[B4 ABK] Zbijanie obrotów przy wciśniętym sprzęgle
[B4 ABK] Zbijanie obrotów przy wciśniętym sprzęgle
Witam,
Panowie, mam taki problem, jadąc, jak zacznę hamować i wcisnę sprzęglo, to obroty spadną tak do 600 i od razu wskakują na 820? na wolne obroty, zastanawia mnie tylko czy dobrze ustawiłem zapłon (opis niżej) i ta śrubka regulacyjna w przepustnicy czy jak ją wkręcę i podwyższę obroty będzie ok? ale jak ze spalaniem na jałowym?
Z rzeczy które wymieniłem/sprawdziłem :
* Nowy przekaźnik 30
* Czyszczony regulator wolnych obrotów ( na jałowym nic nie faluje)
* Nowy Filtr Powietrza
* Układ zapłonowy sprawny
* Zapłon Ustawiony wg procedury (tylko nie wiem czy dobrze ustawiłem kreske, bo jak patrze od góry, to jest obok krawędzi skrzyni (nie wiem czy nie musi się schować) ??
* Czujnik niebieski sprawny
* Czujnik spalania stukowego sprawny
* Czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem metodą z forum i wartości się zgadzają, więc raczej sprawny
* Sonda lambda sprawna
* Klapka w przepływomierzu, chodzi lekko (inaczej nie sprawdzałem przepływomierza)
Auto bez gazu,
Z góry dziki za pomoc, bo jest to dość irytujące
Pozdrawiam Kamil
Panowie, mam taki problem, jadąc, jak zacznę hamować i wcisnę sprzęglo, to obroty spadną tak do 600 i od razu wskakują na 820? na wolne obroty, zastanawia mnie tylko czy dobrze ustawiłem zapłon (opis niżej) i ta śrubka regulacyjna w przepustnicy czy jak ją wkręcę i podwyższę obroty będzie ok? ale jak ze spalaniem na jałowym?
Z rzeczy które wymieniłem/sprawdziłem :
* Nowy przekaźnik 30
* Czyszczony regulator wolnych obrotów ( na jałowym nic nie faluje)
* Nowy Filtr Powietrza
* Układ zapłonowy sprawny
* Zapłon Ustawiony wg procedury (tylko nie wiem czy dobrze ustawiłem kreske, bo jak patrze od góry, to jest obok krawędzi skrzyni (nie wiem czy nie musi się schować) ??
* Czujnik niebieski sprawny
* Czujnik spalania stukowego sprawny
* Czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem metodą z forum i wartości się zgadzają, więc raczej sprawny
* Sonda lambda sprawna
* Klapka w przepływomierzu, chodzi lekko (inaczej nie sprawdzałem przepływomierza)
Auto bez gazu,
Z góry dziki za pomoc, bo jest to dość irytujące
Pozdrawiam Kamil
W silniku ABK trzeba zacząć od tego, że ustawienie zapłonu wcale nie kończy się na podłączeniu lampy stroboskopowej i już.alus pisze:Witam,
Panowie, mam taki problem, jadąc, jak zacznę hamować i wcisnę sprzęglo, to obroty spadną tak do 600 i od razu wskakują na 820? na wolne obroty, zastanawia mnie tylko czy dobrze ustawiłem zapłon (opis niżej) i ta śrubka regulacyjna w przepustnicy czy jak ją wkręcę i podwyższę obroty będzie ok? ale jak ze spalaniem na jałowym?
Aby w ogóle przystąpić do ustawiania zapłonu najpierw trzeba mieć pewność, że pasek rozrządu jest założony poprawnie(mają zgadzać się wszystkie znaki). Przed ustawianiem kąta wyprzedzenia zapłonu pamiętaj, że w Twoim audi ABK jest to 6 stopni przed GMP. W silnikach stosowano różne skrzynie biegów, więc w jednych znajdował na kole zamachowym punkt 0, oznacza właśnie GMP. W niektórych skrzyniach jest jeszcze jeden znak |, oznacza właśnie nasze szukane 6 stopni przed górnym punktem zwrotnym. Jeśli posiadasz lampę z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu, to albo ustawiasz na lampie 6 stopni, albo odnosisz się do 6 stopni na skrzyni, wtedy na lampie jest 0.
Po dokręceniu aparatu zapłonowego sprawdź jeszcze raz, czy kąt jest prawidłowy(nieraz podczas dokręcania aparatu potrafi się od przestawić).
Newralgicznym elementem silnika ABK jest silnik krokowy. To on na wolnych obrotach zaopatruje silnik w powietrze. Sprawdź, czy on jest sprawny!
Wskazówka: Tylko nie zapomnij przed ustawianiem kąta wyprzedzenia zapłonu, aby zablokować sterownik engine control unit.
paw1131, całą procedure z zapłonem znam bardzo dobrze, juz kilka razy ustawialem zaplon w abk, tylko zawsze nurtuje mnie polozenie tej kreski (oznaczającej 6st.) jak blyskam lampa, to ona ma sie schowac w okienku czy byc obok okienka?
szaakaal, Co masz na mysli "zresetuj komp", bledow nie ma zadnych
szaakaal, Co masz na mysli "zresetuj komp", bledow nie ma zadnych
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Spróbuj podmienić TPS (czujnik położenia przepustnicy).
Przemyj silnik krokowy i w Vagu sprawdź w blokach pomiarowych załadowanie silnika. Wartość powinna się wahać w granicach 12-16% (jest tylko jedna taka rubryka). Jak jest 19 lub więcej być może do korekcji naciąg sprężyny przepływomierza (z czasem zrobiła się za miękka).
Jak reaguje auto na gwałtowne naciśnięcie gazu? Jest duży lag?
Warto zakupić środek o nazwie Kontakt PR i psiknąć w ścieżki przepływomierza.
Kolejność:
1. Przemycie i nasmarowanie silnika krokowego.
2. Sprawdzenie szczelności dolotu (do przemycie grzybek odmy)
3. Zainteresowanie się TPS-em
4. Zbadanie przepływomierza, mechanicznie klapki i elektrycznie wskazania. Po zdjęciu dekielka włącz zapłon, wejdź w bloki i odnajdź owe załadowanie silnika i ręcznie przesuwając pałąk szukaj przerwy (najczęściej jest ona w ok. 20% wychylenia bo tam najwięcej pracuje).
Przemyj silnik krokowy i w Vagu sprawdź w blokach pomiarowych załadowanie silnika. Wartość powinna się wahać w granicach 12-16% (jest tylko jedna taka rubryka). Jak jest 19 lub więcej być może do korekcji naciąg sprężyny przepływomierza (z czasem zrobiła się za miękka).
Jak reaguje auto na gwałtowne naciśnięcie gazu? Jest duży lag?
Warto zakupić środek o nazwie Kontakt PR i psiknąć w ścieżki przepływomierza.
Kolejność:
1. Przemycie i nasmarowanie silnika krokowego.
2. Sprawdzenie szczelności dolotu (do przemycie grzybek odmy)
3. Zainteresowanie się TPS-em
4. Zbadanie przepływomierza, mechanicznie klapki i elektrycznie wskazania. Po zdjęciu dekielka włącz zapłon, wejdź w bloki i odnajdź owe załadowanie silnika i ręcznie przesuwając pałąk szukaj przerwy (najczęściej jest ona w ok. 20% wychylenia bo tam najwięcej pracuje).
Francis1982,
z tym lagiem to różnie bywa, raczej jest, ale mały
ad.1 Silnik krokowy wymyty i przesmarowany (brak efektu)
ad.2 Dolot szczelny, cała odma czysta (brak efektu)
ad.3 TPS według mierzenia omomierzem, pokazuje dobre wartości, po rozebraniu ścieżki nie są wytarte
ad.4 przepływomierz badałem tylko sprawdzając klapkę ręką i chodziła luźno, bez zacięć, więcej nie sprawdzałem
Mógłbyś przybliżyć, o jakim dokładnie dekielku piszesz? i o jak się naciąga sprężynę przepływomierza?
edit...
Przed chwilą uruchomiłem vaga (win 8 ) i dokonałem pomiaru zdjąłem dekielek z przepływki, zrobiłem zdjęcia i nagrałem film, proszę o zinterpretowanie czy nadaje się do naciągu sprężyny czy coś gorszego, ewentualnie jak naciągnąć sprężynę, domyślam się, że przekręca się czarne kóło zębate?
na wolnych obrotach
na wolnych obrotach z przegazówkami i puszczeniu gazu, widać wyraźnie zbicie z obrotów
z tym lagiem to różnie bywa, raczej jest, ale mały
ad.1 Silnik krokowy wymyty i przesmarowany (brak efektu)
ad.2 Dolot szczelny, cała odma czysta (brak efektu)
ad.3 TPS według mierzenia omomierzem, pokazuje dobre wartości, po rozebraniu ścieżki nie są wytarte
ad.4 przepływomierz badałem tylko sprawdzając klapkę ręką i chodziła luźno, bez zacięć, więcej nie sprawdzałem
Mógłbyś przybliżyć, o jakim dokładnie dekielku piszesz? i o jak się naciąga sprężynę przepływomierza?
edit...
Przed chwilą uruchomiłem vaga (win 8 ) i dokonałem pomiaru zdjąłem dekielek z przepływki, zrobiłem zdjęcia i nagrałem film, proszę o zinterpretowanie czy nadaje się do naciągu sprężyny czy coś gorszego, ewentualnie jak naciągnąć sprężynę, domyślam się, że przekręca się czarne kóło zębate?
na wolnych obrotach
na wolnych obrotach z przegazówkami i puszczeniu gazu, widać wyraźnie zbicie z obrotów
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Grupa 002 gdzie masz 20,7% powinno być w zakresie 12-16%.
1. Zaznacz obecny punkt korektorem (na plastikowym kółku) aby było do czego wracać.
Możesz kręcąc (odginasz metalowe zabezpieczenie i obracasz plastikowym kółkiem w stronę gdzie jest większy opór) zbić do 17% i wówczas się przejechać. Nawet jest tam jakaś skala, która osobiście mi nic nie mówi.
2. Tyle tylko, że na owe wskazania ma wpływ lewe powietrze i musisz być na milion procent pewny, że wszystko jest ok. Nawet węże idące ze skrzyni korbowej lub nawet uszczelka korka wlewu oleju. Inaczej nawet z analizatorem spalin nie dojdziesz do ładu z przepływką.
3. Tak sobie pomyślałem i sprawdź taką małą śrubeczkę przy miejscu gdzie mocowana jest linka gazu. Zobacz czy jest fabrycznie przykręcona (nienaruszona żółta farba na gwincie). Jest to szpileczka M5 bodajże z nacięciem na śrubokręt i zakontrowana nakrętką. Ona ustawia "wstępnie" przepustnicę i zdarzały się przypadki, że ktoś jak nie mógł dojść do ładu z obrotami to podkręcał przepustnicę (zwykle to z niechlujstwa lub kompletnej niewiedzy żeby nie czyścić krokowca).
Jeżeli przepustnica choćby minimalnie będzie ruszona silnik krokowy się nie załączy bo TPS podaje sygnał, że jest minimalne naciśnięcie gazu i silnik pracuje wówczas w innym trybie.
Jeżeli masz ruszoną tą śrubkę (nie ma żółtej farby) przed przystąpieniem do przepływomierza odkręć ją całkiem (zapamiętaj ilość obrotów ile wykręcasz i zanotuj). Wówczas możesz sprawdzić wskazania % załadowania czy uległy zmianie i jak wówczas sprawuje się silnik na wolnych itp.
P.S. Kontakt PR psiknięty na ścieżki zawsze mile widziany i delikatnie można wytrzeć chusteczką higieniczną.
1. Zaznacz obecny punkt korektorem (na plastikowym kółku) aby było do czego wracać.
Możesz kręcąc (odginasz metalowe zabezpieczenie i obracasz plastikowym kółkiem w stronę gdzie jest większy opór) zbić do 17% i wówczas się przejechać. Nawet jest tam jakaś skala, która osobiście mi nic nie mówi.
2. Tyle tylko, że na owe wskazania ma wpływ lewe powietrze i musisz być na milion procent pewny, że wszystko jest ok. Nawet węże idące ze skrzyni korbowej lub nawet uszczelka korka wlewu oleju. Inaczej nawet z analizatorem spalin nie dojdziesz do ładu z przepływką.
3. Tak sobie pomyślałem i sprawdź taką małą śrubeczkę przy miejscu gdzie mocowana jest linka gazu. Zobacz czy jest fabrycznie przykręcona (nienaruszona żółta farba na gwincie). Jest to szpileczka M5 bodajże z nacięciem na śrubokręt i zakontrowana nakrętką. Ona ustawia "wstępnie" przepustnicę i zdarzały się przypadki, że ktoś jak nie mógł dojść do ładu z obrotami to podkręcał przepustnicę (zwykle to z niechlujstwa lub kompletnej niewiedzy żeby nie czyścić krokowca).
Jeżeli przepustnica choćby minimalnie będzie ruszona silnik krokowy się nie załączy bo TPS podaje sygnał, że jest minimalne naciśnięcie gazu i silnik pracuje wówczas w innym trybie.
Jeżeli masz ruszoną tą śrubkę (nie ma żółtej farby) przed przystąpieniem do przepływomierza odkręć ją całkiem (zapamiętaj ilość obrotów ile wykręcasz i zanotuj). Wówczas możesz sprawdzić wskazania % załadowania czy uległy zmianie i jak wówczas sprawuje się silnik na wolnych itp.
P.S. Kontakt PR psiknięty na ścieżki zawsze mile widziany i delikatnie można wytrzeć chusteczką higieniczną.
Jarewa, wspomaganie hamulców działa, ale to też nie było regułą, że przy hamowaniu, ale najczęściej się tak zdarzało dlatego, że dużo hamuje silnikiem, ale jak jechałem i wcisnąłem sprzęgło, też się tak działo,
ale panowie dziś wstałem, poszedłem do garażu, rozgrzałem silnik, podłączyłem się vagiem i zacząłem regulować sprężynę przepływomierza, ustawiłem na 16% i się przejechałem...
Całkiem inne auto teraz wciskam sprzęgło i obroty schodzą do powiedzmy 870 na 0,5 sekundy się tam zatrzymują i na 850, a wcześniej było sprzęgło obroty łup na 600 i na 850.
Nie chce zapeszać ale problem rozwiązany, wiadomo muszę pojeździć i poobserwować na razie zrobiłem kółko po poznaniu i było wszystko ok.
Polecam wszystkim co mają abk, podłączyć się i sprawdzić załadowanie silnika musi być 12% - 16% ja miałem 20% a czasem dochodziłlo do 26%
Zastanawia mnie tylko czy jak teraz mam 16% i zmienię powiedzmy na 12% to czy będzie lepiej, czy to jest poprostu tolerancja?
ale panowie dziś wstałem, poszedłem do garażu, rozgrzałem silnik, podłączyłem się vagiem i zacząłem regulować sprężynę przepływomierza, ustawiłem na 16% i się przejechałem...
Całkiem inne auto teraz wciskam sprzęgło i obroty schodzą do powiedzmy 870 na 0,5 sekundy się tam zatrzymują i na 850, a wcześniej było sprzęgło obroty łup na 600 i na 850.
Nie chce zapeszać ale problem rozwiązany, wiadomo muszę pojeździć i poobserwować na razie zrobiłem kółko po poznaniu i było wszystko ok.
Polecam wszystkim co mają abk, podłączyć się i sprawdzić załadowanie silnika musi być 12% - 16% ja miałem 20% a czasem dochodziłlo do 26%
Zastanawia mnie tylko czy jak teraz mam 16% i zmienię powiedzmy na 12% to czy będzie lepiej, czy to jest poprostu tolerancja?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dziękuję.
Idąc tym tokiem myślenia można dojść do wniosku, że im mniejszy % załadowania silnika tym większe prawdopodobieństwo nieszczelności ponieważ mniej powietrza idzie z filtra przez przepływomierz a więcej z nieszczelności.
Cieszy mnie bardzo że kolejne ABK odzyskało życie. A, że mam sentyment... inna sprawa.
Idąc tym tokiem myślenia można dojść do wniosku, że im mniejszy % załadowania silnika tym większe prawdopodobieństwo nieszczelności ponieważ mniej powietrza idzie z filtra przez przepływomierz a więcej z nieszczelności.
Cieszy mnie bardzo że kolejne ABK odzyskało życie. A, że mam sentyment... inna sprawa.