Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1Z] Buczenie w przedziale 1900-2200 obrotów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2012, 20:06

elbula pisze:jak ,jade 100 i wrzuce na luz i sie tocze to buczy i buczy
elbula pisze:czekam na jakie spostrzeżenia
Spostrzeżenia są takie że masz albo wywalone łożyska ,albo opony 8-) ...na jałowym biegu, podczas toczenia się auta ,nie ma prawa buczeć nic prucz tego ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 21 gru 2012, 20:53

będe próbował cos z tym zrobic a jezeli to lożyska to jakie proponujecie,konkrecizne jakoms ,bo jak robic to konkrecizne

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 gru 2012, 21:31

elbula pisze:jezeli to lożyska to jakie proponujecie
Ja mogę powiedzieć jakiego na pewno bym nie założył <ok> optimal ...kolega załozył i po roku znowu musi zmieniać :-P Poszukaj jakichś SKF lub innych znanych producentów ...choć i tu można nadziać się na podróbkę :-/
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 07 cze 2013, 10:31

Koniec buczenia!! Sprawca wykryty :D Ponad rok musiałem się z tym męczyć i na reszcie się udało :) a konkretnie... przy okazji wymiany skrzyni biegów na dłuższą, okazało się, że łożyska wałka sprzęgłowego już nie ma... tzn jest, ale tylko sama bieżnia i pozostałości po igiełkach... Po rozgrzebaniu połowy motorowni i wymianie łożyska za śmieszne 22zł problem zniknął mam nadzieje na dłuuuugooo :) Teraz przyspieszanie na 4 i 5 biegu od 1800obr. to normalnie czysta przyjemność :D Teraz w B4 mam ciszej niż w C5 :P
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 08 cze 2013, 00:09

Gratulacje za odkrycie. A ja już mam 3 skrzynie założona u siebie i dalej buczy. Poduchy wszystkie w pożądku. Ale odkryłem jedną rzecz dziś rano:-) jak zaczyna buczec to zaczelem jednocześnie delikatnie hamować buczenie ustało. Moja koncepcja jest taką że jest jakiś luz na zacisku z przodu i drgania z ramy poprzez półoś są przenoszone na zaciski. W wolnym czasie sprawdze plywaki na zacisku i obejze klocki i dam znać do jakich wniosków doszedlem:-)
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 08 cze 2013, 10:35

Skrzynia nie ma nic do tego, jak byk napisałem o łożysku wałka sprzęgłowego...
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 08 cze 2013, 22:14

kamsta, po naciśnięciu hamulca ECU ścina dawkę paliwa niezależnie od żądania kierownika, więc efekt podobny do odpuszczenia pedału gazu. Bo bo by było jakby potencjometr się zepsuł i nadawał do kompa sygnał "gaz w podłogę"? :-D

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 09 cze 2013, 12:46

Tego nie wziwlelem pod uwagę że hamulec w ten sposób oddzialowywuje na silnik. Więc moja teoria do niczego. Co do łożyska walka sprzeglowego to chodzi ci o łożysko igielkowe w wale? Jeśli tak to ja przy wymianie skrzyni je też wymieniłem i nie dało żadnego efektu. Tak więc szukam dalej co to może być. Na chwilę obecną wyeliminowalem poduszki pod silnikiem i pod skrzynia, wszystkie przewody i węże w komorze silnika, i zdjelem wszystkie plastiki i buczenie nadal jest.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 09 cze 2013, 15:39

no to tlumik pewnie też sprawdzałeś,mi cos tam rak buczalo i trajkotalo delikatnie okazalo sie ze z racji wieku środkowy tłumik sie urwał tzn zaczep bo tam jeden jest i w troszke wieksze wibracje wpadał ,ale dopóki przu zmianie ojeju tam nie wlazłem pod auto nie bylo nic widac nic nie wisiał tłumik tak to jest tam skonstruowane że nawet bez zaczepa będzie se spoko wisiał tak jak ma wisieć

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 09 cze 2013, 17:18

Sprawdź czy przewód z pompy wspomagania nie styka się z servem od hamulców. Kiedyś tak miałem w ABK i im szybciej jechałem tym głośniej buczało. Albo w ogóle czy coś gdzieś się nie styka i nie przenosi drgań.
Nima dymu bez ognia :D.. Audi nigdy dość :D

jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 03'
jest A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 02'
jest 80 B4 Avant 1Z 94' +
był A6 C5 sedan AFN 99' +
był 80 B4 Avant ABK 93'

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 09 cze 2013, 23:22

Wszystkie przewody spiete zostały tasiemkami elektrycznymi i odciagniete od jakiego punktu styku z jkim kolwiek osprzętem pod maską. Więc to nie jest problem. Ale ewidetnie słychać to po lewej stronie z przodku gdzieś ale ni jak nie umie tego zlokalizować.

[ Dodano: 2013-06-30, 16:40 ]
Panowie wymienilem tarcze i klocki z przodu. Zestaw trw i wszystko ladnie wyczyszczone i nasmarowane. Efekt super i zniklo buczenie ktore bylo bardzo uciazliwe. Stare klocki mialy uszkodzone sprezynki i byl luz. Drgania z silnika i skrzyni biegow po przes polosie przenosily sie na zaciski i dochodzilo do buczenia. Wiec moja teoria sie potwierdzila. Sprobujcie spojzec w tamte miejsce i moze komus to pomoze.
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga