[Audi 80 B4 ABC] instalacja LPG
[Audi 80 B4 ABC] instalacja LPG
Witam zdecydowałem założyć instalacje gazową w moim Audi 80 2.6 V6 ,szukałem informacji na ten temat i znalazłem jedynie tematy dotyczące tego silnika z 2008r więc trochę przestarzałe.
Chciałbym się od forumowiczów dowiedzieć na temat sekwencji do tego silnika:
-Jakiej firmy instalacje są najlepsze i sprawdzone ?
-Co to ma być w ogóle za instalacja ? (coś czytałem o jakiśm STAG 300)
-Jak te silniki znoszą gaz i czy nie jest to zbyt kłopotliwe ? (z tego co czytałem to dobrze znoszą gaz ale nie zaszkodzi się upewnić)
-Koszta z tego co się orientowałem to do 3 000 zł już jest porządna instalacja.
-Czy ktoś z was zna dobrego gazownika w Warszawie ? Najlepiej jakaś porządna firma która wystawi na to gwarancje.
- Nie znam się na tym ale coś słyszałem ,że w nowych generacjach sekwencji gaz podawany jest jakoś w prost do wtrysków ale z tego co widywałem to było jakoś w wiercone w kolektory- nie wiem czy nie wypisuje głupot ale proszę o wyrozumiałość bo jestem w tym temacie zielony.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Chciałbym się od forumowiczów dowiedzieć na temat sekwencji do tego silnika:
-Jakiej firmy instalacje są najlepsze i sprawdzone ?
-Co to ma być w ogóle za instalacja ? (coś czytałem o jakiśm STAG 300)
-Jak te silniki znoszą gaz i czy nie jest to zbyt kłopotliwe ? (z tego co czytałem to dobrze znoszą gaz ale nie zaszkodzi się upewnić)
-Koszta z tego co się orientowałem to do 3 000 zł już jest porządna instalacja.
-Czy ktoś z was zna dobrego gazownika w Warszawie ? Najlepiej jakaś porządna firma która wystawi na to gwarancje.
- Nie znam się na tym ale coś słyszałem ,że w nowych generacjach sekwencji gaz podawany jest jakoś w prost do wtrysków ale z tego co widywałem to było jakoś w wiercone w kolektory- nie wiem czy nie wypisuje głupot ale proszę o wyrozumiałość bo jestem w tym temacie zielony.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2013, 10:37 przez Mieszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Stag 300 i inne polskie instalacje są sprzedawane w przeróżnych konfiguracjach z mega tanimi wtryskiwaczami i reduktorami a także z lepszymi. Zazwyczaj za 2500-2600zł masz zrobione na najtańszych częściach. Tak więc sterownik (jak np. stag 300) jest sprawą drugorzędną, dobre wtryskiwacze i reduktor to podstawa.
Reduktor może być Zavoli Zeta S, AC R01, wtryski Hana H2000 lub ewentualnie barracuda, z tańszych Reg Fast.
Reduktor może być Zavoli Zeta S, AC R01, wtryski Hana H2000 lub ewentualnie barracuda, z tańszych Reg Fast.
Są takie instalacje V generacji do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny gdzie ciekły gaz jest właśnie podawany przez wtryskiwacze benzynowe.Mieszek pisze:- Nie znam się na tym ale coś słyszałem ,że w nowych generacjach sekwencji gaz podawany jest jakoś w prost do wtrysków ale z tego co widywałem to było jakoś w wiercone w kolektory- nie wiem czy nie wypisuje głupot ale proszę o wyrozumiałość bo jestem w tym temacie zielony.
Cześć Ja przedstawię alternatywę która na pewno nie zostanie bez echa.Jest LPG 2 generacji w mojej COUPE+BLOS (Z 1-szą też będzie działał ale ustawianie pozycja gaz/benzyna manual ). Nie ja zakładałem tę instalacje ale Ten ktoś znał się na rzeczy jak te zasilanie dobrze założyć(zdjęcia poglądowe silnika AAH na dole w mojej expozycji) Z pozytywów takiej instalacji:mała ingerencja w podzespoły silnika,mały spadek mocy benzyna/gaz,nie drogi proces exploatacjny(dbanie o filtr powietrza oraz czyszczenie okresowe samego Blosa,choć wolna odma skraca tę czynność),cena tych instalacji.Jedyny minus to punkty badań technicznych które nie zawsze będą chętne do podbijania dowodów ale zawsze jakaś stacja się znajdzie, wystarczy popytac.Pozdrowienia
spadek mocy nie jest zaletą....4 generacja nie przewiduje takich zalet jak jest na dobrych podzespołachSlawo777 pisze:Z pozytywów takiej instalacji:mała ingerencja w podzespoły silnika,mały spadek mocy benzyna/gaz
Mieszek, ponoć na czerwonych valtekach można zniszczyć silnik bo nie trzymaja ustawień.......proponuje poczytac na forach tematycznych jest dobrana i opisana instalacja do V6
jeżdżę na stag300isa2 + hana2000 czerwone + KME gold i jestem zadowolony, ale pamietać trzeba, że to 50% sukcesu, a dobry montaż i regulacja jest tak samo ważna (równe długości wężyków, ustawienie mapy podczas jazdy, kompensacja miedzy listwami itp itd
Rychu82 może powinienem napisać: nie zauważalny spadek mocy pomiędzy lpg/benzyna i zminimalizowanie(brak) strzałów w kolektor.Pamiętajmy że gaz LPG ma mniej oktanów niż benzyna a na stacjach oba paliwa też są wątpiącej jakości.Jest jeszcze instalacja gazowa CNG na której paliwie sam bym chciał jeździć ale jak teraz z BLOSEM.Niestety ta instalacja jest mało popularna w Naszym kraju i zurbanizowana. Zgadzam się z Tobą że wszystko zależne jest od profesjonalnego założenia instalacji jak i zasobności portfela.Dobrze by było żeby benzyna było tańsza lub jakiś genialny Polak wymyślił jedwabisty zamiennik oraz proces produkcji wysoko oktanowego paliwa płynnego np za 1 zł cha cha i nie sprzedał patentu za granicę!!!Strefa marzeń nieosiągalnych :roll: Pozdrawiam
Slawo777, jest jeszcze jeden powód używania LPG szczególnie na zachodzie.....ekologia.
wnuki będą nam wdzięczne, że nie jeździmy dieslami
na dobrze wystrojonej 4 generacji nie powinno sie odczuwać żadnych spadków.
A jak jest na hamowni?....mam nadzieje, że wkrótce sie dowiem...ba....bede musial zeby sprawdzić róznice między aktualnym stanem a po założeniu "poprawionej głowicy"
aha, a LPG ma więcej oktanów niż benzyna....tam chodzi o kaloryczność i energetyczność....ale wszystko da się zniwelować ilością dawki, a przez większa liczbę oktanową - zwiększeniem kompresji w silniku...
wnuki będą nam wdzięczne, że nie jeździmy dieslami
na dobrze wystrojonej 4 generacji nie powinno sie odczuwać żadnych spadków.
A jak jest na hamowni?....mam nadzieje, że wkrótce sie dowiem...ba....bede musial zeby sprawdzić róznice między aktualnym stanem a po założeniu "poprawionej głowicy"
aha, a LPG ma więcej oktanów niż benzyna....tam chodzi o kaloryczność i energetyczność....ale wszystko da się zniwelować ilością dawki, a przez większa liczbę oktanową - zwiększeniem kompresji w silniku...
Nie tyle ma, a ma mieć W Polsce kilka lat temu kontrole wykazały, że liczba oktanów LPG zamyka się w przedziale 84-105 A powinna w zasadzie się od 105 zaczynać....Rychu82 pisze:aha, a LPG ma więcej oktanów niż benzyna....tam chodzi o kaloryczność i energetyczność....ale wszystko da się zniwelować ilością dawki, a przez większa liczbę oktanową - zwiększeniem kompresji w silniku...
Gaz sprzedawany na stacjach paliw nie ma normy paliwowej, a raczej może mieć ale nie jest ona wymagana. Spełniać ma normę techniczną. LPG to cierń w oku lobby paliwowego i struktur...wiadomo z grubsza w czym rzecz. Wynika z tego fakt, że olewać będą jego jakość i jej kontrolę, a szukać sposobu na wywindowanie ceny w kosmos, bo "w kraju X jest tańszy" albo inny powód z d...y wzięty.
LPG spala się nieco wolniej, stąd lubi szybszy zapłon. Nie zapominajmy też, że polskie paliwa PB/ON też wcale cudem nie są(kto ściągał auta z zachodu właśnie kiwa głową) i czasem dochodzi do ciekawych paradoksów -auto lepiej jedzie na gazie(osiągi i kultura pracy, bo trafił się gaz dobry), a kiepsko na benie, bo sobie zalaliśmy u cwaniaków.
Wniknełem w temat i faktycznie oktanowość LPG wynosi 90-120, choć do oceny właściwości antystukowych tego paliwa stosuje się częściej liczbę metanową, która dla LPG stosowanego do napędu samochodów mieści się w granicach 60-80(Wikipedia). Zmylił mnie trochę facet na pewnej stacji choć na ich gazie bardzo dobrze mi się jeździ choć z wyglądu nie dalibyście złamanego grosza.Jednakże sprawdziłem CNG a tu jak słyszałem, między 110 a 120 oktanów.Tak czy siak oby kolega znalazł instalatora gazu anie paproka który skasuje kasę a później głupio będzie tłumaczył po której stronie leży wina źle pracującego zestawu i zasilań(benzyna/lpg).PozdrowieniaRychu82 pisze:aha, a LPG ma więcej oktanów niż benzyna....tam chodzi o kaloryczność i energetyczność....ale wszystko da się zniwelować ilością dawki, a przez większa liczbę oktanową - zwiększeniem kompresji w silniku...
Wikipedia LPG http://pl.wikipedia.org/wiki/LPG
Wikipedia CNG http://pl.wikipedia.org/wiki/CNG
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Hey, może cos pomogę, bo kiedyś ustalaliśmy z chłopakami osprzęt dobry do ABC oraz jakiej firmy zastosować wtryskiwacze.
To jest moj zestaw, juz nalatane 45 tyś, zero problemów, nie strzela, nie czuć wcale spadku mocy.
Sprawdzałem kilkakrotnie sprint od 0 - 100, różnica może 0.3 sec 8-)
Parownik - Zavoli
Zawór odcinający - Valtek
Zbiornik - Irene 53L
Wielozawór - Tomasetto
Gazoszczelna obudowa wielozaworu - Irene
Wlew paliwa - Tomasetto
Przewodu elastyczne - Gumowe Semperit
Elektroniczna jednostka sterująca - STAG - 300/6 PLUS
Urządzenie wtrysku gazu lub wtryskiwacz - Valtek 3.0
Zespól filtra gazu - FL 02
A tu link do wcześniejszego tematu mojego, enjoy.
https://audi80.pl/abc-lpg-instalacja ... ht=#698244
To jest moj zestaw, juz nalatane 45 tyś, zero problemów, nie strzela, nie czuć wcale spadku mocy.
Sprawdzałem kilkakrotnie sprint od 0 - 100, różnica może 0.3 sec 8-)
Parownik - Zavoli
Zawór odcinający - Valtek
Zbiornik - Irene 53L
Wielozawór - Tomasetto
Gazoszczelna obudowa wielozaworu - Irene
Wlew paliwa - Tomasetto
Przewodu elastyczne - Gumowe Semperit
Elektroniczna jednostka sterująca - STAG - 300/6 PLUS
Urządzenie wtrysku gazu lub wtryskiwacz - Valtek 3.0
Zespól filtra gazu - FL 02
A tu link do wcześniejszego tematu mojego, enjoy.
https://audi80.pl/abc-lpg-instalacja ... ht=#698244
Mi doradzili dobrą instalację, nie wiem nawet dokładnie jakiej firmy ale oni mają wiele różnych firm w ofercie więc, że dopasowali idealnie do mojego samochodu.
http://goo.gl/BTYpU
Na dodatek skierowali do dobrego warsztatu, który jest blisko. Jeżdżę już pół roku z instalacją i jest ok.
http://goo.gl/BTYpU
Na dodatek skierowali do dobrego warsztatu, który jest blisko. Jeżdżę już pół roku z instalacją i jest ok.
Rychu82 pisze:nie zawsze można zastosować równe długości wężyków stąd są sterowniki z możliwością dosterowywania korekt na poszczególny wtryskiwacz lub rząd.Slawo777 pisze:(równe długości wężyków, ustawienie mapy podczas jazdy, kompensacja miedzy listwami itp itd
kompensacja nie jest wymagana we wszystkich przypadkach
piszę, żeby później ktoś nie przeczytał, podniósł maskę i leciał do gazownika reklamować usługę.
Podaj dane proponowane przez instalatorów. Za 3000 nie założysz raczej instalacji z możliwie najlepszymi jakościowo/cenowo elementami. Warszawa nie jest słynna z kulturalnych montaży więc nie spiesz się z wyborem warsztatu jak i instalacji. INB4: nie mówię wszyscy!
Ludzie! Nie piszcie, że "popylam sobie już 30 tys km, rok, osiem, trzysta i jest ok, super, fajnie" jeśli nie macie większego pojęcia co macie zamontowane, jak to działa i jakie są podzespoły. Bo to, że Wam się wydaje, że jest fajnie nie zawsze oznacza, że rzeczywiście tak jest i później płacz bo wypalone zawory etc, a napisał taki, że na valtekach czerwonych już zrobił tyle a tyle km i jest super, albo na alasce albo cokolwiek, inny to czyta i sobie myśli super zamontuję sobie to co on i tak się robi "system poleceń forumowych".
Tak wiem składnia tej wypowiedzi jest mizerna ale jestem już zmęczony.
przepraszam
trejdmark pisze:bez kompensacji, na róznej długosci wezykach ze zrobiona korekta w sterowniku i super valtekach co po 45000 sa dalej super....nic tylko montować.....Rychu82 pisze:nie zawsze można zastosować równe długości wężyków stąd są sterowniki z możliwością dosterowywania korekt na poszczególny wtryskiwacz lub rząd.Slawo777 pisze:(równe długości wężyków, ustawienie mapy podczas jazdy, kompensacja miedzy listwami itp itd
kompensacja nie jest wymagana we wszystkich przypadkach
piszę, żeby później ktoś nie przeczytał, podniósł maskę i leciał do gazownika reklamować usługę.
nic nie jest wymagane i mozna robic co sie chce i auto bedzie jezdzic.....,
a ja jeszcze weze fazy lotnej zabezpieczylem opatuliną przed wplywem roznicy temperatur w komorze silnika 8-)
Panowie czy warto robić instalacje w tej firmie i czy podzespoły podane w aukcji będą dobre do Mojego Audi ?
http://allegro.pl/montaz-instalacja-lpg ... 23737.html
i czym różnie się takie coś :
http://allegro.pl/instalacja-sekwencyjn ... 91530.html
Które z tych instalacji będzie lepsza do Audi ?
http://allegro.pl/montaz-instalacja-lpg ... 23737.html
i czym różnie się takie coś :
http://allegro.pl/instalacja-sekwencyjn ... 91530.html
Które z tych instalacji będzie lepsza do Audi ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W pierwszej aukcji nie napisali żadnych konkretów co montują w tej cenie...
Czytając lpg-forum z Warszawy polecają czasami ich http://www.migaz-s.com.pl/galeria.html
Co do wcześniejszej dyskusji to o valtekach. Jeszcze by uszły gdyby serwisować w miarę często a nie jak większość osób w polsce jeździ do momentu aż się zatrzyma. Znam człowiek, który zrobił na tych wtryskiwaczach 40 tyś. km teraz się rozkalibrowały. Po przełączeniu na gazu z obrotami dzieją się cuda, poszarpuje. Ale to osoba która zainteresuje się samochodem w momencie gdy się zatrzyma. Zresztą jedyną rzeczą, która najszybciej zmusza do serwisowania instalacji gazowej to zbyt duże spalanie. Gdy jako tako jeździ i jeszcze zaczyna palić coraz mniej gazu to niczym się nie przejmują.
Tutaj masz zestaw firmy Lovato, z plusów że oni nie mają wtrysków dla ubogich z polski więc niema większego ryzyka że się rozleci, nie wiem jak ich reduktory... Zresztą nigdy nie przyglądałem się tym instalacjom.Mieszek pisze:i czym różnie się takie coś :
http://allegro.pl/instala...3307691530.html
Które z tych instalacji będzie lepsza do Audi ?
Czytając lpg-forum z Warszawy polecają czasami ich http://www.migaz-s.com.pl/galeria.html
Co do wcześniejszej dyskusji to o valtekach. Jeszcze by uszły gdyby serwisować w miarę często a nie jak większość osób w polsce jeździ do momentu aż się zatrzyma. Znam człowiek, który zrobił na tych wtryskiwaczach 40 tyś. km teraz się rozkalibrowały. Po przełączeniu na gazu z obrotami dzieją się cuda, poszarpuje. Ale to osoba która zainteresuje się samochodem w momencie gdy się zatrzyma. Zresztą jedyną rzeczą, która najszybciej zmusza do serwisowania instalacji gazowej to zbyt duże spalanie. Gdy jako tako jeździ i jeszcze zaczyna palić coraz mniej gazu to niczym się nie przejmują.