[80 B4] Blad E6 klimatronik.
Zgred jeżeli dysponujesz wolnym czasem do roztrwonienia to wymontuj sterownik silnika, tego nieszczęsnego Digifanta i zmień na nowe dwa kondenstaory w obwodzie filtrowania napięcia zasilania sterownika. Mimo tego, że kondenstaory są "uszczelnione" fabrycznie to po kilkunastu już latach potrafią wyschnąć co powoduje znaczne zmniejszenie ich pojemności a w konsekwencji słabą filtrację napięcia zasilania. Ktoś by powiedział, że nasze auta są zasilane ze źródła napięcia DC, ale wziąwszy pod uwagę przebieg prądu alternatora i stan instalacji w naszych autach nie jest tak do końca. Kondensatory w sterowniku muszą być sprawne. Ja u siebie zamontowałem nawet ciut większe, bo te oryginalne według mnie miały pojemność "tylko na styk".
Co to daje? Bynajmniej w moim przypadku silnik pali od "odbrotu wału", pracuje stabilnie na wolnych obrotach i nie ma "szarpania" czasem otwarcia wtryskiwaczy.
Oczywiście nie gwarantuję, że to podziała w Twoim przypadku.
Żeby nie było tak całkiem w stylu OT podpowiem koledze od klimy by wymontował ten tranzystorek i sprawdził połączenia elektryczne od wtyczki do samych wyprowadzeń tranzystora. Sprawdź kolego też stan szczotek w silniku dmuchawy, bo jeżeli już się skończyły i zawiesiły się na lince co powoduje, że silnik pracuje z obrotami zależnymi ot temperatury i jego "widzi mi się".
[ Dodano: 2008-12-17, 23:16 ]
Trochę smutnych wieści:
Nowy sterownik możesz zamówić w serwisie Diavii, np w Warszawie tel. 0-888-234567. Kosztuje prawie 1400zł
Producent - PROCOND ELETTRONICA
Ma procesor NEC, więc "mózg" ma raczej sprawny, tylko prawdopodobnie padły mu peryferia. Zaprowadź do kumatego elektronika to dojdzie z tym do ładu.
Co to daje? Bynajmniej w moim przypadku silnik pali od "odbrotu wału", pracuje stabilnie na wolnych obrotach i nie ma "szarpania" czasem otwarcia wtryskiwaczy.
Oczywiście nie gwarantuję, że to podziała w Twoim przypadku.
Żeby nie było tak całkiem w stylu OT podpowiem koledze od klimy by wymontował ten tranzystorek i sprawdził połączenia elektryczne od wtyczki do samych wyprowadzeń tranzystora. Sprawdź kolego też stan szczotek w silniku dmuchawy, bo jeżeli już się skończyły i zawiesiły się na lince co powoduje, że silnik pracuje z obrotami zależnymi ot temperatury i jego "widzi mi się".
[ Dodano: 2008-12-17, 23:16 ]
Trochę smutnych wieści:
Nowy sterownik możesz zamówić w serwisie Diavii, np w Warszawie tel. 0-888-234567. Kosztuje prawie 1400zł
Producent - PROCOND ELETTRONICA
Ma procesor NEC, więc "mózg" ma raczej sprawny, tylko prawdopodobnie padły mu peryferia. Zaprowadź do kumatego elektronika to dojdzie z tym do ładu.
Witam klubowiczów. Widze, że temat ciągnie się dalej- może trochę pomogę. Sterownik siły nadmuchu samej dmuchawy znajduje się w obudowie tunelu powietrza między dmuchawą a nagrzewnicą, od strony wewnętrznej, przykręcony dwoma śrubkami (na zdjęciu zaznaczyłem miejsce, w którym znajduje się u mnie). Żeby to sprawdzić musisz zdjąć osłonę nad nogami pasażera i włożyć rękę między tunel powietrzny a ścianę grodziową. Na drugim zdjęciu sterownik wyjęty z obudowy a na trzecim rozebrany na części. Jeśli taki jest u ciebie to go odkręć, wyjmij, rozbierz na części i spróbuj przelutować. Numer mojego to 133000, 12V CEV Diavia oczywiście.
[ Dodano: 2008-12-18, 23:43 ]
Witam ponownie.
Mój problem z błędem E6 i z brakiem reakcji na zmianę temperatury i siły nadmuchu rozwiązany Powodem była pęknięta płytka sterownika dmuchawy (a właściwie poprzerywane ścieżki na płytce). Jeszcze dodaję zdjęcia sterownika "całego klimatronika". Jeśli więc ktoś ma podobny problem z klimą Diavia to mam nadzieję że moje rady pomogą.
Proponuję zatem przelutować wszystkie trzy elementy klimatronika: panel, sterownik i regulator dmuchawy. Jeśli użyłem złego określenia dla któregoś z urządzeń to przepraszam i proszę o poprawienie mnie.
Życzę wszystkim powodzenia.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-12-18, 23:43 ]
Witam ponownie.
Mój problem z błędem E6 i z brakiem reakcji na zmianę temperatury i siły nadmuchu rozwiązany Powodem była pęknięta płytka sterownika dmuchawy (a właściwie poprzerywane ścieżki na płytce). Jeszcze dodaję zdjęcia sterownika "całego klimatronika". Jeśli więc ktoś ma podobny problem z klimą Diavia to mam nadzieję że moje rady pomogą.
Proponuję zatem przelutować wszystkie trzy elementy klimatronika: panel, sterownik i regulator dmuchawy. Jeśli użyłem złego określenia dla któregoś z urządzeń to przepraszam i proszę o poprawienie mnie.
Życzę wszystkim powodzenia.
Pozdrawiam
Koledzy ja mam to samo co kolega wyzej! (( elektryk poweidzial ze mialem zwarcie na jakis kablach i to doprowadzilo do spalenia sterownika , walsnie tego modulu panelu z przyciskami.. ktos moze wie gdzei moge dostac taki sam ? to jest modullo MM1 12v
NUMERY to 875240 kolejny nr 428615800 kolejny 131046. POMOCY!! ;/
NUMERY to 875240 kolejny nr 428615800 kolejny 131046. POMOCY!! ;/
Witam.Dołączę się do tematu, ponieważ też mam problem z włoskim klimatronikiem Diavia.Nie działa mi przestawianie klapek, a temperatura jaką mogę ustawic poprawnie to HI.Jeżeli zejdę o jeden poziom niżej (31stopni) od razu włącza się klima.Na wyświetlaczu pojawia się błąd E1.Wie ktoś co to znaczy?Z góry dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam
panowie witam mam pytanko
jak to mozliwe ze w moim a4 tez jest ten panel? do tego dzis rano sie spierdzielil i wogole nie dzialaja nawiewy i nic sie na nim nie wyswietla a mamy zime i nie da sie jezdzic bez nawiwu bo przednia szyba zaparowana cala
czy to jest naprawialne ?
[ Dodano: 2010-12-07, 15:30 ]
kolego dowiadywalem sie niestety o to bo mi padl ten panel 1 grudnia i obawiam sie ze mam dla ciebie niemila bardzo informacje.
jedyna mozliwoscia zmiany na panel audi orginal jest przelozenie calej klimatyzacji z jakiegos zeszrotowanego modelu . koszta ... hm za 1000 pln robocizny nawet nikt sie tego nie podejmie bo to trzeba rozebrac cala deche no przynajmniej w moim a4 tak jest...
kurna auto w super stanie wszystko powymienialem w nim a tu taki walek wyszedl i chyba bede musial auto na czesci sprzedac bo sie nie da jezdzic bez nawiewow
[ Dodano: 2010-12-15, 17:28 ]
no to sprawa zalatwion u mnie
okazuje sie ze to nie panel padl (w tych panelach o tyle jest dobrze ze tam nie ma za bardzo co sie rozwalic brak procesorow)
mialem podobne obiawy co i u was. przyczyna okazala sie zupelnie prosta do rozwiazania a podpowiedzial mi to czlowiek pasionat audi i zarazem elektronik ktory robi wszelkiego typu audiole.
mianowicie po kablach od panela trzeba bylo dojsc do modulu (w nowszych panelach z 2 wyswietlaczami modul jest zintegrowany z panelem) ktoru byl ukryty za schowkiem po prawej stronie przy drzwiach (audi a4 95r) okazalo sie ze po prostu wilgoc osadzajaca sie na kabelkach (mam psa 50 kilo ktory jak sapie to wydziela tyle pary wodnej ze wszystkie szyby paruja) splywalo to wszystko na modul sterujacy klima nawiewami doslownie wszystkim. wystarczylo wyjac go osuszyc wsadzic spowrotem i teraz klimatyzacja hula jak nowa ....
cale szczescie bo juz mialem moja niunke sprzedawac na czesci....
pozdrawiam moze to komus pomoze
jak to mozliwe ze w moim a4 tez jest ten panel? do tego dzis rano sie spierdzielil i wogole nie dzialaja nawiewy i nic sie na nim nie wyswietla a mamy zime i nie da sie jezdzic bez nawiwu bo przednia szyba zaparowana cala
czy to jest naprawialne ?
[ Dodano: 2010-12-07, 15:30 ]
kolego dowiadywalem sie niestety o to bo mi padl ten panel 1 grudnia i obawiam sie ze mam dla ciebie niemila bardzo informacje.
jedyna mozliwoscia zmiany na panel audi orginal jest przelozenie calej klimatyzacji z jakiegos zeszrotowanego modelu . koszta ... hm za 1000 pln robocizny nawet nikt sie tego nie podejmie bo to trzeba rozebrac cala deche no przynajmniej w moim a4 tak jest...
kurna auto w super stanie wszystko powymienialem w nim a tu taki walek wyszedl i chyba bede musial auto na czesci sprzedac bo sie nie da jezdzic bez nawiewow
[ Dodano: 2010-12-15, 17:28 ]
no to sprawa zalatwion u mnie
okazuje sie ze to nie panel padl (w tych panelach o tyle jest dobrze ze tam nie ma za bardzo co sie rozwalic brak procesorow)
mialem podobne obiawy co i u was. przyczyna okazala sie zupelnie prosta do rozwiazania a podpowiedzial mi to czlowiek pasionat audi i zarazem elektronik ktory robi wszelkiego typu audiole.
mianowicie po kablach od panela trzeba bylo dojsc do modulu (w nowszych panelach z 2 wyswietlaczami modul jest zintegrowany z panelem) ktoru byl ukryty za schowkiem po prawej stronie przy drzwiach (audi a4 95r) okazalo sie ze po prostu wilgoc osadzajaca sie na kabelkach (mam psa 50 kilo ktory jak sapie to wydziela tyle pary wodnej ze wszystkie szyby paruja) splywalo to wszystko na modul sterujacy klima nawiewami doslownie wszystkim. wystarczylo wyjac go osuszyc wsadzic spowrotem i teraz klimatyzacja hula jak nowa ....
cale szczescie bo juz mialem moja niunke sprzedawac na czesci....
pozdrawiam moze to komus pomoze
witam.odswierze temat i prosze nie kasowac posta bo to zadka sprawa.mam sprawny panel do tej klimy do sprzedania.
kiedys jakies 2 lata temu mialem a6 z taka klima.nie dzialala kupilem fartem sterownik jednak okazala sie inna przczyna.sterownik sprawdzony na 100 procent dziala.
mam nadzieje ze komus pomoge.pozdrawiam
kiedys jakies 2 lata temu mialem a6 z taka klima.nie dzialala kupilem fartem sterownik jednak okazala sie inna przczyna.sterownik sprawdzony na 100 procent dziala.
mam nadzieje ze komus pomoge.pozdrawiam