[B4 ABT] ustawianie zapłonu - ciekawe zjawisko
[B4 ABT] ustawianie zapłonu - ciekawe zjawisko
Wykonywałem ustawianie zapłonu w B4 ABT (94 rok). Rozrząd jest ustawiony idealnie, silnik zapala bezproblemowo.
Używałem mini lampy stroboskopowej. Przewód sygnałowy lampy owinąłem wokół przewodu zapłonowego 1-szego cylindra, zaciski +/- podłączyłem do akumulatora.
Zaznaczyłem sobie kreskę na kole zamachowym korektorem żeby była dobrze widoczna, zagrzałem silnik do 90st, poluzowałem aparat zapłonowy i ustawiam.
Ustawiłem aparat tak, aby kreska mniej więcej zrównała się z dolną krawędzią otworu w skrzyni.
Teraz ciekawi mnie jedna rzecz która zachodziła - "kreska" nie zawsze była w odpowiednim miejscu, czasem (co 2-3 sekundy) mrugnęła przesunięta o 1 cm w jedną lub drugą stronę. Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ? Zauważyłem też, że w tych momentach silnik lekko zadrżał - tak, jakby mu nieco zapłon "wypadł".
Czy takie zjawisko jest normalne, czy szukać jakiejś przyczyny ?
Używałem mini lampy stroboskopowej. Przewód sygnałowy lampy owinąłem wokół przewodu zapłonowego 1-szego cylindra, zaciski +/- podłączyłem do akumulatora.
Zaznaczyłem sobie kreskę na kole zamachowym korektorem żeby była dobrze widoczna, zagrzałem silnik do 90st, poluzowałem aparat zapłonowy i ustawiam.
Ustawiłem aparat tak, aby kreska mniej więcej zrównała się z dolną krawędzią otworu w skrzyni.
Teraz ciekawi mnie jedna rzecz która zachodziła - "kreska" nie zawsze była w odpowiednim miejscu, czasem (co 2-3 sekundy) mrugnęła przesunięta o 1 cm w jedną lub drugą stronę. Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ? Zauważyłem też, że w tych momentach silnik lekko zadrżał - tak, jakby mu nieco zapłon "wypadł".
Czy takie zjawisko jest normalne, czy szukać jakiejś przyczyny ?
Mam to samo w swoim ABT, wszystko już powymieniane oprócz cewki i aparatu zapłonowego, a dalej w nim zapłon wypada, nie wiem co z nim jest że tak się dzieje, tyle że u mnie mi się wydaje że troszkę za długo nim trzeba kręcić zanim zapali, mógłbyś nagrać filmik i wrzucić jak Twój pali tak dla porównania?
Nie sprawdzałem, ale przy wymianie UPG zalałem cylindry naftą i było tak: przez ok. 1,5 godz. nafta się utrzymywała więc zostawiłem na drugi dzień. Jak przyszedłem do garażu na drugi dzień: w cylindrach 2,3,4 nafta się utrzymywała nadal, a z cylindra 1 przeciekła. Więc wnioskuję że 1 cylinder ma nieco gorszą kompresję.Jarewa pisze:Sprawdzałeś kompresję?
Sondę wymieniłem na nową (zamiennik), myślę że jest ok.Jarewa pisze:sprawdzałeś sondę?
Coś takiego: http://archiwumallegro.com.pl/mini+lamp ... 14352.htmlJarewa pisze:A jaką lampę masz?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ale to nie świadczy czy góra szczelna. Bynajmniej już jest powód żeby silnik miał czkawkę.tomek83 pisze:ale przy wymianie UPG zalałem cylindry naftą i było tak: przez ok. 1,5 godz. nafta się utrzymywała więc zostawiłem na drugi dzień. Jak przyszedłem do garażu na drugi dzień: w cylindrach 2,3,4 nafta się utrzymywała nadal, a z cylindra 1 przeciekła.
Firma cena?tomek83 pisze:Sondę wymieniłem na nową (zamiennik), myślę że jest ok.
To bardziej zabawka niż lampa. Ale lepszy rydz niż nic.Coś takiego: http://archiwumallegro.co...2031814352.html