[B4 All] Wymiana zderzaka tylniego
[B4 All] Wymiana zderzaka tylniego
Witam !
Ostatnio po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć używany aczkolwiek w idealnym stanie zderzak tylni w kolorze mojego samochodu Biała Alpinka L90E
Czemu zdecydowałem się na wymianę zderzaka ?
Sami widzicie, że pęknięce było dosyć poważne i w newralgicznym miejscu. Koszt naprawy tego zderzaka był dla mnie nieopłacalny. Innemu może to nie będzie przeszkadzać, ale ja lubie jak auto jest zadbane. Wiec zdecydowałem sie na jego wymianę i przy okazji zrobić małe fotostory
Potrzebne narzędzia:
- Klucz płasko-oczkowy 16mm (może być nasadka i grzechotka)
- Klucz płasko-oczkowy 13mm (j/w)
- Śrubowkręt krzyżakowy
- Śrubowkręt płaski (dość szeroki i długi)
- WD-40
- Smar
Więc zaczynamy od otwarcia bażnika i podniesienia wykładziny. Po prawej i po lewej stronie zobaczymy po 2 śruby.
Na tym drugim zdjęciu jedna ze śrub jest zakryta przez wąż od LPG
Dobrze by było od dołu zlokalizować te śruby i popryskać je WD-40 w celu łatwiejszego odkręcenia. Teraz bierzemy klucz lub nasadkę 17mm i odkręcamy te śruby i wyciągamy na bok.
Gdy juz to mamy za sobą, bierzemy płaski śrubowkręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka. Widać to na poniższym zdjęciu.
Teraz bierzemy śrubowkręt krzyżakowy i odkręcamy małą śrubkę wewnątrz tego otworu.
Teraz czas aby odkręcić śruby mocujące nadkola do zderzaka
powinny być 2 śrubki na stronę (mi 1 gdzieś sie zgubiła)
bierzemy śrubokręt krzyżakowy i odkręcamy je (zarówno z lewej jak i z prawej strony)
W tym momencie zderzak trzyma się tylko na plastikowych zaczepach.
U siebie mam wlew gazu założony do zderzaka
W tym celu wziołem klucz 17 i odkręciłem rurkę do tankowania gazu.
Zawór zostawiłem w starym zderzaku, bo wlew gazu będę przenosił pod klapkę paliwa (ale o tym i innym odcinku ) na razie jeżdzę tylko na PB wiec wlewu nie bede narazie montował.
Teraz pora na plastikowe zaczepy które było widać na poprzednim zdjęciu (w tle)
Bierzemy długi szeroki płaski śrubowkręt i podważamy zatrzaski (ślizgi zderzaka) tylko tak aby ich nie połamac. Operację wykonujemy z lewej i prawej strony.
Gdy już je odczepimy boki zderzaka powinny nam luźno latać.
Możemy teraz delikatnie pociągnąć za zderzak (raz z lewa raz z prawa) i powoli go wysuwać tak jak na fotce poniżej
Gdy juz nam się zderzak wysunie to go wyciągamy.
tak wygląda Audi bez zderzaka.... <osohozi> :roll:
Teraz bierzemy się za demontaż odbojów ze starego zderzaka i przekręceniu ich do nowego
W tym celu odginamy 3 plaskikowe zaczepy w czarnej listwie zderzaka
tak jak na zdjęciu poniżej (zaczepy mogą się różnić w zależnosci od wersji zderzaka i listwy)
i delikatnie je odginając wysuwamy czarną listwę.
Naszym oczom ukażą się 2 sruby mocujące odbijak ze zderzakiem
Bierzemy klucz 13mm i je odkręcamy (pamietać nalezy o 2 podkładkach cienka i gruba)
na powyższym zdjęciu zdemontowany odbijak ze śrubami i podkładkami
to samo robimy z drugiej strony
Gdy juz odkręcimy odbijaki, stary zderzak odkładamy na bok a na salę tortur i operacji bierzemy nowy do którego montujemy odbijaki.
Sruby od odbijaków dobrze posmarować smarem (przynajmniej się nie zapieką i nie będzie problemu z ich ewentualnym odkręceniem. To samo się tyczy śrub mocujących które są wręcane od strony bagażnika
Wszystko oczywiscie montujemy w odwrotnej kolejności. montarz nowego jest banalny i nie przysparza większych kłopotów. wszystko pasuje idealnie bo to w koncu AUDI :mrgreen:
a teraz długo oczekiwany efekt koncowy
i to by było na tyle
Czas wykonania przeszczepu: około 20 min (z przerwą na papierosa )
W kolejnym odcinku "Murdock naprawia AUDI" (za dużo oglądam serialu Drużyna A <urodziny> <mikolaj> ) będzie wymiana błotnika przedniego oraz montaż spryskiwaczy reflektorów <ok>
Pozdrawiam Kamil Widomski vel. "widmo"
Ostatnio po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć używany aczkolwiek w idealnym stanie zderzak tylni w kolorze mojego samochodu Biała Alpinka L90E
Czemu zdecydowałem się na wymianę zderzaka ?
Sami widzicie, że pęknięce było dosyć poważne i w newralgicznym miejscu. Koszt naprawy tego zderzaka był dla mnie nieopłacalny. Innemu może to nie będzie przeszkadzać, ale ja lubie jak auto jest zadbane. Wiec zdecydowałem sie na jego wymianę i przy okazji zrobić małe fotostory
Potrzebne narzędzia:
- Klucz płasko-oczkowy 16mm (może być nasadka i grzechotka)
- Klucz płasko-oczkowy 13mm (j/w)
- Śrubowkręt krzyżakowy
- Śrubowkręt płaski (dość szeroki i długi)
- WD-40
- Smar
Więc zaczynamy od otwarcia bażnika i podniesienia wykładziny. Po prawej i po lewej stronie zobaczymy po 2 śruby.
Na tym drugim zdjęciu jedna ze śrub jest zakryta przez wąż od LPG
Dobrze by było od dołu zlokalizować te śruby i popryskać je WD-40 w celu łatwiejszego odkręcenia. Teraz bierzemy klucz lub nasadkę 17mm i odkręcamy te śruby i wyciągamy na bok.
Gdy juz to mamy za sobą, bierzemy płaski śrubowkręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka. Widać to na poniższym zdjęciu.
Teraz bierzemy śrubowkręt krzyżakowy i odkręcamy małą śrubkę wewnątrz tego otworu.
Teraz czas aby odkręcić śruby mocujące nadkola do zderzaka
powinny być 2 śrubki na stronę (mi 1 gdzieś sie zgubiła)
bierzemy śrubokręt krzyżakowy i odkręcamy je (zarówno z lewej jak i z prawej strony)
W tym momencie zderzak trzyma się tylko na plastikowych zaczepach.
U siebie mam wlew gazu założony do zderzaka
W tym celu wziołem klucz 17 i odkręciłem rurkę do tankowania gazu.
Zawór zostawiłem w starym zderzaku, bo wlew gazu będę przenosił pod klapkę paliwa (ale o tym i innym odcinku ) na razie jeżdzę tylko na PB wiec wlewu nie bede narazie montował.
Teraz pora na plastikowe zaczepy które było widać na poprzednim zdjęciu (w tle)
Bierzemy długi szeroki płaski śrubowkręt i podważamy zatrzaski (ślizgi zderzaka) tylko tak aby ich nie połamac. Operację wykonujemy z lewej i prawej strony.
Gdy już je odczepimy boki zderzaka powinny nam luźno latać.
Możemy teraz delikatnie pociągnąć za zderzak (raz z lewa raz z prawa) i powoli go wysuwać tak jak na fotce poniżej
Gdy juz nam się zderzak wysunie to go wyciągamy.
tak wygląda Audi bez zderzaka.... <osohozi> :roll:
Teraz bierzemy się za demontaż odbojów ze starego zderzaka i przekręceniu ich do nowego
W tym celu odginamy 3 plaskikowe zaczepy w czarnej listwie zderzaka
tak jak na zdjęciu poniżej (zaczepy mogą się różnić w zależnosci od wersji zderzaka i listwy)
i delikatnie je odginając wysuwamy czarną listwę.
Naszym oczom ukażą się 2 sruby mocujące odbijak ze zderzakiem
Bierzemy klucz 13mm i je odkręcamy (pamietać nalezy o 2 podkładkach cienka i gruba)
na powyższym zdjęciu zdemontowany odbijak ze śrubami i podkładkami
to samo robimy z drugiej strony
Gdy juz odkręcimy odbijaki, stary zderzak odkładamy na bok a na salę tortur i operacji bierzemy nowy do którego montujemy odbijaki.
Sruby od odbijaków dobrze posmarować smarem (przynajmniej się nie zapieką i nie będzie problemu z ich ewentualnym odkręceniem. To samo się tyczy śrub mocujących które są wręcane od strony bagażnika
Wszystko oczywiscie montujemy w odwrotnej kolejności. montarz nowego jest banalny i nie przysparza większych kłopotów. wszystko pasuje idealnie bo to w koncu AUDI :mrgreen:
a teraz długo oczekiwany efekt koncowy
i to by było na tyle
Czas wykonania przeszczepu: około 20 min (z przerwą na papierosa )
W kolejnym odcinku "Murdock naprawia AUDI" (za dużo oglądam serialu Drużyna A <urodziny> <mikolaj> ) będzie wymiana błotnika przedniego oraz montaż spryskiwaczy reflektorów <ok>
Pozdrawiam Kamil Widomski vel. "widmo"
Extra instrukcje tworzysz Kamilu , widziałem też inne Twoje opisy np. o wymianie osłon na przegubach . To coś więcej niż w książkach , do tego oprócz wiedzy trzeba mieć jakiś dar .
Kilka razy próbowałem wytłumaczyć komuś opisem coś co na 100%wiem że jest prawdą i że tak to trzeba zrobić . Jak to póżniej przeczytałem ,to wybałuszałem ślepia na te wypociny , na ten groch " z kapustą . A tutaj , te Wasze Panowie ( jest Was wielu ) instrukcje i dodane do nich zdjęcia czynią to co dla nas kfiaciarzy , krafcuff i innych cukiernikuff jest czarną magią , bardzo zrozumiałą i prostą do wykonania czynnością .
Pozdrawiam .
Kilka razy próbowałem wytłumaczyć komuś opisem coś co na 100%wiem że jest prawdą i że tak to trzeba zrobić . Jak to póżniej przeczytałem ,to wybałuszałem ślepia na te wypociny , na ten groch " z kapustą . A tutaj , te Wasze Panowie ( jest Was wielu ) instrukcje i dodane do nich zdjęcia czynią to co dla nas kfiaciarzy , krafcuff i innych cukiernikuff jest czarną magią , bardzo zrozumiałą i prostą do wykonania czynnością .
Pozdrawiam .
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Jeśli ktoś nie wie, to proszę nie wprowadzać w błąd. Dzisiaj udało mi się odkręcić zderzak tylny z hakiem fabrycznym. W pewnym stopniu jest to utrudnione.
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia
A czym Twoja instrukcja różni się od tej z pierwszego postu? Bo chyba niczym. Hak jest montowany zamiast odbojów w podłużnice, więc procedura demontażu zderzaka z hakiem czy bez jest taka sama.BIG pisze:Jeśli ktoś nie wie, to proszę nie wprowadzać w błąd. Dzisiaj udało mi się odkręcić zderzak tylny z hakiem fabrycznym. W pewnym stopniu jest to utrudnione.
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Właśnie tez nie wiem, sam zdejmowałem u siebie zderzak wiele razy i niby podobnie jak tutaj jest napisane, a Ty sugerujesz że ktoś wprowadza w jakis błąd? :lol:Kamuś pisze:A czym Twoja instrukcja różni się od tej z pierwszego postu? Bo chyba niczym. Hak jest montowany zamiast odbojów w podłużnice, więc procedura demontażu zderzaka z hakiem czy bez jest taka sama.BIG pisze:Jeśli ktoś nie wie, to proszę nie wprowadzać w błąd. Dzisiaj udało mi się odkręcić zderzak tylny z hakiem fabrycznym. W pewnym stopniu jest to utrudnione.
1) Po otwarciu bagażnika i odsłonięciu wykładziny po prawej i lewej stronie są 4 śruby. Należy odkręcić je wszystkie.
2) bierzemy płaski śrubokręt i wydłubujemy plastikową zaślepkę w czarnej listwie zderzaka tuż obok zamka a następnie odkręcamy śrubkę
3) Kluczem typu torx odkręcamy po 2 śrubki z każdej strony mocujące nadkole do zderzaka
4) odczepiamy z lewej i prawej strony zderzak od nadwozia
5) równomiernie z lewej i prawej strony wyciągamy zderzak z nadwozia (najlepiej zrobić to we 2 osoby, gdyż jest to na prowadnicach i wychodzi razem z hakiem)
6) należy odkręcić śruby (po 2 z każdej strony) mocujące zderzak do haka oraz 2 plastikowe wkrętki od spodu zderzaka
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Uhu super poradnik też bede zdejmowac zderzak poniewaz musze wyklepac nadkole tylne od srodka bagaznika bo poprzedni własviciel to zrobil na szybko ( czyli zaszpachlowal i pomalowal ) teraz wychodzi ruda i jak tylko bedzie cieplej to biore sie za naprawe ale juz porzadnie bez szachli w duzych ilosciach