwa umywa rece. Wiec co mam robic z jednej strony auto hula jak szalone jest cholernie mocne i szybkie mimo ze to automat to jeszcze zaden 2.3ng na manualu nie dal mu rady nawet ostatnio bylem w gorach i byl tam chlopak audi coupe 2.3 ale nie mial lpg i po drodze na serpentynach i stromych podjazdach jego audi nie dawala rady.Ale z drugiej strony to spalanie mnie przeraza no za samochodem to tak jakby odkrecil gaz w kuchence.Mam pytanie jak go ustawic ponoc mozna detektorem gazu .Urzadzenie to wykrywa zapach gazu w spalinach i daje znac.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem czy jest sprawna.Jak mierzylem multimetrem to na gazie bylo 0.5v ale z podlaczonym kontrolerem sondy.A na benzynie po odlaczeniu tego kontrolera jest 0.2v i jest niezmienne.Ale nie wiem czy ten multimetr jest w stanie zmierzyc napiecie sondy bo to taki najtanszy z bazaru.No i jeszcze w papierach mam wpisana instalacje staga 2giej generacji z wielozaworem tomasetto i parownikiem lovato .A w aucie jest dwojka ale z autronikiem AL 700 ale bez sterowania krokowego.Bo wlasciciel od ktorego kupilem auto powiedzial ze tamta instalacja to byla porazka i przerobil ja w innym warsztacie lacznie z elektronika.Teraz tak nastawnik cisnienia paliwa pracuje w zakresie od -5 do +5A.Na analizatorze mieszanaka z pb w okolicach 0.7 czyli jest ok.Czyli ze sonda chyba tez jest ok na analizatorze mieszanak na pb jest raczej prawidlowa.Mam pytanie czy zalozenie sterowania krokowego lpg zminiejzy zuzycie gazu?
[ Dodano: 2013-05-19, 12:42 ]
A mam jeszcze pytanie jak to ustawic za pomoca sondy jakie ma byc napiecie?
[ Dodano: 2013-05-19, 12:42 ]
A mam jeszcze pytanie jak to ustawic za pomoca sondy jakie ma byc napiecie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czyli zamiast krokowego masz śrubę? Jeśli tak to kręcąc śrubą można zaobserwować zmiany napięcia na sondzie przy użyciu zwykłego miernika. Wtedy skręca się mieszankę aż napięcie spadnie a później odkręca się aż trochę wzrośnie. Robi się tak dla wolnych obrotów oraz dla podwyższonych (ideałem by było ustawienie podczas jazdy ale śrubą ktoś musiałby siedzieć pod maską).dan197 pisze:A w aucie jest dwojka ale z autronikiem AL 700 ale bez sterowania krokowego.
Jakbyś miał silniczek krokowy to dobrze by było podczas jazdy skontrolować z użyciem laptopa czy silniczek krokowy cały czas pracując w wyznaczonym zakresie pracy może korygować mieszankę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze jakbyś miał 0,6-0,8V w całym zakresie, lecz sonda wąskopasmowa ma to do siebie, że zmienia napięcie w bardzo wąskim zakresie zmiany mieszanki. Więc dlatego należy skręcić aż spadnie niepięcia a później bardzo powoli odkręcać aż wzrośnie do tych 0,6-0,8V. Raczej nie ustawisz tak aby było cały czas napięcie pomiędzy 0,3-0,5V bo w tym miejscu bardzo mała zmiana dawki gazu zmienia napięcie a przez to, że system podawania gazu jest trochę niestabilny to długo tak nie zostanie.
Przepraszam ale usunalem poprzedni post bo pisalem bzdury.Bije sie w piers.Fakt ze silnik zasysal powietrze przez korek wlewu oleju oraz przewody od krokowca .To bylo powodem nierownej pracy na wolnych obrotach.A najprawdopodobniej przyczyna duzego spalania lpg bylo pekniecie w reduktorze w okolicy elektrozaworu a dokladnie na tej przylgni gdzie zawor zamyka doplyw gazu.Wiec zawor sie zamykal a gaz lecial sobie dalej i przy kazdym odpaleniu silnika trzeba bylo dlugo krecic mimo tego ze odpala na pb zawsze.Iprzy odpalaniu jak juz zalapal tp mozna bylo zatruc sie gazem.I tak kikla odpalen dziennie i gaz znikal blyskawicznie do tego stopnia ze spalanie przekroczylo 20litrow lpg.Pekniecie mialo jakies 1.5 mm.i o ta grubosc zfrezowalem w srodku ta przylgnie .Jezdze juz drugi dzien i widze ze na cieplym silniku juz odpala dobrze od strzala .Gaz nie smierdzi wiec tez dobrze.Spalania nie znam jeszcze zatankowalem wczoraj i dam znac niedlugo czy to pomoglo.Jednak reduktor juz kwalifikuje sie do wymiany.
[ Dodano: 2013-06-08, 22:55 ]
Witam po chwilowej przerwie.A wiec po naprawie reduktora wymianie kilku przewodow od lpg oraz regulacji spalanie ustabilizowalo sie na poziomie 15 litrow lpg na100km w cyklu mieszanym 40% trasa 60%miasto bez oszczedzania .A wiec spadlo z prawie 20 do 15 . Po rozwierceniu miksera mieszanka na wolnych obrotach daje sie ustawic dopiero po wykreceniu baypasu czemu bardzo dziwil sie gazownik.Ale za to na obrotach powyzej 3000tys jest bardzo dobrze.Auto przyspiesza dobrze skrzynia nie wariuje kick down dziala niemalze blyskawicznie. Rozpedzilem auto nawet do 220 na lpg.Ale pojawil sie nowy problem hamowanie z duzych predkosci.Poniewaz w instalacji mieszalnikowej przewod od wolnych obrotow jest miedzy przepustnica a mikserem to silnik spadajac z obrotow przy zamknietej przepustnicy ciagnie gaz przez silniczek krokowy sterujacy wolnymi obrotami co utrudnia zejscie rozpedzonemu silnikowi z obrotow.Na pb jest wszystko jak nalezy a na lpg juz gorzej wrazenie jest takie jakby nie mozna bylo wcisnac hamulca a wszystko dziala jak nalezy.Jedyne wyjscie to sprobowc przeniesc wolne obroty w miejsca fabryczne tylko nie wiem czy wtedy bedzie mial te wolne obroty a drugi najbardziej realny przy ktorym bedzie lepiej to zastosowanie sterowania krokowego gazem i tak tez zrobie i dam znac.
[ Dodano: 2013-06-21, 22:39 ]
Witam.A wiec sterowanie krokowe nie wypalilo chocby z tego powodu ze nie udalo polaczyc sie z moim autronikiem do tego kilku kolegow odradzilo mi zakladanie krokowca wiec po kolejnych ustawieniach spalanie oscyluje w okolicach 13 l/100 a nawet potrafi zejsc do 11 a max to 15.Dziekuje za uwage i prosze o refleksje.
[ Dodano: 2013-06-08, 22:55 ]
Witam po chwilowej przerwie.A wiec po naprawie reduktora wymianie kilku przewodow od lpg oraz regulacji spalanie ustabilizowalo sie na poziomie 15 litrow lpg na100km w cyklu mieszanym 40% trasa 60%miasto bez oszczedzania .A wiec spadlo z prawie 20 do 15 . Po rozwierceniu miksera mieszanka na wolnych obrotach daje sie ustawic dopiero po wykreceniu baypasu czemu bardzo dziwil sie gazownik.Ale za to na obrotach powyzej 3000tys jest bardzo dobrze.Auto przyspiesza dobrze skrzynia nie wariuje kick down dziala niemalze blyskawicznie. Rozpedzilem auto nawet do 220 na lpg.Ale pojawil sie nowy problem hamowanie z duzych predkosci.Poniewaz w instalacji mieszalnikowej przewod od wolnych obrotow jest miedzy przepustnica a mikserem to silnik spadajac z obrotow przy zamknietej przepustnicy ciagnie gaz przez silniczek krokowy sterujacy wolnymi obrotami co utrudnia zejscie rozpedzonemu silnikowi z obrotow.Na pb jest wszystko jak nalezy a na lpg juz gorzej wrazenie jest takie jakby nie mozna bylo wcisnac hamulca a wszystko dziala jak nalezy.Jedyne wyjscie to sprobowc przeniesc wolne obroty w miejsca fabryczne tylko nie wiem czy wtedy bedzie mial te wolne obroty a drugi najbardziej realny przy ktorym bedzie lepiej to zastosowanie sterowania krokowego gazem i tak tez zrobie i dam znac.
[ Dodano: 2013-06-21, 22:39 ]
Witam.A wiec sterowanie krokowe nie wypalilo chocby z tego powodu ze nie udalo polaczyc sie z moim autronikiem do tego kilku kolegow odradzilo mi zakladanie krokowca wiec po kolejnych ustawieniach spalanie oscyluje w okolicach 13 l/100 a nawet potrafi zejsc do 11 a max to 15.Dziekuje za uwage i prosze o refleksje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 gru 2012, 18:13
- Lokalizacja: Legionowo
No i tak czytając wasze posty stwierdzam że jak ktoś szanuje to pojeździ ja zawsze byłem jestem i będę sercem z Audi teraz przymierzam sie Do 2.3 quattro Avant no i w gazie. Jestem typem szperacza więc na 100% coś bedę przy nim moncił. Gaz w audi, coż boli ale taki mammy klimat i wszędzie oszczędności. Dodam tylko, że pierwszy raz podchodzę do samochodu w gazie. zawsze była benzyna ale czas na zmiany. Jak kupię to powiem wam moje odczucie spalanie itp...
A co do mojego poprzedniego Audi 80 2.0 115k. Objechałem pół Mazowsza żeby zamontować gaz nikt się nie podjął.
Audi <3
A co do mojego poprzedniego Audi 80 2.0 115k. Objechałem pół Mazowsza żeby zamontować gaz nikt się nie podjął.
Audi <3