[b4 tdi] cieknąca pompa wody
[b4 tdi] cieknąca pompa wody
Witam, zauważyłem że jak auto stoi to z pompy wody cieknie płyn chłodniczy a dokładnie z miejsca zaznaczonego na czerwono. Gdy auto jest rozgrzane to wtedy nie cieknie. Pytanie co poszło i czy da się uszczelnić czy tylko wymiana.
Jeżeli wymiana to z jakiej firmy brać?
Czy da się ją wymienić bez ściągania chłodnicy
Jeżeli wymiana to z jakiej firmy brać?
Czy da się ją wymienić bez ściągania chłodnicy
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
hej, można to uszczelnić ja to zrobiłem drewnianym kołeczkiem i klejem takim jak do szyb ( sylikon raczej nie da rady ) ale to tylko odwlecze wymianę na jakiś czas może pół roku a może i dwa, u mnie padła całkiem po przeszło roku od tej operacji. Cieknie bo uszczelniacz już się zużył, może dużo na wodzie chodziła a może chwilę wogóle bez. Nie trzeba chłodnicy wyciągać tylko węże zdjąć, pompe wspomagania i jej uchwyt. ( jak później wyjdę do garażu zrobię fote bo leży akurat zdemontowana bo sprzedałem silnik ABK ) Co do firmy nie pomogę bo ja mam pakiet z odzysku zawsze :mrgreen: . PS z uszczelniaczy wałków widać poci sie już na misce ślady oleju masz
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
można kwestia kleju, ale to z czasem itak umrze ( mówię u mnie po przeszło roku zaczęła rzęzić niemiłosiernie ale nie ciekła :mrgreen: ), znaczy może nie będzie cieknąć ale dostanie luzu bo to cieknięcie oznacza uszkodzony pierwszy uszczelniacz i płyn dostaje się do łożyska ( chyba ślizgowego ) tam koroduje i powstaje luz i dziwne dźwięki z czasem. Ważne aby nie mieć wody w układzie a jak już to destylowaną
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
Hepu bardzo polecana pompa, sam taką założyłem i 2 lata śmigam, pięknie chodzi, cichutko, zero śladów potu na pompie. Do wymiany lepiej rozpiąć rozrząd, niby trudniej, ale w konsekwencji szybciej i przy okazji możesz sobie ten rozrząd wymienić:) Pamiętaj, że na częściach się nie oszczędza, no chyba, że bardzo lubisz majsterkować:)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Czy ktoś z was orientuje się jaki jest koszt wymiany takiej pompy wody? Czy jest to na tyle prosta sprawa, że można to wykonać we własnym zakresie?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Nie ma tam nic trudnego, jeszcze prościej jest jesli zmieniasz kompletna pompę wody. Luzujesz pompe wspomagania aż sama opadnie i ściągasz pasek klinowy. Spuszczasz płyn i ściągasz węże gumowe, odkrecasz śruby i ściągasz tą łapę trójkątna, pod pompą wtryskową i przy osłonie plastikowej dolnej od rozrządu i jest już Twoja. Przekladasz tylko koło pasowe, termostat i króciec.