[80 B3] Jakie oznaczenia przekaźników?
[80 B3] Jakie oznaczenia przekaźników?
Mam dwa problemy...
Pierwszy - problem z wycieraczkami typu braku jednego "maźnięcia" piórami przy chwilowym wciśnięciu wajchy na dół - stają tam gdzie puści się wajchę, inne pozycje są ok - piszecie na forum o przekaźniku nr 213 - u mnie takiego nie ma, w jego teoretycznym miejscu jest wysoki czarny nr 229 :shock:
Drugi - chcę przywrócić grzanie świec na standardowe omijając grzanie na przycisk, oryginalnie powinien być moim zdaniem przekaźnik do grzania świec (gdzieś na forum znalazłem że jest to przekaźnik 108 lub 109) - też takowego nigdzie nie widze :shock:
I tu prośba do Was - prosiłbym o zdjęcie Waszych przekaźników lub rozpiskę gdzie i jaki przekaźnik powinien być - prośba dotyczy posiadaczy Audiczek B3 z silnikiem Diesla ze sprawną w 100% elektryką !
Z góry dzięki i pozdrawiam !
Pierwszy - problem z wycieraczkami typu braku jednego "maźnięcia" piórami przy chwilowym wciśnięciu wajchy na dół - stają tam gdzie puści się wajchę, inne pozycje są ok - piszecie na forum o przekaźniku nr 213 - u mnie takiego nie ma, w jego teoretycznym miejscu jest wysoki czarny nr 229 :shock:
Drugi - chcę przywrócić grzanie świec na standardowe omijając grzanie na przycisk, oryginalnie powinien być moim zdaniem przekaźnik do grzania świec (gdzieś na forum znalazłem że jest to przekaźnik 108 lub 109) - też takowego nigdzie nie widze :shock:
I tu prośba do Was - prosiłbym o zdjęcie Waszych przekaźników lub rozpiskę gdzie i jaki przekaźnik powinien być - prośba dotyczy posiadaczy Audiczek B3 z silnikiem Diesla ze sprawną w 100% elektryką !
Z góry dzięki i pozdrawiam !
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Jmm manetka wycieraczek na 5 trybów: I,II,III, 1 maźnięcie (w dół) i spryskiwacze (do siebie)...tak przynajmniej mam u siebie w B4
autorze tematu...
jaki masz problem czy sprawdzić, który to przekaźnik...?
wyjmuj po kolei i sprawdzaj kiedy wycieraczki się nie włączą... ja mam 213 dlatego piszę że to 213... nie wiem jak jest dokładnie w B3, a może masz założony przekaźnik z VW i wtedy nr będzie inny...jeżeli Ci nie wracają to winny jest przekaźnik, albo manetka przy kierownicy... warto ją rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć do kupy... jeśli to nie pomorze to zostaje wymiana przekaźnika (koszt używki na allegro 1-15zł, kiedyś poszedł za 1,25zł )
co do grzania świec w B3 to już był temat o tym, podrzuciłem tam 2 schematy które powinieneś wykorzystać...
zdejmij półkę pod kierownicą i popatrz w bebechy... snajdz kabel od świec i sprawdź czy idzie dko skrzynki... przecież nawet jak masz ręczne grzanie to i tak chyba masz przekaźnik zamontowany, podejrzewam nawet że jest to ten sam przekaźnik od grzania firmowego, tylko ktoś pewnie kable zamiast do czujnika temp poprowadził do pstryczka włączającego świeczki... jesli tak jest to wystarczy podpiąć te 2 kable od włącznika podpiąć pod czujnik temp i po sprawie
Możesz to sprawdzić w podobny sposób: podłącz miernik pod listwę świec i masę, wyciągaj przekaźniki i sprawdzaj kiedy się świece nie włącza, albo po prostu kiedy nie będzie tego cyknięcia na przekaźniku...
poza tym jak włączysz ręczne grzanie to przekażnik będzie ciepły...
Ludzie myślcie trochę, nie idzcie okrężnymi drogami...skróty są takie fajne
autorze tematu...
jaki masz problem czy sprawdzić, który to przekaźnik...?
wyjmuj po kolei i sprawdzaj kiedy wycieraczki się nie włączą... ja mam 213 dlatego piszę że to 213... nie wiem jak jest dokładnie w B3, a może masz założony przekaźnik z VW i wtedy nr będzie inny...jeżeli Ci nie wracają to winny jest przekaźnik, albo manetka przy kierownicy... warto ją rozebrać, wyczyścić, nasmarować i złożyć do kupy... jeśli to nie pomorze to zostaje wymiana przekaźnika (koszt używki na allegro 1-15zł, kiedyś poszedł za 1,25zł )
co do grzania świec w B3 to już był temat o tym, podrzuciłem tam 2 schematy które powinieneś wykorzystać...
zdejmij półkę pod kierownicą i popatrz w bebechy... snajdz kabel od świec i sprawdź czy idzie dko skrzynki... przecież nawet jak masz ręczne grzanie to i tak chyba masz przekaźnik zamontowany, podejrzewam nawet że jest to ten sam przekaźnik od grzania firmowego, tylko ktoś pewnie kable zamiast do czujnika temp poprowadził do pstryczka włączającego świeczki... jesli tak jest to wystarczy podpiąć te 2 kable od włącznika podpiąć pod czujnik temp i po sprawie
Możesz to sprawdzić w podobny sposób: podłącz miernik pod listwę świec i masę, wyciągaj przekaźniki i sprawdzaj kiedy się świece nie włącza, albo po prostu kiedy nie będzie tego cyknięcia na przekaźniku...
poza tym jak włączysz ręczne grzanie to przekażnik będzie ciepły...
Ludzie myślcie trochę, nie idzcie okrężnymi drogami...skróty są takie fajne
Z wajchą (ale ją brutalnie nazwałem - mam na myśli cały czas manetkę przełącznika zespolonego ) jest tak jak piszecie, wraca na swoje miejsce jak sie łapkę z niej zabierze, ale moment jej powrotu jest równoznaczny z zatrzymaniem "gdzieś" na szybie wycieraczek ! Przełącznik zespolony wymieniony 2 miechy temu.
cobra, jak przerobić to się już z tym zapoznałem, tylko ciekawi mnie gdzie powinien ten przekaźnik być w oryginale
Ale i tak, jak ktoś ma B3 w dieslu i mógłby strzelić fotki przekaźników byłbym wdzięczny
cobra, jak przerobić to się już z tym zapoznałem, tylko ciekawi mnie gdzie powinien ten przekaźnik być w oryginale
Ale i tak, jak ktoś ma B3 w dieslu i mógłby strzelić fotki przekaźników byłbym wdzięczny
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt: