Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0] Pomoc w naprawie klaksonu

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

[B4 ABK 2.0] Pomoc w naprawie klaksonu

Post autor: sivic » 24 maja 2013, 18:56

Cześć!

Sprawa wygląda tak: Powoli kończę naprawę poszczególnych elementów mojej małej ( czasu trochę włożyłem przez co mi partnerka spokoju nie daje i mówi, że musi walczyć o pierwsze miejsce z samochodem :P ), ale do rzeczy. Zostało mi parę elementów w tym ten jeden pomocny w sytuacjach kiedy ktoś przysypia na drodze lub tym podobnych, mianowicie klakson. Otóż wygląda to tak, że przy naprawie przełącznika zespolonego zauważyłem:
- Przewód łączący te blaszki w kierownicy w tych wnękach ze sprężynami przy tym "przycisku od klaksonu" czy jakkolwiek to nazwać jest przerwany co do mniemam trzeba połączyć
- Na tej dwuczęściowej, plastikowej obudowie przełącznika zespolonego znajduję się pomarańczowa dwu-pinowa kostka, do której z wnętrza auta od góry wchodzą dwa kabelki ( bodajże żółty i jakiś brązowawy ), a od dołu tej kostki wychodzą dwa przewody ( niebieski i nie pamiętam dokładnie jaki ), które znajdują się w czarnej, gumowej osłonie. Problem w tym, że ta czarna osłona z tymi dwoma przewodzikami "lata" sobie luzem i za cholerę nie wiem gdzie to ma być i do czego to służy, ale właśnie domniemam że może to mieć jakieś powiązania z sygnałem dźwiękowym.
- I wracając do kierownicy, w lewym górnym rogu jest urwany jeden ten bolec taki złotawy, który podczas wciskania włącznika klaksonu ma za zadanie stykać się ze wcześniej wspomnianą blaszką w tej wnęce ze sprężyną. Będzie to niosło ze sobą jakieś konsekwencje?

Tak to mniej więcej wygląda. Niestety dołączenie zdjęć stanowi dla mnie problem z powodu słabego aparatu w moim telefonie, a zdjęcia potocznie zwane "robionymi pralką" lub innymi rzeczami za wiele by nie dały. Jeśli ktoś by mógł mi przybliżyć mniej więcej co i jak byłbym wdzięczny. Z góry wielkie dzięki i szerokości :)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 24 maja 2013, 22:37

co do przełączników i instalki to w danej chwili nie pomogę ( musiał bym zajrzeć do swojej ) tylko kabelek napewno powinno się połączyć , a jeśli chodzi o kiere to masz 4 takie punkty co się styka, jak jest tam zatrzask ułamany to może coś odstawać jedynie i wkurzać oko

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 24 maja 2013, 23:13

Dzięki za odpowiedź dzikx. Tylko kolejne pytanie to gdzie tak mniej więcej ten kabelek powinien iść? :)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 25 maja 2013, 04:53

przedewszystkim nie przeklinaj,
sivic pisze:pomarańczowa dwu-pinowa kostka, do której z wnętrza auta od góry wchodzą dwa kabelki
prawdopodobnie to kable od poduszki
sprawdziles bezpiecznik od klaksownu?
sivic pisze:potocznie zwane "robionymi pralką" lub innymi rzeczami za wiele by nie dały
co za pralki? :-/ rob zdjecia tym co masz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl