Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 17 sty 2013, 11:57

paji, ładnie <ok>

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 25 sty 2013, 16:31

Koledzy ja mam co prawda golfa III bylego anglika heh ale tez 1z mialem 8bit i soft od kostrza teraz nadszedl czas na 16bit wtryski afn i soft kostrz,musicie uwznie wybierac te 16bit do swojego auta ja mojego 8bit 021c odsprzedalem koledze do b4 tdi 1z 021d niby to samo ale ile walki mialem aby opanowac kostkie kompa to masakra na moim ecu swiecilo mu sie smarowanie oraz nie dzialaly swiece a kompy niy oba 8 bit,natomiast na czas zanim kostrz przysle mi 16bit 021at mam wlozony seria 8bit od kumpla audi po przepinowaniu kostki ecu obroty itak za male musialem je podniesc to taka przestroga ze nie wszystko pasi mimo ze wyglada tak samo,ale za to w golfie przejscie z 8bit na 16bit z passata b4 wymaga przepinowania wtyczki zamieniamy pin swiec i pin pogrzewacza i juz lata,ogolne wrazenia na 16 ori chodzi plynniej szybsze reakcje na gaz a na wtryskach afn ciszej jest,zobaczymy jak przyjdzie zmodzony od kostrza... ale litanie wywalilem heheh

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 sty 2013, 18:41

lisek83 pisze:Koledzy ja mam co prawda golfa III bylego anglika heh ale tez 1z mialem 8bit i soft od kostrza teraz nadszedl czas na 16bit wtryski afn i soft kostrz,musicie uwznie wybierac te 16bit do swojego auta ja mojego 8bit 021c odsprzedalem koledze do b4 tdi 1z 021d niby to samo ale ile walki mialem aby opanowac kostkie kompa to masakra na moim ecu swiecilo mu sie smarowanie oraz nie dzialaly swiece a kompy niy oba 8 bit,natomiast na czas zanim kostrz przysle mi 16bit 021at mam wlozony seria 8bit od kumpla audi po przepinowaniu kostki ecu obroty itak za male musialem je podniesc to taka przestroga ze nie wszystko pasi mimo ze wyglada tak samo,ale za to w golfie przejscie z 8bit na 16bit z passata b4 wymaga przepinowania wtyczki zamieniamy pin swiec i pin pogrzewacza i juz lata,ogolne wrazenia na 16 ori chodzi plynniej szybsze reakcje na gaz a na wtryskach afn ciszej jest,zobaczymy jak przyjdzie zmodzony od kostrza... ale litanie wywalilem heheh
Wywaliłeś 8-) Ale kompy pasują bez problemu 8 za 16 ,czy 8 za 8 ...tylko trzeba wiedzieć jakie są róznice między modelami kompów z różnych aut i z tych samych modeli aut również ,bo różnice są ;-) a już na pewno są pomiędzy kompami z audi i vw ;-) Wystarczy więc porównać pinologię kompa i wszystko jasne 8-) co do problemu z kontrolką smarowania to zapewniam cię ze komp nic nie wie o kontrolce od smarowania ,bo to jest oddzielna instalacja za którą odpowiada mini check na płycie licznika ,także jej świecenie nie ma i nie może mieć nic wspólnego ze zmianą kompa :-P co do obrotów, to obroty w adaptacjach w różnych kompach mogą być różne ,bo kazdy kto ma vaga może sobie zmienić

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 26 sty 2013, 08:36

Munior masz racje co do smarowania jak i tych obrotow ja napisalem tak ogolnikowo info,bo inni moga pomyslec ze 16bit obojetnie jaki sie podlacza i dziala,a z ciekawostki jak podlacza sie 16bit z immo do auta bez immo to kluczyk ma byc wyjety ze stacyjki i wtedy zapali,dobra opcja na szybkie sprawdzenie czy komp sprawny.

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 05 maja 2013, 22:44

Panowie mam pytanko otóż chciałem przyszykować swoje audi do odniesienia mocy bo czasami brakuje, i chciałbym zmienić sterownik na 16 bit numer mojego kompa to 028 906 021 D (8 bit) i z tego co wyczytałem na forum należało by zmienić go na 028 906 021 BD (16 bit) moje pytanie brzmi czy musi to być sterownik od audi A4 1.9 AHU czy może być od passata, golfa czy innego ustrojstwa z VW z silnika AHU bądź sterownika z silnika że srężarką typu WG ?? Wydaje mi się że po wyłączeniu immo i poprawieniu pinologi we wtyczce ECU silnik będzie normalnie funkcjonował ??!!


P.S. czy immo w tym sterowniku wyłącze vag can commander 3.6 ?? czy może się ktoś orjentuje ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 maja 2013, 23:04

owojtas pisze:chciałbym zmienić sterownik na 16 bit numer mojego kompa to 028 906 021 D (8 bit) i z tego co wyczytałem na forum należało by zmienić go na 028 906 021 BD (16 bit) moje pytanie brzmi czy musi to być sterownik od audi A4 1.9 AHU czy może być od passata, golfa czy innego ustrojstwa z VW z silnika AHU bądź sterownika z silnika że srężarką typu WG ?? Wydaje mi się że po wyłączeniu immo i poprawieniu pinologi we wtyczce ECU silnik będzie normalnie funkcjonował ??!!
Będzie funkcjonował i z VW ,tylko taki komp z vw , w audi będzie żle "widział " wskazania z czujników hamulca i sprzegła ...a tego pinologią nie zmienisz ;-) Więc nie kombinuj z kompami z VW ,tylko najlepiej żeby to był komp z audi A4 021 BD ,bo Kostrz ma do niego chyba najlepszy soft jaki można zrobić :mrgreen: ...cały zrobiony komputer bez immo ,zapewne też ma ,a jak aktualnie nie ma ,to ja mam 8-) Jeżdziłem na różnych softach ,ale ten w BD jest według mnie najlepszy <spoko>

owojtas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 05 wrz 2010, 12:12

Post autor: owojtas » 06 maja 2013, 15:00

a mógłbyś mi napisać jaki byłby koszt sterownika z programem takim na ok 110 km ???

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 27 maja 2013, 08:53

Tak sobie czytam ten temat i może też coś powiem na ten temat :mrgreen:

Moja B4 jest po przekładce z Bosha na Pierburga + zmiana kompa na 16-bit + wtryski od AFN'a + program + wycięcie katalizatora i wstawienie przelotu

Jeżdżę tym zestawieniem od roku i powiem wam, że naprawdę warto w coś takiego zainwestować ;-)

Spalanie oscyluje w granichac 5,5 l. (bez deptania) do 7l. (z cyklu "...taki jesteś szybki ?")

Ogólnie jedyne co muszę zmienić to dołożyć jakiś większy FMIC bo niestety, ale ma za mało tlenu i potrafi zakopcić <osohozi> Ale po objechaiu takiego Paszteta B5FL 130km AWX banan z twarzy nie schodzi <piwo> Polecam wszystkim <ok>

zaviel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 09 wrz 2010, 13:50

Post autor: zaviel » 27 maja 2013, 12:42

Niemy88 pisze: Moja B4 jest po przekładce z Bosha na Pierburga + zmiana kompa na 16-bit + wtryski od AFN'a + program + wycięcie katalizatora i wstawienie przelotu
Ile kosztuje taki zabieg :?:
Robiłeś to w całości u jednej osoby :?:

Awatar użytkownika
Niemy88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 paź 2010, 00:09
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Niemy88 » 27 maja 2013, 14:32

zaviel pisze:
Niemy88 pisze: Moja B4 jest po przekładce z Bosha na Pierburga + zmiana kompa na 16-bit + wtryski od AFN'a + program + wycięcie katalizatora i wstawienie przelotu
Ile kosztuje taki zabieg :?:
Robiłeś to w całości u jednej osoby :?:
Wysłałem Ci szczegóły na PW

Awatar użytkownika
win386
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 sie 2012, 14:30
Lokalizacja: WLKP PWR

Post autor: win386 » 07 cze 2013, 21:14

Czy możecie polecić Kogoś sprawdzonego i znającego się na rzeczy do podrasowania 1z z woj. Śląskiego ? Mile widziany rejon Katowic, Dąbrowy Górniczej.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 07 cze 2013, 22:00

Najlepiej pogadaj z Kostrzem i będziesz miał gotowca dedykowanego tylko do B4 wiec generalnie bardzo ok. Ja tak mam i autko śmiga aż miło.
Kompy sprzedaje w dziale giełda.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 07 cze 2013, 23:15

Zapisze tu panowie bo nie będę zaczynał nowego tematu. Chodzi o to że bardziej by mi zależało na podniesieniu momentu niż mocy i nie stracić za wiele na ekonomi. Czy znacie jakiś dobry sposób na to i jaki tego mniej więcej koszt? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 07 cze 2013, 23:37

kamsta pisze:Zapisze tu panowie bo nie będę zaczynał nowego tematu. Chodzi o to że bardziej by mi zależało na podniesieniu momentu niż mocy i nie stracić za wiele na ekonomi. Czy znacie jakiś dobry sposób na to i jaki tego mniej więcej koszt? Pozdrawiam.
Moment i moc są od siebie współzależne. Przy mądrym chipsie nie stracisz na ekonomii.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 08 cze 2013, 00:15

To znaczy że wystarczy tylko mapę w kompie zmienić i już będzie efekt? Czy do tego wrzucić np wtrychole od afn. Czy na takim zestawie da sie utrzymać spalanie w okolicach 5.5 do 6 litrów przy mieszanym stylu jazdy? I co sie uzyska po takim zabiegu? Bo silnik ma swoje za sobą i nie chodzi mi tu o moc zedu 120 kucy ale tak w okolicach 105 i do tego moment odpowiedni:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl