RS2 1994
RS2 1994
Mała prezentacja i historia mojej miłości
autko zdobyłem drogą kupna w 2006roku. stało sobie już ponad rok pod plandeką lekko uszkodzone w przód,
lampa, zderzak, maska, przy okazji niestety airbagi. dodatkowo z auta ukradziono lusterka (na szczęście przed sprzedażą cabrio wyjąłem moje prosiakowe lusterka i trzeba było je tylko przemalować).
autko zostało niestety brzydko naprawione (kupowałem na gotowo i to był mój błąd), i od tamtej pory zacząłem je odchwaszczać, czas robi swoje, auto ma już prawie 20 lat, ponad rok stało w PL a ile w Lichtenstainie na placu to już nie wiem, więc aura zrobiła swoje z lakierem i podwoziem.
największym plusem tego egzemplarza był stan silnika (o tym zaraz bo też wyszedł niezły kwas) oraz jego przebieg 84.000km oraz jeden właściciel od początku w Lichtenstainie.
Po pewnym czasie kiedy zorientowałem się, że autko mimo idealnej pracy silnika i stanu wszystkich (prawie) podzespołów nie jeździ na swoje 315 koni, zacząłem szukać przyczyny. Szybko ją znalazłem, auto okazało się mieć nieoryginalny (od S2) kolektor wydechowy i turbinę na wymarciu. Ktoś uprzejmy po drodze podmienił ww element czyli kolektor i wsadził zdychającą turbawkę (na szczęście k24 7200).
Kolektor znalazłem idealny używany (chore pieniądze) a turbo powierzyłem znajomemu, który miał mi zrobić ją po kosztach. jako że na turbo nie było tabliczki, kolega po wymiarach dobrał wirnik (ehhh), ale dobrał go źle, co wyszło dopiero po roku - cena całej regeneracji była niższa niż sam wałem z k24/7200 i mnie wtedy tknęło- ale nic to z tym sobie poradzę.
po drodze doszły: wydech 3 cale, sprężyny hr i amory bilsteina - jest mega twardo tak jak lubię.
rok temu zrobiłem odchwaszczanie i zabezpieczanie lakieru w pewnej firmie, która się tym zajmuje.
do prac jakie mi pozostały to "wypucowanie" komory silnika i jej zabezpieczenie, poprawka turbinki lub jej wymiana na mocniejszą (pewnie jakaś hybryda - kkk/gt) oraz regeneracja zacisków i ich malowanie na oryginalny czerwony. dodatkowo malowanie felg, gdyż obecnie po kilku latach od polerki już nie są takie ładne.
autkiem zrobiłem do tej pory 8tyś km:) raz byłem nim w Kronach na zlocie i trochę pojeździłem lokalnie w niedziele.
kilka fotosów zaraz wrzucę.
jeśli macie jakieś sugestie co i jak zrobić, poprawić, upiększyć to zamieniam się w słuch
autko zdobyłem drogą kupna w 2006roku. stało sobie już ponad rok pod plandeką lekko uszkodzone w przód,
lampa, zderzak, maska, przy okazji niestety airbagi. dodatkowo z auta ukradziono lusterka (na szczęście przed sprzedażą cabrio wyjąłem moje prosiakowe lusterka i trzeba było je tylko przemalować).
autko zostało niestety brzydko naprawione (kupowałem na gotowo i to był mój błąd), i od tamtej pory zacząłem je odchwaszczać, czas robi swoje, auto ma już prawie 20 lat, ponad rok stało w PL a ile w Lichtenstainie na placu to już nie wiem, więc aura zrobiła swoje z lakierem i podwoziem.
największym plusem tego egzemplarza był stan silnika (o tym zaraz bo też wyszedł niezły kwas) oraz jego przebieg 84.000km oraz jeden właściciel od początku w Lichtenstainie.
Po pewnym czasie kiedy zorientowałem się, że autko mimo idealnej pracy silnika i stanu wszystkich (prawie) podzespołów nie jeździ na swoje 315 koni, zacząłem szukać przyczyny. Szybko ją znalazłem, auto okazało się mieć nieoryginalny (od S2) kolektor wydechowy i turbinę na wymarciu. Ktoś uprzejmy po drodze podmienił ww element czyli kolektor i wsadził zdychającą turbawkę (na szczęście k24 7200).
Kolektor znalazłem idealny używany (chore pieniądze) a turbo powierzyłem znajomemu, który miał mi zrobić ją po kosztach. jako że na turbo nie było tabliczki, kolega po wymiarach dobrał wirnik (ehhh), ale dobrał go źle, co wyszło dopiero po roku - cena całej regeneracji była niższa niż sam wałem z k24/7200 i mnie wtedy tknęło- ale nic to z tym sobie poradzę.
po drodze doszły: wydech 3 cale, sprężyny hr i amory bilsteina - jest mega twardo tak jak lubię.
rok temu zrobiłem odchwaszczanie i zabezpieczanie lakieru w pewnej firmie, która się tym zajmuje.
do prac jakie mi pozostały to "wypucowanie" komory silnika i jej zabezpieczenie, poprawka turbinki lub jej wymiana na mocniejszą (pewnie jakaś hybryda - kkk/gt) oraz regeneracja zacisków i ich malowanie na oryginalny czerwony. dodatkowo malowanie felg, gdyż obecnie po kilku latach od polerki już nie są takie ładne.
autkiem zrobiłem do tej pory 8tyś km:) raz byłem nim w Kronach na zlocie i trochę pojeździłem lokalnie w niedziele.
kilka fotosów zaraz wrzucę.
jeśli macie jakieś sugestie co i jak zrobić, poprawić, upiększyć to zamieniam się w słuch
niestety jakoś fotek dużo nie posiadam...
co do "wypasu" to w audi jest chyba prawie wszystko co było na tamte lata dostępne w autach tej klasy i wyższych:
alcantara ze skórą
elektryka foteli i ich grzanie, elektryka luster szyb i szyberdachu,
czarna podsufitka
soczewki (zainwestowałem rok temu w nowe - o cenę nie pytajcie - jakiś horror - ale dla niej było warto)
felgi 18 (ori były 17)
hamulce u mnie są te mniejsze czyli przód 304mm (trochę niższe koszty tarcz i klocków)
klimatronik
2 airbagi
tempomat, abs
[ Dodano: 2013-05-30, 15:47 ]
Koru na jakie??? prosiakowe 18tki śmigła chyba najfajniej pasują i są nawet mocne.
brakuje mi jeszcze kratki osłaniającej IC, może uda się coś odnaleźć u Niedźwiadka, moja jest trochę pognieciona na jednym boku i mi się nie podoba a musi być oryginalna.
tuż też mała dygresja, wszystkie części jakie kupuję (poza amorami czy sprężynami) to oryginały, poczynając od filtrów kończąc na śrubkach... ot takie zboczenie
[ Dodano: 2013-05-30, 15:49 ]
pewnie że idzie na marne, zawsze uda się zrobić coś ciekawiej i dotrzeć do innych.Tighe pisze:ja już fotki miałem okazje zobaczyć, fajna sztuka, super, że doprowadziłeś ją do tego stanu <ok> nie ma to jak rska
miło, że odnalazłeś forum przez stronę na facebook'u, czyli jednak to co tam robię nie idzie na marne :mrgreen:
ps.wybierz fotkę sam, jakąś z zewnątrz może
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2842
- Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Radom
racja!Mihau pisze:prosiakowe 18tki śmigła chyba najfajniej pasują i są nawet mocne.
no to lipa :lol:Mihau pisze:pewnie że idzie na marne, zawsze uda się zrobić coś ciekawiej i dotrzeć do innych.
zostanę przy tych co dostałem na maila, dzisiaj będzie dodaneMihau pisze:ps.wybierz fotkę sam, jakąś z zewnątrz może
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Fajna, szczególnie podoba mi się kolor alcantary, lepiej to wygląda niż pełna skóra <ok>
Widzę że dywaniki też orginał, bardzo ładne autko znam go z AP motorsport
Prócz centralnej kratki do zderzaka, rozglądnij sie za kierownicą powietrza przed chłodnicami, koszt w ASO około 160zł ( 8A0 121 293 ) plus kilka śrubek i klipów...
Czy klamki wewnątrz masz czarne ?
Widzę że dywaniki też orginał, bardzo ładne autko znam go z AP motorsport
Prócz centralnej kratki do zderzaka, rozglądnij sie za kierownicą powietrza przed chłodnicami, koszt w ASO około 160zł ( 8A0 121 293 ) plus kilka śrubek i klipów...
Czy klamki wewnątrz masz czarne ?
klamki czarne, a jakie inne mogą byś w eresie
Tighe - literówka, wiadomo że nie idzie na marne!
Śrubek kilka brakuje, duża kierownica powietrza na chłodnicę leży w garażu, jakoś nie było czasu na montaż. brakuje mi plastiku przy zbiorniczku płynu wspomagania. muszę też zakupić zbiornik płynu spryskiwaczy z podwójną pompką lub dwoma (jak to powinno być pomóżcie), gdyż na montaż czekają spryski reflektorów) zderzak który mam miał oryginalnie je zamontowane (widać śladu pod lakierem), a nowe czekają na półce.
Tighe - literówka, wiadomo że nie idzie na marne!
Śrubek kilka brakuje, duża kierownica powietrza na chłodnicę leży w garażu, jakoś nie było czasu na montaż. brakuje mi plastiku przy zbiorniczku płynu wspomagania. muszę też zakupić zbiornik płynu spryskiwaczy z podwójną pompką lub dwoma (jak to powinno być pomóżcie), gdyż na montaż czekają spryski reflektorów) zderzak który mam miał oryginalnie je zamontowane (widać śladu pod lakierem), a nowe czekają na półce.
- robertas1.8
- Forum Audi 80
- Posty: 436
- Rejestracja: 08 cze 2008, 14:50
- Lokalizacja: slask