Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z Bosch] Moja audiczka

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 1Z Bosch] Moja audiczka

Post autor: krzyn33 » 09 maja 2013, 15:42

Witam.

Przedstawiam Wam moje autko. Moja pierwsza własność, gdyż wcześniej jeździłem Golfem ojca. Furka zakupiona w lipcu 2011 na rzeszowskiej giełdzie od handlarza, a że człowiek jeszcze młody i niedoświadczony, to troszeczkę przepłaciłem (przynajmniej o parę stów). Z niemieckich papierów, które dostałem razem z autem wynika, że Audiczka po polskich drogach śmiga od 2008 roku.

rok produkcji: 1992
silnik: 1Z na Boschu
przebieg: sam chciałbym wiedzieć :-?, stan licznika 260 tys.
(ubogie) wyposażenie:
- wspomaganie
- el. szyberdach
- centralny zamek

Co zostało zrobione od kupna ?

- naprawiony licznik (trybik licznika i zimne luty)
- uszczelniona lejąca pompa (dlatego ciut przepłaciłem)
- rozrząd (bez pompy wody)
- koło pasowe z tłumikiem drgań (bo się coś za dużo gibało)
- kółko rozrządu na wale + zbita końcówka na wale = przestawiający się zapłon, na szczęście problem już za mną
- zawieszenie przód (kompletne oprócz sworzni wahacza, bo odziwo zero luzu miały)
- kompletne sprzęgło (SACHS), niestety po wymianie dalej szarpie
- kompletne hamulce tył
- grzanie świec na przycisk ze środka

Co jest jeszcze do zrobienia ?

- zaślepienie EGR (już niedługo) + obowiązkowo czyszczenie kolektora zrobione <ok>
- poduszki pod silnikiem, zakupiłem już ori używki, czekają tylko na wymianę zrobione <ok>
- podsufitka (już widzę we wstecznym lusterku jak faluje na wietrze)
- no i trzeba jeszcze raz zaglądnąć do sprzęgła, bo po wymianie 3 miesiące był spokój, a teraz znowu szarpie na 1 biegu, przy ostrzejszym ruszaniu słychać "rzężenie" łożyska, więc pewnie łożysko


Chciało by się zrobić dużo, dużo więcej przeglądając furki kolegów z forum, niestety nie pozwalają na to fundusze :cry:

kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Niedawno na pokładzie wylądował mój ręcznej roboty OIL CATCH TANK (odtworzenie pomysłu kolegi wojtas3 z forum vw golfa)

Bidon z Tesco + kilka złączek z Castoramy

Obrazek


A tak to wygląda juz po zamontowaniu na pokładzie:

Obrazek

Niestety przez gruby wąż musiałem odstawić do garażu osłonę silnika :-(

20.05.2013

Dziś z nudów postanowiłem zrobić porządek pod maską. Wąż ogrodowy został zastąpiony eleganckim czarnym wężem olejowym, z wykorzystaniem oryginalnego przewodu od odmy.
Tak to się teraz prezentuje:

Obrazek

Najważniejsze, że osłona silnika wróciła na miejsce <ok> :mrgreen:

25.05.2013

W końcu znalazłem trochę czasu i udałem się do zaufanego mechanika (mojego teścia - co gdyby nie on :-D ) i wymieniliśmy poduszki pod silnikiem. Nie wiem jakim cudem one mają wpływ na sprzęgło, ale teraz jakby mniej szarpie i nie ma tego charakterystycznego "rzężenia" łożyska. Zauważyłem też, że przy gaszeniu silnika mniej autem rusza.

A przy okazji wyczyściłem kolektor ssący i zaślepiłem to ustrojstwo zwane EGR-em.

Kolektor przed czyszczeniem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po czyszczeniu:

Obrazek

Obrazek

Nie było tyle syfu ile się spodziewałem, ale jednak trochę tam siedziało. Efekt taki, że autko dużo lepiej się zbiera jak już turbo wstanie.

Przy okazji tego, że wziąłem ze sobą laptopa podpiąłem autko pod Vaga i zwiększyłem ciut dawkę paliwa. Było 28-30, jest 16-18. Troszkę więcej dymu się pojawiło, ale cóż. W końcu Audi ma już 21 lat :-D
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, 13:15 przez krzyn33, łącznie zmieniany 1 raz.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 02 cze 2013, 22:10

Ładny Zetor w bdb stanie - mody też w dobrym kierunku.
Dodaj jeszcze dodatkowy dolot do filtra powietrza i dym powinien delikatnie eis zmniejszyć i turbo szybciej się wkręca.

Szerokości i bezawaryjnej jazdy!

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 04 cze 2013, 19:21

hehe bardzo ładna beee 4 ;D

Może jak wymienisz jeszcze poduszki pod skrzynia to szarpanie całkowicie ustanie?

Ile cie kosztowało sprzęgło? Wymieniałeś komplet czy tylko tarczę?

Dawka dobra, też taką ustawiłem. Jak już miałeś podpięte warto było sprawdzić kąt wtrysku, regulacja bardzo prosta w razie potrzeby ;)

Bezawaryjności. <ok>

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 04 cze 2013, 19:58

Wertyn pisze:Ile cie kosztowało sprzęgło? Wymieniałeś komplet czy tylko tarczę?
400 zl około, cały komplet sachsa
Wertyn pisze:Może jak wymienisz jeszcze poduszki pod skrzynia to szarpanie całkowicie ustanie?
Na razie prawie wogóle nie szarpie, więc zostawię, pojeżdżę i sie zobaczy. Myślałem jeszcze o kole zamachowym, że to ono może być przyczyną :?:

[ Dodano: 2013-06-04, 20:05 ]
Wostok, niezły pomysł. Przeszperam forum i w wolnym czasie trzeba będzie coś takiego namodzić <ok>

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 04 cze 2013, 20:44

Ja wyciąłem dziurę tak jak jest zaznaczone na zdjęciu i wsadziłem kawałek rurki PCV dobrze dopasowałem i jest OK :-D

Obrazek

Watpię, żeby zamach miał coś do tego szarpania. Może sprawdż dokręcenie poduszek od skrzyni.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 07 cze 2013, 12:38

W końcu udało mi się nabyć wtryski AFN :mrgreen:
Ciekawe czy moje stare wtryski sa 1 czy 2 sprężynowe (auto z października 1992r) ? Pytanie do kolegów co też mają ten rocznik i wymieniali na AFN: czy oprócz nowych podkładek trzeba coś przerabiać, czy są jakieś trudności w wymianie ?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 07 cze 2013, 16:00

jest gdzieś o tym temat, wtyczkę od sterującego trzeba przerobić, ogolnie wyciągnąć stare wtryski [; co może nie pójść łatwo, na koniec dawka i kąt do ustawienia. no ale wszystko w temacie który gdzies tam jest ;]
powodzenia

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 cze 2013, 16:28

Wtyczka jest ta sama, tylko ogólnie u nas w audiczce jest dłuższy kabel, prawdopodobnie miales 1 sprężynowe. Wtrysk sterujący w 1 sprężynowych ma kabelek wychodzący z wtrysku w lewą strone a w 2 spreżynowym jest w prawą.
Natomiast pozostałe jeśli sa 1 sprężynowe to nakretki na wtryskach są poniżej pokrywy zaworów a przy 2 sprężynowych są na równi z nią. Przewody wtryskowe te metalowe beda potrzebne jesli miales 1 spreżynowe. Śruby chyba też sa dłuższe od tych łapek Y przy 2 sprężynowych i podkładki pod te łapki. To tyle w temacie zmiany wtryskow.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 08 cze 2013, 10:16

Krzysiu dzięki za pomoc. Jak wymienię to się podzielę moimi odczuciami <ok>

bartusgo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 439
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:15
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: bartusgo » 08 cze 2013, 22:29

Siemka ładna b4 ! powodzenia w modzeniu i szerokosci :P :mrgreen:

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 13 cze 2013, 11:17

Wczoraj zmodziłem dodatkowy wlot powietrza do filtra <ok>

Przy okazji przyjrzałem się moim wtryskom, bo niedługo podmiana na AFN-y :mrgreen: Przy starych wtryskach kabel od sterującego ma ok 1 metra :shock: Przy AFN-ie to ledwo 15 cm <lupa>

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 13 cze 2013, 11:41

krzyn33 pisze:Wczoraj zmodziłem dodatkowy wlot powietrza do filtra <ok>

Przy okazji przyjrzałem się moim wtryskom, bo niedługo podmiana na AFN-y :mrgreen: Przy starych wtryskach kabel od sterującego ma ok 1 metra :shock: Przy AFN-ie to ledwo 15 cm <lupa>
nom, trzeba wyjąć wtyczkę z tego pęku i połączyć prawie na sztywno :)

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 13 cze 2013, 17:10

haha no ja przy montażu musiałem dzwonić do kostrza bo nie wiedziałem co i jak z tym kablem, ale wystarczy na pewno ;D

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 13 cze 2013, 20:11

Fajna maszynka dbaj o nia :) Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 13 cze 2013, 21:33

Koledzy nie wiem jakim cudem dopiero teraz to zauważyłem. Ta wtyczka przy filtrze paliwa, (od której u mnie kabel wisi sobie samopas niezaizolowany) jest od czujnika wody z ori filtra :?: Bo chyba nie jest to coś innego, czym musiałbym się przejmować :?: :-P

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl