[B3]jak wyjąc wkład stacyjki?
[B3]jak wyjąc wkład stacyjki?
wyczytalem na forum ze przy wyjmowaniu wkladu stacyjki jest kupa roboty,lecz napisał tez ktoś ze wystarczy wlozyć drucik do dziurki u dołu wkładu i powinna wyjść.Próbowałem knifu z tym drucikiem lecz bez efektu.Proszę o info jak do dego sie zabrac,bo spedzilem juz przy niej kilka godzin bez rezultatow
Ostatnio zmieniony 30 lip 2007, 22:26 przez dzialus, łącznie zmieniany 1 raz.
Witaj!
Nie wiem czy czytałeś w dziale "Elektryka" nick [B4 ACE] problem ze stacyjką z 20.07.07 zgłaszany przez mario 74.Przecztaj odpowiedź napisaną przez "krzysiek 11" z dnia 22.07.07r.,który załączł fotografię wkładu stacyjki.Powiększ to zdjęcie i zobacz gdzie trzeba wywiercić mały otworek,do którego następie wciskając pręcik odchylisz sprężynkę i wysuniesz wkład z obudowy.Powodzenia.Wybacz jeśli napisałem mało komunikatywnie ale byłem tylko biernym obserwatorem tych czynności wykonywanych ostatnio w mojej Niuni.Pozdrawiam.
Nie wiem czy czytałeś w dziale "Elektryka" nick [B4 ACE] problem ze stacyjką z 20.07.07 zgłaszany przez mario 74.Przecztaj odpowiedź napisaną przez "krzysiek 11" z dnia 22.07.07r.,który załączł fotografię wkładu stacyjki.Powiększ to zdjęcie i zobacz gdzie trzeba wywiercić mały otworek,do którego następie wciskając pręcik odchylisz sprężynkę i wysuniesz wkład z obudowy.Powodzenia.Wybacz jeśli napisałem mało komunikatywnie ale byłem tylko biernym obserwatorem tych czynności wykonywanych ostatnio w mojej Niuni.Pozdrawiam.
Dzis po trzech dniach mordęgi naprawiłem stacyjke.Sukces zawdzięczam uczestnikom tego forum,sam bym do tego z pewnościa nie doszedł.Dzialałem według waszych wskazówek i dołączonych zdjeć.Koszt naprawy to :wkład do stacyjki 50zł+50zł kostka stacyjki.Powracajac do watku o rzekomej dziurce znajdujacej sie gdzies na korpusie stacyjki ,chciałbym tutaj dodac ,ze ta dziurka pojawiła sie dopiero po jej wywierceniu przeze mnie.Tak więc dziurka o której ktoś tam pisał ze istnieje musiała zostac nawiercona przez poprzedniego właściciela.Dzieki za wszystkie informacje
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
stacyjka!! jak zdemontować wkład.
rozpadła mi się stacyjka,a dokładnie wkład od stacyjki wyczytałem że....
Trzeba wiercić dziurkę żeby wyszła,ale...
Czy da rade to zrobić bez wyciągania całej stacyjki??
Bo mam poduszkę powietrzną i nie wiem jak zdemontować kierownice żeby nie było BuuM!!
może da się jakoś wyjąć ten wkład stacyjki od strony zegarów???
Trzeba wiercić dziurkę żeby wyszła,ale...
Czy da rade to zrobić bez wyciągania całej stacyjki??
Bo mam poduszkę powietrzną i nie wiem jak zdemontować kierownice żeby nie było BuuM!!
może da się jakoś wyjąć ten wkład stacyjki od strony zegarów???
AUDI;*, Wkład stacyjki jest osadzony w korpusie i zabezpieczony przed wyjęciem za pomocą sprężystej twardej blaszki, którą należy wcisnąć do środka aby wyjąć wkład.
Miejsce przewiercenia, to punkt przecięcia się odcinków od krawędzi A (5mm) i od krawędzi B (7mm). Prac należy dokonać wiertłem o średnicy 3mm prostopadle do krawędzi korpusu stacyjki.
Korpus jest z aluminium, więc wierć ostrożnie i powoli. Grubość korpusu to jakieś 2 - 2,5mm. Przy wierceniu powinieneś "poczuć" pod wiertłem zmianę struktury metalu
Po przewierceniu otworu włóż kluczyk do stacyjki i lekko przekręć, tak aby zablokował się w stacyjce. Następnie musisz odpowiedniej średnicy narzędziem, może to być kawałek drutu, mocno wepchnąć widoczną pod otworem (w moim przypadku czarną) blaszkę i za pomocą kluczyka wyciągnąć wkład stacyjki. Przy wciskaniu blaszki, czuć tzw. sprężynowanie, blaszka leciutko odbija.
Nowy wkład wystarczy wcisnąć we wkład w takiej samej pozycji jak ten wyjęty.
zdj przedstawia miejsce przewiertu
p.s.nastepnym razem użyj opcji ''szukaj''...
Miejsce przewiercenia, to punkt przecięcia się odcinków od krawędzi A (5mm) i od krawędzi B (7mm). Prac należy dokonać wiertłem o średnicy 3mm prostopadle do krawędzi korpusu stacyjki.
Korpus jest z aluminium, więc wierć ostrożnie i powoli. Grubość korpusu to jakieś 2 - 2,5mm. Przy wierceniu powinieneś "poczuć" pod wiertłem zmianę struktury metalu
Po przewierceniu otworu włóż kluczyk do stacyjki i lekko przekręć, tak aby zablokował się w stacyjce. Następnie musisz odpowiedniej średnicy narzędziem, może to być kawałek drutu, mocno wepchnąć widoczną pod otworem (w moim przypadku czarną) blaszkę i za pomocą kluczyka wyciągnąć wkład stacyjki. Przy wciskaniu blaszki, czuć tzw. sprężynowanie, blaszka leciutko odbija.
Nowy wkład wystarczy wcisnąć we wkład w takiej samej pozycji jak ten wyjęty.
zdj przedstawia miejsce przewiertu
p.s.nastepnym razem użyj opcji ''szukaj''...