[B4 1Z] Pompa wtryskowa paliwa czy kompletna?
[B4 1Z] Pompa wtryskowa paliwa czy kompletna?
Witam, mam pytanie dotyczące pompy paliwowo wtryskowej. Ostatnio po zdjęciu obudowy silnika zauważyłem wgłębienie w którym paliwo się zbiera, po wytarciu znów się tam gromadzi.
Mam pytanie, czy powinien w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu otwarty otwór, bo na zdjęciu (pożyczone z internetu) wygląda jakby było czymś zasklepione, a u mnie otwór ze zbierającym się paliwem, to jak powinno być i do czego ten otwór, jak macie u siebie?
Mam pytanie, czy powinien w tym miejscu zaznaczonym na zdjęciu otwarty otwór, bo na zdjęciu (pożyczone z internetu) wygląda jakby było czymś zasklepione, a u mnie otwór ze zbierającym się paliwem, to jak powinno być i do czego ten otwór, jak macie u siebie?
To nie chodzi o jakiś mały rowek, tylko ok 1,5-2cm otwór ok 8-10mm średnicy wywiercony fabrycznie, przez cały korpus, strzałka wskazuje to miejsce, tylko na tym zdj od kogoś, jakby korek miało jakiś wypukły, u mnie pusta tuleja z paliwem widoczna. Coś przeszkadza jak otwarte, mogą się jakiś zanieczyszczenia dostać tędy do środka i w tryski zabrudzić, czy paliwa więcej zużywa wtedy lub jakieś inne niekorzystne wpływy?pkrr pisze:ja tam mam taki rowek i też mi się zbiera paliwo, uszczelki nastawnika do wymiany
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5492
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
To jaką rolę pełni ten klin, bo jak nazwa wskazuje coś klinuje, więc jak go nie ma coś się może rozregulować? A o uszczelkę chodzi tę zaznaczona na zdjęciu taka na górze pod deklem, czy jeszcze jakaś i wymienia się bez problemu, czy coś trzeba sklinować,regulować później?Krzysiek 84 pisze:To jest Klin nastawnika. U niektórych jest lub nie ma go, Wymiana uszczelek nastawnika załatwi sprawe.
http://img837.imageshack.us/img837/9969 ... kowado.jpg
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5492
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Wymienia sie uszczelke pod nastawnikiem i pod deklem nastawnika. Nic nie rozreguluje się bo jest przykrecony nastawnik do pompy, A klin ułatwia troche ustawienie dawki paliwa po jego zamontowaniu bo jest ograniczony jego ruch i zakres regulacji.
Po wymianie uszczelek trzeba bedzie pod vaga podpiąć się by ustawić dawke i przed demontażem nastawnika należy zaznaczyć sobie jego położenie by nie było potem problemu z uruchomieniem silnika.
Po wymianie uszczelek trzeba bedzie pod vaga podpiąć się by ustawić dawke i przed demontażem nastawnika należy zaznaczyć sobie jego położenie by nie było potem problemu z uruchomieniem silnika.
Właśnie tak zacząłem czytać o tych nastawnikach i trochę się wystraszyłem, że ławo nastawnik można uszkodzić, wiec trzeba by pewnie teoretycznie się dobrze przygotować do tego. Bo w tej chwili, nie wymieniając tych uszczelek, to skutkuje to czym negatywnie, minimalnie paliwa więcej zużywane jest, bo sie odrobina uleje, czy coś poważniejszego może się stać?Krzysiek 84 pisze:Wymienia sie uszczelke pod nastawnikiem i pod deklem nastawnika. Nic nie rozreguluje się bo jest przykrecony nastawnik do pompy, A klin ułatwia troche ustawienie dawki paliwa po jego zamontowaniu bo jest ograniczony jego ruch i zakres regulacji.
Po wymianie uszczelek trzeba bedzie pod vaga podpiąć się by ustawić dawke i przed demontażem nastawnika należy zaznaczyć sobie jego położenie by nie było potem problemu z uruchomieniem silnika.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5492
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nastawnik albo pompę ,jak nie trafisz nastawnikiem w pierścień dawkujący,choć przy potencjometrycznym ,raczej trudno nietrafić z racji jego "grubego dołu "TDI80 pisze:Właśnie tak zacząłem czytać o tych nastawnikach i trochę się wystraszyłem, że ławo nastawnik można uszkodzić,
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
![;-)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
Bardzo słusznie 8-)TDI80 pisze:trzeba by pewnie teoretycznie się dobrze przygotować do tego.
Nic .prucz tego że ulewa się paliwo i śmierdziTDI80 pisze:w tej chwili, nie wymieniając tych uszczelek, to skutkuje to czym negatywnie, minimalnie paliwa więcej zużywane jest, bo sie odrobina uleje, czy coś poważniejszego może się stać?
![:-P](https://audi80.pl/images/smilies/jezyk_oko.gif)
Dzięki Wam za pomoc, już mniej więcej kojarzę, co to za tajemniczy otwór z paliwem i jak temu zaradzić, może w wolnej chwili coś pokombinuje, to może tez od razu nastawnik, by można wyczyścić, pomaga podobno znacznie w pracy silnika takie czyszczenie, ale z tego co widzę, poza minimalnym ubytkiem paliwa i zapachem to tragedii nie ma ![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:)](https://audi80.pl/images/smilies/usmiech.gif)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5492
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko