proszę, co prawda z b4 ale z tego co pamiętam w b3 było podobnieBożuch pisze:Podepnę się pod temat może ktoś wrzucić fotkę gdzie jest ten odpowietrznik przy pompie sprzęgła?
[B3/B4] Wymiana płynu hamulcowego
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ja u siebie odpowietrzałem bez zapalonego silnika i nie widzę potrzeby odpowietrzania na zapalonym bo wszystko jest git.
[ Dodano: 2012-06-14, 12:21 ]
[ Dodano: 2012-06-14, 12:21 ]
a czy tak powinno się robić tego nie wiem ale słyszałem o czymś takimBożuch pisze:Bo przeczytałem wiele wątków ale nigdzie nie pisze konkretnie czy trzeba i czy na odpalonym silniku czy nie. Auto z abs.
A jak przy tym skutecznie odpowietrzyć pedał sprzęgła ?
U mnie pompka jest sucha a zapada się w zimne dni prawie do podłogi, ręcznie ją pompuję gdy jest rozgrzany silnik i się podnosi trochę, po ostygnięciu znowu opada
Czy ten system ABS co znajduje się obok silnika też się jakoś odpowietrza bo widziałem na pompie ABS odpowietrznik...
U mnie pompka jest sucha a zapada się w zimne dni prawie do podłogi, ręcznie ją pompuję gdy jest rozgrzany silnik i się podnosi trochę, po ostygnięciu znowu opada
Czy ten system ABS co znajduje się obok silnika też się jakoś odpowietrza bo widziałem na pompie ABS odpowietrznik...
Tak się nie odpowietrza sprzęgła.szaakaal pisze:viper370 napisał/a:
A jak przy tym skutecznie odpowietrzyć pedał sprzęgła ?
odkrec odpowietrznik na silowniku i czekaj jakis czas az jakas ilosc plynu przeleci zakrec i ma byc.
Robiłem to setki razy. Oto procedura odpowietrzenia sprzęgła hydraulicznego:
1. Podłączamy wężyk do odpowietrznika zacisku hamulcowego.
2. Napełniamy cały wężyk płynem hamulcowym metodą klasycznego odpowietrzania(potrzebne dwie osoby).
3. Drugi koniec wężyka(który jest już wypełniony płynem) podłączamy do odpowietrznika pompy sprzęgła).
4. Odpowietrzamy kilkanaście razy.
5. Zakręcamy odpowietrzniki przy pompie sprzęgła i zacisku.
Wskazówka: Podczas odpowietrzania odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego.
Pedału sprzęgła nie dotykasz.viper370 pisze: Ale pompujemy pedałem sprzęgła czy hamulcem i wciskamy ten płyn z hamulca do pompki?
Postępujesz tak, jak przy odpowietrzaniu układu hamulcowego. Płyn bez powietrza przejdzie przez pompkę i pozbędziesz się powietrza.
Otwarty jest ciągle zawór od pompy sprzęgła. Zawór zacisku hamulcowego jest otwarty tylko w momencie, kiedy pod wpływem nacisku pedału hamulca przez inną osobę będzie przepływał przez wężyk płyn hamulcowy.Jednoczenie oba zawory muszą być otwarte ?
Powstanie wystarczające ciśnienie, aby usunąć powietrzne z elementów hydraulicznego sprzęgła.viper370 pisze:Tam powstanie ciśnienie
Po odpowietrzeniu pedał sprzęgła powinien działać bez zarzutu.
Osoba wykonująca odpowietrzanie musi mieć wiedzę w tej dziedzinie, aby za każdym razem nie zapowietrzać układu. Nieumiejętne odpowietrzanie sprzęgła może nawet doprowadzić do zapowietrzenia układu hamulcowego.
co Ty to gadasz? pedał sam raczej nie pójdzie do góry...Pedału sprzęgła nie dotykasz
viper370 uzupełnij płyn w zbiorniczku, podciągnij pedał ręcznie do góry, niech druga osoba będzie z kluczem przy odpowietrzniku na wysprzęgliku, niech na chwile popusci odpowietrznik tak aby płyn sie przelał... zakęcamy odpowietrznik i ręką pompujemy pedał sprzęgła i od razu podciągamy do góry tak 5-6 razy i wciskamy je do konca wtedy przy wcisnietym pedale odkręcamy odpowietrznik.
Powtarzaj to do skutku dopuki pedał będzie twardy i sam będzie wracał do pozycji wyjsciowej.