[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Najważniejszy jest sposób zakładania. Można zamienniki stosować i poprawnie założony zamiennik będzie lepszy od źle założonej firmówki.
Nie przesadzać z naciągiem i kontrolować stan paska (czy nigdzie nie trze i nie robi się gładki jak szkło w sensie czy nie poleruje się). Pofatygować się czasami i zobaczyć jak ułożył się pasek po kilku tyś. km (luz i jego stan).
Lepiej minimalnie nie dociągnąć niż przesadzić z naciągiem (chodzi o zimę).
Przy regularnym zaglądaniu pod maskę jak wszystko gra 80 000 można zrobić śmiało.
Sam robisz auto i znasz go najlepiej. Filozofii żadnej i nie trzeba nikomu niepotrzebnie płacić. No chyba, że w swetrach (VW golf) gdzie dojście jest słabe ale płacić za wzdłużny silnik to według mnie przesada. Nawet z klimą.
Nie przesadzać z naciągiem i kontrolować stan paska (czy nigdzie nie trze i nie robi się gładki jak szkło w sensie czy nie poleruje się). Pofatygować się czasami i zobaczyć jak ułożył się pasek po kilku tyś. km (luz i jego stan).
Lepiej minimalnie nie dociągnąć niż przesadzić z naciągiem (chodzi o zimę).
Przy regularnym zaglądaniu pod maskę jak wszystko gra 80 000 można zrobić śmiało.
Sam robisz auto i znasz go najlepiej. Filozofii żadnej i nie trzeba nikomu niepotrzebnie płacić. No chyba, że w swetrach (VW golf) gdzie dojście jest słabe ale płacić za wzdłużny silnik to według mnie przesada. Nawet z klimą.
Ja wymieniałem u siebie rozrząd we wrzesniu tamtego roku i wymieniłem pasek, napinacz i zimmering wałka rozrządu bo leciał olej... jak pytałem o amortyzator drgan to tez mi powiedziano że tego sie nie wymienia... a o dolnym kole pasowym tym bardziej nic nie wiem żeby sie to wymieniało przy wymianie rozrządu.Thomeck pisze: mechanik kazał mi kupic pasek, małą rolkę, amortyzator drgan i dolne koło pasowe... Czy musze wymienic ten amortyzator drgan i dolne koło? Pozdrawiam.
Spokojnie możesz wymienić napinacz i pasek i masz komplet
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 paź 2010, 20:05
- Lokalizacja: Studzianki/Podlaskie
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Witam. Temat chyba nigdy nie zamarznie. Tak jak i inni ścina mi pasek rozrządu. Kupiłem zestaw SKF (rolka + pasek) wymieniłem i poskładałem wszystko do kupy. Odpalam silnik i słyszę jakiś dziwny dzwięk. Nie miałem pojęcia co to. Przejechałem 30km a pasek ścięty. Ścięcie pasuje idealnie do rolki napinacza. Gdzieś wyczytałem że dolna zębatka do wymiany. Właśnie wróciłem po wymianie nic się nie zmieniło. Próbowałem naginać rolkę ale nie przyniosło efektu.
Jak to jest z tym napinaniem? Wzorowałem się tym filmikiem tu było mówione aby pod siłownik napinacza wetknąć jakąś śrubę i dopiero dociągać torxa. Jak to ma w końcu wyglądać?
Jak to jest z tym napinaniem? Wzorowałem się tym filmikiem tu było mówione aby pod siłownik napinacza wetknąć jakąś śrubę i dopiero dociągać torxa. Jak to ma w końcu wyglądać?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
WhiteWhite pisze:Jak to jest z tym napinaniem? Wzorowałem się tym filmikiem tu było mówione aby pod siłownik napinacza wetknąć jakąś śrubę i dopiero dociągać torxa. Jak to ma w końcu wyglądać?
Nie wiem ale w ABT podobno jest to sam co ABK a ja u siebie żadnej dziurki nie widzę.
Ja jestem po zmianie rozrządu, mimo że napinacz ma luzy na śrubie mocującej na parę mm nie zauważyłem żeby mi pasek ściągał i rwał pozycja jak przed tem skrajnie ku chłodnicy.
A może wy za mocno napinacie pasek?
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Pasek naciągnięty na tyle aby obrócić go można było o 90*. U mnie jest to na pewno wina napinacza lub jego śruby. Jak ręcznie ustawię pasek na środku każdego z kół to po zrobieniu pół obrotu wału tylko na napinaczu się zsuwa, a jak tam zejdzie to wszędzie będzie już spadał. Gdyby nie koło pasowe alternatora to pewnie by spadł całkowicie.Jarewa pisze:WhiteWhite pisze:Jak to jest z tym napinaniem? Wzorowałem się tym filmikiem tu było mówione aby pod siłownik napinacza wetknąć jakąś śrubę i dopiero dociągać torxa. Jak to ma w końcu wyglądać?
Nie wiem ale w ABT podobno jest to sam co ABK a ja u siebie żadnej dziurki nie widzę.
Ja jestem po zmianie rozrządu, mimo że napinacz ma luzy na śrubie mocującej na parę mm nie zauważyłem żeby mi pasek ściągał i rwał pozycja jak przed tem skrajnie ku chłodnicy.
A może wy za mocno napinacie pasek?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A ja mam trochę nie typowy problem, zamówiłem w serwisie tą śrubę pasową 058109281 i ok ale do tego zamówiłem podkładkę sprężystą i nakrętkę N0122314, N0110636 do przykręcenia rolki do tej śruby pasowej jest to podkładka 10 i nakrętka M6 i to ni hu...a nie pasuje ta podkładka prawie spada przez nakrętkę.
Czy też tak macie? ABT,ABK?
Czy też tak macie? ABT,ABK?
no kolego, tak to Ty paska nie naciągniesz... naciągaj ręcznie jednocześnie dokręcając torxWhiteWhite pisze: tu było mówione aby pod siłownik napinacza wetknąć jakąś śrubę i dopiero dociągać torxa. Jak to ma w końcu wyglądać?
Nie...zamówiłem podkładkę sprężystą i nakrętkę N0122314, N0110636 do przykręcenia rolki do tej śruby pasowej jest to podkładka 10 i nakrętka M6 i to ni hu...a nie pasuje ta podkładka prawie spada przez nakrętkę.
Czy też tak macie? ABT,ABK?
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
O widzisz. Zmieniłem śrubę napinacza i pasek nadal uciekał. Zmieniłem na stary sparciały pasek i już było ok. Więc kupiłem pasek GATES i problem ścinania paska zamilkł. Pasek SKF był do dupy. Tylko zastanawiam się dlaczego ta rolka SKF przy ok 2300 obr wyje. Może trafiłem na jakąś podróbkę ?jugo007 pisze:panowie częstym powodem że pasek zjeżdża jest krzywa śruba na której jest rolka na pozór jest masywna ale wystarczy skrzywienie którego nie widać okiem a dla paska to wystarczy aby schodził poza tym trafiła się mi też rolka z SKF która sama w sobie była wadliwa