[B4 ABK LPG] problem na benzynie
[B4 ABK LPG] problem na benzynie
Witam.
Posiadam audi z 1993r z silnikiem ABK LPG. Przeszukując wszystkie posty nie spotkałem sie z podobnym przypadkiem. Mianowicie auto na zimnym silniku chodzi bardzo dobrze, lecz gdy osiągnie temperature ok 90st samochód traci moc, tak jak by brakowało paliwa ale śmierdzi benzyną w cały samochodzie.Ewidentnie dostaje go za dużo. Na gazie chodzi idealnie. Po podłączeniu poprzez VAG nie wykazuje zadnych błędów.
W aucie sprawdzone zostały: czujnik spalania stukowego, przepłwomierz, krokówka, sonda, przekaźnik 30, pompa paliwa, czujnik temperatury, rozrząd, zapłon.
Jakieś sugestie?
z góry dziekuje.
Pozdrawiam
Posiadam audi z 1993r z silnikiem ABK LPG. Przeszukując wszystkie posty nie spotkałem sie z podobnym przypadkiem. Mianowicie auto na zimnym silniku chodzi bardzo dobrze, lecz gdy osiągnie temperature ok 90st samochód traci moc, tak jak by brakowało paliwa ale śmierdzi benzyną w cały samochodzie.Ewidentnie dostaje go za dużo. Na gazie chodzi idealnie. Po podłączeniu poprzez VAG nie wykazuje zadnych błędów.
W aucie sprawdzone zostały: czujnik spalania stukowego, przepłwomierz, krokówka, sonda, przekaźnik 30, pompa paliwa, czujnik temperatury, rozrząd, zapłon.
Jakieś sugestie?
z góry dziekuje.
Pozdrawiam
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
kompresja ok 13bar na kazdym , świece wymienioneRadek_ER19 pisze:Tak , sprawdz kompresje ( tylko pamiętaj , że silnik musi byc rozgrzany) Gaz nie jest taki wrażliwy na nieszczelnośc jak benzyna. Kolejna rzecz to sprawdz swiece zapłonowe , mieszanke gazu łatwiej jest zapalic niz mieszanke benzyny- byc może iskra jest słaba
Witam. Miałem podobny problem. Musisz sprawdzić czujnik temperatury niebieski. Ale jak już piszesz że sprawdzałeś czujniki to został regulator ciśnienia paliwa, podaje zdjęcie podglądowe jak wygląda. Znajduje się on na końcu listwy z wtryskiwaczami (PB), jest połączony cienkim wężykiem do przepustnicy. Być może już nie trzyma benzyny i zalewa silnik. Żeby sprawdzić czy jest zepsuty musisz na ciepłym silniku zapalić i sprawdzić czy przewód od regulatora do przepustnicy jest mokry. Ja zrobiłem tak że zawiązałem na supeł przewód i po zdjęciu było w nim dużo benzyny. Cena takiego regulatora ciśnienia paliwa 55 pln (firmy tropan) zrobiłem już na nim około 60 tys.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Problem chyba rozwiązany. Okazało sie że moja instalacja gazowa II gen jest tak naprawde I gen. Silniczek krokowy był atrapą, a emulator sondy był wpięty w jakąś wiązek kabli ale nie do sondy. Po wypięciu tego g**** i przeczyszczeniu przekaźnika od gaz problem zniknął.
Dziekuje za porady
Pozdarawiam
Dziekuje za porady
Pozdarawiam
Witam,
Podepnę się pod temat.Niedawno została wyremontowana cała góra głowica, uszczelki, szklanki, kolejny problem z Audi. Przejechałem niecały 1000km i nagle powrócił dawny problem,a mianowicie kiedyś miałem tak,że jak odpalałem i jechałem, dojeżdżając do świateł, bądź miejsca gdzie trzeba się zatrzymać i obroty spadały na 900 silnik mi gasł. Musiałem zapalać i trzymać go na obrotach, bo w innym przypadku mi gasł. Nie zdarzało się to często. Po remoncie myślałem,że problem ustąpi,ale nic z tego, zaczęła mi coś więcej palić,a ostatnio to w ogóle nie mogłem jej odpalić ledwo do mechanika zajechałem. Na razie stoi szukają przyczyna, czujniki, sprawdzone, sonda też. Świece mam wszystkie zalane benzyną, w oleju też było trochę benzyny i co gorsze mechanik powiedział mi,że jak chodzi na biegu jałowym to wtryski za dużo dają dawkę paliwa, tak jakbym jechał ze 150. Powiedział, ze normalnie coś powinny mieć ok 1-2 milisekundy,a u mnie jest 5milis i zalewa go non stop
Podepnę się pod temat.Niedawno została wyremontowana cała góra głowica, uszczelki, szklanki, kolejny problem z Audi. Przejechałem niecały 1000km i nagle powrócił dawny problem,a mianowicie kiedyś miałem tak,że jak odpalałem i jechałem, dojeżdżając do świateł, bądź miejsca gdzie trzeba się zatrzymać i obroty spadały na 900 silnik mi gasł. Musiałem zapalać i trzymać go na obrotach, bo w innym przypadku mi gasł. Nie zdarzało się to często. Po remoncie myślałem,że problem ustąpi,ale nic z tego, zaczęła mi coś więcej palić,a ostatnio to w ogóle nie mogłem jej odpalić ledwo do mechanika zajechałem. Na razie stoi szukają przyczyna, czujniki, sprawdzone, sonda też. Świece mam wszystkie zalane benzyną, w oleju też było trochę benzyny i co gorsze mechanik powiedział mi,że jak chodzi na biegu jałowym to wtryski za dużo dają dawkę paliwa, tak jakbym jechał ze 150. Powiedział, ze normalnie coś powinny mieć ok 1-2 milisekundy,a u mnie jest 5milis i zalewa go non stop
m@x1313, ja mam tylko benzyne, ja wiem może nie cały 1000km, raczej był sprawdzany, dzisiaj przejdę się i spytam czy przepływomierz był sprawdzany, tylko z tym podmienieniem może być problem mało osób znam co ma 80 w moim regionie, mam nadzieje, że to nic poważnego nie będzie i kosztownego przede wszystkim, bo i tak już ten samochód sporo pochłonął. Z tym ciśnieniem też nie wiem jakie ma,ale spytam
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin